Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 21 Gru 2008 22:46 556136 1466
  • #121 21 Gru 2008 22:46
    630176
    Usunięty  
  • Megger
  • #122 14 Sty 2009 19:15
    remiczek
    Poziom 10  

    Witam.

    Przeczytałem cały temat i też niebawem mam zamiar zabrać się za zrobienie takiej sprężarki. Zastanawia mnie jeszcze tylko kilka rzeczy, a mianowicie:
    * jak są zamontowane zawory w głowicy zrobionej z blachy??
    * czy pod tą głowicę trzeba dać jakąś uszczelkę albo sylikon??(domyślam się że tak)
    * jak zaślepiliście wszystkie zbędne otwory??

  • Megger
  • #123 23 Sty 2009 12:06
    wojciech8887
    Poziom 12  

    Witam
    Podpowiem co i jak a najlepiej na zdjeciach
    oczywiscie uczelkę oryginalną pod głowicę 5.20zl i jest luks
    zaworki to wywiercone otwory dospawane mufki załozone zaworki z uczelkami sa w ztestawie no i do tej mufki wkreciłem wkretkę z redukcją odrazu na 1/2 a teraz dam pare fotek

    https://obrazki.elektroda.pl/36_1232707441.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/51_1232707474.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/76_1232707501.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/32_1232707564.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/59_1232707598.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/15_1232707654.jpg


    Ja mam 16 lat i takie coś zrobiłem wiec wam tym bardziej nie powinno to sprawiać problemów

    ta spręzarka spręża jak szlona i smiga luks heh

    heh jak chcecie zebym coś podpowiedział lub pomógł to proszę pisac na forum lub gg 1771956

    Dodano po 8 [minuty]:

    JERZYKOWSKI napisał:
    Fajny ten twój kompresor,ale jakby zostawić oryginalne blachy i dmuchawe, to było by zapewnione chłodzenie tej sprężarki. Pare postów dalej ktoś robił obliczenia że starczy silnik 4Kw, tyle że zapomniał że w jednej chwili pompują naraz dwa tłoki. Czyli powinien być silnik około 7Kw.


    Dokładnie 4Kw może nie starczyć jak ja go sprzęzyłem z silnikiem od malucha (bo też sobie zrobiłem) i jak chodził to 2,5 tyś obortów wystarczało i lusk ciągnął tylko seryjny pasek nie wytrzymywał i sie upalał a silnikiem nie obracało tylko tak mieliło niby obracał sie jakies 500 rpm/min ale co spreżanie to rzuciło sprężarką i spalinowy przytrzymywało.

    sadze być może sie mylę ale 5.5 Kw powinien chodzić ale żeby zapierdzielało to 7Kw

    Dodano po 4 [minuty]:

    remiczek napisał:
    Witam.

    Przeczytałem cały temat i też niebawem mam zamiar zabrać się za zrobienie takiej sprężarki. Zastanawia mnie jeszcze tylko kilka rzeczy, a mianowicie:
    * jak są zamontowane zawory w głowicy zrobionej z blachy??
    * czy pod tą głowicę trzeba dać jakąś uszczelkę albo sylikon??(domyślam się że tak)
    * jak zaślepiliście wszystkie zbędne otwory??



    Zobacz moje wczesniejsze zdjecia po aparacie zapłonowym odpowiednią podkładkę zaspawałem srodek i na silikon i nakrętkę od aparatu
    tesztę odwruciłem popychacze i zakleiłem jakimś klejem do metalu i zalałem dla wyglądu klejem termicznym od smarowania kanał znaczy rurkę co idzie na głowice skruciłem i zaspawałem potem ja załozyłem zakleiłem klejem do metalu i na górę klejem termicznym

    Tutaj na tym zdjeciu troche widać

    https://obrazki.elektroda.pl/46_1232708493.jpg

  • #124 27 Sty 2009 12:34
    thomas2135
    Poziom 2  

    Chciałbym się dowiedzieć kolego Wojciech8887 jak jest przepustowością tych zaworków. Sprężarka nie dławi nie, lub nie ma zbyt dużych oporów powietrza przez takie małe otworki w zaworkach?

