Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 08 Lis 2010 19:58 616634 1482
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #452
    kamil1950
    Poziom 9  
    Witam serdecznie.
    Chodzi mi po głowie sprezarka z silnika spalinowego a dokladniej diesla.
    Nie obralem jeszcze konkretnego modelu silnika ale spekulowalem między silnikiem disla z uno 1.3 i forda 1.8
    Jak narazie potrzebuję podpowiedzi:
    1. jak montujecie zawory zwrotne w glowicy z blachy
    2. na jakiej zasadzie wykonac odciążnik aby w momęciestartu silnika w komorze cylindra nie znajdowalo się sprężone powietrze
    3.Czy potrzebne będzie zamontowanie chłodnicy i wiatraka aby w bloku krążył plyn chlodniczy?
    4. Na wczesniejszych stronach tego tematu bylo wspomniane o nagrzewaniu się powietrza podczas sprężania-jak sobie z tym radzić.
    5.Jaki silnik elektryczny bede musial zastosowac do pojemnosci 1.3 a jaki do pojemnosci 1.8 dodam ze zalezy mi na duze wydajnosci i cisnieniu okolo 10-12 bar
    MaM jeszcze jedno pytanie, mianowicie czy wie ktos moze jaka wydajnosc i do jakiego cisnienia spreza powietrze sprezarka ze stara 200 ?
    Pozdrawiam
  • #453
    Pyra1100
    Poziom 11  
    mam pytanko jak działają te zaworki (te sitka ze tak to nazwe, poprawnie chyba zwrotne choc nie jestem pewny) wystarczy je wspawac w blache i nic wiecej? zaworki na cyl sa 2 rózne? teraz tez nie fachowo nazwę dolotowy i wylotowy?
  • #454
    karola44-81
    Poziom 27  
    Masz pierścień , blaszkę i sprężynę. blaszka jest dociskana do pierścienia przez tą sprężynę. Działają oczywiście kierunkowo. Duże ciśnienie porusza blaszką i sprężyna się ugina. Następuje przepływ powietrza. Następnie sprężyna znowu dociska je do siebie czyli zamyka przepływ w jednym kierunku. Stosując sprężyny o różnych siłach można regulować ciśnienie otwarcia zaworu.
    To tak w bardzo wielkim skrócie. Myślę że załapałeś o co mi chodziło :)
  • #455
    Pyra1100
    Poziom 11  
    ok.. czyli tak jak mysle wytarczy te zaworki umieścić w głowicy na ssacy założyc filtr, tłaczacy połączyc z butlą i po sprawie tak?
  • #456
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #457
    challenger83
    Poziom 2  
    Witam wszystkich.

    Przymierzam się do budowy kompresora do piaskowania. Jako sprężarkę chce wykorzystać silnik benzynowy o pojemności 1.4l natomiast do napędu silnik na olej napędowy. Obydwa silniki posiadam wiec koszty z tym związane będą niewielkie. Nie wiem tylko jak rozwiązać kwestie regulacji ciśnienia gdyż jak wiadomo silnik spalinowy będzie napędzał sprężarkę przez cały czas. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy warto w ogóle brać się do budowy takiego kompresora?
  • #458
    wueskowicz
    Poziom 10  
    co do regulacji ciśnienia to zawór bezpieczeństwa na wyjściu , czyli taki który wypuści powietrze jak będzie za duże ciśnienie.

