Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 18 Paź 2007 12:27 603011 1468
  • #31 18 Paź 2007 12:27
    Jatin
    Poziom 14  

    Szczerze to takie zawory najlepiej kupić w sklepie hydraulicznym, czy budowlanym! Tylko po co 3?
    Jeden na zasilanie, a drugi na wylot do zbiornika!

    Pozdrawiam. :)

  • Computer Controls
  • #32 18 Paź 2007 13:05
    karola44-81
    Poziom 27  

    3 bo wedle zamyslu jeden zamiast gaznika, a dwa w miejsca po swiecach. Chociaz jezeli na wlocie do zbiornika tylko to zapewne odprezalo by to cylindry po zatrzymaniu zawsze latwiej wtedy bylo by go rozbujac.
    Piszes ze w hydraulicznym Jest cala masa tanich wlasnie tego typu zaworow do instalacji glownie CO, Jakies 3/4 albo 1/2. Ale czy taki zawor wytrzyma cisnienie rzedu 10atm i przedewszystkim czy bedzie w stanie dzialac poprawnie przy kazdym wdechu i wydechu silnika?? czy bedzia dzialal wystarczajaco szybko??

    No coz. W innym watku na elektrodzie wyczytalem ze uzywaja zwyklych zaworow zwrotnych takich od wody. Jest tylko jedno ALE!! Zmieniaja srodek plastikowy na toczony na wymiar mosiezny. Ale nawet majac w perspektywie profesjonalny za kilkadziesiat zl i przerobic taki za 5 zl to jednach mozna sie pokusic i odwiedzic sklep hydrauliczny.

    W tamtym watku wyczytalem, ze by latwo wystartowal silnik mozna tez uzyc elektrozaworu miedzy kompresorem a zaworem zwrotnym w baniaku. Silnik startuje bez obciazeniai po np 3-4 sekundach zamykamy zawor i pompuje do baniaka. Zawsze to jakies wyjscie z sytuacji zamiast pakowac wielki silnik elektryczny mozna zawor np z LPG ??

  • #33 18 Paź 2007 20:01
    adams987
    Poziom 35  

    W celu łatwego startu silnika elektrycznego wystarczy by taki elektrozawór zamknął się po kilkuset milisekundach, góra 1s. Trzy sztuki zaworów bo jak wcześniej pisaliście, lepiej by zawory były w miarą blisko tłoka, tzn. dwa w miejscu świec zapłonowych (bardzo blisko tłoka, bliżej już nie można, a trzeci na dolocie (czy jak to się fachowo nazywa)).

  • #34 18 Paź 2007 20:13
    Jatin
    Poziom 14  

    Co do odprężenia to przecież pierścienie nie są szczelne i ciśnienie z cylindrów zejdzie do miski olejowej po zatrzymaniu silnika. :)

    Pozdrawiam. :)

  • #35 18 Paź 2007 20:25
    adams987
    Poziom 35  

    No fakt, przy silniku spalinowym, który będzie "zimny" jak na jego warunki pracy, szczelność (czy raczej nieszczelność) miedzy tłokiem, a cylindrem pozwoli na "rozładowanie ciśnienia" zgromadzonego po wyłączeniu silnika elektrycznego napędzającego ten przyrząd.
    Myślę, że obroty na poziomie 700/min (wyżej w postach widziałem taką wartość) będą zbyt małe by zapewnić dobre smarowanie. Obroty na poziomie 1000 lub 1200/min chyba będą lepsze, ale zaznaczam, że są to moje spostrzeżenia, osoby, która nie zna się na tym w stopniu takim by udzielać RAD.

  • #36 20 Paź 2007 18:01
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam
    Nie wiem, dlaczego chcecie tak bardzo kombinować z głowicą z malucha, nie łatwiej tak jak napisałem kilkanaście postów wcześniej że zdemontować głowicę i wstawić płaskownik 10mm i do niego zaworki? Praktycznie straty były by zminimalizowane, i nie trzeba by się martwić rozrządem bo był by niepotrzebny, jeszcze druga opcja jest taka jak napisał simon900 zamontować głowicę z Jelcza, ja w następnym tygodniu myślę, że ruszę ze sprężarką, głowicę z Jelcza już zamówiłem, po silnik podjadę na złom i wyciągnę za parę groszy i będę powoli składał, silnik mam 3kW do napędu, nad przełożeniem jeszcze pomyślę jakie zastosować...
    Jak już coś zrobię to napiszę więcej, ewentualnie jakieś fotki prześlę.
    Pozdrawiam Paweł.

