Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 24 Mar 2014 21:28 636218 1486
  • #1081
    14dominik94
    Level 11  
    Chetnie zobacze :)

    Dodano po 10 [minuty]:

    jeszcze mam pytanie do kolegi odnoscie zamocowanie ryrek do powietrza... bo dookola zaworków ssacych moge bezposrednio przyspawac rurke od wody, bo wkrecane sa od strony bloku, gorzej z tłocznymi bo wkrecany jest od góry... Jak mozna rozwiazac to tak zeby szko je w najgorszym przypadku wymienic? Jak kolega to rozwiazal?
  • TermopastyTermopasty
  • #1082
    Tom1988p
    Level 16  
    Moje rozwiązanie
    Projekt:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9195441#9195441
    Real foto:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9871170#9871170
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10363988#10363988
    Głowica na dzisiejszy dzień posiada obudowę.

    14dominik94 zastanów się czy warto robić sprężarkę o takiej wydajności. Ja dzisiaj to bym kupił fabryczną, zamiast budować tą co mam.
    Mnie same zaworki wyniosły ponad 220zł, głowica około 350, wężyki około 50zł, rurki + kształtki około 60zł, oraz inne usługi i elementy około 100zł co razem daje blisko 800zł.
  • TermopastyTermopasty
  • #1083
    14dominik94
    Level 11  
    Rozumiem ale jest jeszcze kwestia wydajnosci. POwiedz mi proszę o ile się orientujesz jaką spręzarkę o największej wydajności kupisz za 800zl? Może być mniej wiecej, a jaką wydajność uzyskałeś ze swojej.

    Dodano po 10 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie na zdjęciu sprężarki widzę ze masz możliwość wymiany zaworka ssącego jak i tłocznego... Jeśli na dzień dzisiejszy głowica posiada obudowę rozumiem ze zęspawaną z blachy to udało ci sie tę możliwość pozostawić? czy obspawaleś rurki dookoła?
  • #1084
    bc30se
    Level 15  
    A ja zaręczam że sprężarka tom1988p nie kosztowała 800 zł, on z części które miał zrobił sprężarkę dokładając 800 zł, a to spora różnica....
  • #1085
    14dominik94
    Level 11  
    Ja osobiście za silnik od poloneza 1.9d dalem 200zl... chlodnicę powietrza mam. SIlnik napedzajacy tez mam, więc pozostaje mi tylko glowica htórą brat zrobi mi za darmo w holandii laserowo. Rurek zlaczek itd tez mam sporo wiem moim zdaniem oplaca mi sie cos takiego wykonac. Tylko interesuje mne wydajnosc jaka udalo sie uzyskac z tego koledze Tom1998p
  • #1086
    Tom1988p
    Level 16  
    Chociażby ta:
    http://tablica.pl/oferta/sprezarka-agregat-sp...ylindry-80m3-h-CID619-ID5l5ix.html#fdded48168

    Moja wydajność ma taką:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12108851#12108851

    Ja za blok dałem 50zł, i od niego wszystko zaczęło się. Budowa trwała blisko dwa lata, miedzy czasie kupowałem co mi było potrzebne i tego nie odczułem, lecz jak policzyłem wszystko razem to już bym nie robił tylko kupił.
  • #1087
    14dominik94
    Level 11  
    Kolego 72m3/h ze sprezarki wlasnej konstrukcji? Czego wiecej chiec :) Jesci uda mi sie to osiągnać to będę zadowolony :) Ja osobiście wole zrobić coś samemu niż kupować oryginalne.. Serwis od reki no i można sie pochwali swoja inwencja, kreatywnascia :) Jestem pod wrażeniem kolego tom1988p! :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jaki duzy silnik masz zastosowany do napedu tej sprezarki? I Prosze jeszcze o link to tego filmiku o ktorym byla mowa :)
  • #1088
    macko979
    Level 14  
    Witam.
    Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie.
    Oczywiście robiąc coś pierwszy raz uczymy się cały czas, nieraz ponosząc tego koszy w złotówkach.

    bc30se wrote:

    Silnik należy nie tylko dobierać taki żeby miał płaskie tłoki, od razu zaznaczę, że jak ktoś myśli że silnik dizla będzie lepszy bo ma większą kompresje to jest w błędzie. Po pierwsze, po zmianie głowicy nie będzie to miało żadnego znaczenia, po drugie kompresor nie spręża powietrza tak jak silnik tylko je dopręża i przepompowuje, zmienia się całkowicie charakterystyka pracy, i blok z dizla nie da nam większej mocy sprężarki, szczególnie jak damy ostatecznie zaworki 3jw60...


