Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 27 Mar 2008 13:58 636788 1486
  • #61
    WojtekM1987
    Level 10  
    Witam
    Jestem zainteresowany tym temat przeczytalem caly.
    Mowie odrazu ze sie nie znam, i mam takie pytanie do was czy taki kompresor z silnika od maluszka nadmuchalby zbiornik 800L do 11atmosfer?? Myslalem nad jakims wiekszym silnikiem i moze jakis diesel co o tym myslicie ??
    Jak juz wczesniej napisalem nie znam sie zbardzo na tym wiec sie nie denerwujcie ;)
    Pozdrawiam i czekam na jakas odpowiedz ;)
  • TermopastyTermopasty
  • #62
    kmr
    Level 17  
    Ja też chcę podzielić się uwagami.
    1. Najlepiej jest w przypadku, gdy tłoki silnika pracują naprzemiennie tzn lepszy jest silnik od traba niż od pf126 (może jakiś wał by sie dało uciąć od 4 cylindrowego??????).
    2. Jeśli już szukamy jakiegoś silnika to dobrze było by gdyby był to np 3 lub 6 cylindrowy wtedy jest szansa na pracę co 120 stopni.
    3. Pomysł z zaworami od traktora i głowicą z blachy uważam za trafiony.
    4. W przypadku takich sprężarek lepiej pewnie jest zastosować pracę ciągłą przy mniejszych obrotach silnika (oczywiście zawór bezpieczeństwa) tak jak to się robi w sprężarkach spalinowych.
    5. Zwiększyć prędkość pompki olejowej jest łatwo (trzeba zmienić przełożenie rozrządu)
  • #63
    WojtekM1987
    Level 10  
    Hmm 6 cylindrowy ale to moze byc 3.0 V6 np ?? czy musialby byc to zedowy silnik ?? czy to jest bez roznicy ?? Nie wiem, nie znam sie wiec pytam;) I nadal czekam na odpowiedz co z tym zbiornikiem 800 litrow i silnikiem malacza:D
  • #64
    kmr
    Level 17  
    Jeśli chodzi o silnik to jest obojętne jaki układ, ale najlepiej jak tłoki pracują naprzemiennie, bo nie ma wtedy tak dużego uderzenia w tym samym czasie. W malcu normalnie nie ma uderzenia bo jest to silnik 4 - suwowy (1 spręż - 2 wydech) ale jako sprężarka to będzie.
    Jeśli chodzi o zbiornik to nadmucha ci go nawet pompka od roweru ale:
    1 czas - można obliczyć
    2 stopień sprężania - trzeba zbadac, ewentualnie zwiekszyc (wysokoprezne oczywiscie maja lepsza kompresje)
  • TermopastyTermopasty
  • #65
    WojtekM1987
    Level 10  
    Hmm temat zaczął sie od taniego kompresor z silnika od Malucha który kosztuje powiedzmy 50 - 100 zł a teraz jesteśmy na poziomie Diesel 6 cylindrów :D Który kosztuje xxx razy tyle :D jakiś zwykły diesel 1.6 np kosztuje z 1200 -1500 ;D

    Czyli według Ciebie zbiornik 800L do około 10 atm przydałby sie jakiś silnik diesela bo ma większą kompresje i większej pojemności żeby szybciej nabić ?? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem popraw mnie jak coś ;) ?? Wcześniej ktoś coś pisał ze 650 l / min z silnika z malucha przy 1000 obr. ;) czy coś takiego. Już sam nie wiem czy rozglądać sie za jakimś silnikiem większej pojemności i może Dieselem a co za tym idzie mocniejszym silnikiem elektrycznym :/ :] Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na info :P

    Tak sie zastanawiam który wariant podany wcześniej jest lepszy przerabiać głowice czy zamiast głowicy blachę przykręcić:D
    ---
    Widzę ze temat coś ucichł i nikt sie już nie wypowiada :cry:

    Scalono :arrow: Sprężarka na silniku z Fiata 126p
    Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków diakrytycznych - ą, ę, ś, ł itd.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_diakrytyczne
    Nie kasować wpisów moderacyjnych!
    17:44 30.03.2008
    [_P_]
  • #66
    pewert
    Level 2  
    witam od początku czytałem wszystkie posty i interesuje mnie budowa kompresora który będzie mi potrzebny do piaskarki posiadam stary silnik który kiedyś miałem w golfie 1,6 td i już zacząłem żałować że sprzedałem już jakiś czas temu głowicę od niego ponieważ ten silnik stracił kompresję ale nie tak do końca ponieważ sam nie zapalał tylko jak na "pycha" to chodził czyli przy ciut większych obrotach jeszcze maił kompresję do samozapłony ON. Teraz już wiem że dorobię blachę z zaworami zwrotnymi i będzie gitara. Jak będę miał troszkę czasu to zacznę kombinować i dam znać jak mi wyszło dodam jeszcze że mam zamiar jako butlę zastosować butlę od LPG wymontowaną z samochodu którą łatwo. można zdobyć na szrotach.
    pozdro
  • #67
    kmr
    Level 17  
    Jeśli masz już go rozebranego to zobacz, czy można wymienić pierścienie. Jeśli nie ma zbyt dużych progów na cylindrach to wymieniasz wszystkie, jeśli jest próg to górny zostawiasz stary. W zeszłym tygodniu byłem z moim 1,9 td od meganki i pan mierzył stopień sprężania i było od 24 do 26 i powiedział że jeszcze jest dobrze.
    Co do butli to ja uważam, że im większa tym lepsza, ale to zależy od charakteru pracy kompresora.

    Czy kolega Wojtek przeczytał pw i jak z jego projektem??
  • #68
    pewert
    Level 2  
    stoi rozebrany już z 2 lata i dziś sprawdzałem to ma lekki próg na tulejach :-/ ale do końca mi chodził i kompresje musiał jeszcze jakąś mieć skoro chodził diselek, wiec myślę że jako kompresor powinien śmiało posłużyć tylko mam pytanie odnośnie silnika elektrycznego jakiej by musiał być mocy aby dawał radę z nim ruszyć przy ciśnieniu w butli ok 5-6 atm posiadam kilka silników i który z poniższych byłby odpowiedni:
    - 3KW ok 960 obr/min
    - 3KW ok 1400 obr/min
    - 4KW ok 1400 ob/min
    - 13KW ok 1400 obr/min
    mam też mniejsze ale nie biorę ich w ogóle pod uwagę chyba ze jak żaden z nich by nie pasował to posiadam przy pile tarczowej do drzewa 7KW i ok 1400 obr/min więc bym założył do niej mniejszy o jego bym użył do napędzenia kompresora ale jest on dość dużych gabarytów a wolałbym aby nie było problemu z załadunkiem np. na samochód w razie potrzeby.
  • #69
    karola44-81
    Level 27  
    Czesc .Dawno tu nie zagladalem i troche widze sie ruszylo.
    Mozexie mi odpowiedziec na kilka nurtujacych mnie pytan??
    1. Czy pompa olejowa w silniku malucha podaje olej takze w okolice cylindra?? No bo musi wtloczyc olej miedzy panewke i wal korbowy. A czy moze cylinder jest smarowany rozbryzgowo??

    2. Pytam bo mam pod reka do zalatwienia silnik od trabiego.Wiadomo jake to sa komplikacje. Ale musze zapytac.
    Czy trabi ma wal korbowy tez na panewkach, czy moze jak komarek na lozyskach??
    Bo tak sobioe mysle. Jakby byl na lozyskach i wlac mu troche oliwki w okolice walu korbowego to przeciez lozyskom ni ezaszkodzi i rozbryzgowo moglo by przesmarowac cylinder. Oczywiscie problem z komora bo i ile pamietam komora korbowa czynnie bierze udzial w sprezaniu powietrza. Czy tak??

    Prosze jezeli macie jakies sprawdzone informacje to podzielcie sie nimi.
    Gdzies juz czytalem kiedys wlasnie o takim przypadku ale jakos ni epamietam dokladnie.
    Pewnie nic z tego, ale napiszcie.
  • #70
    kmr
    Level 17  
    1 W silniku malucha olej ciśnieniowo podawany jest na wał a dealej rozbryzgowo i to starczy napewno.

    2 W silniku od trabiego wał jest na łożyskach tocznych, korbowody na tocznych i tłoki na tocznych. Zaletą silnika od trabiego jest naprzemienna praca tłoków (wału)!!!
    Moim zdaniem w silniku od trabiego powietrze powinno dostawać się kanałem dolotowym mieszanki a zamiast świecy zawór wylotowy. 2 suwy mają jednak mniejszy stopień sprężania.
  • #71
    karola44-81
    Level 27  
    tak ale chodzi mi po glowie pewien problem. Wiadomo na wale i korbowodach sa lozyska toczne. I podczas normalnej pracy smarowane sa dodatkowo w bardzo malym stopniu z mieszanki paliwowej czyli miksolem. Miksol w zupelnisci wystarcza do posmarowania gladzi cylindra a potem zostaje spalony i wydalony wydechem.Tak??