  • Computer Controls
  • #37 20 Paź 2007 20:39
    SebaD
    Poziom 16  

    pawelsiara74 napisał:
    Witam
    nie wiem dlaczego chcecie tak bardzo kombinować z głowicą z malucha nie łatwiej tak jak napisałem kiklanaście postów wczesniej że zdeontować głowicę i wstawić płaskownik 10mm i do niego zaworki? praktycznie straty były by zminimalizowane, i nie trzeba by się martwić rozrządem bo był by niepotrzebny, jeszcze druga opcja jest taka jak napisał simon900 zamontowac głowice z jelcza, ja w następnym tygodniu myśle że rusze ze sprężarką, głowicę z jelcza już zamówiłem silnik podjade na złom i wyciągne za pare groszy i będe powoli składał, silnik mam 3 kw do napędu, nad przełożeniem jeszcze pomyśle jakie zastosować...
    Jak już coś zrobie to napisze więcej ewemtualnie jakieś fotki prześle
    Pozdrawiam Paweł


    I jak prace wyglądają nad tą sprężarką...

    Też chcę zastosować głowicę ze sprężarki z jelcza, już ją mam, teraz tylko trzeba załatwić silnik z malacza....

    pozdro
    SebaD

  • #38 02 Lis 2007 20:26
    SebaD
    Poziom 16  

    Witam

    Jak chcecie zamontować głowice ze sprężarki z jelcza? Przecież ona w ogóle tam nie pasuje... Sprawdziłem, klapki od zaworków nie pasują na tłoki.... Nie ma prawa to działać

    Wytłumaczcie mi tę kwestję...

  • #39 09 Lis 2007 20:53
    szable
    Poziom 2  

    Witam!

    zaintrygował mnie temat sprezarki z silnika od malucha i mam kilka przemyslen i tez pytan - co forumowicze sądzą o takim pomysle -

    1.zdemontować oryginalny rozrząd - wymontowac wszystkie szklanki i popychacze i zawory wydechowe.

    2.zawory ssące zostawiłbym ale w ten sposób ze założył na nie słabą sprężynę i na trzonku zaworu jakby wewnątrz tej sprężyny zaworowej - tulejkę ograniczającą ruch zaworu, tak zeby sie za głęboko nie zapadł i nie połamał o powracający tłok. czyli w terminologii silnikowej zeby nie nastąpiło pływanie zaworu. skok zaworu pozostawiłbym oryginalny ew. minimalnie go wydłużył - poddał bym kaszlaka tuningowi :D

    3.w miejsce tłumika oczywiście kolektor z zaworami zwrotnymi i dalej do zbiornika.

    Czemu ma służyć pozostawienie oryginalnej głowicy i kombinacja z zaworem ssącym ? (notabene trudniej to opisać niż zrobić)- chodzi o lepszy bilans cieplny czyli zeby aluminiowa głowica tez oddawała ciepło. Stalowy płaskownik 10mm z zaworami zwrotnymi byłby rzeczywiście superprosty ale wg mnie bardzo by sie grzał, a kompresor przegrzany traci na wydajności.
    a zalezy mi tez na tym zeby pozostały zawory jak najbliżej tłoka dla tego, zeby sprężone powietrze nie cofało az do zaworów zwrotnych na kolektorze ssącym, czyli zeby nie było strat na wydajności.

    =============
    z innej beczki:
    mam silnik Yanmar pojemność okolo 480ccm, moc/obroty 6KM/3600 i zastanawiam się czy pociągnąłby on taką sprężarke ? - czy 6 koników pociągnie silnik od malucha sprężający 0,65L co obrót wału ?

    Jako alternatywę mam silnik Perkins ale to duzy grzmot i zastosowanie go mijałoby się z celem czyli z kompaktowością spręzarki z malucha.

    ==============
    taka sprężarka jest mi potrzebna do piaskarki którą własnie produkuję, i chciałbym aby kazdy moduł tej "instalacji" dał sie załadowac na dostawczaka w 2 ludzi.

    pozdro.