    Zgadzam się, ponieważ jeśli producent sprężarki oraz zaworków 3jw60 przewidział je do jakiejś określonej wydajności, pojemności skokowej, więc jeśli pojemność skokowa tej sprężarki to około 110-130cm3 (nie pamiętam), to jeśli damy po 2 zaworki na cylinder to max pojemność jaką może mieć to 260cm3, jeśli pojemność jest większa to będą straty i będzie się nadmiernie grzać. Więc entuzjastów silników 4 cylindrowych powyżej 1000cm3 odradzam stosowanie tych zaworków, wiadome jest że wiadome z nich sprężyn dociskowych pogorszy tylko sprawę.
    Ja swój pomysł podpatrzałem ze sprężarki HS-21, która ma pojemność ok 410cm3 oraz po jednym zaworze ssącym i wylotowym na cylinder. W swojej konstrukcji zastosowałem po 2 takie zaworki na cylinder o pojemności 425cm3, także w swojej konstrukcji przepustowość zaworków na wydajność jest dobrana odpowiednio.

    bc30se wrote:

    Wracając do tematu, należy również uwzględniać przy budowie kompresora wagę układu korbowego, porównajcie sobie nawet na oko wały korbowe kompresorów a silników, te z kompresora można powiedzieć, że nawet nie mają przeciwwag jeśli się patrzy na silnik spalinowy. Wszystko jest lżejsze, żeby oszczędzić energie do napędu. I to jest kolejny ślepy zaułek konstrukcji na silnikach spalinowych, i ślepy zaułek w twierdzeniu że silnik dizla będzie lepszy, nie.. bo silnik dizla pracuje właśnie na duzych stopniach sprężania, przez to wszystko w układzie korbowym jest cięższe, żeby wytrzymało, a nam to nie potrzebne, bo my silnikiem elektrycznym wszystkie te ciężkie klamoty musimy napędzić i tracimy energie.


    Nie zgodzę się do końca, ponieważ energię tracimy tylko przy rozruchu, następnie dodatkowa masa wału korbowego jak i w moim przypadku celowo zostawionego koła zamachowego ma pozytywny wpływ na elastyczność pracy sprężarki, większa bezwładność powoduje większe niwelowanie skokowej pracy sprężarki

    bc30se wrote:

    Jeszcze niedawno temu znalazłem na sieci piękny patent, sprężarka na polonezie, fabryczna głowica, zawór ssący fabryczny z bardzo miękką sprężyną, która pozwala zaworowi opaść podczas ssania. Pomyślałem sobie... pomysłowo, na pewno nie dojdzie do sytuacji w której będą na zassaniu straty. Ale później, doszedłem do innych wniosków, waga zaworu i jego bezwładność na wysokich obrotach. Czy aby on przy powrocie tłoka nie miał takiej zwłoki, że tracilibyśmy wydajność, a pewnie tak by było.. poza tym konstruktor zastosował po raz kolejny zawory 3jW60 na wydech, co w ogóle mija się z celem. Oczywiście sprężarka działa, piaskuje, ale to i tak jest marnowanie w pewnym sensie energii..


