Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 02 Sep 2011 09:44 636173 1486
  • #541
    sebol*
    Level 15  
    Tom1988p wrote:
    Jak pchać się w 4 gary to tylko w duże silniki. Niewiele więcej wyjdzie inwestycja, a wydajność wzrośnie.
    Kolega slonikvn750 słusznie zauważył ze jak już robić to 3.0 :P

    No i szykujcie silnik 30kW :D Przy takich rzędach wydajności budowa sprężarki z silnika to zawracanie dupy za przeproszeniem. Za ~2000PLN kupujesz spokojnie sprężarkę typu WE53, z chłodzeniem między stopniowym, nawet z silnikiem czasami w tej cenie - rzecz jasna elektrycznym. I bez dziecinady z wstawianiem mikrozaworków do blaszanej blaszanej głowicy etc. Kto potrzebuje dużej wydajności powietrza to stać go z reguły na zakup sprężarki, a nie tworzenie mało sprawnych wynalazków.
  • TermopastyTermopasty
  • #542
    heeler11
    Level 14  
    ja potrzebuje wydajności efektywnej około 500l/min:) ale efektywnej nie teorytycznej:)
    i to mi by wystarczyło:)
    moze byc nawet te 450:)
    mysle ze by wystarczyło bo z połonczeniem z druga sprezarka miałbym około 700l wiec do pisakowania powinno wystarczyc..
  • TermopastyTermopasty
  • #543
    alvar4
    Level 11  
    Witam. Sprężarka z silnika kaszlaka. Heh, już kilka lat temu taką popełniłem ale w sumie raz była uruchomiona i potem przestała w szopie do dnia dzisiejszego. Zrobiłem ją na dwóch głowiczkach od 3jw60. Dałem oryginalne głowiczki tylko trochę przerobiłem mocowanie. Silnik dałem 5.5 kW. Sprężarka nawet działała ale paliła pasek więc założyłem łańcuch od WSK-i i zębatki. Nie wiem jakie miało to przełożenie ale pewnie coś około 4:1 w stosunku silnik-sprężarka. Przy ciśnieniu powyżej 8 bar światło w całym domu pulsowało, do tego sprężarka sama się przemieszczała od wibracjii jakie generował kaszlakowy agregat. Ostatnio miałem pomysł żeby to jeszcze raz uruchomić ale na głowicach od HS 19 z listwami zaworowymi (HS 19- pojemność 160cm3, max rpm 3000, wydajność teoretyczna około 480 l/m) i sprzęgnąć to bezpośrednio 1:1 z silnikiem 7.5 kW 1450 rpm. Według suchych obliczeń powinno działać i wydolić teoretycznie około 900 l/m tylko te cholerne 2 tłoki które razem chodzą mnie odstraszają od tego pomysłu. Wszystkie części w sumie mam a czego nie mam to sobie bym dorobił (mam tokarkę, spawarki mig mag tig, przecinarkę plazmową). Tylko że w dzisiejszych czasach chyba lepiej jest kupić gotowy agregat nawet chiński niż rzeźbić w tym dziadostwie. Sama sprężarka (przykładowo z Alledrogo) DP 500 o wydajności w teorii 526 l/m potrzebuje silnika 3 kW i kosztuje 615 pln. I masz 3 tłoki rozstawione gwiaździście i koło pasowe z wiatrakiem. A weź i teraz zamawiaj głowice, kupuj zaworki, szukaj tokarza żeby ci koło pasowe wytoczył co by do kaszalota podpasowało. A co się nachodzisz i naszukasz to już nie wspomnę. Co innego jak masz możliwość sam to zrobić i masz czas wolny to proszę bardzo, działaj. Ja się zastanawiam czy nie kupić chińskiej pompy DP 1000, zalecany silnik: 5.5kW, cylindry: 3x80mm, obroty: 1050 obr/min, wydajność: 982 l/min, ciśnienie: 8 bar, waga: 40 kg, cena 1150 pln. Myślę, że do okazjonalnego piaskowania dyszą 4 mm by na razie wystarczył a jak będzie mało to się kupi coś większego w przyszłości. Jeszcze przemyślę sprawę czy budować czy jednak kupić. Miałem też pomysł, żeby zrobić sprężarkę z silnika od tico, 3 tłoki chodzą osobno. Na szczęście nie kupiłem silnika bo by teraz leżał pewnie. Ostatnio wpadł mi do głowy pomysł żeby zrobić sprężarkę z połowy silnika BMW powiedzmy 2.0 6 cylindrów 24v. Tłoki chyba ma płaskie z wycięciami na zawory. Wywalamy 3 tłoki i korbowody i zostawiamy tylko pozostałe 3 i na nich budujemy agregat. Trzeba pamiętać, że należy zaślepić wolne 3 wykorbienia na wale żeby nie uciekał olej bo inaczej stracimy ciśnienie w układzie smarowania. Sprawa do przemyślenia i myślę że do zrobienia.
  • #544
    saramen
    Level 13  
    PYtanie do kolegi alvar4
    Moze wrzucisz pare zdjec jak masz zrobioną tą sprezarke z kaszlaka albo film jak chodzi.
  • #545
    alvar4
    Level 11  
    Nie ma się czym chwalić, konstrukcja robiona 4 lata temu zimą trochę na szybko i nie miałem wtedy ani maszyn ani doświadczenia więc wyszło byle jak. Stan obecny bez silnika, tylko butla i agregat. Wrzucam foto na prośbę choć wstyd to pokazać :?

