Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pytanie do fachowców od wygłuszania

30 Lip 2007 19:32 1701 14
  • Poziom 19  
    Witam, chciałbym zapytać jakie środki stosujecie do "wyciszania" wszelkich elementów w drzwiach, które mogą drgać (spinki, kołki, zawleczki, złącza cięgien itp.).

    UWAGA!!!
    Nie pytam o to co zastosować do zaklejenia otworów technologicznych w drzwiach czy też czym "wzmocnić cienkie blachy aby nie wpadały w rezonans. Nie pytam też o materiały pochłaniające fale dźwiękowe.

    Myślę że na moje pytanie będzie w stanie odpowiedzieć ktoś kto pracuje w warsztacie car audio (jeżeli oczywiście szef nie zabronił dzielić się taką wiedzą z innymi...)

    Poszukuję w miarę taniego środka w formie płynnej, o dużej gęstości, lepkości i nie wysychającego! Zapytanie kieruję do fachowców, którzy na pewno będą wiedzieli w czym rzecz...

    Odpowiedź może być w formie wiadomości prywatnej (jeżeli ktoś nie zechce zdradzić wszystkim swojego patentu...)

    Podkreślam: tutaj nie chodzi o żadne maty, masy tłumiąco-usztywniające, gąbki czy też watoliny!!!
  • Moderator CarAudio
    Pasta Braxa ............weź relanium nim zobaczysz cenę :-) .
  • Poziom 19  
    masz na myśli pastę brax exvibration?
    ja szukam czegoś co nie będzie wysychało
  • Poziom 38  
    krzysiek90210 napisał:
    masz na myśli pastę brax exvibration?
    ja szukam czegoś co nie będzie wysychało


    A uswiadom mnie do czego to chcesz zastosowac bo osobiscie unikam nie schnacych mazidel... Prawde mowiac nie widze zastosowania dla takich w CA...
  • Poziom 23  
    Można użyć czarnego kleju w tubach a'la silicon jest oparty na bitumie i nie wysycha, podobnym miałem przyklejoną tapicerkę w renault megane do drzwi.
  • Poziom 19  
    tplewa napisał:
    A uswiadom mnie do czego to chcesz zastosowac bo osobiscie unikam nie schnacych mazidel... Prawde mowiac nie widze zastosowania dla takich w CA...


    Chociażby cięgna (często na ich złączach są luzy i dlatego potrafią nieźle zabrzęczeć...)
    Na ruchome elementy trzeba zastosować coś co nie wyschnie (i przez to nie stwardnieje).
    Jeżeli miałeś kiedyś jakieś auto krajowej produkcji sprzed lat (np. fiat 125p) to będziesz wiedział o co chodzi. Oczywiście w innych (nowszych) autach też możesz się z czymś takim spotkać.


    renegatt napisał:
    Można użyć czarnego kleju w tubach a'la silicon jest oparty na bitumie i nie wysycha, podobnym miałem przyklejoną tapicerkę w renault megane do drzwi.


    Bardzo możliwe że taki klej spełni swoje zadanie. Jeżeli był elastyczny i "ciągnął" się to powinien być OK. Pamiętasz renegatt jak się nazywał ten klej?
  • Poziom 38  
    Niom to nie do wytlumiania materialy :)

    Na ciegna zakladam rureczki z gabki (podobne do tych co zaklada sie do ocieplania rur). Wszelkie luzne wyrobione plastiki to jedyny ratunek wymiana, w inne miejsca smar do odpowiednich zastosowan (zamki itp.).
  • Poziom 19  
    tplewa nie zawsze wymiana jest dobrym wyjściem (szczególnie gdy robisz audio w starym aucie i gdy trudno o nowe części).
    Na dodatek są takie wynalazki w których są luzy praktycznie od nowości...
  • Poziom 38  
    krzysiek90210 napisał:
    tplewa nie zawsze wymiana jest dobrym wyjściem (szczególnie gdy robisz audio w starym aucie i gdy trudno o nowe części).
    Na dodatek są takie wynalazki w których są luzy praktycznie od nowości...


    A smar nie jest gabka :) wiec nawet jak upchasz go wiecej to i tak zrobi sie luz i bedzie to samo. Ja o ile sie da wymieniam, ale chodzi o mocno zuzyte elementy...

    Prawde mowiac w jak to okreslasz starych autach to lekka walka z wiatrakami :) Nieraz rozbieralem drzwi po kilkanascie razy zanim udalo sie wylapac wszelkie "brzeczydla"...

    A co do zastosowan to jak mowilem smar (ale on zbyt wiele nie daje), gesta gabka nie chloniaca wilgoci, podkladki z mikrogumy itp. Poprostu wszystko zalezy od konstrukcji...
  • Poziom 27  
    a jakie materiały stosujesz do wygłuszania?
    bo jeżeli to jest jakiś boll czy dekarska to nie ma co się bawić w takie szczegóły bo wiele Ci to nie da. Nie wspomne również o klasie systemu w drzwiach.
    Ale do rzeczy. Montując zestaw w vectrze, astrze cięgna klamki zostały oklejone w miejscu wchodzenia w głąb drzwi ocieplaczem do rur. Dosłownie kwadracik centymetr na centymetr a na to szło wygłuszenie. Fakt że system przedni w vectrze to tylko PB z serii S więc nie zaklejało się wszystkiego bardzo mocno. Z czasem kumpel ma zmienić wygłuszenie i zestaw wtedy będzie się robiło wszystko jak najszczelniej.
    Spotkałęm się również z czymś podobnym do smoły w pudełeczku 250g. Nie wysycha to wogóle ale co najgorsze nie było żadnej naklejki ani nic.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    tplewa napisał:
    A smar nie jest gabka :) wiec nawet jak upchasz go wiecej to i tak zrobi sie luz i bedzie to samo.


    Wcale nie pisałem że chodzi mi o "smar".

    Przed chwilą dostałem na prv wiadomość od mukade z linkiem do wątku w którym ktoś napisał jak to robią w Essa. Ota krótki cytat z tamtej wypowiedzi:
    Cytat:
    ciągliwy i nigdy nie wysychający glut na dzwoniące cięgna, zamki, korbki, klamki i spinki


    Niestety nie ma tam żadnej informacji co to konkretnie za środek dlatego też moje pytanie jest nadal aktualne.
  • Poziom 23  
    Nie pamiętam ale sprawdzę,to bardzo fajna sprawa bo to jest ciągle plastyczne a ma konsystencję jakby częściowo zakrzepłego silikonu to popularny materiał także uszczelniający, można go zeskrobać łatwo, zrobić np kule z tego i schować do ponownego użycia w przyszłości. Wygodne i praktyczne, nie posiada zapachu prawie wcale. Co do cięgieł to faktycznie rurki są lepsze ale do połączeń skrzypiących plastyków to taki bitum albo inna pasta są lepsze. Można także użyć normalny silikon ma dobre właściwości tłumiące i dużą odporność na wszystko.
  • Poziom 19  
    a może ktoś z Essa zabierze głos...? ;)
  • Poziom 38  
    Cytat:
    którym ktoś napisał jak to robią w Essa


    To zadzwon do Essa znajac J.D. napewno pomoze, jesli maja w ofercie to sprzeda, jesli nie to doradzi gdzie kupic...

    Na szczescie nie mialem potrzeby walki z takimi mazidlami i gabka + inne pierdoly zawsze zalatwialy sprawe...
  • Poziom 23  
    Tplewa to sporadycznie jest wymagane, np w megane tapicerka jest przykręcona tylko w paru miejscach reszta to był ten klej, inaczej się nie dało w innych autach dużo łatwiej jest.