Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 07 Lut 2010 10:05 610187 1480
  • #331
    seba2221
    Poziom 2  
    Jeśli mowa jest o zastosowaniu przewodów wyprowadzenia sprężonego powietrza, to wynika z tego, że nie da się zastosować przewodów z tworzywa sztucznego z powodu wzrostu temperatury.
    Mam pytanie czy przy 700 obr/min i ciśnieniu 7 bar, wzrost temperatury będzie tak duży, że muszę stosować instalacje z miedzi?
  • Fabryka prądu
  • #332
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Będzie tak duży że plastiki po 10 minutach spłyną i explodują.
  • Fabryka prądu
  • #333
    karola44-81
    Poziom 27  
    Ale po co zaraz droga miedz? A rurka 1/2" czarna? Kupowalem ostatnio i wychodzi tanio. Do tego bardzo ladnie sie spawa, jest miekka i gnie sie przyzwoicie. Wiec podgiac odpiwiednio, wspawac, lub dorobic gwint( mozna zastosowac zwykle mufy czy nyple ) i z glowy. Wiadomo, ze cala rurka miedziana jak i stalowa to najmniejszy koszt, ale zlacza czy kolana to juz wydatek. Wiec porownujac nawet zlacza stalowe( kolanko, mufa...) 1/2" z tymi do miedzi, czy ALUPEX to groszowe sprawy. A i stal czarna pieknie sie da pospawac.
    Wiem, ze stal zawsze odstraszala jezeli chodzio formowanie ksztaltow. Sam sie balem, ale w zeszlym tygodni sprobowalem i taka rure 1/2" mozna napraw2de dowolnie powyginac nawet w imadle. Oczywiscie malej spirali nie zrobisz, ale sie da. Przemysl.
  • #334
    seba2221
    Poziom 2  
    wiec zrobie ze stali troche wiecej roboty bedzie
    i jeszcze silnik kupic muszę a nie sa tanie
  • #335
    ernestrajmund
    Poziom 2  
    witam mam pytanie jakie te zaworki na tej głowicy czy orginalne od t kompresora od trzydziestki do malczana wystarcza czy moze lepiej zwrotne od wody
  • #336
    zbyszek_30
    Poziom 10  
    Ja założyłem zaworki od c 360 kompresor płaciłem za jeden 15zł
  • #337
    willy1986
    Poziom 12  
    czy ktos kombinowal z wiekszymi silnikami np. 2 litry. na internecie pelno opisow takich sprezarek wlasnie na bazie 126p, a niektorzy wspominaja tylko o wykorzystaniu wiekszych np. z omega 2.0 8v :) moze ktos ma jakies plany, linki cokolwiek pomocne przy budowie. najtrudniej to oczywiscie bedzie dobrac
    silnik, zastanawiam sie jak to policzyc, czy 11 czy 15 kw.. czy moze mniejszy wytyra
  • #338
    palmotor
    Poziom 13  
    willy1986 napisał:
    czy ktos kombinowal z wiekszymi silnikami np. 2 litry. na internecie pelno opisow takich sprezarek wlasnie na bazie 126p, a niektorzy wspominaja tylko o wykorzystaniu wiekszych np. z omega 2.0 8v :) moze ktos ma jakies plany, linki cokolwiek pomocne przy budowie. najtrudniej to oczywiscie bedzie dobrac
    silnik, zastanawiam sie jak to policzyc, czy 11 czy 15 kw.. czy moze mniejszy wytyra


    Do 2.0, przy 1440rpm potrzeba silnika 15-18kW. Robiąc porządną głowicę (i na płaskich tłokach) można by się spodziewać wydajności rzędu 155m3/h. I na pewno nie wystarczą dwa zaworki na cylinder z 3JW.
  • #339
    willy1986
    Poziom 12  
    no wlasnie problem z tymi zaworami, te najbardziej dostepne to wlasnie z 3jw
    ale to raczej nie na ten kaliber, gdzies widzialem kompresor z zuka to mial wstawione zawory kulowe z hydrauliki c360, one trzymaja 400 bar, gorzej z otwarciem... niby maja dane 1bar no ale ciecz to inna bajka
  • #340
    bertold
    Poziom 10  
    Ja jestem w trakcie budowy sprężarki z silnika Seata Ibiza I coś ok. 900 cm^3, i właśnie też zastanawia mnie jaki silnik będę musiał użyć. Na razie spróbuje założyć 5,5 kW 2850 obr/min z takim przełożeniem że na sprężarce będzie ok. 1100 obr i zobaczę jaki da to efekt.
    A tak poza tym ,to do jakiej pojemności cylindra można stosować zawory od 3jw60?
  • #341
    willy1986
    Poziom 12  
    o to chodzi ze sprezarki 3jw60 pompuja jakies 300 litrow na minute, a wiec o wiele mniej niz wyciagniesz z silnika malucha. do tego wyciagaja tyle z 3 garow, a wiec na dwoch garach przy jeszczcze wiekszej wydajnosci teoretycznej sa zdecydowanie za male. mozna by kombinowac dwa na jednym garze, tylko czy nie lepiej poszukac lepszej alternatywy w celu wiekszej prostoty konstrukcji- czyli po jednym zaworze na gar ale za to dobrej wydajnosci.