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Głowicę ze zdjęcia zdjąłem i pewnie wystawie na aledrogo, może się ktoś za jakieś 100 pln skusi.

    Pomimo, że nie w temacie to dla ciekawskich zdjąłem też głowicę z marketówki chińskiej bo słabo pompował. Powodem było zasyfienie blaszek zaworowych. Wszystko oczyszczone i przepolerowane i znów pracuje jak nowy z marketu. Można podejrzeć konstrukcję Azjatów.

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #546
    sebol*
    Level 15  
    alvar4 - czego zrezygnowałeś z tego silnika 126p, za bardzo się telepał, czy przypadkiem nie chciał pompować więcej niż klika barów ?
  • #547
    alvar4
    Level 11  
    Tak jak pisałem wcześniej to generator wibracji. Pompował bardzo dobrze. Sprężyłem nim tą butle do 10 atm albo nawet do 11 ale już dokładnie nie pamiętam dzisiaj. Poza tym wtedy był mi potrzebny tylko do garażu do przedmuchiwania i do napędu pneumatycznego klucza. W sumie zrezygnowałem z niego, gdyż napęd na łańcuchu strasznie hałasował (nie polecam takiego rozwiązania) a kółek pasowych akurat wtedy nie miałem pod ręką. Poza tym bart kupił takiego fajnego małego zgrabnego i mało miejsca zajmującego kompresorka więc projekt powędrował do szopy. Gdybym jeszcze raz go robił to wyciął bym jak największą część przeciwwagi na wale korbowym albo przykręcił do ciężkiej podstawy i wtedy nie było by takich drgań. Poza tym przy maksymalnym ciśnieniu miałem dyskotekę w garażu a to przez dwa tłoki razem pracujące. Myślę, że to przez małe obroty na agregacie i duże obciążenie. To jest tak jak by jechać na niskich obrotach pod górkę jednocylindrowym enduro, nie da się bo szarpie łańcuchem i trzeba redukować bieg. Może jeszcze spróbować z tym na silniku 7.5 kW i obrotach 1450 w bezpośrednim przełożeniu i z wyciętą przeciwwagą i na głowicach od HS 19, zastanowię się czy brnąć w to dalej.
  • #548
    heeler11
    Level 14  
    i jaką to miało wydajnośc ta sprezarka?? z maluszka
    i na jakim zbiorniku pracowała..
    i w ile minut biła;)
    moze i nawet ja bym sie an ta głowice skusił:))
  • #549
    alvar4
    Level 11  
    Nie pamiętam bo to było 4 lata temu. Uruchomione raz na próbę i nie dokończone do dnia dzisiejszego. Działać działało i poszło do szopy ze względu na brak miejsca w garażu na takiego bydlaka no i brat kupił tego małego i w sumie dotąd wystarczał. Butla 200 litrów dość szybko się napełniała.
