Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm MagiCar w Opel Ascona. Podłączenie przewodów drzwi + i drzwi -.

lorddaron 02 Sie 2007 16:00 2316 6
  • #1 02 Sie 2007 16:00
    lorddaron
    Poziom 2  

    Witajcie!!
    Mam problem z zamontowaniem alarmu MagiCar w oplu Asconie. Mianowicie nie wiem jak podłączyć przewody "drzwi +" i "drzwi -". Gdzie go podłączyć i w jaki sposób?? Proszę o pomoc!!

    0 6
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    #2 02 Sie 2007 16:18
    karolrak
    Poziom 17  

    Podłącz tylko przewód drzwi(-) do krańcówki drzwi lub do przewodu idącego do lampki oświetlenia wnętrza.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 02 Sie 2007 16:28
    lorddaron
    Poziom 2  

    karolrak napisał:
    Podłącz tylko przewód drzwi(-) do krańcówki drzwi lub do przewodu idącego do lampki oświetlenia wnętrza.


    Ale do którego przewodu do lampki?? Są tam trzy przewody (dwa białe, złączone i jeden czerwony). do którego mam podłączyć ten kabelek??
    Podłączyłem przedtem przewód + do tego czerwonego kabelka - co się mogło stać??

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Sie 2007 21:11
    solecki.m
    Poziom 26  

    lorddaron napisał:
    ...........................
    do którego mam podłączyć ten kabelek??

    Do tego, na którym pojawia się masa po otwarciu drzwi.
    Sprawdź przewód biały kontrolką, czerwony to na pewno zasilanie lampki.
    lorddaron napisał:

    Podłączyłem przedtem przewód + do tego czerwonego kabelka - co się mogło stać??

    Nic się nie stało, bez obawy, na pewno Twój alarm nie spalił się.
    Najwyżej sygnalizowałby otwartą strefę podczas uzbrajania systemu.

    0
  • #5 02 Sie 2007 22:55
    lorddaron
    Poziom 2  

    Jak podłączyłem ten przewód do czerwonego kabla to alarm sie bardzo dziwnie zachowywał (tzn. Jak otwierałem drzwi kierowcy to nic sie nie działo, jak zamykałem to wył alarm, a jak zamykałem które kolwiek inne drzwi to alarm się rozbrajał). Na pewno się nie uszkodził?? Bo nie chciałbym żeby się coś spaliło w nowym alarmie (po raz ostatni biorę się sam do czegoś na czym się mało znam, a facet który to sprzedaje mówi że montaż jest prosty)

    Mam jeszcze pytanie. Chciałbym do tego alarmu podłączyć centralny zamek. Pytanie jakie kableki muszę połączyć?? Do siłowniczka Master idą kable zielony, niebieski, biały, brązowy, czarny, a do pozostałych idą kable zielony i niebieski. Czy wystarczy jak podłącze tylko alarm do siłowniczka master czy muszę do wszystkich. I jakie kable od alarmu do czego podłączyć. Tzn z alarmu na centralny wychodzi sześć kabli (dwa +, dwa - i dwa do siłowniczka). Teraz pytanie co podać na + i na - i do których kabli podpiąć te dwa co idą na siłowniczek.

    Przepraszam że zawracam wam głowę, ale trochę się wyrąbałem z tym alarmem i centralnym, a nie mam kasy żeby zapłacić 200zł elektronikowi. Więc staram sie radzić sobie samemu.

    0
  • #6 02 Sie 2007 23:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Alarmu NIE PODŁĄCZA SIĘ do siłownika, tylko do sterownika centralnego. Choć akurat w tym "alarmie" można to zrobić tak, że sterownik zamka centralnego z zestawu nie będzie konieczny, bo można odpowiednio to skonfigurować.
    A sama ascona to auto o komplikacji malucha. I podłączenia alarmu w nim, to nic trudnego.
    Wystarczy, że znajdziesz sobie: masę, stałe zasilanie, zasilanie po stacyjce, kierunkowskazy, dorobisz wyłącznik pod klapą i dociągniesz do lampki w bagażniku (lub dorobisz dodatkowy). A zasada jest taka, że nie wszystkie przewody z alarmu muszą być podłączone. W tym okazie (bo określenie alarm na magicara nie chce mi przez gardło przejść) masz wyprowadzone przewody, które umożliwiają montaż w wielu modelach aut (w zależności od producenta sterowania następują masą lub plusem). A ty wykorzystujesz tylko te, które mają zastosowanie w twoim aucie.
    PS. Gdybyś napisał SKĄD JESTEŚ, to może ktoś z bardziej doświadczonych, służył by radą lub pomocą...

    0
  • #7 03 Sie 2007 00:01
    tzok
    Moderator Samochody

    Może znów komuś podpadnę ale co tam...

    Te 6 kabli z alarmu to 2 przekaźniki, czyli po 2 styki COM (wspólne), 2 N.C. (normalnie zwarte) i 2 N.O. (normalnie rozwarte). W zależności czy alarm uzbrajasz czy rozbrajasz (zamykasz/otwierasz) jeden z przekaźników zostaje wysterowany na 1s (zamek elektryczny) lub 3s (zamek pneumatyczny), czyli styk COM zostaje odłączony od N.C. i podłączony do N.O.

    Teraz musisz znaleźć, które przewody z wkładki master to czujnik (3) a które to zasilanie silnika (2). Przy elektrycznym zamku na jednym przewodzie czujnika jest stale masa i w zależności od tego czy zamek jest otwarty czy zamknięty jest on połączony z jednym z dwóch pozostałych przewodów. Zazwyczaj wystarczy tylko ustalić z którym kiedy i podłączyć do tych przewodów odpowiednie przewody N.O. ze sterownika alarmu (tzn. przewód N.O. z przekaźnika "otwieranie" do przewodu, który jest zwarty do masy gdy zamek jest otwarty i analogicznie przewód N.O. przekaźnika "zamykanie", do przewodu który jest zwarty do masy gdy zamek jest zamknięty). Styki COM w takim układzie trzeba podłączyć do masy, a styki N.C. pozostawić niepodłączone (odciąć/zaizolować kable). Ewentualnie można podpinać styki COM do przewodów od wkładki master, a N.O. podłączyć do masy, to bez różnicy.

    Alarm MagiCar w Opel Ascona. Podłączenie przewodów drzwi + i drzwi -.

    Wszystko to pod warunkiem, że w aucie jest już sterownik centralnego zamka.

    Inną opcją jest, że jeśli jest sterownik c.z. ale siłownik master ma niepodłączone sterownie silnikiem, lub wcale nie ma silnika (wtedy trzeba wymienić siłownik na "pełnowartościowy"), podłączenie obydwu przewodów COM do silnika siłownika (polaryzację trzeba ustalić doświadczalnie) a przewodów N.C. (-) do masy i N.O. (+) do +12V - wtedy siłownik przesunie rygiel, a wkładka master prześle impuls do fabrycznej centralki (oczywiście wkładka master musi być podłączona do centralki, tylko silnik nie), która odpowiednio wysteruje pozostałe zamki. Przy takim podłączeniu siłownik w drzwiach w których się to robi nie może być sterowany z centralki (np. Golf II, FIAT Panda w wersji bez pilota c.z.).

    0