Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak zrobić zasilacz 6v i 12v domowym sposobem

01 Sie 2007 10:54 4841 13
  • Poziom 19  
    jak zrobić zasilacz 6v i 12v domowym sposobem
    mam trafo 12v i chce z niego zrobić zasilacz z dwoma wyjściami 12V i 6V prądu stałego tolerancja może wynosić ok 10-15%. będą ładowały baterie paluszki. chodzi mi o to żeby nie było żadych układów scalonych itp.
    tylko rezystory i kondersatory i może jakieś tranzystory wyjete z starego telewizora i może jakieś jeszcze inne rzeczy które mogą w nim być
    proszę o jakieś schematy
    za pomoc dziekuję
  • Poziom 26  
    Nie rozumiem idei. Po co ci takie napiecia jesli chcesz ladowac akumulatorki 1.2 czy 1.5 V ?
    Po co chcesz unikac scalakow, skoro najprostrzy, rozwiazaniam i najskuteczniejszym byloby uzycie stabilizatorow?
    Tych 12V to napiecie dla pradu przemiennego na uzwojeniu wtornym bez obciazenia?
  • Poziom 19  
    wiem że paluszki mają 1.5V , nie powiedziałem że to kilka bateri podłączonych szeregowo:
    jak zrobić zasilacz 6v i 12v domowym sposobem
    jeżeli chodzi o stabilizator to: przez internet nie opłaca mi się kupować 1 stabilizattor, a najbliższy sklep elektroniczny jes ok 30km odemnie, albo czy może jest jakiś w tym telewizorze który bym mógł go wyjąć

    Dodano po 1 [minuty]:

    o i ich nie mogę ładować osobno ponieważ zą w zamkniętej obudowie i żeby specjalnie je ładować musiał bym za każdym razem otwierać obudowe
  • Poziom 23  
    To zamów od razu kilka sztuk... :-)
    Takie rzeczy jak stabilizatory 78xx, wzmacniacze operacyjne np. LM358, TL082, to jest elementarz elektroniki i na pewno nie raz będziesz ich w przyszłości potrzebował.
  • Poziom 19  
    no przecież to ja wiem
  • Poziom 26  
    Nie wiem co ty tam masz w tym telewizorze, mozna zrobic stabilizator na tranzystorach. Nadal nie rozumiem idei, nie wiem po co chcesz sie w to bawic, skoro nawet wykluczasz mozliwosc zaopatrzenia sie w elementy. Kup sobie poprostu ladowarke za kilka zlotych.
    Ładuje sie akumulatorki a nie ogniwa(a obawiam sie, czy "bateriami" nie nazywasz wlasnie ich). Ładowanie ich w ukladzie szeregowym wydaje sie dosc nierozsadnym pomyslem.
  • Pomocny dla użytkowników
    A propos, czy mówisz o bateriach czy o akumulatorach, bo te pierwsze raczej niespecjalnie dają się ładować ?

    Poza tym, ładowanie akumulatorków wymaga pewnej kontroli parametrów ładowania by ich nie uszkodzić, czy nie lepiej będzie zakupić gotową ładowarkę uniwersalną do różnych typów akumulatorów ?
    Unikniesz ewentualnych kosztów kupowania nowych akumulatorów jak uszkodzisz przypadkiem posiadane ...
  • Poziom 19  
    ha to sa baterie paluszki panasonic za ok 60Gr za szt
  • Poziom 12  
    koniecznie chcesz zrobić z części nie kupowanych w sklepie??

    stabilizatory 7806 i 7812 kosztują max 2zł
    mostek prostowniczy też max ze 2zł

    ale jak koniecznie chcesz z częsści z odzysku
    to w telewizorze powinieneś znaleźć 7805
    i może 7812, a jka znajdziesz (mało prawdopodobne) lm317 to jeszcze lepiej
    nawet jak bedsziesz miał 2szt 7805 to też możesz spróbować zrobić coś takiego jak na rysunku w załączniku
    dwie propozycje, tylko nie możesz mocować obu 7805 (jednego odpowiedzialnego za 6V i drugiego za 12V) na wspólnym radiatorze - chyba że przynajmniej jeden z nich założysz na przekładce

    z układem na tranzystorach tak samo

    mam nadzieję że nie pierd@@@łem się w układzie z tranzystorami, powinno działac...

    a najlepiej kupić 7806 i 7812 - mają dobre parametry, są zabezpieczone temicznie i co najważniejsze są tanie !!! a układ można złożyć w powietrzu
    przykręcając tylko staby do radiatorów
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    jarek92 napisał:
    ha to sa baterie paluszki panasonic za ok 60Gr za szt


    no to baterii nie naładujesz
    chyba że chcesz mieć fajerwerki w skali mikro i syf na ścianie

    dodane później

    tak gwoli informacji - post zacząłem pisać gdy jeszcze nie było innych
  • Poziom 19  
    bart807
    wrescie ktoś pozytywnie myślący
  • Poziom 12  
    jeszcze jedna drobna uwaga - w układziku z tranzystorami też mozesz dołożyć po diodzie nad tranzystorem - nie zaszkodzi a może pomóc, aczkolwiek skoro są kondziory na wyjściu to wcale nie jest to konieczne
    jak wsadzisz kondziory na wyższe napięcia nic się nie stanie, gorzej jeśli na niższe
    może być bum

    co do akumulatorków - niezadługo w plus-discount.pl
    będą w sprzedaży w całkiem rozsądnych cenach
    jakość trzeba będzie ocenić samemu ....
  • Poziom 26  
    wiec jesli napisales to w celach prowokacyjnych, czy dla jaj, to zglos sam siebie do moderatora za robienie balaganu i naruszanie regulaminu. moze dostaniesz ostrzezenie, ale dodatkowo 3 punkty za trafne zgloszenie.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    zauważyłem w innym temacie że kupujesz kity w AVT (przynajmniej można tak przypuszczać)

    możes się pokusić o nabycie ładowarki AVT 2143
    koszt ok 30 zł - równie dobry jak fabryczne układy kosztujące ok 100zł