    W tym roku zbudowałem sobie kabinę do piaskowania mniejszych elementów o wymiarach w przybliżeniu 100cm x100cm x100cm no i teraz potrzebuje wydajny agregat żeby to napędzić. Skonstruowałem też małą piaskarkę do piaskowania na zewnątrz (butla po LPG, trochę rurek, zaworów, jakiś manometr i 10 metrów nowego węża). Piaskowałem trochę karoserie mojego auta bo akurat blachę robię i fajnie się tym czyści. Niestety mam za mały kompresor żeby do w miarę jakoś szło. W piaskarce mam dyszę 3 mm zrobioną z kawałka przewierconej śruby i na początek wystarczy. Zimą zbudowałem jeszcze inny kompresor do wulkanizacji (silnik 2.2 kW 1450 rpm, sprężarka hs19 która zniesie 3000 rpm a na której jest obecnie 1650 obrotów ze względu że akurat takie kółka miałem ale w wolnej chwili coś tam zmajstruje, żeby podnieść do 2200 obrotów bo gdzieś na tyle wystarczy mocy w silniku, wydajność teoretyczna 260 l/min, smarowanie ciśnieniowe zrobione z pompy wspomagania, manometr i zawór do regulacji ciśnienia oleju, manometr ciśnienia powietrza w zbiorniku i dwie butle po LPG o łącznej pojemności 100 litrów). Dla zainteresowanych na prośbę mogę zamieścić zdjęcia moich wynalazków jeśli nie będzie to przeszkadzało w temacie kompresora z maluszka.
  • #551
    slonikvn750
    Level 10  
    alvar4 wrote:


    Pomimo, że nie w temacie to dla ciekawskich zdjąłem też głowicę z marketówki chińskiej bo słabo pompował. Powodem było zasyfienie blaszek zaworowych. Wszystko oczyszczone i przepolerowane i znów pracuje jak nowy z marketu. Można podejrzeć konstrukcję Azjatów.

    _thumb.jpg[/img][/url]


    ubiegles mnie wygrzebalem stara pompe produkcji cccp i zdjolem glowice aby zobaczec jak to jest zrobione nawetzrobilem fote aby zamiescic na forum...
    jest cos podobnego jak w twojim chinolu

    wedlogl mnie budowa sprezarki na bazie 126p to skorka za wyprawke... na taka wydajnosc lepiej doinwestowac i kupic chinola lob sie szarpnac na jakiegos abaca lob waltera?

    interesuje mnie ten temat poniewaz mysle nad budowa dosyc wydajnej sprezareczki do piaskowania zadowalajacy mnie przeplyw powietrza to 6m3/min to 10x sprezarka z malucha mysle zae zaworki z 3jw60 to totalna porazka kolega mi mowil ze byly one od powstania obdarowane awaryjnoscia...

    dla wyjasnienia chodzi mi o takie piaskowanie...
    http://www.youtube.com/user/sloniq83#p/f/13/nmBSbEW_fp8