  • #40 27 Lis 2007 11:47
    karola44-81
    Poziom 27  

    Macie jakieś postępy w budowie kompresorków?
    Ja wciąż nie mogę złapać silnika w przyzwoitej cenie. :(

  • #41 15 Gru 2007 20:06
    procek8
    Poziom 11  

    Witam Kolegów. Powiem na wstępie że robiłem kilka doświadczeń z tym silnikiem (zastosowaniem jako sprężarka ).Powiem że wykorzystanie oryginalnej głowicy to strata sprawności o 40 %. Ze względu na dużą komorę spalania i najlepszym rozwiązaniem w moim wypadku było zrobienie nowej głowicy.Wykonałem z blachy 16mm. Zawory ssące kupiłem w sklepie od sprężarki z C-360 kosztowały po 8.50 zł.Zawory wydechowe (wylotowe spr.pow.) wykonałem sam.Pierwszą i drugą sprzedałem .Teraz robię nr 3,więc jak ktoś jest ciekawy wykonania takiej głowicy to może zamieszczę zdjęcia.:D Co do reszty silnika to usunołem szklanki ,popychacze ,tuleje popychaczy i tuleję powrotną oleju z oryginalnej głowicy.Otwory zaślepiłem korkami wytoczonymi z ertalonu (tworzywo sztuczne bardzo dobre to obróbki skrawaniem) wbitymi w otworki.Jeśli macie jakieś pytania chętnie odpowiem.Pozdrawiam. :D

  • #42 15 Gru 2007 21:26
    SebaD
    Poziom 16  

    Chętnie zobaczymy zdjęcia!

    Jak zasilasz tę sprężarkę? Przez koło pasowe czy skrzynię?

  • #43 17 Gru 2007 18:29
    procek8
    Poziom 11  

    Witam !! Przedstawiam zdjęcia wykonanej ostatnio głowicy .
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3693fae72255fc40.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20f4fa68a88e074d.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/596d4680ccdb480a.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0857b422803f020.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae4b926466a2acda.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7be4d5e335017a07.html


    Moderowany przez Jasiek690:

    Linki nieaktualne, proszę następnym razem zamieszczać zdjęcia przez opcję "Dodaj obrazek"


    :D:D:D:D
    Co do pytania napędu sprężarki to w wersji pierwszej użyliśmy sprzęgła kłowego zamocowanego na wale silnika (wał jest stożkowy trzeba roztoczyć sprzęgło ,nie mogłem dokupić z otworem stożkowym) i silnika 4Kw /1380 obr .Ale nie dawał rady na cisnieniu pow, 7,5 atm.
    W wersji 2 : Silnik mocy 3 Kw / 1410 obr. napędzał sprężarkę przez koła pasowe na 2 pasy typu B w stosunku 1 do 2.6 i to się sprawdziło.Kompresor miał około 540 obr. sprawował się wspaniale .Zbiornik jaki mieliśmy to 120 lit, i po okolo 25 sek. miałem ciśnienie 10 atm co dla mnie jest wystarczające.
    :!:UWAGA.
    Co do zaśepiania otworu środkowego silnika tz.smarowania klawiatury należy dokładnie zaślepić małym korkiem zasilenie olejem do rurki doprowadzającej,a potem dużym otwór.Ma to na celu zwiększenie smarowania panewek korbowodu na małych obrotach (olej by się wylewał wracając do misy i ciśnienie by spadło do zera ( wyszło w wersji testowej).
    Jak zamocuję ( wspawam króćce 1" do odprowadzenia przewodów) i zamontuję do silnika dam kilka fotek.
    A i potrzebujecie 2 wkładów filtrów od malucha (ja zakładam pionowo na wspawanych króćcach 1")
    Pozdrawiam Piotrek.

  • #44 17 Gru 2007 19:34
    kierko
    Poziom 17  

    Cześć!
    Ładnie to procek zrobiłeś. Ale Twoja głowica jest nie do przeskoczenia;-) (tzn. skomplikowana). A jakby dać przekładkę z blachy 2-3mm pomiędzy cylindry i głowicę.... i na tą blachę posadzić zawory, a odbiór powietrza wyprowadzać przez otwory świecowe. I jak tłoki wystają ponad cylindry, to dać podkładki dystansowe pod cylindry. Co o tym myślisz??? A pawelsiara masz już coś???Pozdrawiam

