Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Adresowanie pamięci flash AM29F010B kontrolerem ATmega 32

Rico77 29 Jul 2007 22:39 3034 20
    Rico77
    Level 10  
    Witam Wszystkich z szacownego grona speców...:-)
    Jestem początkujący w tych sprawach i proszę o pomoc, ponieważ mam taki problem:
    wykonuję układ z matrycami LED 8x5, z mikrokontrolerem ATmega 32 i mam też układ pamięci flash (AM29F010B-120PD Układ scalony Flash EPROM 5V 128x8 DIP32). Niestety brakuje mi wyprowadzeń z mikrokontrolera do pamięci, która "potrzebuje" 16 bitów adresowych, w związku z czym czy jest możliwe adresowanie jej poprzez 2x dekodery 3 z 8 wówczas będę potrzebował tylko 6 wyprowadzeń. Czy to jest możliwe do zrealizowania i czy nie spowolni to odczytu/zapisu danych?
    Dzięki wielkie za wszelką pomoc;-)
    Rico77
    Level 10  
    hmm..?albo zadałem głupie pytanie...? albo mój problem nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem..:cry:
    ZbeeGin
    Level 39  
    Forum to nie hotline. Uszanuj nasz wolny czas.

Nie napisałeś do czego ta pamięć będzie Ci potrzebna: pamięć programu, specyficzna pamięć danych...?
    Jeśli jako pamięć danych to będzie kłopot bo trzeba będzie zaimplementować jakiś mechanizm przełączania banków. Niestety nie będzie to łatwe zadanie. Mniejszy problem będzie jak wykorzystasz ją jako pamięć "danych". Wtedy skorzystasz z dodatkowej linii portu, którą będziesz sterował przed właściwą procedurą odczytu. Ale nie zapomnij, że pamięć zewnętrzna danych procesorów AVR jest przedłużeniem wewnętrznej pamięci danych. Zatem jej początkowa część byłaby przykryta.
    Rico77
    Level 10  
    Przepraszam za chwilowe milczenie, ale zniknął mi net...dziś wieczorem postaram się szerzej opisać mój projekt...
    pozdrawiam
    Michał_z1
    Level 16  
    Witam.