    Niezwłocznie usuń błędy!
    [jankolo]
  • #552
    sebol*
    Level 15  
    slonikvn750 - a czym to nią chcesz napędzać ? Takie sprężarki są tanie jak pieprz obecnie, znajomy miał kilka takich i wywalił na złom (WS-50) wszystkie były w stanie prawie nowym, elektrycznie tego nie napędzisz bo trzeba zakładać firmę i robić nowe przyłącze do sieci. A do napędu spalinowcem (trzeba 40kW), zazwyczaj przy 1500rpm, do tego potrzeba 4-cylindrowego diesla o objętości skokowej rzędu 4dm3 + wbudowany regulator prędkości obrotowej. Do 6m3/min taki silnik już raczej nie wystarczy.
  • #553
    Tom1988p
    Level 16  
    A dlaczego od razu 4,0 silnik? Przecież 1,6D Audi/VW mają 40kW ma moment 104Nm mają przy 2000 obr/min. Wystarczyło by dorobić przełożenie i wzrasta nam siła napędowa.
  • #554
    sebol*
    Level 15  
    Tom1988p wrote:
    A dlaczego od razu 4,0 silnik? Przecież 1,6D Audi/VW mają 40kW ma moment 104Nm mają przy 2000 obr/min. Wystarczyło by dorobić przełożenie i wzrasta nam siła napędowa.

    Niebywałe... I gdzie mają te 40kW ? Przy 4000rpm z pedałem gazu w podłodze ? Jaką żywotność mu wróżysz przy takiej pracy ? :D Sprawność tam leci na łeb, a z nią zużycie paliwa w kosmos. Przy 2000rpm to on wydoli w porywach 21kW obciążony w 100%. Po za tym, żaden silnik trakcyjny nie jest przystosowany do promieniowego obciążenia wału korbowego (odpada przykręcenie koła pasowego do koła zamachowego), ani żaden nie jest w stanie kontrolować zadanych obrotów, będziesz siedział przy obrotomierzu i nastawiał cały czas dźwignię na pompie ? :D
  • #555
    Tom1988p
    Level 16  
    Silnik sam w sobie nie może kontrolować stałych obrotów.
    Takie samochody z tempomatem jednak potrafią utrzymać stałą prędkość.

    Co do mocy to fakt, że kW w dieslu zaczynają się więcej jak 4000 obr/min tylko, że wał sprężarki nie będzie mieć 4000 obr/min tylko te 1000 - 1500 obr/min. Po obniżeniu obrotów na sprężarce wzrośnie nam siła a tym samym silnik nie musi mieć już tych 40kW tylko "troszkę" mniej.
  • #556
    sebol*
    Level 15  
    Tom1988p wrote:
    Silnik sam w sobie nie może kontrolować stałych obrotów.
    Może, robi to każdy silnik do napędu maszyn a w zasadzie jego układ zasilania, nawet ten w kosiarce do trawy...

    Tom1988p wrote:
    Po obniżeniu obrotów na sprężarce wzrośnie nam siła a tym samym silnik nie musi mieć już tych 40kW tylko "troszkę" mniej.
    Nie czujesz tematu, nie wzrośnie żądna siła tylko co innego, przy okazji coś innego zmaleje, a w parze z tym kolejna rzecz... Wyżej była mowa o sprężarce rzędu 5m3/min. Dla takiej wydajności 40kW to standard. Jak dasz silniczek 20kW to możesz liczyć na góra połowę tej wydajności więc dążysz do absurdalnych rozwiązań. Nie ma mocy nie ma wydajności, proste. A przekładnia to nie perpetum mobile...
  • #557
    Tom1988p
    Level 16  
    Fizykiem nie jestem ale skoro uważasz ze siła napędowa sprężarki nie wzrośnie (nie chodzi mi o moc silnika) po zastosowaniu przekładni (przekładni jest też wiele rodzai, nie tylko pasowa) to dlaczego w samochodach jest skrzynia biegów i nie ruszasz z ostatniego biegu tylko 1--2--3--4...
  • #558
    slonikvn750
    Level 10  
    Tom1988p wrote:
    Fizykiem nie jestem ale skoro uważasz ze siła napędowa sprężarki nie wzrośnie (nie chodzi mi o moc silnika) po zastosowaniu przekładni (przekładni jest też wiele rodzai, nie tylko pasowa) to dlaczego w samochodach jest skrzynia biegów i nie ruszasz z ostatniego biegu tylko 1--2--3--4...



