Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toledo 94 1.8LPG gasnie po 7 km, na benzynie faluja obr

sxill 25 Jul 2007 19:45 2050 12
  • #1
    sxill
    Level 15  
    Witam!
    Generalnie auto dzialalo dobrze przez poltora tygodnia (mam go od 2 tyg.). Teraz mam problem, w czasie jazdy, po przejechaniu zwykle ok 7 km gasnie gdy podjezdzam do swiatel i wciskam sprzeglo. Na gazie ciezko odpalic, jak odpali to gasnie. Zwykle jest to po odcinku powiedzmy 3 km jazdy ok 80km/h (na 5 biegu, obroty jakies 2tys). Na benzynie czasem wtedy ciezko odpalic ale jak odpali to jedzie, z tym ze obroty faluja od 1,5-2 tys (chociaz nie zawsze, czasem stabilizuja sie). Po przyjezdzie do domu na benzynie (jakies 5 km) juz idzie na gazie odpalic. 3 razy mi sie tak zdarzylo. Dzisiaj po tym jak zgasl na gazie zjechalem na przystanek autobusowy i otworzylem maske. Mieszalnik gazu (nie wiem jak to sie nazywa, takie aluminiowe w ksztalcie grubego dysku, dochodzi tam wiele rurek) byl caly oszroniony!
    Dzisiaj mialem te sytuacje 2 razy, do pracy i z powrotem. Wrocilem na chwile do domu i pojechalem szukac mechanika(wszyscy mieli nieczynne juz), w kazdym razie jezdzilem do 50km/h, liczne skrety,zatrzymywania sie i bylo ok, przejechalem 20 km na gazie. Ten mieszalnik (czy jak sie to zwie) nie byl oszroniony, byl cieply.

    Jeszcze jedna sprawa: zauwazylem (przed tym jak szukalem mechanika) ze mam plyn chlodniczy nieco ponizej poziomu wiec postanowilem dolac wody. Odkrecilem zakretne a tam cos bulgotalo (silnik byl rozgrzany) wiec poczekalem az sie "wybulgota", po czym odpalilem silnik z otwarta pokrywka od plynu chlodniczego. Wylecialo tyle powiatrza ze aby uzupelnic plyn musialem wlac litr wody. Nie wiem czy dobrze zrobilem i czy to mialo wplyw na zachowanie silnika.
    Pozdrawiam
  • #2
    any56
    Level 39  
    Wlałeś wodę do płynu?
    Paranoja..
    Wymeń teraz wszstko.
  • #3
    sxill
    Level 15  
    Tak mi poradzili na stacji gdy chcialem kupic plyn chlodniczy, nie wiedzialem jaki jest a powiedzieli ze one sie slabo mieszaja i lepiej wody dolac a na zime wymienic wszystko.
    Ale chcialbym odejsc od tematu plynu chlodniczego, wolalbym rozstrzygnac co z silnikiem.
  • #4
    pumka127a
    Level 13  
    czlowieku wymien ten plyn to nie jest duzy koszt a silnik ?? hmmm moze to sie dzieje odkąd zatankowałes gaz ?? bo z tego co rozumiem po jezdzie dluzszej na bęzynce jest ok ?? bo jak tak to gaz masz poprostu mieszany z jakims dziadostwem .. ps jedz do jakiegos mechanika bo przez takie konwersacje mozna sie tylko domyslac .......... pozdrawiam
  • #5
    stifff
    Level 11  
    Sxil - nie słuchaj i nie czytaj bzdur . A niby dlaczemu nie wolno dolać wody do płynu chłodzącego ? Każdy płyn jest produkowany jako koncentrat . [ rozcieńczany wodą ] Co do Twoich problemów z silnikiem to masz problemy z układem chłodzenia. Może to tylko zapowietrzenie , a może też ubytki płynu z węży [ dokładnie oblukaj ] Najgorsze co może być to pada uszczelka głowicy.
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kolego stifff trzeba odróżniać gotowy płyn od koncentratu, je nie będe tutaj robił offtopica aby to wyjaśniać bo nie od tego jest to forum, ale Ty nie wprowadzaj zamieszania
  • #7
    sxill
    Level 15  
    stifff wrote:
    Sxil - nie słuchaj i nie czytaj bzdur . A niby dlaczemu nie wolno dolać wody do płynu chłodzącego ? Każdy płyn jest produkowany jako koncentrat . [ rozcieńczany wodą ] Co do Twoich problemów z silnikiem to masz problemy z układem chłodzenia. Może to tylko zapowietrzenie , a może też ubytki płynu z węży [ dokładnie oblukaj ] Najgorsze co może być to pada uszczelka głowicy.