    Poniewaz jako kompresor miksol nie moze byc podany to wobec tego czy jest mozliwe wlani eniewielkiej ilosci oleju do komory korbowej silnika w trampku i zeby ten olej rozbryzgowo smarowal cylinder?? zapewne tak sie stanie no bo musi. Wal muci chlapnac niewielkie ilosci oleju na cylinder. Ale czy ten olej nie dostanie sie do sprezonego powietrza?? Pewnie sie dostanie. Bo gdyby tak sie ni edzialo to w zasadzie nic by nie stalo na przeszkodzie zastosowania takiego silnika. Tylko ten olej w powietrzu. jak myslicie??
    A wlasnie jakie cisnienie sprezania wystepuje w dwusuwie??
  • #72
    kmr
    Level 17  
    Tak jak piszesz. Ale olej może wytrącać się w zbiorniku, i trzeba jeszcze stosować odwadniacze/odolejacze do powietrza. Każda sprężarka wyrzuca niezidentyfikowaną maź!!
    W moim zużytym trabim miałem chyba 7. Ale niepamiętam dokładnie.
  • #73
    karola44-81
    Level 27  
    ok znalazlem:
    Stopień sprężania 7.6...8.1
    rzeczywiscie troszke malo, ale kola da sie napompowac :)
  • #74
    Treger
    Level 11  
    Witam!
    Mam pytanie w związku z zastosowaniem silnika dwusuwowego (Trabant) jako sprężarki.
    Czy w dwusuwie trzeba wykonać odpowietrzenie komory korbowodu?
    Chodzi o to, czy sprężanie powietrza w dwusuwie, w komorze wału korbowego poprawi, czy też pogorszy pracę silnika jako sprężarki?
    W moim przypadku chodzi co prawda o silnik z motorynki, ale problem jest identyczny.
    Pozdrawiam wszystkich!
  • #75
    lancet
    Level 16  
    Witam .Trabant to dwusuw.Moim zdaniem silnik z niego kompletnie się nie nadaje na kompresor,a to ze względu na brak smarowania korbowodu oraz gładzi cylindra olejem.Jak nam wiadomo silnik dwusuwowy smarowany jest mieszanką benzyny z olejem, brak tego'' specyfiku''spowoduje jego prawie natychmiastowe zatarcie.Smarowanie tego silnika przez dodatkowe podawanie oleju,będzie skutkowało wydmuchiwaniem wraz ze sprężonym powietrzem wszelkiej maści syfów i farfocli.

    Życzę sukcesów ''kompresiarzom''.
  • #76
    kmr
    Level 17  
    Moim zdaniem silnik od trabanta nadaje się pod warunkiem, że nie będziemy pobierali powietrza z komory korbowodowej. Sprężarki też są na łożyskach tocznych lub ślizgowych (radzieckie) i poprzez smarowanie rozbryzgowe dają sobie radę.

    Jeśli chodzi o silnik od motorynki to jeśli jest dobry tzn. można go uruchomić to może lepiej go sprzedać lub wymienić na kompresor.
  • #77
    karola44-81
    Level 27  
    wlasnie o to mi chodzi.
    Przerobic glowice i wmontowac 2 zawory na cylinder. Zatkac dostep do komory korbowej przez zaslepienie kanalow, oraz miejsca z kad zasysana jest mieszanka paliwowo powietrzna z gaznika. W ten sposob do komory korbowodowej ni ema prawa( no moze nie ciagle-9 dostac sie powietrze . W zamian komore zalac czesciowo olejem dla smarow<ania lozysk walu korbowego i rozbryzgowo cylindrow i korbowodow w tloku. ato moj pomysl na wykozystani edwusuwa jako sprezarki.
    ale to zapewne przerost formy nad trescia.
  • #78
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    A ja bym wywalił rozrząd i głowicę, a zastąpił ją dorobioną płytą stalową z zaworami zwrotnymi i wspawanymi króćcami.
  • #79
    karola44-81
    Level 27  
    MakroSerwis wrote:
    A ja bym wywalił rozrząd i głowicę, a zastąpił ją dorobioną płytą stalową z zaworami zwrotnymi i wspawanymi króćcami.