    Widziałem filmik w serwisie YT ( http://www.youtube.com/watch?v=2X40QIXXxC0 ), sprężarka z silnika FSO 1.6, czas pompowania 60 sekund zbiorniki 600 litrów, wszystko ok, tylko posiadam u siebie kilka zbiorników na powietrze, jak i silnik 7,5kW i nie uwierzę że ten czerwony zbiornik nad sprężarka ma 100 litrów. Pompuje do 6 barów 600 litrów w niespełna 40 sekund, czyli 600 X 6 = 3600 * 60/40 = 5400 l/min! rewelacyjny wynika jak na silnik 7,5 kw biorąc pod uwagę fabryczną głowicę razem z pojemnością szkodliwą prawda?

    bc30se wrote:

    I teraz wracamy do punktu wyjścia Panowie, bo chcecie budować kompresory do piaskowania -wszelkie konstrukcje do garazu obniżające koszty kupno kompresora przemysłowego są uzasadnione, róbcie kompresory na silnikach malucha czy czegokolwiek tam sobie znajdziecie.

    Ale wracając do kompresora do piaskowania, nie twierdze żę się nie da, ja np posiadam taki blok
    http://img138.imageshack.us/img138/4017/pawla0104xj.jpg

    tłoki 6x95mm... wszystko fajnie, do piaskowania by się nadał, przy przemyśleniu wszystkiego mógłby dać 100m3/h, ale.... ma 6 tłoków, co znaczy że musiałbym zastosować zawory w ilości sztuk 12, srednio zawór kosztuje 80 zł... przeliczcie i powiedzcie czy się opłaca.... to jest koszt samych zaworów, nie licze konstrukcji głowicy, chłodzenia, silnika elektrycznego itp itd.

    WAN AW o wydajności 80m3/h potrafi kosztować 2500 zł do lekkiego remontu.

    Yureq, jak chcesz napisz do mnie powiem Ci jak zrobićkompresor co będzie pracował 24h/d, ale z kosztami popłyniesz, wyjdzie CIebie WD53 do lekkiego remontu a i tak dalej będzie to konstrukcja własna, czas, koszty.. jaki sens?


    Czy ma sens, to już kwestia indywidualna, kupując WAN AW za 2500zł do "lekkiego" remontu wymienisz zawory, elektrykę od nowa, kto wie jak z panewkami, poza tym głowica chłodzona powietrzem, to i tak się nazbiera kosztów sporo, a budując własny koszt jest może jest podobny a masz stan teoretycznie taki sam ( nowa elektryka, nowe zawory itp), uważam, że z moją konstrukcją zmieszczę się sporo poniżej kosztów WAN AW (2500zł + nie wiadomo ile za remont).

    Rysując projekt głowicy nauczyłem się trochę obsługi Solodworksa (kolejny plus dla budowy kompresora samemu), ale szczegóły mojej konstrukcji przedstawie w osobnym poście.
    Nie mogłem się oprzeć sprawdzeniu mojej jeszcze nie ukończonej konstrukcji, zbiornik 100 litrów od 0 do 6,5 bar w 17 sekund.

    Kilka zdjęć dla smaku :) Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #1089
    bc30se
    Level 15  
    macko979 wrote:
    Widziałem filmik w serwisie YT ( http://www.youtube.com/watch?v=2X40QIXXxC0 ), sprężarka z silnika FSO 1.6, czas pompowania 60 sekund zbiorniki 600 litrów, wszystko ok, tylko posiadam u siebie kilka zbiorników na powietrze, jak i silnik 7,5kW i nie uwierzę że ten czerwony zbiornik nad sprężarka ma 100 litrów. Pompuje do 6 barów 600 litrów w niespełna 40 sekund, czyli 600 X 6 = 3600 * 60/40 = 5400 l/min! rewelacyjny wynika jak na silnik 7,5 kw biorąc pod uwagę fabryczną głowicę razem z pojemnością szkodliwą prawda?


    Silnik 7.5kw i 5400L wydajności????? na zaworkach tłocznych od ursusa??? na przełożeniu 1:1??? BARDZO mi w to trudno uwierzyć... Zresztą ten klient napisał w komentarzach, że butla 500L jest odłączona na czas filmu

    Quote:

    Przez 60 sekund są napełniane dwie butle jedna która jest zamontowana na sprężarce 100l a drugom mam osobno w innym pomieszczeniu 120l z Manometrem to wtedy napełnia przez 60 sekund. A te 600l dużej jest napełniane .