    Czyli fakt, ze auto na gazie przestaje jezdzic po rozgrzaniu i faluja obroty (dosc wysoko) na benzynie jest spowodowane chlodzeniem?
    Chce przypomniec tez ze ten mieszalnik byl pokryty szronem.
  • #8
    ryba80
    Level 11  
    No skoro Ci tak bulgotało na odpalonym silniku to skłaniałbym się ku tej uszczelce pod głowicą. Poobserwuj wskaźnik temperatury czy nie szaleje, oraz na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy i popatrz czy nie idą pęcheżyki powietrza .Opsane objawy mogą wskazywać na uszczelkę ponieważ po rannym odpaleniu silnika parownik posiada temperaturę otoczenia więc przez jakiś czas gaz odparowuje, potem niestety w parowniku nie krąży już płyn lecz powietrze więc parownik zamarza.
  • #9
    sxill
    Level 15  
    Wlasnie wskaznik temperatury zle wskazuje. Najczesciej jest ponizej pierwszej kreski, a jak juz sie silnik mocno rozgrzeje to nieznacznie przekracza pierwsza. Ale nie ma mowy nawet zeby do polowy wskaznika doszedl.
    Wiec stawiacie na uszczelke, tak? W sobote przejade sie do mechanika, zobaczymy co powie.

    Dzisiaj na rozgrzanym pracujacym silniki otworzylem kurek od zbiorniczka z plynem. Poziom wody tak delikatnie pulsowal ale co jakis czas sie mocno unosil i wylatywalo duzo bąbli powietrza wylewajac przy okazji duzo wody. To znaczy ze uklad byl zapowietrzony czy po prostu gdy byl otwarty to bral powietrze i je przepompowywal?
    Pozdrawiam
  • #10
    sxill
    Level 15  
    Przepraszam ze podnosze temat ale zalezy mi na odpowiedzi a powedrowal juz na kolejne strony.
  • #11
    pioszym6
    Level 15  
    Witam nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny , ale ja sprawdziłbym ułożenie węży wodnych do parownika , tam może być problem z niemożliwością odpowietrzenia układu ,jeśli uporałeś się z tematem wodnym to obroty jeśli jeszcze falują to spraw czujnik TPS lub spróbuj zresetować komputer.
  • #12
    stifff
    Level 11  
    goldwinger wrote:
    kolego stifff trzeba odróżniać gotowy płyn od koncentratu, je nie będe tutaj robił offtopica aby to wyjaśniać bo nie od tego jest to forum, ale Ty nie wprowadzaj zamieszania
    Kolega Goldwinger nie miał zapewne przyjemności przyjrzeć się z bliska i poznać technologię produkcji płynów niezamarzających w przeciwieństwie do mnie .Jeśli tak jest to proszę nikogo nie pouczać jeśli się nie do końca zna temat. { i kto tu sieje zamęt ? } To tylko moja uwaga . Co do problemu z układem chłodzenia to jestem pewny na 150 % że przyczyną jest padnięta uszczelka głowicy .
  • #13
    sxill
    Level 15  
    Witam!
    Bylem u mechanika, wstepnie nic nie mowil o uszczelce pod glowica (olej jest czysty) za to znalazl pekniete kolanko na przewodach z plynem. Ponadto jeszcze termostat jest do wymiany. I tyle jesli chodzi o chlodzenie. Ponadto musze wymienic jakis zimering przy silniku bo olej ciekl na rozrzad (wiec rozrzad tez do wymiany) i pare innych elementow. Tak wiec problemy rzeczywiscie byly spowodowane glownie chlodzeniem ale nie tylko.
    Dziekuje wszystkim za rady i poswiecony czas!
    Pozdrawiam!