Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 03 Aug 2011 22:48 636920 1486
  • #511
    saramen
    Level 13  
    Witam
    Mam małe pytanie: Posiadam manometr i wyłącznik od hydrosforu czy nada sie do sprezarki
  • TermopastyTermopasty
  • #513
    29001500
    Level 12  
    xhumungus wrote:
    Nada się idealnie.

    Doprawdy ? Może jedno i drugie do 4 barów...
  • #514
    xhumungus
    Level 16  
    Może większe ciśnienie niż 4-5 barów nie jest mu potrzebne.
  • #515
    saramen
    Level 13  
    manometr ma do 10bar,
    a wyłącznik wylaczał sie przy 5 bar da sie jakosc przestawic na wieksze cisnienie
    i czy nie bedzie poslizgu na jednym pasku przy 10 bar na sprezarce fiata 126p
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #516
    Tom1988p
    Level 16  
    Nie sądzę żebyś miał możliwość regulacji wyłącznika aż do 10 bar.
    Manometr stosuj troszkę większy jak maksymalne ciśnienie pracy.
    A z paskiem to wszystko zależy od jego szerokości, przełożenia, naciągu i kilku innych czynników.

    Masz jakiś patent na filtry ssawne? Nic tam nie ma jak na razie.
  • #517
    saramen
    Level 13  
    Na zawory ssace przyspawanie pół mufy 3/4 do tego kolanka i filtr
  • TermopastyTermopasty
  • #518
    Tom1988p
    Level 16  
    Po wielu miesiącach poszukiwań zakładu który mi wykona głowicę w końcu przez przypadek znalazłem.

    Na podstawie rysunku facet wykonał mi płytkę w przyzwoitej cenie 300zł (głowica + frezowanie wałka)

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    W chwili obecnej głowica wygląda tak:
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Porównanie z uszczelką od 1,6D:
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Jak się okazało od silnika 1,8 benzynowy również pasuje uszczelka otworami pod blok 1,9TD (różnica taka ze średnica otworów cylindrów to 81mm). Tutaj podobne porównanie głowicy z uszczelką od 1,8:
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    W głowicy zostało jeszcze:
    - Wywiercić otwory pod śruby mocujące oraz otwory do obiegu cieczy.
    - Wykonać modyfikacje zaworków (patrz kilka postów wcześniej).
    - Splanowanie głowicy.
    - Skręcić zaworki redukcjami i sieć rurek.
    - Dorobienie obudowy na płyn chłodzący głowicę.

    Dalsza część opisu pracy nad sprężarką w późniejszym czasie.
  • #519
    heeler11
    Level 14  
    Witam mam takie pytanko do was jestem na etapie budowy sprezarkiz fiata 126p
    mam silnik 4.5kw oczywiscie 3 fazy

    na jakich obrotach ile taka sprezarka nabija powietrza
    powiedzmy ze dam jej 1000 obrotów na minute ile mi zrobi L powietrza / minute?

    zbiornik jaki planuje jej doczepic do 180L
  • #520
    sebol*
    Level 15  
    Tom1988p, jaką wydajność planujesz z tej głowicy, czyli jaka ma być objętość skokowa, obroty, moc silnika ?
  • #521
    Tom1988p
    Level 16  
    Pojemność wyjdzie niewiele mniejsza niż fabryczna silnika.
    Wydajność coś około 1200 - 1500 l/min Taka będzie mnie zadowalać.
    Obroty to do 1500
    Tymczasowo napędzane przez WOM ciągnika. Docelowo ma być silnik spalinowy ale dopiero jak wyjdzie coś z tego.
  • #522
    saramen
    Level 13  
    Pytanie do heeler11
    Od czego masz głowice i ile masz zaworów.
  • #523
    heeler11
    Level 14  
    no własnie jeszce głowica nie przerobiona bo nie wiem po ile zaworków i jakie zaworki dac,..
  • #524
    saramen
    Level 13  
    jesli bedziesz robił po dwa na tłok to lepiej kupic głowice od jelcza ale wydajnosc bedzie max 400l/min bo ma słaby przepływ powietrza,
    najlepiej 4 zaworki na tłok ,
  • #525
    heeler11
    Level 14  
    czyli 2 zaworki wydechowe i ssace? na tłoku??
    wykonał ktoś tak jest możliwość zmieszczenia 4 zaworki??
    i jaka to by miało wydajność
    zalezy mi zeby pociągneło to traką piarskarke cisnieniowa 80L
    zuzycie powietrza około 500-600l/min
    mam jeszcze jeden kompresor tez samoróbka daje około 250l/min to równiez i on był by on dołonczony


    jak przerobić sil;nik z malucha zeby to jakoś sensownie dmuchało,,
    jak z tą głowicą prosze o odpisanie:)

    i jaki silnik minimalnie do takiego silnika z malucha?? mysle ze 5 kw było by optymalne??
  • #526
    Tom1988p
    Level 16  
    @heeler11 Tak. Dwa zaworki ssące i dwa tłoczne.
    Kolega saramen chociażby ma 4 zaworki na cylinder na silniku malucha.