  • #125 27 Sty 2009 12:53
    dexterhouse
    Poziom 12  

    Jak wygląda sprawa koła zmachowego, czy zwiększenie jego masy nie pomogłoby w napędzaniu sprężarki przez słabsze silniki przy wiekszym ciśnieniu w zbiorniku?

  • #126 27 Sty 2009 14:58
    Moulder
    Poziom 23  

    dexterhouse napisał:
    Jak wygląda sprawa koła zmachowego, czy zwiększenie jego masy nie pomogłoby w napędzaniu sprężarki przez słabsze silniki przy wiekszym ciśnieniu w zbiorniku?


    Żeby doszło do takiej sytuacji, koło zamachowe musiało by się zachowywać jak perpetum mobile. Niestety tak nie jest.

  • #127 28 Sty 2009 13:28
    dexterhouse
    Poziom 12  

    Moulder napisał:

    Żeby doszło do takiej sytuacji, koło zamachowe musiało by się zachowywać jak perpetum mobile. Niestety tak nie jest.


    Pytam o koło bo z poszczególnych wypowiedzi nie wynika że w sprężarce pozostawione jakiekolwiek koło.

    Mam w domu spory dwucylindrowy kompresor w którym koło napędowe nie pełni jedynie roli napędu, lecz jest ciężkim żeliwnym odlewem pełniącym rolę koła zamachowego.

  • Megger
  • #128 30 Sty 2009 22:24
    wojciech8887
    Poziom 12  

    Więc panowie tak do waszych pytań
    Koło zamachowe dobrze żeby było ponieważ wyrównuje pracę silnika i nie ma takich wybracji sprężarka nie bedzie "skakała" po warsztacie co do rozruchu to będzie minimalnie ciężej aleeeeee później silnik na wyższych obrotach będzie miał lżej i będzie szybciej pompował ponieważ zachowa wieksze obroty
    thomas2135: Zaworki dobrze przepuszczają przepustowośc napewno mniejsza niż zaworu bezpieczeństwa ale dobrze przepuszcza
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i jakby ktoś chciał koło zamachowe to mam oddam za przysłowiowe piwo hehe
    jak coś to pisać
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Chętnie doradzę w sprawie budowy takiej sprężarki pisać na Gadu-Gadu 1771956
    Pozdrawiam

  • #129 08 Lut 2009 10:31
    mati1993pl
    Poziom 10  

    Witam

    Mam w domu silnik od żuka "s-21" i mam pytanie czy bedzie on sie nadawał na sprężarkę czy lepszy bedzie np silnik od poloneza ???
    Nie wiem co zrobić ponieważ silnik od żuka ma sprężanię 7,5 a od poloneza 9,2 co prawda żuk ma 2150cm³ a polonez 1600cm³
    Sprężarka chce dobijać max do 8 bar :lying:

  • #130 08 Lut 2009 12:23
    dexterhouse
    Poziom 12  

    mati1993pl napisał:

    Nie wiem co zrobić ponieważ silnik od żuka ma sprężanię 7,5 a od poloneza 9,2 co prawda żuk ma 2150cm³ a polonez 1600cm³
    Sprężarka chce dobijać max do 8 bar :lying:

    Mówisz o stopniu sprężania?
    Jeśli tak to i tak to wszystko zależy od głowicy jaką zastosujesz.
    Nie będzie miało znaczenia jak zastosujesz głowice z płyty stalowej , jak te opisane tutaj, bo stopień sprężania zależy od pojemności cylindra i od wielkości komory spalania.
    Problem w tym że tylko tłoki żuka sa płaskie i nie wystają z cylindrów.

    Jak planujesz rozwiązać zawory?