    też myślę o takim kompresorze tylko dużym i nie mam pomysłu na wykonanie skutecznego chłodzenia płynem głowicy. może ktoś coś podpowie- jak by kanały wodne z bloku przeprowadzić przez głowicę z blachy i co dalej ??? czy przyspawać żebra do głowicy i wiatrak ?? płynem będzie skuteczniejsze chyba , można zostawić pompę wodną i chłodnicę tylko jak chłodzić tą głowicę ?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #460
    wueskowicz
    Poziom 10  
    tylko ja nie chcę silnika z malucha ! zależy mi na jak największej wydajności.taka stacja pneumatyczna. myślę o jakimś dużym silniku coś 2.5 do 3.0 . chociaż czasem mam pomysły o sprzęgnięciu dwóch silników np1.9 z jakiegoś golfa. ogólnie powietrza nie będzie mi za dużo.teraz mam śrubowy o wydajności ponad 2m3/min i za mało :(

    a zasilanie 12v to nie problem chyba bo można zostawić alternator ewentualnie dać mu inne przełożenie aby uzyskać obroty na jakich powinien pracować. ale czy wentylator wytrzyma ciągłe dmuchanie przez np. 10godz na dobę ? wydaje mi się że chłodzenie płynem będzie wydajniejsze
  • #461
    :
    Poziom 19  
    wueskowicz napisał:
    ogólnie powietrza nie będzie mi za dużo.teraz mam śrubowy o wydajności ponad 2m3/min i za mało :(

    To sprzedaj dołóż tyle co zmarnujesz na przeróbki silnika i kup większy. Po co chcesz się cofać o 10 kroków do tyłu ?

    Może chcesz się zamienić na sprężarkę WS-50 (5m3/min) ?
  • #462
    bc30se
    Poziom 15  
    Witam

    Kolego jasnymw. Daj znać jak sprawuje się kompresor na tych dwóch zaworach tłocznych z 3jw60, działa toto, grzeje się? jak wydajność, jakie obroty masz?

    Dzięki
  • #463
    bc30se
    Poziom 15  
    ja się skontaktowałem z kolegą jasnymw i zaworki z 3jw60 odpadają, nie wytrzymują ponoć...
  • #464
    bulineek
    Poziom 12  
    Znalazłem silnik tico kpl za 150 zł pod warszawą na znanym portalu aukcyjnym...moim zdaniem warte zainteresowania ... praca tłoków na przemienna, niskie wibracje i łatwy start powinien być... silnik to sądze że w granicach 4kw powinien wystarczyć przy tych 8 atm.

    Zdania rozpoczynamy wielką literą, a kończymy?
    Proszę to poprawić.
    Wpis moderacyjny dotyczy wszystkich piszących w temacie!
    Nie kasować wpisów moderacyjnych!
    [_P_]
  • #465
    Tom1988p
    Poziom 16  
    Co dokładnie w tych zaworkach od 3jw60 nie wytrzymuje?
    Sprężyna wysiada czy coś innego?
  • #466
    bc30se
    Poziom 15  
    Z tego co tu można przeczytać to są problemy z nieszczelnością, więc celuje w deformowanie się płytki zaworowej z powodu temperatury?
  • #467
    bulineek
    Poziom 12  
    no ale dlaczego chcecie koniecznie od 3jw60? one do najtańszych nie należą a i wydajnością nie są rewelacyjne...

    ja mam u siebie od ursusa c360 od pompki i za jeden kpl ( jeden ssący i jeden wydechowy) zapłaciłem 11 zł brutto i nie narzekam ...ale fakt mam zastosowane chłodzenie ...
  • #468
    Tom1988p
    Poziom 16  
    @bulineek
    Opisz jak możesz swoją wersje sprężarki.

    Ja właśnie Kupiłem zaworki od 60'tki i będę zaczynać powoli głowice.
  • #469
    bulineek
    Poziom 12  
    no to tak ... ja mam dwie sprężarki na silniku od malucha które miały po dwa zawory (jeden ssący i jeden wydechowy) od c 360 ... a do tego dookoła wyspawana rurka w której idzie płyn do odprowadzania ciepła

    lecz teraz rozberane jest wszystko i będe robił tak aby był po dwa zawory ssące i dwa zawory wydechowe na cylinder...

    no i jeszcze jestem w trakcie prac nad sprężarką z silnika 1,8 D od escorta... ma tak samo płaskie tłoki i zmieszczą się spokojnie po dwa zawory więc wyjdzie całkiem fajna sprężarka...

