Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat 1.9 TDI Brak Mocy

piokos2 31 Jul 2007 13:20 20783 13
  • #1
    piokos2
    Level 2  
    Mam Passata 1.9 TDI AHU rocznik 97. podczas przyspieszania przy prędkości około 110 km/h (najczęściej czwarty bieg) bardzo słabnie. Maksymalna prędkość to wówczas tylko 100-110 km/h. Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu problem chwilowo mija. Dodatkowo od pewnego czasu słychać świst powietrza pod maską zwłaszcza przy wciśnięciu gazu w podłogę. Raczej wykluczam dziurawy wąż (SPRAWDZAŁEM). Diagnoza na VAG-u - Zbyt niskie ciśnienie w układzie turbodoładowania.
    Proszę o radę.
    Mam tylko nadzieję że to nie turbina
  • #2
    grzech12
    Level 17  
    Ewidentna nieszczelność w układzie doładowania do sprawdzenia węże opaski intercooler-gdzieś musi uciekać tym bardziej że słychać,trzeba tylko znależć gdzie.
  • #3
    ciasteczko
    Level 11  
    piokos2 wrote:
    Mam Passata 1.9 TDI AHU rocznik 97. podczas przyspieszania przy prędkości około 110 km/h (najczęściej czwarty bieg) bardzo słabnie. Maksymalna prędkość to wówczas tylko 100-110 km/h. Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu problem chwilowo mija. Dodatkowo od pewnego czasu słychać świst powietrza pod maską zwłaszcza przy wciśnięciu gazu w podłogę. Raczej wykluczam dziurawy wąż (SPRAWDZAŁEM). Diagnoza na VAG-u - Zbyt niskie ciśnienie w układzie turbodoładowania.
    Proszę o radę.
    Mam tylko nadzieję że to nie turbina


    posprawdzaj te drobne wezyki od zaworu umieszczonego przy filtrze powietrza, dokładniej pomacaj przewód ode serwa i zobacz czy nie ma pękniecia oraz sprawdź drożność kata
  • #4
    szym31
    Level 12  
    Sprwdz bloki vaga i podrzuć to bedzie jasne.
    najczęsciej jest problem z kierownicami w turbinie, jak turbina przeładowywuje lub niedoladuje to wywali ci błąd i tryb awaryjny.
    Jak masz turbine z kierownicami to sprawdz czy silownik sterujący chodzi i czy sie nie zacina a jak masz z zaworkiem upustowum to zobacz czy sie zamyka.
  • #5
    Michu10
    Level 32  
    Miom zdaniem jest to nieszczelnosc w ukladzie doladowania stad slychac swist i szum. A zeby wyeliminowac turbine wystarczy zacisnac waz od turbiny i dodac gazu jak cisnienie nie pozwoli ci utrzymac zacisnietej reki na wezu to wiesz ze turbina jest wydajna.:D
  • #7
    lguma
    Level 12  
    witam a zmieniałeś nie pamiętam jak sie to dokładnie nazywa zawór podciśnieniowy albo cos takiego znajduje sie na podszybiu jest przykręcony bodajże 6 nakrętka wyglądem jest podobny do silniczka spryskiwacza szyb kolega miał taki przypadek zmienił i auto dalej jezdzi a objaw miał taki jak ty jechał 100 110 nagle słabło wciskał gaz do dechy i nic wyłączył zapłon włączył i miał normalnie kopa znowuż po ujechaniu 15 20 km słabło i musiał zrobić wył zapł wł ijechaldalej
  • #9
    jac66
    Level 11  
    Moim zdaniem sprawdz wszystkie cienkie wezyki i poczujesz roznice
  • #10
    piokos2
    Level 2  
    Usterka usunięta!!!!!:D:D:D:D:D
    Okazało się, że sprawa była prozaiczna.
    Przyczyną braku mocy była nieszczelność w układzie doładowania, a dokładnie dziura średnicy około 15 mm w krótkim (około 8cm) wężu doprowadzającym powietrze z chłodnicy intercolera do silnika.
    Kosztowało mnie to całe 20 zetek.
    Dzięki za wszystkie uwagi i podpowiedzi.
  • #11
    czarny100022
    Level 11  
    Witam. Mój problem z Passatem 1,9 tdi 115 km po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc. Mechnicy sprawdzili wszystkie czujniki, zrobiona regeneracja turbiny żadnych błedów nie wykazuje. W czasie jazdy pod kompem badany wszystkie parametry dobre. 3 ci pompowtrysk leje troche ale już lał przed wymianą uszczelki lecz chodzil dobrze. Pytanie co z pieprzyli mechanicy że samochód stracł tak strasznie moc. Rergeneracja turbiny którą zrobił inny mechanik troche podniosła moc lecz samochód nie moze przekroczyć prędkości 140 na godz. Samochód nie kopci Mechanik który robił turbo twierdzi że pompowtryski do wymiany są choć mi sie wydaje że albo nie ma racji albo chce mnie na kase naciagnąc bo tak nagle pompowtryski siadły w warsztacie ? nie wierze tym bardziej ze nie były wyjmowane bo nie była planowana głowica. inny mechanik znowu wyklucza pompowtryski ale diagnozy nie postawił tylko kazał przyprowadzić samochód. Kase biorą a samochód nie chodzi a już 1500 zł wywaliłemn i nie ma czym jechac.Rozrząd sprawdzany. Czy któs ma jakis pomysł lub zetknął sie z podobnym przypadkiem ?
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Pytanie:
    czarny100022 wrote:
    Witam. Mój problem z Passatem 1,9 tdi 115 km po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc. (...)Pytanie co z pieprzyli mechanicy że samochód stracł tak strasznie moc.

    Odpowiedź:
    czarny100022 wrote:
    (...)nie była planowana głowica.
  • #13
    czarny10002
    Level 10  
    Panowie czy zepsuty czujnik wału krzywkowego G40 ma wpływ na brak mocy w passat tdi 115 km ?
  • #14
    czarny10002
    Level 10  
    Witam wszystkich. Miałem ten sam problem Passat b5 1.9 tdi AJM. Brak mocy po wymianie uszczelki pod głowicą. Problem usunałem trzeba było wymienic pompowtryski. Z tego co sie dowiedziałem bład mechaników polega na tym iż wyjęte pompowtryski lub głowica z pompowtryskami pozostawione nawet na dzień czasu na powietrzu powoduje zatykanie sie malutkich otworków w pompowtryskach co skutkuje brakiem mocy Mój mechanik dzień czasu maczał pompowtryski w jakimś specjalnym specyfiku ale nie przyniosło to rezultatów załozył inne samochód śmiga. Pompowtryski moje stare nadają sie jedynie do regeneracji Wyjete pompowtryski natychmiast trzeba włożyć w ropę aby nie pozatykały sie te malutkie otworki wskutek zasychania jakichś nagarów itp. Mój samochód chodzil elegancko nie kopcił chodził równo ale było zamałe cisnienie w barach i to powodowało spadek mocy. Takze u mnie po wymianie pompowtrysków samochódchodzi jak burza. Teraz pytanie czy mechanik zwróci kase za swój błąd i nie wiedzę