Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

man zawieszenie pneumatyczne ecas 95r

autoelektryk 01 Sie 2007 21:45 9327 15
  • #1 01 Sie 2007 21:45
    autoelektryk
    Poziom 16  

    witam

    auto jak w temacie solówka dwie osie na poduchach (przód+tył)
    sterownik ecas wabco uszkodzony (wyjarany) nr z puszki nieczytelne

    po załozeniu drugiego brak wysterowania przedniej osi ani reczne ani opuszczanie brak reakcji na pilota nie słychac elektrozaworów poduszki sa puste

    czy ktos z kolegów pomoze w rozwiazaniu tematu lub poratuje opisem schematem tego zawieszenia


    dodam ze tylna os funkcjonuje bez zastrzezen


    dziekuje za pomoc

    1 15
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Sie 2007 22:46
    Artur2910
    Poziom 16  

    Witam!!! Wykalibruj zawieszenie i wszystko powinno być OK!!! Chyba że zastosowałeś sterownik który jest inaczej zaprogramowany. W tym wypadku pomoże Ci chyba tylko MAN CATS I.

    0
  • #3 02 Sie 2007 22:53
    autoelektryk
    Poziom 16  

    witam

    kalibracja jedynie urzadzeniem servisowym wabco jak rozumiem czy którys z uniwersalnych testerów to robi czy istnieja w obiegu jakies klony tego urzadzenia jakie metody inne diagnozy tego zespołu

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 28 Sie 2007 23:41
    kotlet1
    Poziom 9  

    Witam, tyklo kalibracja man cats lub specjalnym urządzeniem wabco pomorze.Chyba,że masz założony sterownik od innego auta np. 26 trzy osiowy,lub od autobusu,to wtedy trzeba zmienić parametry w sterowniku przed ponowną kaklibracją

    0
  • Pomocny post
    #5 29 Sie 2007 15:20
    tele
    Poziom 15  

    witam
    masz jeszce ten problem?

    0
  • #6 29 Sie 2007 23:22
    autoelektryk
    Poziom 16  

    problem czescioo pozostał sterownik 25 pinowy diagnoza na kodach mig nie działa lampka od poziomowania niby gasła zawory mierzone na piechote ok czujnik podstawiony

    w serwisie pneumatyki stwierdzili ze trzeba sterownik dopisac do ramy ale w aucie z tego rocznika bez magistrali watpie

    na przyszłosc interesuje mnie jednak tester wabco czy jest ktos zorientowany czy np kts robi parametryzacje testy tych zawieszen


    dzieki za zainteresowanie tematem

    0
  • #7 30 Sie 2007 02:14
    tele
    Poziom 15  

    ja am na to inny myk techniczny bez drogich urządzeń

    2
  • #8 31 Sie 2007 00:14
    autoelektryk
    Poziom 16  

    witam
    czy ozna liczyc na mała podpowiedz

    Dodano po 38 [sekundy]:

    witam
    czy ozna liczyc na mała podpowiedz

    0
  • #9 12 Wrz 2007 09:11
    tele
    Poziom 15  

    witam kolego. mozna liczyć

    0
  • #10 16 Gru 2008 19:56
    janekvp
    Poziom 10  

    witam, wiec mozesz to przedstawic?

    0
  • #11 17 Gru 2008 15:50
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jaltestem można kalibrowac zawieszenie i jw.

    0
  • #12 22 Sie 2010 00:44
    januszgorak
    Poziom 9  

    Witam mam pytanie czy miałes wymieniany modół-sterownik
    potrzebuje sterownik wabco 11548/93 0019444460550410

    wiem ze rodzajów tych sterowników jest multum, wie ktos czy sa jakies podobne w które by mogły spasować

    man f-90 94 rok
    januszgorak(malpa)gmail.com

    0
  • #13 22 Sie 2010 10:06
    gucio~1
    Poziom 21  

    446 055 041 0 zamienia się na 446 055 047 0 a ten dalej na 446 055 404 0 i 446 055 409 0 myślę, że da się to zrobić też na sterowniku scanii 446 055 048 0

    0
  • #14 23 Sie 2010 14:49
    januszgorak
    Poziom 9  

    ok powiedz mi jeszcze dlaczego mogł sie ten sterownik spalic, mysle ze gdzies zwarcie było, moze ktos miał podobny przypadek i powie mi w którym kierunku zaczacposzukiwania przyczyny
    WABCO ECAS 115 48/93
    001944 446 055 041 0

    man zawieszenie pneumatyczne ecas 95r

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    jeszcze jedno na bazie produktów wabco dla mojego sterownika ecas alternatywny jest ten 446 055 409 0 jednak w karcie danych jest róznica ze ten drugi obsługuje max 3 czujniki ciśnienia. Ja w mojej cieżarówce niemam takich czujników - bedzie to poprawnie działało??

    0
  • #15 04 Wrz 2010 02:00
    svavecone
    Poziom 24  

    Kazdy modul ECAS musi miec wpisane/ zaprogramowane parametry jakie wystepuja w pojezdzie , np. czy ma wszystkie osie na poduszkach i ile ma czujnikow .
    Nie mylic tego z kalibracja .Dopiero po wpisaniu prawidlowych danych o zawieszeniu dokonujemy kalibracji .
    Numer kontrolera ECAS moze byc taki sam ,ale parametry w nim zapisane moga byc inne.
    Zmiane parametrow dokonuje sie za pomoca ManCat I.
    Uszkodzenie modulu moze powodowac zwarcie do plusa na przewodach lub za duzy bezpiecznik na zasilaniu .

    0
  • #16 05 Wrz 2010 17:43
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    svavecone napisał:
    Kazdy modul ECAS musi miec wpisane/ zaprogramowane parametry jakie wystepuja w pojezdzie , np. czy ma wszystkie osie na poduszkach i ile ma czujnikow .
    Nie mylic tego z kalibracja.


    Tak jak Kolega pisze..... a dokładnie nazywa się to "parametryzacją" natomiast "kalibracja" jest to ustawienie wartości wysokości poziomów poduszek oraz sensorów . najczęściej przyczyna uszkodzeń elementów sterowników są zwarcia przewodów sterujących z ECU do odwrotnej polaryzacji. Co do testerów uniwersalnych większość z nich potrafi tylko robić kalibracje, niektóre dodatkowo wgrywać całą parametryzację ale....skopiowaną z działającego sterownika, jedynie oryginalny interfejs Wabco zrobi wszystko od parametryzacji po kalibracje i profesjonalna diagnozę. Kalibrację oraz skopiowanie parametryzacji można wykonać takimi uniwersalnymi popularnymi interfejsami jak :

    Texa TXT, Texa Navigator Mobile, Magneti Marelli, JalTest,

    1