    Ja nie jestem sceptykiem, wszystko mi się podoba, ale po prostu dorosłem że w tym temacie co tanie to drogie... a już z tą mocą silnika względem wydajności to chyba nie ma o co się kłócić, no ale dobra może nie mam racji, bynajmniej.. jeśli gosć nie kłamie to.. silnikiem 7.5kw z przełożeniem 1:1 napełnia butle 220L do 8 barów w 60 sekund i.... ja w to nie wierze.

    A jak już jesteś tak daleko z projektem to rób koniecznie dwa stopnie, 3 gary do jednego....

    macko979 wrote:
    WAN AW (2500zł + nie wiadomo ile za remont


    akurat koszty nie mają znaczenia jeśli ktoś chce koniecznie budować swój, wręcz przeciwnie, jest to wątek o własnych konstrukcjach i tu koszty nie grają roli w ogóle.

    Realne koszty podane tylko dla celów porównawczych, a powyżej masz ogłoszenie WANa za 1100 bez sinlika i 1600 z silnikiem. Moim zdaniem uczciwsza cena + remont niż projektowanie swojego kompresora, głowica ile ciebie wyniosła już kompletna z obróbką i zaworkami? Ale to tylko moje zdanie, i nadal fajnie się ogląda projekty... Ja zaś nie mam co pokazywać, a do swojego POMETa kupiłem teraz nowe zaworki komplet na całą sprężarkę 500 zl i taką drogę obrałem, i rzeczywiście mam już pod górkę bo jeden cylinder jest podtarty.. ale cóż.. życie...
  • #1090
    14dominik94
    Level 11  
    macko979 Czekam na te szczegóły. od czego to sa zaworki? Jak rozwiążesz kwestie chlodzenia?
  • #1091
    Tom1988p
    Level 16  
    macko979 Ciekawe rozwiązanie, szczególnie zastosowanie tylko cześć oryginalnych zaworków z hs21, także ciekawym sposobem zmieściłeś sie w obrys cylindra.

    Wnioskuje że na płycie zaworowej ma znaleźć się jeszcze jedna płyta pełniąca rolę obudowy.
    Czy chłodzenie będzie na płynie czy powietrzem?

    SolidWorks i inne programy CAD to dobre narzędzie dla konstruktora.