    a oprócz tego remontuje dwie spręzarki abac 560 chyba to jest model ... do jednej potrzebuje jednego korbowodu...zakupiłem je za symboliczne pieniązki po 30 zł za szt...jedna jest idealna ... a w drugiej właśnie pękł korbowód...

    no i oprócz tego posiadam sprężarkę zespoloną z silnikiem bardzo szczelną z chłodni o wydajności 40m3 (tak na niej pisze) i też za nie wielkie pieniążki bo za 300 zł w pełni sprawna ...
  • #470
    Vein
    Poziom 22  
    Są firmy zajmujące się spawaniem korbowodów. Zespawają, przeszlifują. Tylko czy to się będzie opłacało.
  • #471
    :
    Poziom 19  
    bulineek napisał:
    no to tak ... ja mam dwie sprężarki na silniku od malucha które miały po dwa zawory (jeden ssący i jeden wydechowy) od c 360 ... a do tego dookoła wyspawana rurka w której idzie płyn do odprowadzania ciepła

    lecz teraz rozberane jest wszystko i będe robił tak aby był po dwa zawory ssące i dwa zawory wydechowe na cylinder...

    no i jeszcze jestem w trakcie prac nad sprężarką z silnika 1,8 D od escorta... ma tak samo płaskie tłoki i zmieszczą się spokojnie po dwa zawory więc wyjdzie całkiem fajna sprężarka...

    a oprócz tego remontuje dwie spręzarki abac 560 chyba to jest model ... do jednej potrzebuje jednego korbowodu...zakupiłem je za symboliczne pieniązki po 30 zł za szt...jedna jest idealna ... a w drugiej właśnie pękł korbowód...

    no i oprócz tego posiadam sprężarkę zespoloną z silnikiem bardzo szczelną z chłodni o wydajności 40m3 (tak na niej pisze) i też za nie wielkie pieniążki bo za 300 zł w pełni sprawna ...

    I po co Ci tego tyle ? Sklejasz do kupy połamane klamoty i sprzedajesz na aledrogo, jako NÓWKA, NIEUŻYWANA :D
  • #472
    bulineek
    Poziom 12  
    nie wiem czy to stwierdzenie czy pytanie ... ale posiadałem sprężarke atlas copco śrubową 177m3 ...lecz serwis ( a przy ciąglej pracy był częsty) był zbyt drogi ...

    a tutaj z "maluchami" nie miałem problemów więszych a jak były to czas naprawy był krótki a koszt bardzo znikomy...
  • #473
    Tom1988p
    Poziom 16  
    Ze wstawieniem 4 zaworków na cylinder nie jest wcale tak pięknie jak się wydawać może.

    U mnie średnica cylindra wynosi 79mm, 4 zaworki mieszczą się z wielkim luzem...
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Ułożone są w skrajnych położeniach
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Dlatego że tylko w takim rozmieszczeniu mieszczą się razem z mufami, mufy są tak blisko siebie ze nie ma możliwości zaspawania tak aby nie było żadnych nieszczelności
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Sensownym rozwiązaniem było by wywiercenie i nagwintowanie bloku metalu pod zaworki i dorobienie odpowiednich redukcji na rurę 3/4". Z tego wychodzi ze blok musiał by nieć grubość około 35-40mm a to już dosyć dużo.

    Dla mnie przeszkodą jest brak odpowiednich narzędzi.

