Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprawdzcie wymiary skrzyni pod STX 30/300/4 AP

Hansol2_pl 27 Lip 2007 00:16 2485 18
  • #1 27 Lip 2007 00:16
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Wiec tak naszla mnie wena zrobienia sobie wooferka do autka ktore planuje kupic tzn na wlasnosc tylko dla mnie :) postanowilem zrobic to na znanym glosniku STX szukalem czytalem i niebardzo mi odpowiadaly wymiary wiec postanowilem przerobic konstrukcje i wyszlo to co wyszlo prosze o sprawdzenie wymiarow i strojenia.
    Poczne scianki sa schowane po 1cm do srodka.
    Calosc z plyty 1,8cm
    Glosnik z otworem BR na przednim panelu.
    Wymiary sa wymiarami zewnetrznymi.
    Jaki br 10cm i jakie strojenie?

    0 18
  • #2 27 Lip 2007 00:38
    Pawel S.
    Poziom 39  

    pojemnosc moze byc ale radze mocniej wytlumic. rurka 10cm strojona na 40Hz - niestety trzeba przedluzac kolankiem z PCV
    (moze dla pewnosci dodaj jeszcze z 3-4litry)
    no chyba ze sie pobawisz i zrobisz b-r szczelinowy

    0
  • #3 29 Lip 2007 20:40
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Z tego co sie orientuje to BR musi byc 10cm od tylnej scianki wiec tutaj moze byc o dlugoscia max23cm to nie wystarczy? Mozesz mi podac dokladny wymiar. Gabeczka bedzie ta z allegro te maty z tymi kolcami po 5zl za kawalek 50cmx50cm.
    Zapomnialem dodac bedzie to napedzane typowym wzmakiem CARPOWER tylko w ktorej wersji 602 czy HPB-1502?
    Radyjko jakie mam to blaupunkt BERMUDA MP36 mysle ze wloze je do auta taty a sobie kupie jakiegos alpiny ale to kiedy indziej narazie napalilem sie na BMW E36 i czekam jak kolega ojca cos sprowadzi w ladnym stanie.

    0
  • #4 29 Lip 2007 21:27
    bbartasswlkp
    Poziom 31  

    po:
    1 jakiej muzy słuchasz bo 40Hz to dośc wysoko bardziej do techno
    2 skrzynie bas refleks wygłusza sie słabo daj tylko wygłusznie na tylniej ściance!!
    3 wzmaka to wybieraj miedzy 1502 lub bm PCH-828 ATX
    4 z tego co mi wyszło skrzynia ma 40L radziłbym zwiekszyc jej objętośc do 50L pozdawiam

    0
  • #5 29 Lip 2007 23:25
    crazy_88
    Poziom 42  

    Skrzyń br typowo się nie wygłusza wcale.

    0
  • #6 30 Lip 2007 13:02
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Wlasnie do techno no i czasem jak mnie naleci to jakies HH ale to zadko, na wzmaka mam cos kolo 450zl ale lepiej zeby byl nowy

    0
  • #7 30 Lip 2007 13:15
    maciej_mi
    Poziom 18  

    To moze juz za ta kase wychaczysz pch-990 atx a to juz bardzo dobry wzma (650wRMS o ile sie nie myle)

    0
  • #8 30 Lip 2007 16:11
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    A jak z tymi wymiarami jak w koncu zrobic zeby sie ladnie prezentowal i dobrze gral?

    0
  • #9 30 Lip 2007 17:33
    AwoniX
    Poziom 14  

    Jak bedzie sie prezentowal to juz zalezy od Ciebie ;) Po 2 skrzynia jest troche za mala powinna byc tak w granicach 50 litrow +/- 5. Nie szalej z mata do wygluszania bo BR wyglusza sie bardzo delikatnie. Dodam tylko ze srednio ostatnio z STX'ami wiec nie wiem czy oplaca sie go brac za cene producenta(chyba ze dostaniesz je taniej).
    Pozdrawiam AwoniX

    0
  • #10 30 Lip 2007 18:57
    wow
    Poziom 27  

    AwoniX dobrze mówi.

    W tej cenie brałbym coś lepszego. Poczytaj na forum i zobaczysz ze ten stx coś się "popsuł". Bo w Polsce tak jest jak coś sie dobrze sprzedaje podnosza ceny i nagle jakość spada ;/

    0
  • #11 02 Sie 2007 22:35
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    heh no i co tu zrobic moze zaryzykuje i zamowie ten glosniczek z wymiarami mi chodzilo zeby skrzynia nie byla jakas dziwna tzn za wysoka albo za szeroka bo to dziwnie wyglada.
    Przy okazji podajcie mi wzor na objetosc takiej obudowy bo trapezowki liczylem ale takiej nigdy.

    0
  • #12 04 Sie 2007 00:01
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    To jak pomozecie mi dobrac obudowe czy mam dac sobie spokój?

    0
  • #13 04 Sie 2007 22:41
    bbartasswlkp
    Poziom 31  

    wszystko masz podane litraż 50L port okragły 10cm srednicy długi na 28-35cm

    aby obliczyć ile skrzynia czy kolumna ma litrów netto należy zmierzyć jej szer. wys. gł. od każdego z tych wymiarów odjąć grubośc ścinek i pomożyć wszystkie te wymiary. np skrzynia ma wys 80cm szer 40cm a gł 30cm grubość płyty z jakiej jest złożona skrzynia lub kolumna to 2cm czyli robimy takie proste obliczenie (80-2-2)x(40-2-2)x(30-2-2)=76x36x26=71L netto czyli litraż który wszyscy podają w jaki masz włażyć głośnik.należy pamietać że głośnik zajmuje również troche litrów w zależności od głosnika średnia przyjmuje że 3L czyli jeśkli ktoś ci napisze ze masz zrobić do głośnika skrzynie 60L netto!! to musisz tak oblicyć wymiary żeby wyszło ci około 63L !!!!!!!

    POZDRAWIAM BBARTASSWLKP

    0
  • #15 07 Sie 2007 22:11
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Wiac tak znalazlem obudowe na allegro 50 litrow i powiekszylem ja o 1cm z kazdej strony aby boczne scianki weszly do wewnatrz, plyty to laminat 18mm bo do takich mam dostep. Litraz wewnetrzny wg twoich wskazan wychodzi 47litrow wiec jaka dlugosc rurki musze miec aby stroic go do muzyki techno?
    _______________________________________
    Sorki ze pisze post pod postem ale w innym wypadku sie nie odswiezy i nie dostane odpowiedzi.

    0
  • #16 07 Sie 2007 22:25
    crazy_88
    Poziom 42  

    Do techno musiał byś dać strojenie 41-43 hz jutro policze to napisze ci dokładne wymiary , szczerze to ten głośnik do techno za bardzo się nie nadaje.

    0
  • #17 10 Sie 2007 11:09
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    :arrow: crazy_88
    i jak obliczyles juz dlugosc br?

    0
  • #18 10 Sie 2007 11:23
    powalla
    Moderator CarAudio

    Dla47l strojenie 43hz > rurka BR fi10cm długość 20cm

    0
  • #19 10 Sie 2007 16:12
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Dzieki wielki pomalu sie zabieram za skrecanie skrzyni a jeszcze cos posiadam wzmacniacz ravemaster xa600 2 kanalowy i chcial bym go wykozystac do napedu tylnych glosnikow jakie polecacie? Fotke wzamcniacza zrobie wieczorem i wkleje.

    0
  Szukaj w 5mln produktów