    Płytę z zaworami robiłeś sam czy komuś zleciłeś. CNC czy konwencjonalnie?
  • #1092
    saskia
    Level 38  
    Domyslam sie ze na to pojdzie orginalna glowica, a kanal wyzlobiony dookola bedzie rozprowadzal plyn w glowicy.
    Swietne rozwiazanie. :-)
    Zamiast chlodnicy podlacz maly boiler, to bedziesz mogl po pracy ze sprezarka wziasc darmowy prysznic. :-)
  • #1093
    specjal ford
    Level 12  
    macko979 17 diesla 4 zawory na cylinder tak z ciekawości zapytam czym kolega chce to napędzić i jakim przełożeniem bo nie doczytałem??
    wszystko pieknie fajnie na filmikach w obliczeniach itp. dobrze zgadzam sie ja mam pojemnosc 1500 z benzyniaka koło zamachowe jest napedzam go silnikiem 5,5kw 1450obr. w przełożeniu 1:2,5 do 8 bar fajnie idzie ale powyżej zaczynają się problemy żarówki zaczynają mrugać wcześniej było przełożenie 1:2 to motorek elektryczny temperaturę złapał to przewinąć go trzeba było i taki tam drobne defekty które wychodzą przy eksploatacji ,fakt nabijam 10bar bo ustawienie mam od 7 do 10
    Tak że panowie teoria mija się z praktyką :|
  • #1095
    roberto7727
    Level 22  
    Do pewnego stopnia można sprawę obciążenia silnika złagodzić montując silnik wolnoobrotowy np ok 900 obr/min .Takie silniki mają dużo większy moment rozruchowy niż silniki 2800 obr/min czy 1400 obr/min .Dobre zawory zwrotne też mają wpływ na obciążenie silnika .To czy sprężarkę zrobimy z diesla czy benzyniaka nie ma większego znaczenia w sytuacji dorabiania głowicy . Znaczenie by miało gdybyśmy zostawili oryginalną głowicę .
  • #1096
    bc30se
    Level 15  
    Co lepiej zastosować, silnik 2950 3:1 czy 900obr 1:1, który będzie miał wtedy większy moment?
  • #1097
    14dominik94
    Level 11  
    Czy silnik 13kW da rade przy sprezarce z silnika 1.9d z 16stoma zaworkami od c360 na zabezpieczeniu 25A?
  • #1098
    bc30se
    Level 15  
    przykro mi ale nie da rady... już 11kw potrafi wybić 32a
  • #1099
    14dominik94
    Level 11  
    Czyli czym to najlepiej napedzac.... Bo juz sam nie wiem. A jaka jest minimalna moc silnika do napedu czegos takiego?
  • #1100
    bc30se
    Level 15  
    masz zabezpieczenie 25a i z tego co rozumiem nie będzie to ulegało zmianie, więc.. 7.5kw 3000 obrotów, przełożenie np 3:1, gwiazda trójkąt przy odciążeniu kompresora, zastosować automatyke, nie będzie to tanie.
  • #1101
    14dominik94
    Level 11  
    Da ktoś rade z was obliczyc ile jest potrzebne koni mechanicznych do napedu by sprezarka dala rade dobic do 8 bar?
  • #1102
    bc30se
    Level 15  
    Nie obliczy Ci nikt tego, dopiero jak puścisz sprężarkę w ruch i zmierzysz pobór mocy amperomierzem, to będziesz wiedział ile Twój zaprzęg ciągnie.
    Na dany moment możesz zawzorować się na doświadczeniu, wiedzy praktycznej i dostępnych rozwiązaniach

    Tu porównaj sobie kompresory N30 N50 N70 oraz A170

    http://www.kompresor.com.pl/?l=0&s=0/5/61/63/169

    Każdy z nich ma inną pojemność (oblicz skok/średnica I stopnia), popatrz na silnik i obroty, co zostało zastosowane do danych wydajności. Bierz pod uwagę, że producenci dają jakiś tam procent "na wyrost". (Np A170 chodzi nawet na 18.5kw 1:1, chodzi również na przełożeniu 2:1 na sinliku 11kw 1440obr całkiem sprawnie dobijając do 10bar)

    Dla twojego silnika optymalny byłby 11kw, pracując na przełożeniu 3:1 nie męczyłby się, 7.5 kw na przełożeniu 3:1 też dałby radę ale po ciągłej pracy może być ciepły. Uwzględnij automatykę rozruchu.
  • #1103
    Tom1988p
    Level 16  
    bc30se wrote:
    Co lepiej zastosować, silnik 2950 3:1 czy 900obr 1:1, który będzie miał wtedy większy moment?

    podam przykład:
    Nm = (Kw * 9549)/obr/min

    (5,5kW*9549)/900 = 58,35Nm
    (5,5kW*9549)/1400 = 37,51Nm
    (5,5kW*9549)/2700 = 19,45Nm
    Wyniki trochę zaokrąglone. Te obliczenia pokazują jaki moment (siła) mają silniki o tej samej mocy z rożnymi prędkościami obrotowymi.

    Z tym zastosowanie przekładni pasowej 3:1 jest tak że ona ma sprawność około 95%. Przy przekładni pasowej idealnej którą napędza silnik 5,5kW 2700obr to na wyjściu z przekładni powinno być 3*19,45Nm = 58.35Nm (trzykrotnie zwiększamy siłę). Lecz ze sprawnością 95% będzie to już 55,43Nm (58.35*0,95).

    Podanie silniki są czysto przykładowe.

