Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 19 Kwi 2014 23:36 611387 1480
  • #1141
    bc30se
    Poziom 15  
    No właśnie, nie chce mi się powtarzać tego co pisałem już kilka razy, a teraz gdzie ten zapał? ;)

    No cóż, od siebie mogę dodać taką wycenę, ile na razie wrzuciłem w swojego airpola, choć rzeczy dokupowane są nowe, i teraz jakby nie ten nieszczęsny zatarty cylinder, to bym zaoszczędził bagatela trzeba liczyć z dojazdami a ze 650 zl... Mój na razie przedstawia się tak:

    2000 zł kompresor + przesyłka 200 zł, inspekcja -> zatarty tlok jeden. Reszta w stanie idealnym, ale mimo tego będzie jakiś drobny remont co by to pochodziło dłuugo bez zaglądania.
    170 zł - tłok
    520 zł - zawory
    250 zł - uszczelniacze
    500 zł szlif cylindrów + x2 podróż lublin
    40 zł szlif wału
    30 zł mycie
    50 zł łożyska
    70 zł - cyna i inne do lutowania korbowodów


    jak narazie 4x podróż do nieledwi
    x1 podróż do kalinowic

    dodatkowo panewki, pierścienie, sworznie tłokowe, wymiana tulejek korbowodów itp.


    Tanio nie jest, ale powoli do celu.... co mogę napisać, taka mi się trafiła sprężarka taką robię, mieszkam w takim miejscu Polski, że wszystkie praktycznie oferty to drogi 600km ode mnie, nie ma jak pojechać sprawdzić więc... jak to bywa... w ciemno, ale nie żałuje, powoli zrobię, jak skończę to wiem że ten Airpol pochodzi 30 lat, wyjdzie.. policzcie sami ile realnie wyjdzie, ale czy za tyle kupicie taki kompresor na allegro?? A ty wydasz 2000 zł w głowice, suma sumarum nie wyniesie Ciebie dużo taniej, a później zaczną wychodzić "kwiatki" konstrukcyjne... a tu to trzeba zmienic to tamto.. i CZAS... to też kosztuje...

    pozdro
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • #1142
    14dominik94
    Poziom 10  
    Tom1988p Powiedz mi gdzie wykonales te glowice za te przyzwoite 300zł skoro ode mnie w WSK zawolali 2000zł?

    Dodano po 6 [minuty]:

    specjal ford Może bedziesz tak mily i pożyczysz mi ten gwintownik? Wyślesz?
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • #1143
    pawel_scibior
    Poziom 13  
    A gdyby zbudować sprężarkę z silnika 1.9D w podobnej konwencji do tej s ilnika 1.5, czyli z zaworami ssącymi oryginalnymi ze zmienionymi sprężynami i wydechowymi zwrotnymi a do napędu użyć WOM ciągnika ursus? Wałek ten ma 570 obr/min i teoretycznie 34kW mocy. Czy taki napęd w przełożeniu 1:1 wystarczy do napędzenia tego typu sprężarki? Jeśli dobrze liczę, wydajność teoretyczna to ok 1000l/min? Ciśnienie do osiągnięcia to 7bar, przeznaczenie - piaskowanie.
  • #1144
    macko979
    Poziom 14  
    Jestem po pierwszym teście mojej sprężarki. Rok temu zbudowałem piaskarkę, do tego kupiłem dyszę z węglika spiekanego o średnicy 4mm.
    Pojemność piaskarki 100l, przelot dyszy 4mm, ciśnienie jakie się utrzymywało to 7,5 bara. Uważam, że to trochę dużo, więc mogę sobie pozwolić na dyszę 5mm.
  • #1145
    bc30se
    Poziom 15  
    Więc wychodzi tak coś przedział 1200 - 1500L wydajności na moje oko...
  • #1146
    pawel_scibior
    Poziom 13  
    macko979 Czym zasilasz swój kompresor?
  • #1147
    Tom1988p
    Poziom 16  
    14dominik94 Swoją głowice wykonałem w małym warsztacie w okolicach Zamościa, Adresu nie znam, wiem tylko gdzie on się macko979 znajduje.

    pawel_scibior Ja swoją napędzałem z WOM C360 i miałem obroty w okolicach 1000 lecz to za duży silnik do takiej wydajności.

    bc30se Chyba mieszkasz niedaleko mnie, skoro zakład w Nieledwi odwiedzasz. Nie polecam.
  • #1148
    bc30se
    Poziom 15  
    Tom1988p napisał:
    bc30se Chyba mieszkasz niedaleko mnie, skoro zakład w Nieledwi odwiedzasz. Nie polecam.


    tak mieszkam w tych okolicach, to co robimy kompresorowy spot???

