Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspacher- Potrzebna dokumentacja D3L lub D1L

VIP_Piotr 27 Paź 2006 21:30 28010 60
  • #31
    zyga04.40
    Poziom 11  
    Skylark, dzięki za odpowiedź, i byłbym wdzięczny gdybyś jeszcze znalazł dla mnie czas... Dotej pory grzałem Olheizgaratewerke Made in DDR 8000kcal/h z grawitacyjnym, opadowym zasilaniem paliwa i rozrzutnikiem,ten model znam dobrze. Zupełnie "zielony" jestem z Eberspacherów. Mojego D5L kupiłem na szrocie z myślą że zasilęgo grawitacyjnie i dorobię ręczne sterowanie, bo w reklamówce z tzw.automatyką znalazłem cewkę zapłonową, motocyklowy klakson i coś tam jeszcze. Ta "elektronika " nie wzbudziła mojego zaufania, i zrezugnowałem z niej. ZTwojej odpowiedzi wnioskuję że zasilanie grawitacyjne nie wchodzi w grę. Aczy gdybym znalazł pompkę, możliwe było by uruchomienie i ręczne sterowanie w trybie pracy np. II stopniowym.
    Pozdrowienia dla Forumowiczów.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    skylark
    Poziom 25  
    DDR-owskie urządzenia często widziałem pracujące na skrótach, bez automatyki, odpalane z kopcia itp.
    Niestety, a może stety, ogrzewania konstrukcyjnie trochę nowsze, do pracy potrzebują już zaawansowanej elektroniki.
    Pewnie jak by się uprzeć, można zbudować tablicę sterującą na włącznikach plus jakiś impulsator do pompki paliwa.
    Należy jednak zadać pytanie: co będzie jak wystąpi jakieś zakłócenie spalania, przegrzanie itd?
    Dedykowana elektronika wyłączy urządzenie, a twoja "elektronika"?
    Tu nie ma miejsca na "partyzantkę"... samochód pali się błyskawicznie.
    Wniosek nasuwa się jeden: albo uzupełnij braki urządzenia, albo poszukaj sobie innego kompletnego.
  • #33
    zyga04.40
    Poziom 11  
    Podobno gorzka prawda jest lepsza niż jej brak.
    Korzystam z Twojej rady i wycofuję się z "partyzantki".
    Postaram się uzupełnić brakujący osprzęt,bo sam ogrzewacz, po rozebraniu go, robił dobre wrażenie.
  • #34
    zbyros
    Poziom 1  
    Witam,czy ktoś wie gdzie zdobyć pilota do ogrzewania Eberspacher ? Dodam że pilot był tylko sprzedający samochód "zapomniał" go oddać. Urządzenie działa bez problemu przy włączeniu ręcznym. Czy jest możliwość zaadoptowania jakiegoś innego pilota lub podłączenie radiolinii?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #35
    skylark
    Poziom 25  
    Najlepiej ustalić jaki typ odbiornika jest do urządzenia i zaopatrzyć się w oryginalny (serwis Eberspacher)... zasięg do 1000m.
    Można też adaptować jakikolwiek układ zdalnego załączania od alarmów, ale zapomnij o takim zasięgu.
  • #36
    sarluk
    Poziom 11  
    Witam kolegów
    potrzebuje informacji o eberspacher ardic 952-b piecyk wodny benzynowy.Odpaliłem go na stole metodą chałupniczą i diała ale nie posiadam żadnej elektroniki do niego! Ma czujnik optyczny,temperatury wody i temp obudowy pieca,czy można stwożyć jakąś elektronike lub zaadaptować inną? mam parę pomysłów ale czekam na opinie fachowców!
    POMOCY POZDRAWIAM
  • #37
    leszek1982
    Poziom 10  
    Witam mam problem z eberspanderem D1L 24V diesel staruje wszystko niby ok i po paru sekundach staje jak odpale go pare razy to nawet zaczyna kopcic wydaje mi sie ze po kilku sekundach przed wylaczeniem sie przestaje pompowc pomka pomocy co to moze byc