  • #45 18 Gru 2007 23:26
    procek8
    Poziom 11  

    Cześć .
    Jakoś nie nogę tego zrozumieć (przepraszam) ,na cylindry dajesz przekładkę z blachy (2-3mm) do niej zaworki i na to montujesz oryginalną głowicę ??.
    To nie do wykonania, bo jak dopłynie powietrze do zaworka ssącego(niewiem jaką drogą). Zaworek będzie między komorą sprężania a tłokiem,jak zamontujesz dwa ssący i wydechowy to cykl zamknie się tylko w komorze spalania i nie odbierzesz nic. Sorki jak źle zrozumiałem.
    Głowica mojego wykonania jest prosta. Jak zdobędę troche czasu to mogę komuś wykonać ale dopiero na marca. Ewentualnie zamieszczę
    rysunek poglądowy dla zainteresowanych.Głowicę wykonać można za pomocą wiertarki stołowej (WS18) i wytaczadła na morsie nr.2.
    Pozdrawiam Procek8.

  • #46 18 Gru 2007 23:55
    kierko
    Poziom 17  

    Cześć!
    Upss!!! Masz rację. Przepraszam.

  • #47 05 Sty 2008 18:21
    SGrzechu
    Poziom 10  

    Witam. A jak ma się sprawa wibracji. Bo słyszałem że taka sprężarka nie żle jeżdzi.:D

  • #48 05 Sty 2008 22:37
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam
    kierko niestety jeszcze nie miałem możliwości zrobienia gdyż nieplanowanie wyjechałem i dopiero kilka dni temu wróciłem.
    Ale teraz powinienem się za to zabrać jak tylko znajdę silnik z malucha w rozsądnej cenie...
    Co do tej głowicy co wykonał procek8 to bardzo mi się podoba, widać że jest dobrze i z głową wykonana.
    Fajnie by było jak byś jeszcze umieścił fotkę całego zestawu jeżeli nie sprawiło by Ci to problemu.
    Pozdrawiam Paweł Siara

  • #49 06 Sty 2008 00:14
    procek8
    Poziom 11  

    Niestety coś za coś. Ale widziałem sprężarki o większych wibracjach.największym problemem jest mocowanie takiego agregatu,ponieważ trzeba dorabiać solidne uchwyty poduszek(amortyzatorów drgań) w miejscu mocowania obejm tłumika z jednej strony a z drugie najlepiej za pomocą szpilek głowicy.I co za tym idzie solidna rama do mocowania silnika.Drgania może da się zmniejszyć ale nad tym pracuję.Chcę odwrócić jedną część wału o 180° na łożysku środkowym,nie wiem czy coś wyjdzie ale sprawdzę i na pewno się podzielę informacją .Na razie pracuje intensywnie nad elektrownią wiatrową.Pozdrawiam Wszystkich Zainteresowanych Tematem.

  • #50 06 Sty 2008 00:27
    Raf31
    Poziom 13  

    Witam
    Z braku łatwego dostępu do frezarki i do blachy powyżej 5mm moja głowica wygląda jak na zdjęciach. Zawory zostaną dociśnięte z góry przez rurę 1”. Grubość blachy to 3mm. Przed spawaniem muf blachę przeszczepiłem w kilku miejscach do kształtownika o dużym przekroju aby zapobiec odkształceniom termicznym blachy. Największa trudność w tym wszystkim to wykonanie otworów Φ24mm w blasze (taki otwór pasuje do moich zaworów).

  • #51 14 Sty 2008 17:55
    kruklife
    Poziom 13  

    witam
    tez myślałem o sprężarce z silnika 126p, potrzebuję kompresora do piaskowania a tam potrzebne jest ciśnienie rzędu 8 atm. oraz wydajność 500-800 litrów na minute (w zależności od dyszy)
    czy taki kompresor z silnika malucha da rade? jakiej wielkości by musiała być butla?
    zastanawiam się czy w ogóle brać sie za budowę takiego kompresora?
    Pomysł z wykonaniem nowej głowicy bardziej do mnie przemawia ale czy przy pracy ciągłej nie będzie sie za bardzo nagrzewać? szczególnie zawory wydechowe..
    pozdrawiam

  • #52 02 Lut 2008 12:25
    dodek10
    Poziom 15  

    Kupcie sobie sprężarkę od Jelcza albo Stara, ja takie kupiłem dziadkowi do ciągnika C-330 bo nie bylo - dałem za używaną sprężarkę 50zł - kupujecie jeszcze butlę od Stara i hula, a nie mordujcie się z przerabianiem dziadowskiej głowicy u malucha.