  • #131 08 Lut 2009 15:03
    mati1993pl
    Poziom 10  

    tak chodziło mi o stopień sprężania ;)

    Głowica:
    Chce dorobic na frezarce blache w która wspawam mufy w nie włorze zawory od spreżarki tylko jeszcze nie wiem jakiej ale chyba 3jw60 bo sa wmiare tanie i docisne je nyplami identcznie jak było opisywane wczesniej

    Co do tych tłoków to mysle ze to nie bedzie jakis strasznie wielki problem bo z tego co wiem to one wysuwaja sie równiutko z blokiem czyli miedzy tłokiem a zaworkiem bedzie odległosc uszczelki czyli nie cały 1 mm wiec mysle ze nie bedą to jakies straszne straty powietrza ???

  • #132 08 Lut 2009 15:21
    psia_koncówa
    Poziom 15  

    Tez mysle nad taką spreżarką tylko z silnika fso 1500.
    Bo tam 2 tłoki na przemian idą, drugie 2 wywalam.
    Chlodzenie wodne bardziej przemawia do mnie.
    4 Zawory 3jw60 kosztują coś koło 90 zł z przesyłką.

  • #133 08 Lut 2009 15:45
    dexterhouse
    Poziom 12  

    psia_koncówa napisał:
    Tez mysle nad taką spreżarką tylko z silnika fso 1500.

    tylko że w tym silniku chyba są wypukłe tłoki i nie da sie przykryć bloku płaską blachą.

  • #134 08 Lut 2009 15:55
    mati1993pl
    Poziom 10  

    Ja bede robił z silnika od zuka i mysle ze ten 1mm luzu miedzy tlokiem a blacha to bedzie mimimlna strata a dokładnie 4/80 na jednym obrocie wiec no wieksze straty bede miał na zaworkach ;)

    A co do sinika 1500 to mysle ze wystarczy dac 2 uszczelki te co sa pod głowica i bedzie ok ;)

  • #135 08 Lut 2009 15:55
    remiczek
    Poziom 10  

    Jeżeli zastosujesz silnik który będzie miał wypukłe tłoki to możesz zapomnieć o zastąpieniu głowicy blachą, a co się z tym wiąże wydajność takiej sprężarki na oryginalnej głowicy jest mała spowodowana dużymi stratami, ponieważ zawory są zbyt daleko od tłoka.

  • #136 08 Lut 2009 17:49
    mati1993pl
    Poziom 10  

    no nie wiem czy mozna wykluczyc bo wczesniej były fotki takiego wynalazku z silnika 1500 i było ok wyzej ktos pisał ze ma silnik od citroena i tam tłok wystaje 1 mm i ze 2 uszczelki załatwia sprawe no a zawsze mozna na frezarce zrobic w basze frez zeby w niego wchodził tłok ;) no ale to nie mój problem bo ja zrobie na silniku od zuka no chyba ze cos stanie na przeszkodzie to bede robił na poldku ale tam to dam uszczelek wiecej albo kupie blache 1 mm i z niej zrobie taką jakby uszczelke ;)

    Większym problemem jest chłodzenie poniewaz trzeba z rurek zrobic takie kanały jak były w głowicy bo nie bedzie obiegu wody albo jak bedziesz miał blache z 20 mm to gumówka powycinac kanały i na nie naspawac jakies płaskowniki nie bedzie miało wygladu ale bedzie najlepszym rozwiązniem ;)