    ja to jeszcze calkiem fantazjuje z tym silnikiem 2.0 zeby pasek rozrzadu wywalic wstawic po jednej zebatce na rozrzad i na wal. naped lancuchem.
    tak dobrac przelozenie zeby na jeden obrot walu nastepowalo otwarcie zaworu ssacego i przy powrocie odrazu sprezanie. oryginalne zawory by pelnily funkcje zasysania i sprezania. trzebaby tylko modyfikowac walek rozrzadu jeszcze;/ swoja droga to widzialem w BMW walek rozrzadu pospawany elektrodowka w przydomowym garazu i jeszcze do zyda poszla beta;]

    to pracochlonne marzenie ale jaka by mialo sprawnosc. nieporownywalnie wieksze napelnienie w porownaniu do zaworka, pod ktorym by sie otworzyl
    musi wystapic podcisnienie. z kolei tez nie idealne rozwiazanie bo dalej jest
    ta komora spalania;//
  • #342
    palmotor
    Poziom 13  
    bertold napisał:
    Ja jestem w trakcie budowy sprężarki z silnika Seata Ibiza I coś ok. 900 cm^3, i właśnie też zastanawia mnie jaki silnik będę musiał użyć. Na razie spróbuje założyć 5,5 kW 2850 obr/min z takim przełożeniem że na sprężarce będzie ok. 1100 obr i zobaczę jaki da to efekt.
    A tak poza tym ,to do jakiej pojemności cylindra można stosować zawory od 3jw60?


    Przy 1100rpm,ten silnik wystarczy (5.5kW). Ale 100 razy lepszym sposobem jest napęd bezpośredni (bez przekładni), przy pomocy sprzęgła (nie tego samochodowego) np. palcowego. Ale wtedy dając silnik 1450rpm, potrzeba już mocy 7.5kW.


    willy1986 - właśnie komora spalania spowodowała by że wydajność sprężarki była by mikra w stosunku do jej objętości skokowej. Chodzi o tzw. objętość szkodliwą. Zawsze można założyć 4 zawory, bądź dwa większe, np. od sprężarki WAN AW.
  • #343
    ernestrajmund
    Poziom 2  
    WITAM MAM PYTANIE JAKIEJ WYDAJNOSCI SA TE ZAWORY WAN AW I JAKIE SA ICH WYMIARY SREDNICA ZEWNĘCZNA I ZEWNĘCZNA
  • #344
    willy1986
    Poziom 12  
    czyli oryginalna glowica odpada, za sprawa komory sprezania. trzeba zastosowac blache. myslalem o oryginalnej glowicy, na ktorej korzysc przemawia odprowadzanie ciepla. Co do zastosowania silnika bez przelozenia myslalem tez zamiast sprzegiel itp, zastosowac cos na wzor odpowietrzników jak np. w c330, gdy silnik osiagnie obroty dopiero by zaczal pompowac, co do wielkosci silnika to da sie to jakos policzyc ale nie bardzo wiem jak. zwyczajnie to wychodzi mi w silniku R4 ze podczas tloczenia pracuja
    dwa gary i tak co 180 stopni. w 2.0 opla np c20nz pojemnosc 2 denek tlokow ^ 150 cm2 i przy pompowaniu juz kolo 8 bar czyli 8 kg na cm2 to juz
    sila dzialajaca na wykorbienie ponad jedna tona!!! tylko to oczywiscie statyczne wyliczenia a jak to sie ma do dynamiki ruchu tego jeszcze nie wiem. gdyby to tak sie liczylo to by potrzeba silnik jakies kilkadziesiat kilowatow bez przelozenia zeby tym ruszal:))

    Dodano po 3 [minuty]:

    dla skomplikowania problemu znalazlem WAN-a o specyfice silnika 15 kW, ktory pompuje 1333 l na min, a drugi o tym samym silniku tloczy cos rzedu 2800 l na min, takze nie mam szczerze pojecia jak to policzyc