    Dodano po 4 [minuty]:

    dodatkowe informacje do mojego webasta elektronika 25 14 85 50 000
    piecyk nie mam calego nr bo jest podrapane ale to co moge odcztac to
    ...15 32 01chyba 3100w termostat analogowy pokretlo i jeden wylacznik
  • #38
    skylark
    Poziom 25  
    Sprawdź czy nie wyłacza się podnapięciowo... poniżej 20V na sterowniku pod obciążeniem świecy.
  • #39
    leszek1982
    Poziom 10  
    odpalam go z prostownika na ktorym zawsze dzialalo i nie bylo najmnieszego problemu wiec mysle ze spadki napiec nie maja tu znaczenia moze to pomoze webasto chodzilo i nagle po prostu stanelo pierwsza zecza jaka zaobserwowalem to byl spalony bezpiecznik od swiecy zarowej i pompki wymienilem go i teraz mam takie objawy jak wczesniej opisywalem
  • #40
    grunz
    Poziom 18  
    Witam.kupilem eberspachera benzynowego B5W mam do tego jakas puszke aluminiowa,zegar i wiazke przewodow.z zegara wychodza dwie kostki ale tylko do jednej mam reszte instalacji.Czy druga tez musi byc podlaczona??nie posiadam pompki paliwa czy moge ja zastapic jakas samochodowa wstepna pompka??mam tez problem poniewaz jak zalaczam to urzadzenie zegarem to na chwile uruchamia sie pompa wody i po kilku sekundach zatrzymuje sie...swiece sprawdzalem na "sucho"i dziala ale jak jest podlaczona to nie pojawia sie na niej napiecie a z "wydechu" wydostaje sie troszke paliwa...BARDZO PROSZE O POMOC
  • #41
    pawelkrystek
    Poziom 11  
    Witam
    Też chciałbym się podpiąć pod temat. Tym razem sprawa dotyczy sterownika Webasto SG1561/12V-GT. Mam problem z sygnałem na pompkę paliwa. Sprawdzając po kolei:
    Tranzystor V101 jest sprawny
    Układ Darlingtonów jest OK
    Sądzę, że problem tkwi w okolicy układu opisanego 3 linijkami:
    1 linia: HELLA12AZ
    2 linia: 719 706-01
    3 linia: ST29107
    Przypuszczam, że jest to mikroprocesor ale pewności nie mam.
    Czy ktoś ma może schemat elektroniczny tego sterownika lub ma jakąs dokumentację odnośnie ww układu. Wszelkie sugestie miło widziane. Pozdrawiam
  • #42
    bronix1
    Poziom 2  
    :?: witam mam prozaiczne pytanko mianowicie potrzebuje instrukcji obsługi programowania sterownika modułowego (czas wł-wył temp grzania) bardzo będe wdzięczny za taki opisik pozdrawiam i do siego roku
  • #43
    mm32
    Poziom 15  
    Proszę podać typ urządzenia i najlepiej firmę.
  • #44
    bronix1
    Poziom 2  
    typ to d5wsc eberspacher i to jest sterowane właśnie sterownikierm modułowym bez potencjometru obrotowego
  • #45
    tomekoooo
    Poziom 11  
    witam .mam takie pytanie a raczej moze pomocy w sprawie podłączenia ogrzewania d3l do instalacji w samochodzie ciezarowym jesli ktos ma schemat to moze mi pomoze . jeszcze jeden temat kupiłem ten piecyk razem z autem i był uszkodzony. to znaczy dla tych co są w temacie to płytka która jest w srodku pieca do której są podłączone przewody sterujące była podtopiona i z kolegą który jest bardziej w temacie ponaprawialismy scieżki po podłaczeniu centralki u znajomego wyskoczył bład czujnika palnika po podłozeniu innego czujnika było to samo. wiec jest problem z przewodami moze przez przypadek cos pomieszałem jak ktos by miał taki schemat z rospiska tych kabli wewnątrz pieca to bym sie posuną dalej.dzieki
  • #47
    lisekexeter
    Poziom 10  
    witam moze ktos mi kiedys odpowie))) mam webasto eberspaher D1L 24v lecz bez zadnych sterownikow czy mozna to odpalic na krotko zeby sprawdzic czy dziala? jaka jest procedura odpalania? swieca wiatrak paliwo? moze inaczej? pozdrawiam.marcin. lisekrydzyn(malpa)wp.pl
  • #48
    skylark
    Poziom 25  
    Nie masz możliwości odpalenia na krótko....chyba, że ręcznie będziesz sobie podawał poszczególne zasilania. Boję się tylko, że zabraknie Ci rąk zwłaszcza przy sterowaniu pompą z częstotliwością 5Hz.
  • #49
    Jaro8322
    Poziom 2  
    Witam mam eberspachera d1le 12V diesel i potrzebował bym schemat tej płytki sterującej bo spaliła mi sie cała kostka podłączeniowa do płytki sterującej na skutek zwarcia. a nigdzie nie umie znaleźć takiego schematu
  • #50
    witek0071
    Poziom 9  
    Gdzie mogę kupić szczotki do silnika wentylatora Eberspacher D1LC orginalne oraz turbinki wentylacji.Proszę o szybką informację.
  • #51
    bartheziko
    Poziom 2  
    Witam poszukuje przekaznika swiecy do eberspacher d1l 12v czy ktos moze pomoc gdzie moge takie cos dostac.
  • #52
    altare1
    Poziom 11  
    witam. odgrzeje troche kotleta, potrzebuje info na temat jak przerobić D1LE żeby się samoczynnie nie wyłączało po 30-tu minutach pracy.
    dzięki i pozdrawiam
  • #53
    grunz
    Poziom 18  
    Te 30 minut pracy możesz zwiększyć w ustawieniach programatora. O ile dobrze pamiętam to ten czas można zwiększyć do maks 120 minut.
    Jaki masz programator to ci powiem jak to zrobić.
  • #54
    altare1
    Poziom 11  
    rzecz w tym że niema programatora. model D1LE został wyprodukowany specjalnie dla poczty niemieckiej i ona zażyczyła sobie żeby pracowało tylko owe 30 minut i tyle.