    14dominik94 wrote:
    Czy silnik 13kW da rade przy sprezarce z silnika 1.9d z 16stoma zaworkami od c360 na zabezpieczeniu 25A?
    Jak testowałem to dla mnie silnik 13kW powinien starczyć gdzie sprężarka by miała 950obr/min. Lecz nie jest to silnik na to zabezpieczenie, jak bobrze pamiętam to silnik nominalnie do pracy w trójkącie potrzebuje ponad 24A, przy przełączani z Y w T jest chwilowy większy pobór prądu. z Pełną mocą nie będzie pracować na tym zabezpieczeniu.
  • #1104
    bc30se
    Level 15  
    Tom1988p wrote:
    Z tym zastosowanie przekładni pasowej 3:1 jest tak że ona ma sprawność około 95%. Przy przekładni pasowej idealnej którą napędza silnik 5,5kW 2700obr to na wyjściu z przekładni powinno być 3*19,45Nm = 58.35Nm (trzykrotnie zwiększamy siłę). Lecz ze sprawnością 95% będzie to już 55,43Nm (58.35*0,95).


    Słuchaj wszystko to fajnie wygląda, tylko wytłumacz mi... dlaczego zastosowano silnik 1400 22kw na POMECIE, bo według tego co piszesz mógłby starczyć 11kw 900 obrotów pracujący 1:1.... a musimy wziąć pod uwagę że sprężarka N70, stanowiąca połowówkę A170 (2 cylindry) ma silnik 11kw z przełożeniem i pracuje na 900 obrotach... To po co robili przełożenie skoro mogli od razu wsadzić 1:1 11kw...

    Nie trzyma mi się to kupy, ile w takim razie NM ma silnik 22kw, skąd te dane?
  • #1105
    Tom1988p
    Level 16  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic862751.html
    (22kW*9549)/1400 = 150Nm

    Silnik 22Kw wytwarza moment obrotowy 150Nm przy 1400 obr/min.
    Każde urządzenie napędzane silnikiem elektrycznym ma zapotrzebowanie na moc przy z góry założonych obrotach (to jest nierozłączne). Przekładnie stosuje się do zwiększenia momentu kosztem obrotów. Oczywiście możesz do tej sprężarki wsadzić i silnik 1,1kW po zastosowaniu odpowiedniej przekładni (tak na oko przełożenie 20:1) tylko co to będzie warte z tak małymi obrotami?

    Nie wiem ile potrzebują mocy te sprężarki, Ale zapewne potrzebuje około 130-140Nm przy 1440obr/min i tego nie oszukasz stosując mniejszy silnik większą przekładnie jednocześnie nie tracąc wydajności gdy zmniejszasz obroty. To wszystko trzyma się siebie wzajemnie.
  • #1106
    bc30se
    Level 15  
    No to przecież ja to rozumiem tak... to bierzemy w takim razie .

    11kw 2950, wychodzi 35NM
    Przełożenie x 3 + strata, czyli pewnie ok 90NM........ teraz

    11kw 900 obrotów wychodzi 116NM (1:1) (ciekawe czy jakby zejść do 8bar czy by nie wystarczyło)

    Cholernie ciekawa sprawa....

    15kw 900obrotów - 159NM
    15kw 1440 - 102NM
    15kw 2900 - 51NM (przełożenie x3) 150NM.... na tym by latało dzielnie i o takiej konfiguracji myślałem ostatecznie...

    Tylko z tego co wiem jest u mnie człowiek, który napędza ten kompresor 11kw 1440 2:1, czyli ma 72NM x 2, ok 140NM i rzeczywiście mówi że ciągnie to to do 10 bar.

    Wobec tego widzę że zabawa z silnikiem 11kw 2950 w ogóle nie ma sensu bo będzie to chodzić gorzej niż z 1440 2:1

    Teraz powrót do fabrycznych sprężarke AIRPOL

    N70 - wydajność 1160L 10bar
    Silnik 11kw 3000 obrotów, daje to 35NM, prędkość sprężarki 1250, przełożenie jest tu 2,5:1 czyli daje nam to 80NM

    N50 - to jest identyczna sprężarka tylko ma zniżoną wydajność 830L 10 bar
    Silnik 7.5kw 3000obrotów, daje to 24NM, prędkość sprężarki 920, przełożenie jest tu 3,25:1, czyli daje nam to 78NM


    Naturalnie widać że wydajność w L sprężarki spada, ale żeby utrzymać 10 bar sprężarka potrzebuje 80NM jak w morde strzelił....


