Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junkers WRP 250-8 KG

24 Lip 2007 20:35 5759 6
  • Poziom 10  
    Witajcie!

    Mam problem już od kilku lat, męczę się z tym piecykiem, gwarancja już dawno minęła i postanowiłem znaleźć powód jego nieprawidłowej pracy.

    Opis pracy:
    Odkręcam wodę, pstryk mruga dioda od świeczki (świeczka sie pali cały czas), pstryk pstryk, pstryk... dalej mruga, a palnik zapala sie loteryjnie.
    Raz zapali się prawie odrazu, innym razem po długim czasie, a czasami wogóle przestaje już pstrykać, ale dalej mruga zielona ale słabiej.

    "Serwisant, monter" powiedział, że za słabe ciśnienie wody, ale ciśnienie moim zdaniem jest w porządku, tym bardziej, że poprzedni piecyk zapalał się świetnie (ale się przepalił :( ).
    Dodam jeszcze, że nie był wcale regulowany.

    Dziękuje z góry za jakąkolwiek odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Darek
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Oczyść sobie elektrode palnika (zakrzywiony drut w komorze spalania obok świczki)powino pomóc.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Prawdopodobnie jest uszkodzona cewka która puszcza gaz na pilota. Ciśnienie nie ma nic do rzeczy. Pozdrawiam Adam
  • Poziom 2  
    Przecież kolega ci pisze że świczka odpala, to znaczy że cewka otwiera dopływ gazu na zapalacz? (na chłopski rozum) pracowalem kiedyś w serwisie J-sa.pozdrawiam
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Sorry przeoczyłem. Jeśli czyszczenie nie pomoże to padł sterownik. Pozdrawiam Adam
  • Poziom 12  
    Sparawdź napięcie na generatorze, może jest zabrudzona turbinka po stronie wodnej. Powinno byc ok 1,5V, w zaleznosci od rodzaju generatora AC lub DC. Niskie napięcie zasilające daje takie objawy.
  • Poziom 10  
    Dzięki wielkie!!

    serwismen oczyściłem i zaczął pracować blisko poprawności (że tak to nazwę), już za każdym razem się zapala :) może nie bez opóźnień, ale się zapala :] wielkie dzięki.

    alag napięcie sprawdziłem i na szczęście jest ok. 1,46V więc w porządku. Teraz mam dodatkowe pytanie, czy jeśli zamiast tego generatora założę tam baterię 1,5V przyspieszy to zapalanie? czy raczej generator (DC) jest na tyle wydajny i szybko reaguje, że to nic nie zmieni?

    Jeszcze raz wielkie dzięki !!

    PS. A 'serwisant' który zakładał ten piecyk przyszedł kilka m-cy temu i powiedział, że pewnie rury zardzewiały i gorszy przepływ wody to powoduje, ehh :/