Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

golf II tylna wycieraczka

wilknet 05 Nov 2003 09:22 11562 20
  • #1
    wilknet
    Level 12  
    Mam taki sytuacje w golfie. Włączam zapłon aby odpalic silnik i w tym momencie uruchamia sie tylna wycieraczka wykonuje jeden obrót i dalej juz jest wszystko O.K.
    Moze ktoś spotkał sie z taką sytuacja, dlaczego tak sie dzieje.
    Pozdrawiam
  • #2
    mirek1260
    Level 2  
    Cześć ale włącza się w momencie kręcenia rozrusznikiem czy włączenia zapłonu
  • #3
    wilknet
    Level 12  
    wmomencie włączania zapłonu..
    pozdrawiam
  • #4
    adamo
    Level 21  
    witam sprawdz przekaznik od tylnej wycieraczki najlepiej wyjmij go
    i wtedy zobacz jesli problem ustanie to jest ta przyczyna
    pozdrawiam
  • #5
    janekrudy
    Level 12  
    A ja mam inny problem..
    Spryskiwacze cdzialaja..przod i tyl...wycieraczka przednia dziala..a tylnia nie!!

    Szukalem..grzebalem.i nie wiem co jest ?
    moze ktos mial cos podobnego ?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    dami
    Level 16  
    warto sprawdzic jeszcze wiązke kabli wychodzących do tylniej klapy w moim golfie mialem przetartą izolację prawie we wszystkich przewodach
  • #8
    jayo_20
    Level 12  
    witam . ja mam troszke inny problem natomiast niedawno kupilem golfa . wiem zamieniony tylni spryskiwacz z przednim. i sadze ze mam na wtyczkach pomieszane. jezeli ktos wie ktora to kolorystyka to bylbym wdzieczny. pozdrawiam
  • #9
    Zloty60
    Level 21  
    janekrudy wrote:
    A ja mam inny problem..
    Spryskiwacze cdzialaja..przod i tyl...wycieraczka przednia dziala..a tylna nie!!

    Szukalem..grzebalem.i nie wiem co jest ?
    moze ktos mial cos podobnego ?


    Ja mialem cos podobnego w GOLFIE 3.z tym ze nie byl to problem z przewodami ale wycieraczka ze starosci po prostu sie "zapiekla" w tulejce.wyj......cala i kupilem nowy silnik.bo przy probie wyjecia polamalem ta aluminiowa koncowke do wezyka wodnego.niestety.

    pozdro
  • #10
    zodiak318
    Level 34  
    jayo_20 wrote:
    witam . ja mam troszke inny problem natomiast niedawno kupilem golfa . wiem zamieniony tylni spryskiwacz z przednim. i sadze ze mam na wtyczkach pomieszane. jezeli ktos wie ktora to kolorystyka to bylbym wdzieczny. pozdrawiam


    Zamień "wężyki" przy pompce wtryskiwacza :) lub kabelki przychodzące do pompki. Pewnie ktoś wymontowywał pompkę i źle wcisnął wężyki.
  • #11
    jayo_20
    Level 12  
    dzieki za a wiec sam sie wziolem do tej roboty i doszlem do tego by zamienic wezyki no i oczywiscie nie dzialala mi tylnia wycieraczka i okazalo sie ze przekaznik od niej byl wpiety nie w tomiejsce co trzeba. pozdrawiam i dzieki za odp.
  • #12
    fantasta
    Level 29  
    Witam, podobny problem. Golf II 1989r. Nie dzialala tylna wycieraczka, sprawdzilem wiazke kolo klapy i po urywane kabelki szt. 4. Polaczylem kable, wymienilem bezpiecznik i teraz jest ze jak wcisne spryskiwacz tylni odpala mi sie wycieraczka i zrobi 3-4 ladne ruchy i po tym zatrzymuje sie w nieokreslonej pozycji i przekaznik pyka co pare sek i przestawia wycieraczke gdzie chce. Wylaczenie wycieraczki dziala jak wylacze zaplon. Takze wlacvze spryskiwaczem i wylacza sie dopiero jak wylacze zaplon. Co to moze byc ??
  • #13
    fantasta
    Level 29  
    I nikt mi nie pomoze :( Chodziaz niech jakis wlasciciel golfa powie mi jak powinna sprawnie dzialac wycieraczka. Ile powinna zrobic ruchow po nacisnieciu spryskiwacza itd.
  • #14
    jannaszek
    Level 39  
    tam ci nawalił styk samopdtrzymania [wewnątrz]odpowiedzialny za zatrzymanie w pozycji wyjściowej
    lub żle podpięte kable -jeden plus ma być ciągle obecny na wejściu do silniczka ,drugi to czasowy,czy impulsowy ,no i masa ,nie pamiętam czy jest jeszcze jeden...
  • #15
    fantasta
    Level 29  
    jannaszek wrote:
    tam ci nawalił styk samopdtrzymania [wewnątrz]odpowiedzialny za zatrzymanie w pozycji wyjściowej
    lub żle podpięte kable -jeden plus ma być ciągle obecny na wejściu do silniczka ,drugi to czasowy,czy impulsowy ,no i masa ,nie pamiętam czy jest jeszcze jeden...


    No wlasnie sa 3 przewody. Wszystkie 3 byly przeciete przy klapie i napewno je dobrze podlaczylem. Tak jak mowie. Po wcisnieciu spryskiwacza wycieraczka zrobi 2 czy 3 ladne pelne ruchy a pozniej zatrzymuje sie gdzie chce i startuje co pewnien czas na nieokreslony czas i takze zatrzymuje sie gdzie chce.
    A gdyby ta krancowka byla padnieta to silnik poprostu zatrzymywal by sie gdzie chce lub wogole moim zdaniem. Nie wiem jak zachowuje sie sprawna wycieraczka zeby to porownac. Czy wykonuje jeden ruch jak jest impuls od spryskiwacza czy po spryskiwaczu wykonuje 2 czy 3 ruchy i sie wylacza lub jeszcze inaczej... :(
  • #17
    fantasta
    Level 29  
    Super. Czyli wiem juz jak powinna pracowac tylna wycieraczka. Teraz pozostaje mi zlokalizowac usterke. Dzieki bardzo ;)
  • #18
    jannaszek
    Level 39  
    szukaj przepalonego bezpiecznika ,jeśli były przecięte ,to zapewne nastąpiło zwarcie do masy +12v które ma być ciągle
  • #19
    fantasta
    Level 29  
    Wczesniej napisalem
    Quote:
    ...sprawdzilem wiazke kolo klapy i po urywane kabelki szt. 4. Polaczylem kable, wymienilem bezpiecznik i teraz jest ze jak...


    Bezpieczniki sa OK, czy uszkodzony przekaznik moze byc przyczyna?? Co steruje tym przekaznikiem ??
  • #20
    jacq
    Level 22  
    Sprawdź czy na jednym z przewodów dochodzących do silnika tylnej wycieraczki po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon masz stały +12V, jeśli tak to masz problem ze stykiem krańcowym w mechanizmie silniczka, jeśli nie to szukaj go, posprawdzaj bezpieczniki, przewody i tp. Przekaźnik czasowy nie ma tu nic do rzeczy bo podaje +12V tylko na chwilę na inny przewód a z twojego opisu wynika że jest sprawny.
  • #21
    jarek2314
    Level 2  
    witam ja mam taki problem właczam tylna wycieraczke to mi zaczyna sie dymic przy przy kierownicy w przełaczniku nie wiem czemu