    moc wzrosnie ale obroty spadna odpowiednik pierwszego biegu w aucie
    obroty wzrosna ale moc spadnie odpowiednik czwartego biegu

    Dodano po 40 [minuty]:

    sebol* wrote:
    slonikvn750 - a czym to nią chcesz napędzać ? Takie sprężarki są tanie jak pieprz obecnie, znajomy miał kilka takich i wywalił na złom (WS-50) wszystkie były w stanie prawie nowym, elektrycznie tego nie napędzisz bo trzeba zakładać firmę i robić nowe przyłącze do sieci. A do napędu spalinowcem (trzeba 40kW), zazwyczaj przy 1500rpm, do tego potrzeba 4-cylindrowego diesla o objętości skokowej rzędu 4dm3 + wbudowany regulator prędkości obrotowej. Do 6m3/min taki silnik już raczej nie wystarczy.


    no fakt elektrycznie to troszke nie bardzo ale spaliniak jak najbardziej
    powiedzmy ze mamy 3L diesla napedzanego takim samym dieslem 3.0td przy 2000obr/min to daje nam 6000l/min
    3000obr/min = 9000l/min
    orginalne kompresory spalinowe faktycznie sa wyposazone w 4.0l ale i przystosowane do prawie ciaglej pracy mi by wystarczylo 5 do 10 godzin / tydzien

    Dodano po 10 [minuty]:

    [quote="sebol*"]
    Tom1988p wrote:
    Silnik sam w sobie nie może kontrolować stałych obrotów.
    Może, robi to każdy silnik do napędu maszyn a w zasadzie jego układ zasilania, nawet ten w kosiarce do trawy...

    a jezeli tak prosto tlumaczac zblokowal bym pedal gazu na 2000obr/min

    Dodano po 26 [minuty]:

    sebol* wrote:
    Tom1988p wrote:
    Jak pchać się w 4 gary to tylko w duże silniki. Niewiele więcej wyjdzie inwestycja, a wydajność wzrośnie.
    Kolega slonikvn750 słusznie zauważył ze jak już robić to 3.0 :P

    No i szykujcie silnik 30kW :D Przy takich rzędach wydajności budowa sprężarki z silnika to zawracanie dupy za przeproszeniem. Za ~2000PLN kupujesz spokojnie sprężarkę typu WE53, z chłodzeniem między stopniowym, nawet z silnikiem czasami w tej cenie - rzecz jasna elektrycznym. I bez dziecinady z wstawianiem mikrozaworków do blaszanej blaszanej głowicy etc. Kto potrzebuje dużej wydajności powietrza to stać go z reguły na zakup sprężarki, a nie tworzenie mało sprawnych wynalazków.


    sprezarki o takiej wydajnosci to wydatek 20-40tys.pln a remont silnika spalinowego w takiej sprezarce to 6tys.pln i wyzej serwis drogi
    wiec warto pocudowac....

    we53? a wd53 to chyba byl napedzany spalinowcem sw400 tylka jaka to ma wydajnosc...
  • #559
    sebol*
    Level 15  
    slonikvn750 wrote:
    moc wzrosnie ale obroty spadna odpowiednik pierwszego biegu w aucie
    obroty wzrosna ale moc spadnie odpowiednik czwartego biegu
    Moc spadnie w obu przypadkach (sprawność przekładni)...

    slonikvn750 wrote:
    a jezeli tak prosto tlumaczac zblokowal bym pedal gazu na 2000obr/min
    Zablokujesz pedał gazu na 2000rpm bez ciśnienia, a przy 5 barach silnik zgaśnie... itd.
    slonikvn750 wrote:
    we53? a wd53 to chyba byl napedzany spalinowcem sw400 tylka jaka to ma wydajnosc...
    WE53 napędzany silnikiem elektrycznym 37kW wydajność 5m3/min przy 8 barach - norma, nic nadzwyczajnego... W wersji z Dieslem zamontowali przewymiarowany SW400 dlaczego ? Pytaj projektanta... Tam SW266 dał by radę (SW400 minus dwa cylindry).