    Zapewne chodzi ci o silnik malucha.
    Otoz wiem i to sprawdzona wiadomosc nawet go dotykalem ,ze glowice od malucha z powodzeniem mozna zastapic dwoma od sprezarek ursusa. Trzeba tylko nowe otwory na szpilki przewiercic. Zalozyc na maluchowskiej uszczelce glowicy i wio. Ten egzemplaz ma obroty ok 400-500/min i pompuje zbiornik 250l do sisnienia 8atm. w ok 10minut.

    Ale to z silnikiem od malucha. Mi wciaz po glowie biega trabant. A to z malej mozliwosci zakupu w dobrj cenie silnika kaszlaka.
  • #80
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Tak, mówię o kaszlaku - taki był pierwotny temat. Taki agregacik może całkiem przyzwoicie pompować, pomimo że tłoki nie pracują na przemian. zostawiłbym koło zamachowe i zamiast słoneczka bym przykręcił dorobione duże koło pasowe. Wałek rozrządu musi zostać, ze względu na smarowanie i napęd samej pompy.
    W sumie, to całkiem niezły pomysł - niedroga sprężarka do lakierni, o dość dużym wydatku.
  • #81
    Krick1987
    Level 24  
    A więc dzisiaj stałe się posiadaczem silnika od maluszka :)
    Co do przeniesienia napędu wpadłem na pomusł żeby wytoczyć rowek na pasek w kole zamachowym :D
    Co o tym myslicie???
  • #82
    kmr
    Level 17  
    Myślimy, że tych rowków powinieneś mieć kilka, coby się na małym kole nie ślizgało
  • #83
    Krick1987
    Level 24  
    hmm...w pile tarczowej mam silnik 3kW i pojedyńczy pasek i nawet nie mysli się silzgnąć ( nawet jak tarcza się zablokuje :P )
    Dlatego myslałem że da rede na jednym.
    Może zaryzykuje na jednym, a jak nie wypali to dotocze drugie koło i dokręce do zamachowego.
    Cięzko by było tam wpasonać jakieś orginalne kółko...
  • #84
    kmr
    Level 17  
    Nie mówię, że nie pójdzie ale wszystko zależy od średnicy małego koła. Poza tym praca piły tarczowej jest zdecydowanie bardziej "wyrównana" niż sprężarki, ale tutaj zostawiasz przecież magazyn energii, może być ok.

    Czy ktoś już ocenił zapotrzebowanie mocy takiej sprężarki???

    Aukcja już się skończyła a więc umieszczę link, jeśli będzie to złamanie regulaminu to proszę usunąć, ale jest tam trochę fajnych informacji http://www.allegro.pl/item342154079_sprezarka_kompresor.html
  • #85
    Krick1987
    Level 24  
    małe kółko bedzie miało 17 cm średnicy, a duże ok 24-25cm co da obroty ok 900- 1000 na sprężarce. silnik bedzie miał 4kW więc mysle że da rade.
    jak bedą jakieś postępy, zdam fotorelacje :)
  • #87
    wueskowicz
    Level 10  
    witam jestem tu nowy ale myślę żę czegoś sie dowiem ciekawego.
    pomysł ze sprężarką z silnika z malucha podoba mi sie i jak nazbieram kasy to zaczynam budować ale narazie zaplecze teoretyczne.

    czyli z czego buutla do takiej sprężarki ??
    czy od gazu z samochodu nada się i wytrzyma ciśnienie koło 10 atm.???
    bo dwie takie po 60l przy ciągłej pracy sprężarki sądzę żę wystarczyłyby do piaskowania.
  • #88
    Krick1987
    Level 24  
    Butle od LPG napewno się nadadzą :) ale czy 120litrów starczy??? tego nie wiem ;)

    Ja kupiłem butle 180 litrów od fabrycznego kompresora 3Jw60 na złomie za 150zł razem z zaworami, manometrami i chłodnicami powietrza :D
  • #89
    wueskowicz
    Level 10  
    ja zakładam że sprężarka będzie chodzić cały czas i tylko kiedy trzeba zadziała zbijak z np. autosana więc zbiornik 120l powinien starczyć.
  • #90
    Krick1987
    Level 24  
    Jak ma być do pracy ciągłej to trzeba bedzie pomysleć o jakimś wiatraku...