Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klakson 5-tonowy - problem

24 Lip 2007 22:08 3219 10
  • Poziom 13  
    Witam!
    Dostalem od znaomjego fanfare 5-tonowa wraz z kompresorem. Mam problem z jej uruchomieniem. Wpierw zabralem sie za trabki, Poczatkowo nie wydawaly zadnych dzwiekow, ale po przedmuchaniu kompresorem odezwaly sie.
    Pozniej zajalem sie kompresorem. Po podlaczeniu do zasilania nie krecil, okazalo sie ze byly zaolejone szczotki wraz z komutatorem. Po wyczyszczeniu kompresor dziala, ale powetrze, ktore wytwarza jest za slabe aby napedzic trabki. Dmucha ale bardzo slabo. Trabki nie wydaja z siebie zadnego dzwieku, natomiast gdy podepne je pod kompresor (zwykly z lodowki) piszcza nie do wytrzymania.
    Jak sie do tego zabrac. Co w takim kompresorku najczesciej ulega zuzyciu?

    Zestawa wyglada podbnie jak ten na zdjeciu:
    http://neomax.pl/images/klaksony/6155_5ton.jpg
    Kompresor jest identyczny.

    Odnosnie kompresorka mam jeszcze jedno pytanie. Posiada on z tylu dwa wejscia (+ i -). Natomiast z boku w obudowie jest jeszcze jedno wejscie. Czy ktos z Was wie do czego ono sluzy. Moze dlatego sprzet nie gra.
    Pozdrawiam!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dodatkowe wyjście jest do tego aby uzyskać modulację dźwięku
    co do tego że sprężarka nie działa to powiem tyle że musi się lekko obracać bez oporów inaczej nici, ewentualnie uszkodzenie wirnika
  • Poziom 13  
    Moglbys rozwinac o co chodzi z ta modulacja? Czyli co tam powinien podpiac?
    Kompresor wydaje mi sie, ze kreci sie poprawnie. Nie idzie bradzo lekko, ale ciezko tez nie, wiec nie do konca wiem co o tym myslec.
    W srodku tego urzadzenia jest taki jakby walec z 4 plytkami magnesowymi, jedynie tgo dokladnie nie sprawdzalem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mechanika tego kompresorka wygląda następująco: silnik napędza skrzydełkową pompę, która spręża powietrze. Następnie nad pompką jest przekładnia zwalniająca (najczęściej planetarna), a nad nią kręcąca się tarczka z otworkami, która na zasadzie pozytywki otwiera i zamyka wyjścia do poszczególnych trąbek. Zacznij od sprawdzenia silnika i pompki. Czy dobrze spręża powietrze. Jeśli tak, to najprawdopodobniej duża strata jest właśnie na tej tarczy "zaworkowej".
    PS. Zdajesz sobie sprawę, że takie klaksony są zabronione?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    już tłumaczę
    są dwie opcje:
    1. trąbki wydają jednotonowy dźwięk
    2. dźwięk wielotonowy (modulowany)
    aby uzyskać tą modulację podłączamy dodatkowe +12V (nie rozłączając tego plusa z tułu kompresorka) do tego dodatkowego wyjścia
    cała reszta już chyba wyjaśniona, włącznie z budową opisaną przez Błażeja
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja się szczerze mówiąc nie spotkałem z takim wypasem, że można przełączać między sygnałem stałym, a modulowanym. Wydaje mi się też, że jakby te trąbki miały wszystkie na raz chodzić, to ten kompresorek ma zdecydowanie za małą wydajność.
    Może jedna lub dwie, a ale nie wszystkie na raz. Bo w czasie wygrywania "melodyjki" też zazwyczaj jedna pracuje.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no ja nawet takie dwa "wypasy" zakładałem z tym że zamiast 5 tonów były tylko 2
    podłączyłem z ciekawości kiedyś 4 trąbki pod jedną sprężarkę-działało ale efekt nie był oszałamiający
  • Poziom 13  
    Witam!
    @goldwinger
    Dzieki wielkie za wyjasnienia. Teraz juz wszystko jasne.

    @Blazej
    Dziekuje za przedstawinie budowy sprezarki. Co do legalnosci, to tak, wiem ze nie mozna tego uzywac w samochodach. Bawie sie z tym dla przyjemnosci . Moze pozniej wystawie na Allegro.

    Wracajac do problemu postawilem sprezarke na nogi. Okazalo sie ze w czesci gzie jest ten walec z lopatkami, zle byl zalozony gorny korpus. Powodowalo to ze wlot powietrza z komory walca byl przysloniety i stad slaba wydajnosc kompresorka. Po ponownym zlozeniu i uszczelnieniu powrocil do zycia.

    Jeszcze mam jedno pytanie. Jezeli ktoras z trabek nie piszczy poprawnie albo w ogole to w jaki sposob mozna ja "obudzic". Przedmuchiwanie sprezonym powietrzem nic nie daje.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Aaaa.... Z tym to już do jakiegoś lekarza od instrumentów. Tam jest taki metalowy języczek - stroik, który pod wpływem sprężonego powietrza zaczyna drgać. Jak jest uszkodzony, skorodowany, ma za dużą przerwę, to po trąbce. Sprawdź, może jakieś paprochy się tam wbiły.
  • Poziom 2  
    Koledzy, czym smarować takie sprężarki ? Na obudowie jest napis OIL i mała dziurka.
    W tej chwili tak to wygląda, chciałbym to wyczyścić.
    Klakson 5-tonowy - problem
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja daję olej jak ten do kluczy pneumatycznych