    slonikvn750 wrote:
    powiedzmy ze mamy 3L diesla napedzanego takim samym dieslem 3.0td przy 2000obr/min to daje nam 6000l/min
    3000obr/min = 9000l/min
    Tylko jaką sprawność napełniania to będzie miało przy tych 3000rpm, z 50% ? Normalne sprężarki 'kręcą się' do 1500rpm, nie bez powodu.
  • #560
    Tom1988p
    Level 16  
    Temat o WE 53 jest tutaj Link

    Po dłuższej lekcji wiem ze przekładnia zwiększa (zmniejsza) moment obrotowy.
    Jeżeli mamy przekładnię 2:1 to obroty nam spadną 2 razy a moment wzrośnie 2 razy (- sprawność przekładni, powiedzmy sprawność jej będzie 95%).
    Jak weźmiemy silnik do napędu przekładni o sile 130Nm przy 3000 obr/min jego moc będzie wynosić około 41kW.
    Siła na wyjściu przekładni będzie wynosić około 247Nm i obrotach 1500. Moc jaką wyciągniemy będzie to około 39kW

    Wzór na moc z jakiego korzystałem:
    P=(M*n)/9550
    gdzie:
    P-moc [kW],
    M-moment znamionowy [Nm],
    n- prędkość obrotowa [obr/min].

    Sprężarka WE 53 ma zapotrzebowanie na siłę około 245Nm przy 1440 obr/min czyli te 37kW.
    Wychodzi na to ze nie potrzeb nam silnika diesla który przy 1500 obr/min ma moc 40kW.

    Jak źle pisze to krytykować :P
  • #561
    alvar4
    Level 11  
    Obiecałem wrzucić zdjęcia moich wydumek więc wuala:

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Kompresor-zrobiony z tego co było pod ręką aby zminimalizować koszty do maksimum. Dwie butla od LPG, dolna 60 litrów, górna 40. Silnik 2.2 kW wzięty od kolegi w stanie zatartych łożysk i ogólnej korozji tak, że nie dało się nawet wyciągnąć wirnika (nowe łożyska i gruntowne czyszczenie uchroniły żelastwo przed wyrzuceniem na złom). Sprężarka HS 19 wzięta od innego kolegi który to chciał ją wywieźć na złom ale dał mi ja w prezencie. Była fabrycznie zaślepiona korkami, w środku nówka nie śmigana, jak zdjęta z półki sklepowej. Włącznik ciśnieniowy od hydroforu z przerobionym tłoczkiem na mniejszy wymiar aby włączał sie przy ciśnieniu poniżej 6 bar a wyłączał przy 9 barach. Pompa oleju wzięta od wspomagania układu kierowniczego bmw e36 316 z własnych zapasów złomowych. Regulator ciśnienia zbudowany ze starego zaworu 1/2 cala. Skrócona ośka gwintowana kurka, usunięty grzybek zamykający przelot i na jego miejsce dotoczony nowy z mosiądzu, sprężynka pomiędzy ośką i grzybkiem. Dokręcając kurek zwiększamy nacisk sprężynki na grzybek i tym sposobem zwiększamy ciśnienie w układzie smarowania. Ciśnienie oleju ustawione na 3 bary, dołożony zwykły manometr od chińskiej pompki do opon aby kontrolować ciśnienie oleju. Wentylatorek elektryczny chłodzący głowicę i cylinder. Kompresor jeszcze nie dokończony. Zimą planuje zmienić kółko napędowe na większe, zrobić osłonę na kółka pasowe i odmalować w jakiś ładniejszy kolor oraz dołożyć jakąś lepszą chłodnice powietrza. Z maszyny jestem zadowolony, może wygląd jest kontrowersyjny ale mnie się podoba. Miało być tanio i co najważniejsze działa.