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://www.wan-gdynia.pl/oferta_tlokowe.html
  • #345
    Vein
    Poziom 22  
    willy - sprzęgło musi być, sprzęgłem nazywa się połączenie silnika z odbiornikiem (jaki on by nie był), popatrz na fabryczne pompy odśrodkowe wody, tam znajduje się sprzęgło palcowe z gumową wkładką redukującą drgania. Odnośnie przełamania poru sprężonego powietrza, o to się nie bój, tłoki nie są szczelne, po wyłączeniu się sprężarki powietrze z cylindrów ucieknie i przy ponownym załączeniu się, jeżeli silnik będzie odpowiedniej mocy bez problemu przełamie opór, w końcu głupi silniczek 0.8KW potrafi przełamać opór sprężania mieszanki.
  • #346
    willy1986
    Poziom 12  
    no tak ale rozrusznik to na duzym przelozeniu kreci wiadomo porownac pare zebow rozrusznika do kilkuset na kole zamachowym... jezeli silnik elektryczny sie rozpedzi w czasie jednego suwu to by bylo ok. Myśle, ze naped poprzez przekladnie pasową rozwiewaja koniecznosc stosowania sprzegla, dla zainteresowanych na stronie prod.WAN udostepnia DTR kilku swoich sprezarek to juz troche naswietla temat budowy wlasnego sprzetu
  • #347
    Vein
    Poziom 22  
    willy - nikt nie mówi, że nie można zastosować przekładni pasowej jako sprzęgła (bo to tez jest sprzęgło...). Tutaj chodzi o moment obrotowy, dlatego stosuje się przełącznik trójkąt/gwiazda, ale, ponieważ jest to sprężarka raczej takie rozwiązanie odpada. Przełożenie zwiększa moment obrotowy na wale sprężarki, co ułatwia przełamanie oporu powietrza.
  • #348
    bertold
    Poziom 10  
    Witam kilka fotek z mojej konstrukcji. Na razie głowica i silnik z kołem pasowym

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #349
    Vein
    Poziom 22  
    1) co to za silnik? Z jakiego auta i jakiej poj. skokowej?
    2) mam nadzieje, że wymienisz uszelkę pod głowicą i wyczyścisz denka tłoków
    3) Jakie to są zaworki? Z jakiej spręzarki?
  • #350
    bertold
    Poziom 10  
    Jest to silnik z Seata Ibiza pierwszej generacji, pojemność coś około 900 ccm. Tak, oczywiście, w momencie kiedy będę go już składał w całość wszystko zostanie wyczyszczone i zmienię uszczelkę. Zaworki są od 3jw60.
  • #351
    Vein
    Poziom 22  
    koło pasowe toczone z koła zamachowego? Drogo kosztowało Cibie zrobienie nowej głowicy? Jaki tak orientacyjnie był koszt materiału i wycięcia takiej płyty?
  • #352
    bertold
    Poziom 10  
    Głowica i koło pasowe są robione przez zakład obróbki metali, koło pasowe jest wytaczane z pręta fi 200. Robili mi to ze swojego materiału, koło kosztowało mnie 180 zł, a głowica łącznie ze spawaniem dostarczonych przeze mnie muf 210 zł. Mufy są calowe, spawalne, kupione na unisan.net.pl Tak więc była to dość droga inwestycja, a pewność że w ogóle zadziała jest niewielka
  • #353
    jasiek-j15
    Poziom 2  
    mam pytanie bertold od czego są te zaworki
  • #354
    Vein
    Poziom 22  
    jasiek -

    bertold napisał:
    Zaworki są od 3jw60.
  • #355
    ComTom
    Poziom 11  
    A tak zapytam mysleliscie zeby obrobic wal korbowy tak by spelnia funkcje jedynie przeniesiania pracy na tloki bez funkcji wykorbienia Bo jak widzialem taki wal od kompresora to nie posiada wykorbienia jest prosty. Ciekawi mnie czy tak obrobiony wal bylby lepszy. Lzejszy wal to mniej zurzytej energi Waada napewno byloby wywazenie takiej konstrukcji. Sam nosze sie z zamiarem budowy kompresora z silnika mazdy 1.3 Silnik 5,5 KW z przekladnia z maszyny do szlifowania szkla dzieki temu w latwy sposob bede mogl zmieniac przelozenia
  • #356
    kompresor
    Poziom 12  
    ComTom
    Ciężko mi sobie wyobrazić co masz na myśli z tym wałem, może naszkicuj jak ma wyglądać prosty wał, który ma poruszać tłokami (a może chcesz "przeciwwagi" usunąć). Z jakiego kompresora ten wał widziałeś ? Co byś tu jednak z nie kombinował, nie ma to jednak żadnego uzasadnienia/sensu przerabiania.

    Lżejszy wał to mniej zużytej energii.
    Nie ma to absolutnie żadnego wpływu na zużycie energii.

    PS. Użyj przycisku pisownia przed wysłaniem posta.
  • #357
    jasiek-j15
    Poziom 2  
    bertold jak idzie praca ze sprężarką bo mam silnik 1,6 diesla i nie wiem czy warto robić coś z tego
  • #359
    bertold
    Poziom 10  
    Na razie prace trochę przystopowały, bo zbrakło mi funduszu operacyjnego :)
    Ale już niedługo będę ruszał. Czy warto? Nie wiem sam tak do końca, jeżeli sprężareczka miałaby działać zgodnie z założeniami jakie przyjąłem, to warto na pewno, ale jaki będzie efekt końcowy tej konstrukcji trudno przewidzieć. Na pewno poinformuje co mi z tego wyszło.
    Możesz próbować, tylko na początek proponowałbym wstępnie sobie obliczyć koszty : zaworów, wykonania kół pasowych , głowicy itd. bo ja się trochę zdziwiłem :)
  • #360
    jasiek-j15
    Poziom 2  
    dziś kupiłem sprężarkę od urządzenia chłodniczego 6-tłoków 127m/3 na godzinę działa super tak że rezygnuje z przeróbki silnika