    Czyli to się mniej więcej pokrywa, i jest to jakiś wyznacznik tylko bierzmy pod uwagę że tutaj mamy sprężarki tego samego typu (tłok 155/82), a sprężarka A170 to taka sama sprężarka tylko 2x 155/82.

    KOmpresor zrobiony z silnika spalinowego w którym.. wał jest ciężki, tłoki są ciężkie, korby są ciężkie może wymagać innych momentów ale to będzie wszystko oscylować w podobnych granicach.

    Tak na szybko we łbie przeliczająć, silnik 1.9 przy 1000 obrotów, z zaworami nie blokującymi przepływu powinien dać ok 1500L/min, biorąc pod uwagę że kręci się tam tyle klamotów, będzie potrzebował silnika elektrycznego który ma 100NM
  • #1107
    specjal ford
    Level 12  
    14dominik94 wrote:
    Czyli czym to najlepiej napedzac.... Bo juz sam nie wiem. A jaka jest minimalna moc silnika do napedu czegos takiego?

    podejrzewam że SW400 1:1 dałby rade :D
    kolego w sprężarkach wał napędza tłoki a w silnikach spalinowych tłoki napędzają wał
    dlatego w spężarkach są mniejsze wykorbienia i jak najmniej podparć wału tzn.chodzi o stopy dam ci prosty przykład jeśli masz większą korbę przy studni to lżej wyciągnąć wiaderko a jak będzie mniejsza to wiaderko pociągnie ciebie
    napisałem wcześniej pojemność 1500 moc silnika 5,5 kw 1450obr przełożenie 1:2,5 nawet to hula butla 400l nabicie jej do 10bar 4,5 minuty do 8bar idzie szybko
  • #1108
    bc30se
    Level 15  
    Ale NM musi być polączone bezpośrednio z przepływem bo np, mam fabryczną sprężarkę 400L z silnikiem 3.5kw 3000 obrotów, sprężarka tam się kręci z 800 no to wychodzi że ma ok 11NM ten sinlik. Przełożenie jest 3.7 co daje ok 40NM, i ta sprężarka również nabija do 10 bar.....

    Zaś najsłabszy SW400 według wiki to będzie miał coś w granicach 400NM-600NM przy 2400 obrotów..


    Quote:
    dlatego w spężarkach są mniejsze wykorbienia i jak najmniej podparć wału tzn.chodzi o stopy dam ci prosty przykład jeśli masz większą korbę przy studni to lżej wyciągnąć wiaderko a jak będzie mniejsza to wiaderko pociągnie ciebie


    To zły przykład :D :D :D To znaczy że jak korba większa to i silnikowi elektrycznemu lżej :D :D
  • #1109
    Tom1988p
    Level 16  
    SW400 (ma około 400NNm przy 1600obr/min) stosowane były do WD53, z powodzeniem zastępowano je silnikiem SW266 (260Nm przy 1600obr/min), Sprężarki bliźniacze WE53 miały silnik 37kW (245Nm przy 1440obr/min) , Te sprężarki mają ponad 5m3/min.

    Silnik SW400 przy 2400 ma moc prawie 75kW (100KM) czyli jego moment obrotowy wtedy wynosi 298Nm, przy obrotach 1600 i momencie 400Nm jego moc wynosi 67kW (90KM)
    Silnik SW266 przy 2400 ma moc prawie 60kW (80KM) czyli wytwarza moment obrotowy około 239Nm. Przy 1600obr i 260Nm ma moc 43,6kW (58KM)
  • #1110
    bc30se
    Level 15  
    To się mniej więcej pokrywa, ale trzeba chyba też wziąć pod uwagę to, że na styk silnika nie ma sensu dawać, choć te 15NM żeby miał "na górkę", zaś... na forum tu czytałem, że WD53 ma przewymiarowany silnik jeśli chodzi o kompresor...