  • #137 11 Lut 2009 21:56
    wojciech8887
    Poziom 12  

    Witam
    Kanały wodne nie są wielkim problemem pompa wody jest i jakieś cisnienie daje wiec kanały wodne nawet o srednicy 6-8mm powinny starczyć bo to nie jest spalinowy i nie musi mieć takiego chłodzenia bo jest duzo mniejsza temperatura
    Co do silnika z jakiego zrobić...
    Na pewno najlepiej jakby to był by Diesel wysokie spręzanie da duże max cisnienie i wydajność i przy tym małe straty lecz trzeba sie liczyć ze potrzebny nam bedzie mocniejszy silnik mocniejszy napęd agregatu no i wieksza butla ponieważ dużo szybciej nabija
    A jak coś brać to coś lepszego nie jakiegoś tam żuka nawet jeśli on ma powyżej 2000cc pojemnosci bedzie dużo słabiej pompował niż jakieś 1.6 np. z Opla czy coś ponieważ wolniej sie tam zużywa miejsce pierścienie/cylinder
    Jakby ktoś chciał to mam silnik DIESLA OD FORDA ESCORTA 1.6 NA CHODZIE można sie nawet nim przejechać cały samochód na częsci czyli mogę komplet sprzedać blok i chłodnicę do tego...
    cena do dogadania sie jeszcze raz powtarzam silnik sprawny na chodzie możliwość nawet przejechania się
    Pozdrawiam

    A i panowie po co płaskownik 20mm??
    Naprawdę głowica samochodu aluminiowa jak ma 20mm to jest max i jest to aluminium a stal?
    Wystarczy 10mm uwieżcie mi i bedzie lżejsze łatwiej otwory zrobić i chyba zadem spawacz nie powinien przepalić przy wstawianiu mufek heheh

  • #138 13 Lut 2009 20:39
    mati1993pl
    Poziom 10  

    Chłopcy mam nastepny problem nie mam duzego silnika elektrycznego i zamiast niego chce do napedu zastosowac traktor (nepęd wezme od womu dla wtajemniczonych) dla nie wtajemniczonych naped bedzie przekazywany wałem kardana czy jakos tak (cos jak wał napedowy w samochodzie) no i kompresor bedzie miał obroty ok 1000 obr/min no i wtedy wiadmo jak nie bedzie poboru powietrza to w zbiorniku zrobi sie zaduze cisnienie no i musze dac jakis zawór bezpieczenstwa tylko nie wiem jaki ???

  • #139 13 Lut 2009 20:57
    psia_koncówa
    Poziom 15  

    Taki jaki jest fabrycznie w instalacji hamulcowej C-330.

  • #140 13 Lut 2009 21:15
    wojciech8887
    Poziom 12  

    Zawór bezpieczeństwa masz od jaki chcesz np. masz max 8 bar 10 bar 12 bar itd itp
    Na allegro jest sporo ale sądze ze najpopulaniejszy bedzie 10 bar bo o ile sie nie myle to tobie potrzeba stałe 6 bar

  • #141 13 Lut 2009 23:11
    mati1993pl
    Poziom 10  

    no dokładnie 6-7 atm a co do tego zaworu od 330 to on bedzie duzo zamały bo taka spręzarka zrobi ok 1800 l na min a 330 nie wiem czy robi ze 100 l co do tych z allegro to ogladałem ale nie wiem czy one sie bedą nadawac bo a takiej spręzarki idzie strasznie gorące powietrze a one maja plastikowe elementy

  • #142 13 Lut 2009 23:16
    psia_koncówa
    Poziom 15  

    To nie ma być bezpieczeństwa tylko upustowy.
    A powietrze i tak trzeba zchlodzić, bo ci węże popękają.
    Każdy system pneumatycznych hamulców ma zawór upustowy.
    Niemożliwe że od C-330 ci nie wydoli.

  • #143 15 Lut 2009 10:20
    mati1993pl
    Poziom 10  

    no nie wiem mysle ze od 330 bedzie zamały ale moze sie myle ;)
    ale nawet jak by to w sklepie powiedzieli mi za niego 400 zł a jak miałbym kupic od 330 to nie wiem czy nie lepszy byłby taki: http://www.pneumatig.eu/pneumatyka/reduktor_ar5000.html
    co o nim sadzicie ???