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Piaskarka-zbudowana z tego co miałem w garażu plus parę zaworów i kolanek z marketu. Zbiornik po LPG jakieś 40 litrów. Działa całkiem przyzwoicie.

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p

    Piaskarka kabinowa-zbudowana z blachy 1mm, kątowników i innego żelastwa kupionego na złomie. Jeszcze nie uruchomiona ze względu na brak czasu i odpowiedniej wydajności kompresora. Projekt dokończę zimą jak tylko czas na to pozwoli. Na razie tylko tyle wynalazków. W głowie świta już plan wykonania podnośnika do wulkanizacji. Jak coś tylko zmajstruję to się pochwalę.
  • #562
    Tom1988p
    Level 16  
    Profesjonalny wygląd ma ta kabina, a niby materiał z odzysku. Jakie max ciśnienie bijesz do buli?
    Daj jeszcze zdjęcie kompresora z drugiej strony.
  • #563
    sebol*
    Level 15  
    Do profesjonalizmu do jej daleko. Czym w środku wyłożona ? Goła blacha ? :D
  • #564
    alvar4
    Level 11  
    Docelowo będzie w środku obłożona gumą lub plastikiem. Profesjonalna nie jest bo nie jestem profesjonalnym piaskarzem. Mogłem ją zbudować z blachy 10mm bo taką też mam, ale po co? Ma być lekka i mobilna do okazjonalnych prac. Miałem wybór, kupić dużego chinolka za 2500 lub zbudować samemu za mniej niż 500.
  • #565
    sebol*
    Level 15  
    Nie chodzi o grubość materiałów/masę tylko wyłożenie elastomerem, porządne oświetlenie, odciąg pyłu/ścierniwa z separacją itp. Szybę jaką wstawiłeś ? Osobiście zamontował bym dwie, przed oczami z 10mm na stałe, a drugą wymienną byle jakiej grubości i tak się szybko zmatuje.
  • #566
    alvar4
    Level 11  
    Szyba na razie jedna ale będzie druga wymienna w środku. Nad oświetleniem jeszcze się zastanawiam jakie zastosować. Odciągu jeszcze nie ma ale jest rura 120mm i docelowo ma być założony filtr od ciężarówki który stoi pod piaskarką. Na razie wyciągu nie ma ale zobaczę czy będzie potrzebny. Zresztą na razie nie mam na to czasu. Korzystam z dobrej pogody i coś tam muruje-buduje. Priorytetem jest dobry kompresor którego teraz nie mam a jak będę już miał to dokończę tą moją amatorską i w ogóle nie profesjonalną kabinkę.
  • #567
    slonikvn750
    Level 10  
    alvar4 wrote:
    .


    no niezle te twoje wydumki zwlaszcza komora do piaskowania na pierwszy zut oka jak nowa z allegro....


    a to moj swiezy nabytek:D

    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #568
    alvar4
    Level 11  
    Fajny sprzęt, chyba widziałem podobny na alledrogo. Ciekawe co na ten silnik powie licznik prądu i czy instalacja go wytrzyma bo ma co najmniej 20 kW.
  • #569
    slonikvn750
    Level 10  
    alvar4 wrote:
    Fajny sprzęt, chyba widziałem podobny na alledrogo. Ciekawe co na ten silnik powie licznik prądu i czy instalacja go wytrzyma bo ma co najmniej 20 kW.



    hehe wlasnie z allegro wylicytowalem go :D
    i to grubo ponad 20 a dokladnie 37kw :twisted: :twisted: :twisted:
    niebawem musze isc do rejonu aby dopytac ile bedzie kosztowalo przylacze i ile bede placil za prad i tak mialem sobie zwiekrzyc przydzial pradu...
  • #570
    Tom1988p
    Level 16  
    Na aukcji podane było że jest do remontu. Co w niej jest do zrobienia?
    1500zł to nie dużo jak za gotową sprężarkę z silnikiem.
    Ma jakąś nazwę na obudowie?