Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany

Sai 14 Paź 2009 18:49 241749 239
  • #91 14 Paź 2009 18:49
    kicoro
    Poziom 2  

    Dla uzupełnienia dodam że taśmę produkuje miedzy innymi firma 3M a jej koszt to 70-100$ za rolke 10m.

  • #92 19 Lis 2009 13:03
    franek256
    Poziom 1  

    prośba do pogromcaa,jestem zainteresowany wymianą wyświtlacz FIS w audi a$ z 2000r,wyślij mnie swój tellub gg na emaila franek256(malpa)poczta.fm,dzięki

  • #93 09 Gru 2009 08:04
    wlodek4444
    Poziom 1  

    witam pogromca podaj jakis namiar na siebie interesuje mnie wymiana wyswietlacza fis w audi.

  • #94 28 Gru 2009 00:29
    monty_p
    Poziom 18  

    kicoro napisał:
    Dla uzupełnienia dodam że taśmę produkuje miedzy innymi firma 3M a jej koszt to 70-100$ za rolke 10m.


    Gdzie można kupić rolkę takiej taśmy? Sprzedają od razu z wklejonym CHIPem?

    Nie znalazłem tego na oficjalnej stronie 3M :(

  • #95 12 Mar 2010 10:32
    panwic
    Poziom 2  

    Witam, mogę pomóc naprawić Fisa osobom z Lublina. Całość operacji w wyjęciem licznika w zależności od modelu od 1h do 3h. Ja przetestowałem naprawę na swoim liczniku VooDoo A4 z 97r - Fis pełny. Obecnie działa jak nowy. Nie jestem w stanie powiedzieć jak długo taki stan się utrzyma ale pracuję właśnie nad metodą naprawy by nie trzeba było poprawiać. Więcej info na prv.

  • #96 12 Mar 2010 19:18
    Komforox2
    Poziom 10  

    panwic napisał:
    Witam, mogę pomóc naprawić Fisa osobom z Lublina. Całość operacji w wyjęciem licznika w zależności od modelu od 1h do 3h. Ja przetestowałem naprawę na swoim liczniku VooDoo A4 z 97r - Fis pełny. Obecnie działa jak nowy. Nie jestem w stanie powiedzieć jak długo taki stan się utrzyma ale pracuję właśnie nad metodą naprawy by nie trzeba było poprawiać. Więcej info na prv.

    Wysłałem Ci e-mail na prv.

  • #97 13 Mar 2010 13:04
    krzychold
    Poziom 10  

    Oto moje spostrzeżenia dotyczące naprawy wyświetlaczy FIS w licznikach AUDI

    Wyświetlacz FIS można "naprawić" na 5 różnych sposobów i tylko dwa są niezawodne.
    Trzy pierwsze choć są skuteczne na początku (też nie zawsze), "nie wytrzymują" dłużej jak pół roku (rzadko kiedy).

    I tak:
    (pisząc taśma foliowa LCD mam na myśli folię z napylonymi ścieżkami przewodzącymi, która łączy driver LCD z samym wyświetlaczem LCD i oryginalnie jest przyklejona klejem przewodzącym do tych podzespołów)

    1. Nakłuwanie połączenia driver-taśma foliowa LCD igłą - nie udało mi się tak naprawić wyświetlacza FIS (dwa zniszczone), choć podobno inne dają się tak naprawić, nie sprawdzałem.

    2a. Dociśnięcie mechaniczne miejsca połączenia driver-taśma foliowa LCD - nie udało mi sie tak naprawić żadnego wyświetlacza, zawsze jakaś ścieżka przerywa, od razu albo po krótkim czasie, (podobno skuteczna przy naprawie innych wyświetlaczy, nie sprawdzałem).

    2b. Dociśnięcie mechaniczne miejsca połączenia po uprzednim usunięciu starego kleju przewodzącego - jeśli uda się usunąć stary klej bez uszkodzenia napylonych ścieżek na folii to po odpowiednim dociśnięciu (długi czas eksperymentowania) tego połączenia wyświetlacz działa "na stole", po zamontowaniu licznika w samochodzie zawsze któraś linia nie "świeci" (czasem 1 lub 2 lub 4 itd.) na ten stan rzeczy ma również wpływ temperatura i drgania.