    A i mam jeszcze jedno pyt jak zmniejszyc temperature powietrza ??? bo on moze miec max 60 stopni a słyszłałem ze z malucha wychodzi ponad 100 stopni fak ze ja zrobie z zuka i bede miał chłodzenie wodne ale no itak bedzie pewnie miało z 80 stopni

  • #144 15 Lut 2009 10:38
    psia_koncówa
    Poziom 15  

    Zobacz jak chlodzenie jest rozwiązane w orginalnych spreżarkach i .......

  • #145 15 Lut 2009 11:57
    wojciech8887
    Poziom 12  

    Jakąś chłodnicę powietrza musisz skołować
    Jest na allegro zawór bezpieczeństwa za około 60zl plus przesyłka i "puszcza" gdy cisnienie będzie wieksze niż 10bar

  • #146 15 Lut 2009 16:12
    LUKASZDRAKE
    Poziom 9  

    Witam , pomysł genialny moim zdaniem , gdyż ceny kompresorów wydajności pow. 400l/min powalają na kolana :cry: mam dwa pytania

    1 odnośnie zbiornika , do takiej spreżarki przydał by sie duuży zbiornik , mam pomysł , który pewnie przez 80% forumowiczów będzie uwarzać za chory ,10 % za ciekawy , a 5% za trafiony . zbiornik 2000 l ocynkowany ,taki na płozach , przewożono w nim paliwo , (mam taki) stan idealny zero korozji , tylko jeden problem -ciśnienie taki 6 bar by go chyba rozerwało przy takiej pojemności - strach takie coś trzymać na podwórku:| , pozostają jeszcze duze wymiary , ale.. ale.. jakby umieścic pod w ziemią a całego zakonserwować zewnątrz i oblać warstwą zbrojonego betonu?? wiem wiem , jakby gupota miała skrzydła to bym latał , haha , ale teoretycznie to by sie sprawdzilo , wytrzymalość zbiornika zależałe ty wtedy od warstwy betonu , tak z ciekawosci pisze co wy o tym sądzicie , dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest duza pojenmość zbiornika przy znikomym miejscu (duże kompresoru zajmują dużo miejsca) a taki zbiornik można zalać betonem uzyskując kawałek betonowego placu , koszt takiej inwestycji wyniósł by ok 500 zł , przy najmnie dla mnie , minusem takiego rozwiązania jest to ze niekażdy może takie coś zastosować

    2 Jeszcze chciałem sie dowiedzieć jak obliczyć wydajnośc spreżarki , jeżeli do 8 bar nabija mi butlę 60 l w ciągu 3 minut , tak przykładowo

    prosze o nieczepianie się , ze to niema nic wspólnego z elektroniką , miałem taką wizje i wam ją przedstawiam ocencie to sami:D pozdrawiam

    Dodano po 3 [godziny] 16 [minuty]:

    wiem wiem troche mnie poniosło , tak tylko chciałem sprawdzić co o tym powiecie , swoją drogą to wybuch takiego zbiornika byłby podobny do właśnie takiego wybuchu http://www.youtube.com/watch?v=lFcQs5KxHgs
    nieróbcie tego w domu , hehe ,pozdrawiam udanych konstrukcji

  • #147 15 Lut 2009 18:07
    mati1993pl
    Poziom 10  

    no orginalne sprężarki nie maja chyba chłodnic powietrza ??? no bynajmniej ja mam dwie sztuki jedna 150 l na min druga 270 i one nie maja chłodnicy

  • #148 15 Lut 2009 19:55
    psia_koncówa
    Poziom 15  

    Pytanie czy chcesz miec chlodnice czy nie. To Twój wybór.

  • #149 15 Lut 2009 20:03
    mati1993pl
    Poziom 10  

    No musze miec chłodnice tylko nie wiem od czego zastosowac ???
    bo wiadmo ze taka od samochodu to rozwali raczej

  • #150 15 Lut 2009 20:21
    psia_koncówa
    Poziom 15  

    Wystarczy rurka 15mm miedziana z 2 metry.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME