Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domykanie szyb i szyberdachu Omega B

24 Lip 2007 17:23 8434 18
  • Poziom 9  
    Witam zamontowałem w mojej Omedze alarm Silicon bez wyjścia na domykanie szyb i chciałem się dowiedzieć czy jak podam mase, która pojawia się po uzbrojeniu alarmu na przewodzie blokady silnika na przewód domykania szyb i szyberdachu to niczego nie popale, dlatego że ta masa bedzie tak długo aż nie rozbroje alarmu. Dodam jeszcze że jak zamykam szyby przyciskiem i cały czas go trzymam to po zamknieciu szyby cos jakby wylacza silniczek domykania mimo że przycisk jest nadal wcisnięty. Mądrych ludzi proszę o rade.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A masz w tej omedze moduł domykania szyb? Masz funkcje całkowitego zamykania/otwierania szyb po przytrzymaniu klawisza?
  • Poziom 9  
    po przytrzymaniu klawisza w kabinie przy lewarku skrzyni biegow tak zamykaja sie i otwieraja automatycznie po przytrzymaniu ok 1 s a z klucza tez sie domykaja ale klucz musze caly czas trzymac na zamknij zamek
  • Poziom 31  
    Wydłużenie impulsu na zamknij powinno pomóc
  • Poziom 16  
    Zasadniczo może być cały czas podawana masa,tylko jak otworzysz z kluczyka w drzwiach, jeśli alarm będzie uzbrojony? oczywiście prawie nigdy nie będziesz tego robil, ale pozostaje niesmak.
  • Poziom 9  
    odp.do bartek_p: nie mam funkcji wydluzenia impulsu czyli tzw. funkcji komfort jakbym mial to bym takich pytan nie zadawal i polaczyl tak jak powinno byc.
    odp.do bebefirst: no ale jak otworze z klucza to nie ma nic wspólnego z szybami tylko alarm bedzie wył i blokował silnik nie, a jak mi pilot zaszwankuje to wylacze alarm awaryjnie.Chodzi m,i głównie o to czy nie popale silników i czy aku mi nie padnie jak cały czas masa bedzie szla na szyby
  • Poziom 16  
    Przecież podłączając komfort nie jesteś w obwodzię wykonawczym, tylko w sterującym,Problem tylko w tym że w trakcie otwierania z kluczyka, na komforcie powinna masa zginąc, a będzie podawana caly czas przez alarm.Nie otwierac z kluczyka i już. (Co prawda dywaguję, bo nigdy mi nie przyszło do głowy aby to tak podlączać, ale znając zasadę pracy komfortu nie powinno mu to zrobić krzywdy)
  • Poziom 13  
    Jak zwykle co jeden to mądrzejszy.Jeżeli alarm nie ma funkcji wydłużenia impulsu zamknij (wykorzystanie fabrycznej funkcji komfort) to należy zastosować sterownik domykania szyb.Występują na dwie szyby lub cztery.Takiemu sterownikowi wystarczy krótki impuls z alarmu ok. 0.5 sekundy aby automatycznie podał czas na szyby ok 30 sekund.Nie ma obawy o spalenie silniczków szyb ponieważ każdy silniczek ma zabezpieczenie prądowe ( czytaj przeciążeniowe ) czyli po polsku jak szyba się domknie to silniczek pobiera duży prąd i zadziała zabezpieczenie.Andrzej
    Ps.
    Jak podasz stały minus na szybę to w końcu spali się zabezpieczenie ( temperaturka )
  • Poziom 9  
    Wiem ,że zamontowanie modułu domykania szyb jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem nawet taki moduł mam, ale w oplu musiałbym zrzucać tapicerki i ciągnąć kable przez te przeklęte kostki co prowadzą z kabiny do drzwi, żeby dostaćsie do przewodów silnika szyby, a ja na to nie mam warunków i czasu, dlatego chciałem jak najprościej do jednego przewodu w kabinie i juz.Chyba że ktoś zna ten moduł co posiadam i idzie w nim zrobić na jednym przewodzie komfort.Mikroprocesorowy moduł domykania szyb MD - 2(14D)Domykanie szyb i szyberdachu Omega B
  • Poziom 32  
    oczywiście że zamontowanie uniw sterownika nie jest dobrym rozwiązaniem ,chyba najgorszym ja mam omegę i silicona PD i do eyjścia na zamykanie podłączyłem prosty wydłużacz imp.dosłownie trzy tranzystory i przekaźnik (ja mam własnej roboty ) a jak poszukasz to sa takie gotowe i nie musisz walczyć z tapicerką i ciąć kabli od silników.było to na forum kilka razy.
    mogę Ci mms-em wysłać schemat tylko dziś nr.tel na prv
  • Poziom 16  
    noktovior napisał:
    po przytrzymaniu klawisza w kabinie przy lewarku skrzyni biegow tak zamykaja sie i otwieraja automatycznie po przytrzymaniu ok 1 s a z klucza tez sie domykaja ale klucz musze caly czas trzymac na zamknij zamek