    3. Dogrzanie połączenia driver-taśma foliowa LCD - wyświetlacz naprawiony na miesiąc, dwa, trzy w "polotach" 4. Niestety metoda ta ma ukrytą wadę, która nie pozwala naprawić wyświetlacza metodą 4, mianowicie w trakcie podgrzewania bardzo często deformuje się folia z napylonymi ścieżkami (zbyt wysoka temperatura, lub niechcący jej podgrzania) i klej przewodzący zastosowany w tym połączeniu twardnieje uniemożliwiając jego późniejsze usunięcie. Zmywa się razem z napylonymi ścieżkami (jednokrotna naprawa), później wyświetlacz do "kosza" (chyba, że ktoś ma starą folie z napylonymi ścieżkami i będzie umiał ją wymienić).
    Metodę tą można porównać do nalepki, która sama się odkleja lub odklejoną drugi raz przyklejamy, nie będzie trzymać się tak jak przyklejona nowa.

    4. Wymiana kleju przewodzącego driver-taśma foliowa LCD - skuteczność 100 % pod warunkiem wcześniejszego nie stosowania w/w metod. Jeśli jednak na wyświetlaczu po jakimś czasie pojawiają się "martwe" linie to jest to wynikiem "nie łączenia" na styku taśma foliowa LCD a samym wyświetlaczem (około 1-2 na dziesięć wyświetlaczy). Metodę wymiany kleju przewodzącego stosuję od sierpnia 2009 roku i na razie sprawdza się. "Życie" zweryfikuje czy jest to naprawa "na zawsze" czy tylko na określony czas.

    5. Kupno nowego wyświetlacza - jedyny mankament jego cena i nieznana jeszcze trwałość (dobrze działają od ponad roku).

    Pozdrawiam

  • #98 17 Mar 2010 11:02
    zolciak
    Poziom 14  

    Krzychold, możesz bardziej opisać pkt.4. Wymieniasz klej pod driverem zaznaczonym na czerwono?
    Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany

  • #99 17 Mar 2010 18:19
    krzychold
    Poziom 10  

    Nie, nie posiadam takiej technologii i myślę, że nikt oprócz fabryki w której to produkują jej nie posiada.
    W tym miejscu nigdy nie ma przerw, chyba, że "ktoś" za mocno odkształci tą płytkę, wtedy driver do kosza.
    Ja wymieniam klej z obu stron tej taśmy niebieskiej. Od strony wyświetlacza LCD i płytki z driverem.
    Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany

  • #100 17 Mar 2010 20:41
    zolciak
    Poziom 14  

    I to pomaga na znikające linie i pogarszający się kontrast pod wpływem temperatury? Używasz kleju termo-przewodzącego takiego jak do naprawy ogrzewania tylnej szyby?

  • #101 17 Mar 2010 22:17
    krzychold
    Poziom 10  

    To pomaga tylko na "nieświecące" linie.
    Jak w wyświetlaczu pogarsza się kontrast pod wpływem zwiększonej temperatury to taki wyświetlacz jest do "kosza". To uszkodzenie jest spowodowane degradacją, albo ciekłych kryształów, albo zawiesiny w której się znajdują i jest nienaprawialne i nie znam nikogo kto "poradziłby" sobie z tą usterką wyświetlacza.
    Używam kleju "termo-przewodzącego", ale nie takiego do naprawy ogrzewania tylnej szyby, tylko specjalnego kleju stosowanego przy klejeniu tego typu połączeń.

