Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kopia efektu gitarowego E-H BIG MUFF PI by darlon

darlon 24 Lip 2007 13:45 34350 126
  • kopia efektu gitarowego E-H BIG MUFF PI by darlon
    Witam wszystkich

Dziś chciałbym wam zaprezentować zbudowany przeze mnie efekt gitarowy typu distortion dość wysokiego gainu. prjekt pochodzi ze znanej chyba wszystkim maniakom gitary co lubią polutować - tonepad.com. jest to wersja oryginalna, tzn z electro harmonix, nie sovtekowska. przeprowadziłem kilka modyfikacji układu, ale są to raczej wymuszone sprawy, niż moje pomysły :P

dodam, iż jest to mój drugi efekt po mxr distortion plus, który działał i który wogóle zmajstrowałem. jestem początkujący raczej :)

oto projekt: http://tonepad.com/getFile.asp?id=94

modyfikacje:

1. zamiana C2, C6 i C9 z 500 pF na 470 pF. chciałem wymienić je na 510 pF ale sprzedawca w moim sklepie nie posiada całego szeregu wartości. prosiłem go miesiąc aby mi sprowadził te kondensatory, ale w końcu ich nie przywiózł bo zapomniał chyba. po wielu wizytach w sklepie stwierdziłem że wstawie 470p a różnica jest na tyle mała że nie zaważy na brzmieniu.

2. zamiana diod z 1N914 na 1N4148. znowu marne zaopatrzenie sklepu... choć obie diody wiele się od siebie nie różnią. na stanie były tylko 4148 więc brałem co jest. kupienie diod przez neta jest okrutnie nieopłacalne

3. tranzystory, oczywiście 2N5088 okazały się w moim sklepie nie do zdobycia, więc zostałęm zmuszony zamianą ich na BC550C, które swoją drogą radzą sobie równie dobrze...

płytka zostałą wykonana ręcznie przy pomocy (nie śmiać się!) markera do płyt. nawiercanie otworów wiertłem 1mm i wiertarką (uwaga!) uniropa USB 850 E. pytacie ile wierteł poszło? anie jedno. złamałem wiertło dopiero 3 płytki później.