  • #53 02 Lut 2008 23:04
    karola44-81
    Poziom 27  

    :) Typowka chyba od Kibola :) I nie tylko z Mielca :). Zrozumcie ze jezeli ktos zalozyl temat o sprezarce z malucha, to zalozyl o tym wlasnie i walczy z tematem . Ameryki nie odkryles ze mozna dmuchawke zrobic ze sprezarki od stara lub jelcza i malutkiego zbiorniczka. Ale w tym temacie ludzie pracuj anad kompresorami przez duze K, a ni enad czyms co moze byc pomocne w nadmuchaniu wiatyru w kolo przy Maluchu!!. Bez urazy ale takie poradniki zachowaj dla siebie. To doskonale wszyscy wiedza.

  • #54 16 Lut 2008 20:43
    kruklife
    Poziom 13  

    witam
    potrzebuję kompresora do piaskowania a tam potrzebne jest ciśnienie rzędu 8 atm. oraz wydajność 500-800 litrów na minute (w zależności od dyszy)
    czy taki kompresor z silnika malucha da rade?
    czy w ogóle brać się za budowę takiej sprężarki?
    jaka wydajność można uzyskać? obroty jakie? aby dobrze działało i nie uciekło z garażu? silnik mocy rzędu 3-4kW/1440obr./min. poradzi sobie? jakiej wielkości by musiała być butla?
    pozdrawiam

  • #55 17 Lut 2008 18:20
    przemyslw
    Poziom 14  

    Temat arcyciekawy, czekam na finisz, zrobię jak będę miał czas. Mam do sprzedania silnik ze 125p, 126, ew. Żuk, Star - również kompresor.

  • #56 19 Lut 2008 22:13
    Szczensciarz
    Poziom 1  

    Cześć piszecie o silniku od 126p zastanawiam sie czy udało by sie to samo z silnika np. poloneza wydajność byłaby sporo większa kwestja tylko jakiej mocy silnik elktryczny pociągnąłby go, gdzieś na necie widziałem zdjęcie czterocylindówki mercedesa przerobionego właśnie na sprężarke dali tam przełożenie na 4000 obr. i silnik 10kW ale nie napisali czy zdało egzamin... jeśli udało by sie to napędzać silnikiem do 5,5 kW przy rozsądnych (niskich) obrotach to myśle że by sie opłaciło ponieważ dmuchało by znacznie krócej a wydajności do piaskowania napewno by już nie zabrakło Co fachowcy powiedzą na ten temat ? i napiszcie co tam z waszym maluszkiem :)

  • #57 03 Mar 2008 17:16
    badek89
    Poziom 11  

    Mam pytanie, ktoś kiedyś pisał o jakimś elektrozaworze do upuszczania powietrza, dla lepszego rozruchu silnika itp. :?: Gdzie taki zawór można kupić :?: Jak to podłączyć :?: Jeśli można to proszę o info na bcgarage(malpa)wp.pl lub gg 4112818 Z góry dziękuję.

  • #58 12 Mar 2008 22:26
    Raf31
    Poziom 13  

    Witam
    W komorze gdzie znajduje się olej tworzy mi się lekkie ciśnienie podczas pracy sprężarki. W związku z tym chciałbym zapytać czy to normalne czy też objaw zużycia pierścieni na tłoku. Proszę o radę

  • #59 16 Mar 2008 18:36
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    Komora musi mieć odpowietrzenie z dwóch co najmniej powodów:
    - zawsze jakieś ciśnienie przeleci z cylindra,
    - ruchy tłoka również od spodu powodują sprężanie, a co za tym idzie niepotrzebnie pobiera sporą moc.

    Znajomy zrobił sprężarkę na silniku z malucha - początkowo dał przełożenie ok 1:2 i silnik 2,2 kW, niestety, dużego ciśnienia nie nabijał z powodu małej mocy silnika i musiał zwiększyć przełożenie kosztem wydajności, zaworki zastosował od sprężarki od ciągnika. Przełożenie tak na moje oko to 1:5. :)

  • #60 23 Mar 2008 19:17
    xHaKeReK
    Poziom 20  

    Witam. Dołączam się do tematu. Czy możecie wysłać jakieś zdjęcia postępów w projekcie?