Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wentylator chłodnicy seicento 1100 SPI

jacek927 30 Jul 2007 17:42 8583 11
  • #1
    jacek927
    Level 10  
    Witam, przytrafił mi się następujący problem (seicento 1100+klima 99r)
    nie działa wentylator chłodnicy, z tym że wentylator w 100% jest sprawny, czujnik w chłodnicy też, po zwarciu styków we wtyczce czujnika chłodnicy, przekręceniu kluczyka stacyjki, napięcie w kostce dochodzącej do silnika wentylatora jest 12 V a prąd tak mały że nie można nawet zasilić 12V żarówki, zaryzykowałem zwarcie amperomierzem i wyszło ok 300 mA, jaka może być przyczyna, czy może jest po drodze jakiś przekaźnik, bo na schemacie w książce pominięto fakt że układ jest załączany dopiero po przekręceniu kluczyka
  • #2
    jantrzu
    Level 13  
    Prawdopodobnie masz w obwodzie jakiś dodatkowy opór, złe styki lub luźne przewody.
  • #3
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    przekaźnika nie ma
    czego brak masy czy plusa?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    vvaldek
    Level 28  
    czy autko bylo troche stukniete ? czasem w okolicach prawego nadkola przy uderzeniu nacina / peka sie izolacja na przewodzie zasilajacym wenylator i woda pozniej robi swoje. napisz jescze czy chodzi o chlodzenie silnika czy o klime . jesli to SPI to wentylator ma chodzic niezaleznie od polozenia kluczyka.plus ma byc przy wentylatorze ,minus zalaczany przez wylacznik przy chlodnicy
  • #6
    jacek927
    Level 10  
    Chodzi o silnik wentylatora, rzeczywiście spróbuję sprawdzić przewód od bezpiecznika do wiatraka, myślałem że to gdzieś przy włączniku bo jak się przekręca kluczyk to gdzieś ten włącznik musi być
  • #7
    simgsm
    Level 11  
    vvaldek wrote:
    czy autko bylo troche stukniete ? czasem w okolicach prawego nadkola przy uderzeniu nacina / peka sie izolacja na przewodzie zasilajacym wenylator i woda pozniej robi swoje. napisz jescze czy chodzi o chlodzenie silnika czy o klime . jesli to SPI to wentylator ma chodzic niezaleznie od polozenia kluczyka.plus ma byc przy wentylatorze ,minus zalaczany przez wylacznik przy chlodnicy



    Witam. Kolega wie co mówi. Sprawdź w 90% to jest to.
    pozdrawiam
  • #8
    jacek927
    Level 10  
    Witam, dzisiaj sprawdzę pod nadkolem, podkreślam jednak że wentylator gasł natychmiast po przekręceniu kluczyka (oczywiście jak był sprawny), więc w tym modelu sterowany jest przez stacyjkę, było tak od nowości, a niestety wszystkie dostępne schematy pokazują połączenie bezpośrednie z akumulatorem
  • #9
    vvaldek
    Level 28  
    podaj rok produkcji auta i typ silnika czy napewno SPI?
  • #10
    leinadzs
    Level 27  
    Sprawdź na krótko sam silnik czy działa
  • #11
    jacek927
    Level 10  
    Sam silnik działa zasilany z prostownika, pobór prądu ok 6A, na 100% gdzieś jest jakiś wyłącznik lub przekaźnik bo z bezpiecznika jest fioletowy a z silnika wentylatora czerwono czarny i oba idą wiązką chyba w stronę kierownicy, rok produkcji 99 i silnik spi 100% MPI były chyba od 2002 i mają inny filtr powietrza

    Dodano po 4 [godziny] 16 [minuty]:

    Witam, awaria usunięta, pod kierownicą jest czerwona kostka a w niej mały czerwony przekaźnik który po przekręceniu kluczyka zamyka połączenie pomiędzy bezpiecznikiem 30A i silnikiem wentylatora, przekaźnik nie był w stanie przenieść tak dużego prądu (chyba utlenione styki), teraz wszystko działa. Pozdrawiam
  • #12
    hakuna_matata
    Level 1  
    hej mam mały problem z wentylatorem na chłodnicy w seicento 1.1 spi nie chodzi wcześniej mi wypiłował dziurę w chłodnicy czyli jeszcze jakiś czas temu chodził po wymianie chłodnicy (połowa maja tego roku) nie chodzi ale nie wiem od jakiego czasu wymieniłem też czujnik na chłodnicy o co chodzi z tą czerwoną kostką bo kierownicą a i czy można sprawdzić czy dobry jest wentylator jeśli tak to jak