    Wydajność w teorii przy 1000 obrotów/min była by coś około 500-600l/min
  • #527
    saramen
    Level 13  
    Mozna tez zastosowac głowice ze sprezarki tatra 815 do sprezarki z fiata 126p
    srednica cylindra to 80mm
    tylko czy ktos wie jaki jest rozstaw otworów na zamocowanie tatra 815 sprezarka .
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #528
    heeler11
    Level 14  
    bede składa ł swoją głowice tylko amm proble z doborem zaworków które najlepsze??
    i czy zmieszcze 4 na jednym tłoku??

    u mnie maluszek bedzie miał około 1300 obr:))
    a moze ciut wiecej:)
  • #529
    slonikvn750
    Level 10  
    Tak szczeze to przeczytalem caly temat i nic konkretnego sie nie dowiedzialem poza tym ze zaworki 3jw60 sa do bani
    Smieszne sa posty typu czy sprezarka z malucha da rade dmuchnac piaskarke przy takiej wydajnosci to szybciej bedzie na pie rdziec w oponki...
    ktos napisal ze mozna piaskowac lecz minuta piaskowania a 5 minut nabijania...
    kolega bc30se ladnie ujal cala sprawe w ktoryms z postow na 17 stronie
    tak szczeze do malowania wystarczy chinol z hiper marketu z z gwarancja na 24m za 400pln??? tak tak wiem wiem to chodzi o sam fakt dlubania i odkrywania kola na nowo...lecz czy nielepiej odrazu zajac sie czyms wiekrzym jakies 3.0D od mesia to juz ladnie dmuchalo piaskiem a jak by sie udalo to nawet dwa takie polaczyc ze soba ... tak wiem zastanawiacie sie ile kw musi miec silnik aby to napedzic monstrum a nielepiej zamiast elektryki zalozyc silnik spalinowy do napedu np. vw 1.6d lob 1.9d przelozenie 1:1? (ile spali ropy/opalu taki silnik na godzine?)

    niech mnie ktos poprawi jezeli moje rozumowanie idzie w slepy zauek

    Oswiadczam iz mojim postem niechcialem nikogo obrazic ani nikomu ublizac jezeli by mialo byc inacze z gory przepraszam
  • #530
    heeler11
    Level 14  
    kolega ma dobry pomysł zamiast napedzac silnikiem elektrycznym dorobić silnik spalinowy
    jakiegoś benzyniaka??
  • #531
    Tom1988p
    Level 16  
    Tylko jak ma być to sprężarka która będzie stać tylko w garażu używana od czasu do czasu to nie ma sensu pchać spalinowca.

    Ciekawi mnie jak długo wytrzymują sprężarki osobom które je wykonały. Żadna nie chwali ile czasu bezawaryjnie pracują. Raz ktoś chwalił że pracuje lepiej niż fabryczna. Ale ile czasu (godzin pracy) wytrzymują to nikt nie napisze.

    A z tym piaskowaniem to dużo zależny od średnicy dyszy. Wiadomo 3mm potrzebuje miej powietrza niż 6 czy 9mm.
  • #532
    heeler11
    Level 14  
    no owszem u mnie sprezarka by pracowała a jednak silnik 5 kw troszke kosztuje,,
    i zastanawiam sie własnie nad spalinowcem
    jakims silnikiem w miare tanim co by krecił sprezarka na około tych przypuśćmy 1200 obr/min
  • #533
    Tom1988p
    Level 16  
    Szukaj na złomowiskach. Czasami można znaleźć ciałkiem dobry w niskiej cenie.
  • #534
    saramen
    Level 13  
    Tylko koszt takiego silnika spalinowego to powyzej 500zl+ skrzynia dorabianie jakies koło pasowe, wałki,spawanie ramy na zamocowanie, elektryka ,za ta cene mozna kupic porządny silnik 3-fazowy nawet 15kw
    nie wspomę tutaj o paliwie
  • #535
    heeler11
    Level 14  
    no w sumie racja a chciałem sie jeszcze zapytac mam bezpieczniki siłowe c20
    czyli 20A
    jaki silnik mi uciagnie??
    i jak moge sprawdzić przekroje kabli bo ktoś mi mówił ze siła jest maksymalnie na 5kw
    a potem juz kable bedzie palic:)
  • #536
    heeler11
    Level 14  
    pomocy panowie;)

    Dodano po 5 [godziny] 4 [minuty]:

    juz sie dowiedziałem spokojnie powinno uciągnąc a mam okazje dorwac silnik benzynowy o pojemności 1100 i drugi 1800..
    silniki sa z 2000roku
    4 tłoki dało by sie przerobic na sprezarke i jaki silnik minimalnie trzeba było zastosowac.
    tłoki chyba chodza osobno a nie tak jak w maluchu razem

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    albo np silnik od trabanta byłby???
  • #537
    saramen
    Level 13  
    Silnik od trabanta jest 2-sów i nie bedzie smarowaania na tłoku,
    a i przeczytaj sobie od str 1-do- 18 napewno znajdziesz rozwiłązanie jaką sprezarke budowac,
  • #538
    heeler11
    Level 14  
    przeczytałem nawet 2 razy:))
    silnik jaki mam to 6kw
    jaki silnik zastosowac bo chyba z maluszka bedzie za mało wydajny dla mnie;))
  • #539
    saramen
    Level 13  
    a ile litrów/min dokładnie potrzebujesz
    bo z malucha mozna wycisnąc 600lit/min przy obrotach 1200 oczywiscie po cztery zawory na tlok.
    A jezeli sie zdecydujesz na wieksza wydajnosc powyzej 1.6l to trzeba miec silnik 11kw,
    bo 900cm3 sa cztery tłoki i zrobienie takiej głowicy wyniesie 300zł + zawory 250zł.
  • #540
    Tom1988p
    Level 16  
    Jak pchać się w 4 gary to tylko w duże silniki. Niewiele więcej wyjdzie inwestycja, a wydajność wzrośnie.
    Kolega slonikvn750 słusznie zauważył ze jak już robić to 3.0 :P
    U mnie wydaje się być trochę za mały silniczek 1,9.

    Cztery "gary" to 16 zaworków po 14zł (224zł)
    Armatura około 100zł
    Głowica od 0 do 500zł (i więcej zależny od fachowca)
    Silnik na dawce około 50 - 150zł
    Reszta to już zależny od "wyposażenia" (+ około 500zł).

    Jednym słowem kasa leci...