    Przecież ten post świadczy, że samochód ma oryginalny system komfort, po co mu dokładać dociągarkę do szyb???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Musisz zastosować najprostszy "wydłużacz" sygnału na przewodzie z centralnego zamka. Ja do tego celu stosuję... przekaźnik czasowego wyłączania oświetlenia z poloneza - taka kostka wielkości przekaźnika. Wpinasz ją SZEREGOWO w przewód zamykania centralnego wychodzący z alarmu (najlepiej wykonać pełne podłączenie tej kostki do wszystkich pinów).
  • Poziom 9  
    kurde dzisiaj cos pokombinuje z w/w modulem moze dam rade na jednym kablu uzyskac sygnal masowy do szybek, ale jakby co to za wszelkie pomysly jestem wdzieczny
  • Poziom 31  
    Są w handlu gotowe moduły wydłużające impuls, bodajże po 15 zł.
    O takim właśnie myślałem pisząc mojego wcześniejszego posta.
    Po co sobie życie utrudniać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To samo daje ci moduł z poloneza. A w nim można jeszcze ten impuls skrócić jak potrzeba (np. przy zamykaniu centralnego zamka w czasie jazdy - jeśli alarm posiada funkcję blokowania drzwi na czas jazdy). Jak nie zrobisz blokady, to ci szyby pozamyka.
  • Poziom 9  
    w ostatnim tygodniu mialem troche wolnego czasu i posiedzialem pol dnia z moja omega i w/w modulem domykania szyb i ze schematu wyczytalem ze jest taki przewod pomocniczy na ktorym w trakcie podania impulsu z zamka pokazuje sie masa,ktora trwa do zamkniecia ostatniej szyby.No wiec podpialem ten ze przewod pod przewod domykania szyb i szyberdachu(brazowy z czarna kreska)no i dziala ideales tak ze wszystkim dziekuje bardzo za wszelkie pomysly i rady.Chociarz dalej jestem ciekawy jakby to zagadalo z ta masa z blokady silnika i jakie bylyby konsekwencje w przyszlosci.

    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    pkhenr napisał:
    oczywiście że zamontowanie uniw sterownika nie jest dobrym rozwiązaniem ,chyba najgorszym ja mam omegę i silicona PD i do eyjścia na zamykanie podłączyłem prosty wydłużacz imp.dosłownie trzy tranzystory i przekaźnik (ja mam własnej roboty ) a jak poszukasz to sa takie gotowe i nie musisz walczyć z tapicerką i ciąć kabli od silników.było to na forum kilka razy.
    mogę Ci mms-em wysłać schemat tylko dziś nr.tel na prv


    Witam!
    Mógłbys rozrysować taki układzik wydłużający impuls do 30sek ?
    Byłbym wdzięczny - potrzebuje uruchomic funkcje komfort a mój oryginalny alarm ma za krótki impuls (nie mam instrukcji wiec alarmem nie wydłuże, a i tak wątpę czy ma taką opcję)
    Dzieki i pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Próbowałem już chyba wszystkich kombinacji z zastosowaniem tranzystorów i kondensatorów -w rzeczywistości uzyskanie kilkunastu sekund zwłoki wymagałoby zastosowania olbrzymiego kondensatora! Szkoda czasu i roboty, a efekt mizerny....

    Znalazłem PROSTE ROZWIĄZANIE!
    Po kilkudniowych poszukiwaniach zdecydowałabym się na zastosowanie układu scalonego NE 555 tzw. timera -70 groszy . + dwa opornik i dwa kondensatory z odzysku Smile Ja potrzebowałem zastosować ten układ do podnoszenia szyb w BMW - był zamontowany stary fabryczny alarm który dawał 1 sekundowy impuls (+) na zamykanie zamka. Dopiero dłuższe trzymanie przycisku pilota podnosiło szyby - dzięki zastosowaniu układu wydłużyłem czas do 10 [s] i szybki śmigają w górę Smile

    Poniżej schemat który znalazłem i sprawdziłem - działa!

    Zmodernizowałem tylko tyle że musiałem zamontować przekaźnik żeby odwrócić + z -, bo u mnie na sterowaniu miałem + a tu potrzebny jest -
    TUTAJ ---> https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4771152#4771152
    to plik pdf - bardziej dokładny i szczegółowo opisujący działanie.
    (wygrzebany ze strony Elektronika Hobbysty)