    wychodzi z niego 3 przewody brązowy,czerwony i czarny
    na czarnym jest masa, na czerwonym stały plus i właśnie kiedy się brązowy z czerwonym złączy to zaczyna pracować, rozpala się i pracuje mija pół godziny i zaczyna się wychładzać i gaśnie. pomaga dopiero ponowne rozłączenie i zwarcie tych przewodów. i tak w kółko.
    widziałem raz na allegro identyczny model ale przerobiony żeby się nie wyłączało samoczynnie. ale kosztowało ok 1800zł więc po co mam kupować drugie skoro to jest sprawne, ale auto duże, nagrzewnica nie wyrabia sama i zimno w cztery literki

    ps, kiedy normalnie pracuje i rozłączy się przewody to też się wychładza i gaśnie.

    mogę oczywiście zrobić wszystko po swojemu czyli zasilanie pompki z impulsatora 5hz i zasilanie wentylatora plus odpalanie ręczne świecy ale nie tędy droga bo wtedy będzie pracowało bez żadnych zabezpieczeń.
  • #55
    grunz
    Poziom 18  
    A może pod pasowałby jakiś inny sterownik. Poza tym jeśli dobrze czytam to to ogrzewanie ma 1kW mocy tak??? Może właśnie w tym problem. Ja w swoim aucie mam b5w (ma 5kW) i temperaturę około 60 stopni mam po 7-8 minutach pracy.
  • #56
    altare1
    Poziom 11  
    1,8kw mocy ono ma, i spokojnie daje rade nagrzać mi kabine. cały sęk w tym żeby zrobić tak żeby się nie wyłączało samo.
    mówiąc sterownik nie wiem już o co chodzi, o układ sterujący wewnątrz webasto czy ten zewnętrzny zegarek.
  • #57
    grunz
    Poziom 18  
    No fakt te określenia...
    Chodziło mi o elektronikę sterującą znajdującą się w piecyku.
  • #58
    roboedek
    Poziom 11  
    Kolego grunz Ty masz ogrzewanie wodne benzyna ,a kolega altare1 ma suche na ropę i jest to wersja okrojona (literka E - ekonomy) ono działa podobnie jak D1L czyli jest tyko sygnał załączenia i niema żadnej regulacji (chyba ,że założysz termostat mechaniczny)Jeżeli chodzi o czas pracy (30min) to prawdopodobnie tak jest zaprogramowany sterownik.Pozostaje prawdopodobnie wymiana sterownika,ewentualnie przeróbka na D1LC ale to wiąże się z tym ,że będziesz musiał wymienić oprócz sterownika również wiązkę.
  • #59
    altare1
    Poziom 11  
    rzekł pan i nastała jasność,

    a teraz na poważnie jak się za to zabrać? bo szykują się długie wyjazdy i noclegi w kabinie a do wiosny jeszcze daleko
  • #60
    roboedek
    Poziom 11  
    Jeżeli chodzi o przeróbkę na D1lc to wyjdzie dość wysoki koszt bo musiałbyś wymienić
    1 płytkę w ogrzewaniu
    2 dokupić sterownik do D1Lc
    3 kupić albo zrobić wiązkę do D1Lc
    4 no i element sterujący (np wyłącznik potencjometryczny)
    Całość pewnie wyjdzie ok 700 - 1000 zł
    taniej pewnie by wyszło kupienie używanego sterownika do D1Le tylko skąd go wziąć w serwisie nowy pewnie też będzie kosztował z 1000 zł