Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora 12V w motocyklu

TomaszRag 04 Sie 2007 23:14 8885 42
  • #31 04 Sie 2007 23:14
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak jednopołówkowe jak i dwupołówkowe obniża napięcie z tym że przy jednopołówkowym jest spadek tylko na jednej diodzie a w tym drugim na dwóch

  • #32 05 Sie 2007 18:45
    TomaszRag
    Poziom 16  

    OK, ładowanie działa, ale tylko wtedy jak wyłączone są światła i silnik ma zwiększone obroty, ale zapomniałem sprawdzić, jakby odłączyć ten biały kabel od starego regulatora... wtedy odizoluje instalacje ładowania od tej odpowiedzialnej za oświetlenie, przez co napięcie wzrośnie. Jedynie światła mogą być troche słabsze.

  • #33 06 Sie 2007 21:54
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Dobra niewiem o co chodzi, odizolowałem kabel WEISS od starego regulatora, podłączyłem pod moją diode. Przejechałem sie wokół garażu i zauważyłem że działają tylko kontrolki od biegów i oleju, a czujnik temperatury nie działa (on wymaga stałego prądu). Jak sie okazało dziwnym trafem dioda zaczeła przewodzić w 2 strony i nie prostowała, co gorsza rozładowała mi akumulator pakując prąd w cewke.

    Natomiast w drugiej instalacji jaką jest instalacja świateł popaliło mi żarówki. Teraz to ja już zgupiałem.

  • #34 06 Sie 2007 22:09
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    coś mi się wydaje że źle dioda dobrana (jakie parametry?)

  • #35 07 Sie 2007 16:17
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Szczerze niewiem jakie bo juz jej niemam, ale była to największa możliwa do znalezienia w starym zasilaczu ATX do komputera. Srednica pręta w niej była gdzieś bliska 1mm. Średnica diody gdzieś z 5mm, a długość 7-8mm. Wiem po takim pasku ze byla to dioda Schottkiego.

    Myslalem ze jak dioda sie spali to nie będzie przewodzić wogóle, a tu w 2 strony zaczeła. Tak mozna duzo rzeczy zniszczyc.

    A jaka diode byś doradził?
    Mam jeszcze inne Schottkiego, ale juz sporo mniejsze od tej, wiec przypusczam ze moga nie wytrzymać 1A-2A.

  • #36 07 Sie 2007 16:35
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zwykłą prostowniczą na 10A (można i mniejszą ale będzie się bardziej grzała)

  • #37 07 Sie 2007 19:31
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Aż 10A trzeba? To taka nadwyżka, zeby sie nie grzała czy jak?
    Tam więcej niz 2A w porywach raczej nie będzie ;).

    Obecnie nie ma koło mnie sklepu elektronicznego, ale znalazłem taka aukcje "223239636". Reg napięcia od MZ + ładowanie za 29zł.
    Ale to chyba pojscie na łatwizne ;)

    Co jakbym kilka mniejszych diód równolegle połączył, by zmiejszyć A na każdej z nich, bo obecnie nie posiadam 10A.

  • #38 07 Sie 2007 21:49
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    w zasilaczu powinieneś znaleźć podwójną diodę na radiatorze (wygląda jak tranzystor albo LM7805)
    Powinna wystarczyć
    Co de tego regulatora od MZ to na nic się on nie zda bo tam jest inne rozwiązanie (alternator)

  • Pomocny post
    #39 07 Sie 2007 23:58
    BogdanT
    Poziom 15  

    Coś mi się wydaje, że źle kombinujesz. Powinieneś podmienić spaloną diodę w oryginalnym prostowniku/regulatorze na nową. Jeżeli nie możesz dostać się do środka, to chyba powinieneś, włączyć nową diodę, między biały i czerwony przewód, paskiem w stronę czerwonego. Przewód czerwony możesz odłączyć od oryginalnego prostownika, ale przewód biały musi być podłączony, bo nie będziesz miał regulacji napięcia. Jeżeli sprawdzisz miernikiem (omomierzem), że naprawdę nie ma obecnie połączenia wewnątrz prostownika pomiędzy wyjściem na przewód biały i wyjściem na przewód czerwony, to możesz przewodu czerwonego nie odłączać od prostownika. Jeżeli nie jesteś pewien (dioda wewnątrz prostownika może miec zwarcie) to lepiej odłącz i dopiero wtedy podłącz swoją nową diodę od białego do czerwonego. Radziłbym użyć diody prostowniczej 10 A. Jeżeli nie masz 10 A, to zlutuj dwie 5 A, ale lepej żeby była jedna 10A.

  • Pomocny post
    #40 08 Sie 2007 08:59
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dobrze mówisz Bogdan ale zależy jak uszkodzona jest ta dioda w tym oryginalnym prostowniku

  • #41 08 Sie 2007 09:20
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Dzieki Bogdan. Diody niestety nie podmienie. Regulator jest zamknięty w aluminowej obudowie. Ewentualnie ciąć, lecz niewiem jaki efekt by to dało ;).

    Rzeczywiście, błąd ze nie odłączyłem czerwonego, być może zwarcie na diodzie sie zrobiło i dlatego ładowanie nie chodziło, trzeba pomierzyć.

    Przewód biały musi być podłączony, by była regulacja napięcia na światłach czy aku? Ze schematu wnioskuje, ze na aku, ale jak odłączyłem to poszły światła.

    W jednym zasilaczu na radiatorach znalazłem 6 układów w obudowie MOSFET i dioda była schottkiego taka większa, ale bez chłodzenia.

    Zobacze w innym zasilaczu ;).

  • Pomocny post
    #42 08 Sie 2007 19:20
    BogdanT
    Poziom 15  

    Jeżeli odłączysz czerwony od puszki to nic nie musisz ciąć.

  • #43 31 Sie 2007 18:25
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Panowie jesteście wielcy :).
    Zrobiłem tak jak kolega BogdanT mówi, czyli zlutowałem 2 diody z zasilacza ATX, mają one na sobie radiatory. Odłączyłem czerwony kabel. Podłaczyłem mój wynalazek i teraz ładowanie działa, a żarówki sie nie spalają po dodaniu gazu.
    Na obrotach jałowych jest 12,6-12,7V. Po dodaniu gaza napięcie ładowania waha się od 13,5V-14V zaleznie od obrotów.
    Wszystko działa.
    Panowie oczywiscie otrzymuja punkty pomógł, a Bogadanowi w moim imieniu przeznaczam 5pkt-ów.
    Pozdrawiam.

  Szukaj w 5mln produktów