    Co do zakładu nieledwi, 10 lat już u nich robie, jak najbardziej POLECAM!!!
  • #1149
    specjal ford
    Poziom 12  
    14dominik94 napisał:
    Tom1988p Powiedz mi gdzie wykonales te glowice za te przyzwoite 300zł skoro ode mnie w WSK zawolali 2000zł?

    Dodano po 6 [minuty]:

    specjal ford Może bedziesz tak mily i pożyczysz mi ten gwintownik? Wyślesz?

    co ci z gwintownika jak i tak potrzebna albo frezarka albo tokarka :?: a najlepiej zdobądż namiary od kolegów wyślij kurierem i ci wykonają za 300 pln :D
  • #1150
    14dominik94
    Poziom 10  
    specjal ford tokarke mam i mam rowniez plan jak to wykanac bez podfrezowywania. Tylko nie mam takiego gwintownika i nikt w okolicy tez takiego nie posiada. Otwory rozwierce na nominalne pod gwint M32 (przelotowe) nagwintuje i wspawam wytoczone tujejki na ktorych oprze sie zaworek... Tylko brak gwintownika :(

    Dodano po 6 [minuty]:

    specjal ford pomocy :(
  • #1151
    pawel_scibior
    Poziom 13  
    Tom1988p napisał:

    pawel_scibior Ja swoją napędzałem z WOM C360 i miałem obroty w okolicach 1000 lecz to za duży silnik do takiej wydajności.



    Co to znaczy za duży silnik, za duża sprężarka czy szkoda mocy ciągnika? Też chciałbym do dorywczego piaskowania użyć napędu C-360-3P. Obroty ciągnika były 1000 czy sprężarki? Jeśli sprężarki, to napędzasz ją przez jakąś przekładnię?
  • #1152
    Tom1988p
    Poziom 16  
    Ciągnik miał za lekko (wg mojego skromnego zdania), sprężarka miała około 1000obr przy czym ciągnik miał około 1600 - 1700obr/min. Moje okazyjne piaskowanie skończyło się wieloma okazjami ;P
  • #1153
    specjal ford
    Poziom 12  
    14dominik94 napisał:
    specjal ford tokarke mam i mam rowniez plan jak to wykanac bez podfrezowywania. Tylko nie mam takiego gwintownika i nikt w okolicy tez takiego nie posiada. Otwory rozwierce na nominalne pod gwint M32 (przelotowe) nagwintuje i wspawam wytoczone tujejki na ktorych oprze sie zaworek... Tylko brak gwintownika :(

    Dodano po 6 [minuty]:

    specjal ford pomocy :(


    poco ci tak kombinować jak masz tokare wytoczyć gotowe tuleje zagwintować, w płycie wywiercić otwory wsunąć i obspawać :idea:
    chyba lepiej będzie ci zakupić Link koszt nie wielki a przydadzą się
  • #1154
    pawel_scibior
    Poziom 13  
    Tom1988p napisał:
    Ciągnik miał za lekko (wg mojego skromnego zdania), sprężarka miała około 1000obr przy czym ciągnik miał około 1600 - 1700obr/min. Moje okazyjne piaskowanie skończyło się wieloma okazjami ;P


    A nie lepiej byłoby zrobić przekładnię pasową ok 2:1? Silnik traktora miałby niższe obroty, za to miałby trochę ciężej ;)
  • #1155
    Tom1988p
    Poziom 16  
    Panowie nie ma co robić znalazłem przed chwilą "cudo" o wydajności "około 1200l/min" i to na silniku 5,5kW Link

    A tak poza tym macie jakieś ciekawe ogłoszenia do 3000zł?
  • #1156
    14dominik94
    Poziom 10  
    Tom1988p O ile dobrze widze sa to glwiczki od ursusa.... Beda sie strasznie grzac mimo tego ze blok jest chlodzony ciecza...
  • #1157
    jamesoki
    Poziom 11  
    Panowie muszę temat odkopać jako że wielu z was już porobiło głowice chciałbym zapytać o podstawowe wymiary jakich nie znalazłem w internecie. Chodzi mi o rozstaw szpilek, średnicę cylindra oraz rozstaw cylindrów. Chodzi oczywiście o silnik 650
  • #1158
    bc30se
    Poziom 15  
    14dominik94 napisał:

    Tom1988p O ile dobrze widze sa to glwiczki od ursusa.... Beda sie strasznie grzac mimo tego ze blok jest chlodzony ciecza...


    No i widzisz i nie masz (nie mamy) racji.. Ta sprężarka jest z mojej miejscowości i jeszcze przed świętami był oglądać to znajomy. Mało tego, okazało się, że właściciel tego cuda pracuje ze mną, ale to nie istotne, oprócz tego że napomknąć mogę, że facet ma już swoje lata i wie co robi. Zresztą wystarczy popatrzeć na inne jego ogłoszenia, motocykle i inne narzędzia no nie istotne...

    Czy to prawda czy nie, ja tego na oczy nie widziałem jak to działa, więc oprę się na odczuciach mojego kumpla. Sprzęt ma sinlik 5.5kw jak widać (taaanio cholercia...), blok to ŻUK a więc spora pojemność, w projekt wliczona pojemność szkodliwa (widać płytę).. a co tam nie zmarnuje się.

    Kolega sobie kazał to odpalić, więc chodzi to dość głośno ponoć, trochę się trzęsie, jest zachowany termostat i chłodnica oraz wentylator Żukowski. Zaś jeśli chodzi o efektywność, no to tak... Tą butle co tam widać nabija momentalnie do 8bar, na dyszy 5 mm ciśnienie nawet nie drgnie, kumpel był w szoku....

    Gdyby nie cena, to kolega pewnie by to kupił a liczył na 1500 zł. Jeśli chodzi o trwałość rozwiązania, nie wiem, nie potwierdzę, muszę wierzyć właścicielowi na słowo, że pracuje i ma się dobrze, no i ten ów Pan zajmował się swego czasu konserwacją aut u nas, nawet w latach 90 tych mój maluszek był u niego piaskowany kiedy ja jeszcze byłem w beciku a on już działał, czas leci niemiłosiernie a dzisiaj na co dzień podajemy sobie dłonie w pracy, ale on z tego wychodzi bo już tak mi się wydaje, że emerytura i nie ma się już zrywu :(. Sprzęt chyba musi chodzić, w końcu zarabiał tym na chleb...

    Mnie tylko dziwi to, że silnik 5,5kw, co prawda produkcji "sojuszników", ale akurat to dobrze o nim świadczy i może dlatego tyle znosi?? Nie mam pojęcia...
  • #1159
    Tom1988p
    Poziom 16  
    bc30se musiałbyś sprawdzić ile tym prawdy w prawdzie, a zobaczyłem że to nasze strony dopiero jak napisałeś...

    No bo jak by było to prawdą że przy wydajności 1200l/min ciągnie to silnik 5,5kW to by był cud inżynierii, śruby przy silnikach 7,5kW maja wydajność około 1100l/min, a także by to przeczyło teoriom co do bloku silnika spalinowego w zastosowaniu jako blok sprężarki.

    Termostat raczej nie ma racji bytu w takim urządzeniu.
  • #1160
    bc30se
    Poziom 15  
    Wiesz, akurat człowiek wie że kupiłem airpola, to nie będę chodził zawracał głowy choć mógłbym to zrobić z ciekawości, a i tak wiem, żeby nie odmówił bo z niejednym tematem jeździłem i zawsze rzetelna pomoc. Tylko jeśli ja to ewentualnie zrelacjonuje, a nie udokumentuje np filmem, bo z aparatem przecież nie będę u człowieka skakał, to czy ktoś nie zarzuci mi że w tej prawdzie nie ma prawdy??

    Termostat bynajmniej jest, a sprężarkę oglądała osoba, która nie miałaby interesu w tym żadnego żeby kłamać, zresztą.. jemu się podobało wszystko oprócz ceny...

    I też znam właściciela sprężarki, on też nie miałby powodu kłamać, szczególnie, że nie kręci a przy oględzinach odpala sprzęt i nie ściemnia.

    Ponadto, nie ma też powodu ukrywać jego danych ponieważ są one publiczne. Jak wrócisz z za granicy, to możemy się ustawić, poznać i pojechać do niego zobaczyć :D

    http://ocenyfirm.com/biz/marek-drawdzik-hrubieszow,24777
  • #1161
    specjal ford
    Poziom 12  
    No ale panowie Zuk ma 2.2 litra pojemności skokowej to wydajność napewno taka jest :|
  • #1162
    pawel_scibior
    Poziom 13  
    A mnie ciekawi pomiar ciśnienia 8 bar na wskaźniku 6 barowym... Czyżby ktoś dołączał swój własny, zewnętrzny wskaźnik do testu?
  • #1163
    bc30se
    Poziom 15  
    pawel_scibior napisał:
    A mnie ciekawi pomiar ciśnienia 8 bar na wskaźniku 6 barowym... Czyżby ktoś dołączał swój własny, zewnętrzny wskaźnik do testu?


    o właśnie, o to również nie zapomniałem zapytać, wskazówka przekracza 6 bar i niemalże opiera się o bolczyk zegara od drugiej strony, więc będzie 8 bar...
  • #1164
    vcc
    Poziom 34  
    Cały czas kombinuję nad sprężarką i myślę co będzie lepsze, sprężarka na silniku od malucha przy powiedzmy 1000 obr czy sprężarka od jelcza puszczona na 1500 obr (przykładowo - chodzi mi o taką samą wydajność)
  • #1165
    Tom1988p
    Poziom 16  
    Nie mowie że ta sprężarka nie ma wydajności 1200l/min ale uważam że nie ma prawa to działać na silniku 5,5kW. A jeszcze te głowice, przecież one mają tylko dwa zawory czy by to znaczyło że mają sie dobrze pomimo ciężkiej wytężonej pracy?

    Za trzy miesiące to ją pewnie ktoś już kupi. Ale pewnie odwiedzę Ciebie zobaczyć sprzęt.
  • #1166
    bc30se
    Poziom 15  
    vcc napisał:
    jelcza puszczona na 1500 obr (przykładowo - chodzi mi o taką samą wydajność)


    sprężarka z jelcza będzie lepsza, a jeszcze lepszą będą dwie sprężarki z jelcza, tylko te 1500 obrotów nie musi się dobrze kalkulować w relacji wydajność/bezawaryjność.
  • #1167
    roberto7727
    Poziom 22  
    Tak po zastanowieniu na głowicami do sprężarki na silnikach to przecież można użyć glowicy z płytą zaworową od jakiś ciężarówek np kamaz bo są tanie a ostatecznie zrobić z płyty zaworowej i aluminiowego radiatora przy założeniu że będzie chłodzone powietrzem .
  • #1168
    saskia
    Poziom 38  
    Tom1988p napisał:

    Termostat raczej nie ma racji bytu w takim urządzeniu.


    Sądze że ma istotne znaczenie, bo jak pewnie wiesz, silniki muszą pracować w stałej temp. i wtedy mają lepszą szczelność, mniejsze luzy i lepsze smarowanie, wiec nie zużywaja się zbyt szybko.
    Jeśli by stygły między załączeniami tak jak spreżarka, to by się szybko wykończyły.
  • #1169
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1170
    saskia
    Poziom 38  
    Z podanej wydajności wynika że sprężarka ma obroty 600/min, silnik 1400/min, a przełożenie między silnikiem, a sprężarką jest 1:2,3.