Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz TDA2003 raz w mostku a raz stereo

27 Lip 2007 19:15 3438 26
  • Poziom 15  
    Witam.
    Nie znam się za bardzo na elektronice
    Zrobiłem sobie taki wzmacniacz stereo według tego schematu:
    http://www.elektronika24.pl/index.php?get=audio&id=85
    Mam pytanie czy można go przerobić tak, żeby w każdej chwili można by go mieć na stereo lub mono?
    Czy wystarczy zrobić według tego schematu:
    http://www.elektronika24.pl/index.php?get=audio&id=36 , a zamiast jednego głośnika dać dwa i podpiąć do masy?
    I czy może być podłączony do zasilacza AT?
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Pewnie że da się przerobić, tylko czy ma to sens. Musiałbyś jednocześnie przełączać sygnały wejściowe i układ głośników, co już trochę komplikuje układ. Mógłbyśna wejściu zastosować układ raz będący symetryzatorem a raz podwójnym wtórnikiem sygnału a głośniki rzecz jesna dwa połączene w szereg a raz ze zwartymi wyprowadzeniami do masy. Układ wzmacniacza byłby klasyczny. Zasilacz AT pewnie poradzi sobie z tym układem.
  • Poziom 15  
    Co do tego przełączania to nie problem, a z tym głośnikiem to 2 w szereg raczej nie wchodzą w grę-nie chodzi o to, żeby przełączać to, ale żeby była możliwość takiego podpięcia. Możesz troszkę jaśniej, bo jak już mówiłem to nie znam się za bardzo na elektronice...-umiem zrobić tylko coś według schematu więc byłbym wdzięczny jak byś mi go mógł namalować:)
    A zasilacz próbowałem i działa, tylko mnie martwi, czy nic się nie stanie samemu wzmacniaczowi...
    Z góry dzięki za pomoc!
    Pozdrawiam!
  • Poziom 43