    Jak macie jakieś inne rozwiązania tego problemu podajcie je tutaj.
  • #474
    Vein
    Poziom 22  
    Zlecić wykonanie płyty z otworami w zakładzie zajmującym się cieciem wodą, następnie nagwintowanie otworów pod zawory. Co do odprowadzenia (i doprowadzenia) powietrza, to już Twoja inwencja twórcza (rozwiązanie banalnie proste)
  • #475
    :
    Poziom 19  
    Vein napisał:
    Zlecić wykonanie płyty z otworami w zakładzie zajmującym się cieciem wodą, następnie nagwintowanie otworów pod zawory. Co do odprowadzenia (i doprowadzenia) powietrza, to już Twoja inwencja twórcza (rozwiązanie banalnie proste)

    Ciekawe jak zamontujesz zawory w przelotowej "dziurze" o stałej średnicy na całej długości :lol:
  • #476
    Vein
    Poziom 22  
    : - nie rozumiem o czym ty do mnie rozmawiasz. Niech wykona w zakładzie obróbki płytę grubości 35 mm z 4 otworami na każdy cylinder. Otwory o takiej średnicy, by można było je nagwintować. Jeżeli uważasz to za niewykonalne, no to cóż...

    Na rysunku przykładowe wykonanie, przekrój głowicy, odprowadzenie i doprowadzenie powietrza połówkami rurek przyspawanymi od góry głowicy

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #477
    :
    Poziom 19  
    Vein napisał:
    : - nie rozumiem o czym ty do mnie rozmawiasz. Niech wykona w zakładzie obróbki płytę grubości 35 mm z 4 otworami na każdy cylinder. Otwory o takiej średnicy, by można było je nagwintować. Jeżeli uważasz to za niewykonalne, no to cóż...

    Na rysunku przykładowe wykonanie, przekrój głowicy, odprowadzenie i doprowadzenie powietrza połówkami rurek przyspawanymi od góry głowicy

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p


    Na rysunku przykładowe bzdury. Jeden zawór od c360 wkręcasz od góry, drugi od dołu. Oba muszą mieć stopień, na którym się będą mogły oprzeć i uszczelnić. Jak zaspawasz go taką rurką od góry, to jak wyobrażasz sobie ewentualną wymianę :lol:
  • #478
    Vein
    Poziom 22  
    : - w takim razie można zrobić głowicę dwuwarstwową, koszt będzie wyższy, ale będzie możliwość wymiany uszkodzonego zaworu.
    Jedna płyta z otworami na zawory, druga z wyfrezowanymi kanałami na powietrze (przy okazji można zrealizować chłodzenie wodne). Po wkręceniu zaworów skręca się obie płyty a następnie dokręca do bloku szpilkami.


    ps. Czy Ty chcesz tutaj jemu pomóc, czy się pośmiać? Bo jak na razie tylko ja jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu daję.
    Jak się gdzieś wypowiadam to nie mówię "do du*y rozwiązanie" tylko co najwyżej "do du*y rozwiązanie, ponieważ ... , można to zrobić tak:..."
    To forum jest po to by pomagać a nie bezkonstruktywnie krytykować

    ps2. sugerowałem się zdjęciem gniazd które nie mają progów na których miałby się oprzeć zawór

    ps3. są też tańsze rozwiązania umożliwiające wymianę zaworu, ale może tym razem Ty coś zasugerujesz?
  • #479
    bulineek
    Poziom 12  
    Vein podał bardzofajnie rozwiązanie ... bo to chłodzenie jest naprawde potrzebne a tutaj między warstwowymi płytami będzie to możliwe do zrealizowania ...

    trzeba by rysuneczek jakiś zrobić i dobrze się nad tym zastanowić :)
  • #480
    Tom1988p
    Poziom 16  
    Jak znajdę czas to wykonam rysunek teoretycznego końcowego wyniku głowicy.

    Mały błąd podałem.
    Całkowita wysokość zaworka to 16mm wiec płyta powinna mieć około 25mm grubości.

    Chłodzenie wodą tez mam zamiar zrealizować, ale po taniości bo zrobić jedną płytę (z rantem w otworach o które by opierał się zaworek i w dalszej części gwint) a nie dwie. Ale to okaże się jak znajdę zakład który mi to zrobi.

    Resztę objaśnię dokładniej jak już wykonam rysunek głowicy.