  • #102 26 Mar 2010 10:09
    krzychold
    Poziom 10  

    Witam
    Dodam jeszcze moje spostrzeżenia dotyczące wpływu temperatury na wyświetlacze LCD w FIS-ie Audi i pochodnych.
    Sytuacja wygląda następująco, wyświetlacze LCD ulegają bardzo wolnej degradacji (działają ponad 10 lat w samochodach), ale nie są "odporne" na wysoką temperaturę, dużo lepiej znoszą niską. Jeśli zadbać o nie, to będą "świecić" i "świecić". Ja przestrzegam (staram się, choć nie zawsze jest to możliwe) zasady nie zostawiać na postoju samochodu na bezpośrednie działanie słońca, bo wtedy temperatura przy wyświetlaczu może dojść do 80 stopni (sprawdziłem), co jest zabójcze dla wyświetlacza i dodatkowo mam wycięty otworek w kanale wentylacyjnym, taki wiertłem 10, bezpośrednio nad licznikiem na wysokości wyświetlacza, skutecznie obniża temperaturę w okolicach licznika jak i w nim samym. I to działa, i jeśli nie likwiduje procesu degradacji ciekłych kryształów w wyświetlaczu to na pewno skutecznie ją ogranicza. Jedyna wada tego rozwiązana jest taka, że może nam wdmuchiwać "syf" do licznika, ale ja stosuje to rozwiązanie od ponad roku i nic niepokojącego nie zauważyłem.
    Tak więc długość działania wyświetlacza zależy w dużej mierze od nas samych. Możemy go "wykończyć" w miesiąc, a może nam służyć do końca dni samochodu.

  • #103 07 Kwi 2010 20:28
    mimi45
    Poziom 9  

    Witam ma ktoś jakiś nowy pomysł na naprawę tych wyświetlaczy. Mój zanika pod wpływem temperatury (od samego święcenia) już przy 15 stopniach zaczynają znikać piksele (od zew. str. wyświetlacza). Czekam na jakieś sprawdzone pomysły (audi a6 c5 97r.)

  • #104 07 Kwi 2010 20:33
    monty_p
    Poziom 18  

    sprawdzonym pomysłem na tego typu usterkę jest wymiana na nowy (jeżeli to jest blednięcie na obrzeżach wyświetlacza albo wewnątrz). Bo jeżeli krechy poziome lub pionowe, to najlepsza jest metoda kolegi KRZYCHOLD

  • #105 07 Kwi 2010 20:43
    mimi45
    Poziom 9  

    noo niestety to jest właśnie bledniecie na obrzeżach piksele są wszytki tylko już po 5min pracy zaczynają blednąć

  • #106 07 Kwi 2010 20:46
    monty_p
    Poziom 18  

    gdzieś widziałem jakieś płytki (chyba małe przetworniczki napięcia albo coś w tym stylu) które wpinało się gdzieś w liczniku i NIBY powodowały, że wyświetlacz spowrotem świecił. Chyba lekko podnosiło napięcie albo zmieniało kontrast. Tyle, że gdy wyświetlacz jest już przegrzany, to taki patent nie jest efektywnym sposobem pozbycia się problemu

  • #107 07 Kwi 2010 20:53
    mimi45
    Poziom 9  

    gdy wyświetlacz jest zimny to wszystko jest OK.myślę że ta płytka nie ma większego sensu.
    Pytanie gdzie można kupić nowy wyświetlacz?

  • #108 07 Kwi 2010 20:58
    monty_p
    Poziom 18  

    W detalu widziałem najtańsze na stronach angielskiego eBayu, ale może ktoś, kto się przygląda temu wątkowi i robi wyświetlacze, będzie miał coś do zaoferowania ?
    ...może kolega KRZYCHOLD ??

  • #109 09 Kwi 2010 01:39
    krzychold
    Poziom 10  

    Witam
    Jak wcześniej pisałem na "blaknięcie-blednięcie-utraty kontrastu" wyświetlacza w wyższej temperaturze nie ma sposobu naprawy. "Płytki" poprawiające kontrast jak i mój sposób na poprawę kontrastu pomaga tylko w pewnym zakresie, mianowicie "podnosi" temperaturę w której wyświetlacz zaczyna "blednąć", ale nie likwiduje tej usterki, a przynajmniej mnie nie udało sie jej zlikwidować.
    Rozwiązania są dwa:
    1. Kupno nowego wyświetlacza (koszt od 400 zł do 600 zł) np. na Allegro.
    2. Kupno licznika z dobrym wyświetlaczem i "przekładka" (stosuje tą metodę z powodzeniem).
    Myślę, że każdy powinien sam ocenić co bardziej się opłaca i podjąć rozsądną decyzje.
    Pozdrawiam

  • #110 10 Kwi 2010 12:42
    garazowy
    Poziom 1  

    witam,
    moj problem z wyswietlaczem FIS 1/1 polega na tym iz gorna jego czesc (pomaranczowa) jest slabo widoczna napisy np. z RDS radia nie sa poucinane, ikony tez cale tylko ze tak jakby nie byly podswietlone czy wyswietlacz FIS jest podswietlany dodatkowa dioda w tej czesci?

  • #111 15 Kwi 2010 12:40
    Andiv
    Poziom 32  

    Ma ktoś licznik z takim defektem i poświęci go na testy ? Opłace przesyłkę.

  • #112 19 Kwi 2010 14:09
    marcinks2
    Poziom 10  

    Witam
    Do krzychold
    Mam do ciebie takie pytanie czy odpłatnie tez naprawiasz te liczniki jesli tak to jestem chętny

  • #114 24 Maj 2010 09:35
    majster-pl
    Poziom 8  

    Witam!

    Krzychold czy myslisz ze ten wyswietlacz daloby sie naprawicz przez wymiane kleju pod tasma ?


    Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany

  • #115 18 Cze 2010 14:43
    Romaniczok
    Poziom 12  

    Witam! Mam podobny problem z wyświetlaczem audi A6 C5 2000r. jak większość forumowiczów w powyższym temacie. W moim przypadku jest tak ze wysiada sterowanie liniami poziomymi wyświetlacza. Zimą jest ok na początku, tzn. zaraz po odpaleniu samochodu, poźniej brakuje sterowania niektórymi poziomymi liniami. Myślę że to typowy objaw braku kontaktu w którymś z miejsc połączeń. Najprawdopodobniej w miejscu połączenia taśmy na której znajduje się układ scalony z taśmą wyświetlacza. Tylko tak naprawde na 100% nie wiadomomo gdzie leży przyczyna. Próbowałem docisnąć do siebie łączące się taśmy ale bez efektu.

  • #116 20 Cze 2010 12:03
    mariuszekjula
    Poziom 15  

    Jak ktoś potrzebuje zegarów od A6 C5 oraz z grupyVW z pełnym fisem lub pół fisa oddam w dobrej cenie czyli w cenie naprawy.Info na PW.

    Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany Wyświetlacz FIS Instrukcja wymiany

  • #118 03 Sie 2010 10:11
    miszello
    Poziom 9  

    Na aukcjach ebay są wyświetlacze opisywane jako do liczników VDO i Jaeger chociaż w opisach mają ten sam model drivera czyli D1560TOB. Czy są one zamienne? Czy jeśli wstawię wyświetlacz od VDO do licznika Jaeger (lub odwrotnie) to będzie działał?

  • #119 04 Sie 2010 18:59
    noemii2
    Poziom 1  

    a czy ktoś wie gdzie można dostać taką taśmę?? ja potrzebuję bez procesora

  • #120 31 Sie 2010 12:13
    Aquer
    Poziom 14  

    Witam

    Dla zainteresowanych wymianą taśmy elektroprzewodzącej obustronnie klejącej łączącej tasiemki lcd-driver,wg sposobu kolegi krzychold to znalazłem takową w ofercie firmy 3M. Cena nie mała ale do przyjęcia.
    Tutaj oferta
    firma distrelec.com
    lub tutaj
    firma farnell.com
    Jak widać za 3mb-100zł , 33mb-750zł
    W farnell.com za 33mb jest taniej ale komu potrzebne aż tyle.
    3mb spokojnie starczą na kilkanaście takich liczników więc się opłaca.
    Jeśli ktoś ma inną ofertę, np lepszą cenowo, to proszę podać linki przydadzą się innym.
    Ważne jest aby taśma przewodziła tylko w osi Z, X i Y izolowała.

    Tutaj info o sposobach łączenia typu Flip-Chip (strona 5 pdf)
    Info o produkcie 9703 ze strony producenta
    Zamieszczam kartę charakterystyki(ang.) tej taśmy jakby ktoś nie umiał znaleźć.

    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME