Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka na silniku z Fiata 126p

22adam 13 Dec 2011 20:26 649691 1486
Computer Controls
  • #631
    saramen
    Level 13  
    Mam małe pytanie czy ktos mył zbiornik od srodka bo mam troche rdzy ale po wierzchu i chce usunąc ją macie jakies sposoby jest to zbiornik od wana 400l .
  • Computer Controls
  • #632
    TigRa$
    Level 12  
    No gdybym kombinował ze spawaniem aluminium itp to też bym zrezygnował. Zwykła stal konstrukcyjna, a pospawam sobie sam. Nie takie rzeczy się już tworzyło...

    A myjką ciśnieniową dosięgniesz tam? Może coś pomoże.
  • #633
    saramen
    Level 13  
    Myjka nie da rady bo jest otwór 9cm myslałem o coli[b]
    kupic z 5l najtajszej coli i podgrzac ją wlać i pukac zbiornik czy da rade
    i gdzie sie da wyczyscic szczotką lub mopem,Prosze cos doradzic.
  • #634
    Kaszpir77
    Level 21  
    saramen wrote:
    Mam małe pytanie czy ktos mył zbiornik od srodka bo mam troche rdzy ale po wierzchu i chce usunąc ją macie jakies sposoby jest to zbiornik od wana 400l .

    Trochę duży, ale może starą metodą na zbiorniki paliwa. Tłuczone szkło do środka, a całość do betoniarki :) .
  • #635
    :) 936
    Level 13  
    Chciałem swoją butle wypiaskowac i zabezpieczy epoxydem od środka. Jest możliwośc po odkręceniu wszystkich otworów zaślepiających w tych butlach. Człowiek, który się zajmuje piaskowaniem podjołby się tego za 100+ 60 pomalowanie zł. Stwierdził, że dokładnie całej rdzy nie usunie , musi zdjąc troche materiału co może osłabi konstrukcje butli jeśli rdza się mocno wrosła.
    Odpuściłem bo nie ma tragedii. Moja fanaberja...
    Chałupniczą metodą to gwoździków od butów można wsypac i potrząsac aż sie wyczyści. Tak się czyści zbiorniki motocyklowe od środka. A to 400 litrów. To problem. Może jakoś ze sprężonym powietrzem to połączyc, niech się kotłuje w środku?
    Potrzeba matką wynalazku.
  • Computer Controls
  • #636
    olek43211
    Level 12  
    Zamontuj sprężarkę na małym stelażu,stelaż na łożyskach,jakieś koła pasowe ,nie duży silnik.Do zbiornika wsyp piasek i około cztery godz. kręcenia,w zależności jakie obroty i jaki piasek.Pozdrawiam.
  • #637
    saramen
    Level 13  
    Ten zbiornik wazy ok 250kg to jest problem zeby go podniesc ,a co powiedziec do betoniarki wcisnąc rdza jest po wieszchu nie w blasze chodzi mi o konkretne sposoby i tanie czym go umyc .Postaram zrobic zdjecie od srodka .
  • #638
    Kaszpir77
    Level 21  
    saramen wrote:
    Ten zbiornik wazy ok 250kg to jest problem zeby go podniesc ,a co powiedziec do betoniarki wcisnąc rdza jest po wieszchu nie w blasze chodzi mi o konkretne sposoby i tanie czym go umyc .Postaram zrobic zdjecie od srodka .

    Wlać chemię, która wiąże rdzę i jednocześnie konserwuje. Przetoczyć parę razy i zostawić.
  • #639
    User removed account
    User removed account  
  • #640
    :) 936
    Level 13  
    Piaskowanie go uzdrowi. cyt."Tylko brutalna siła jest w stanie poradzic sobie z korozją"! Oddaj go panu, który ma do tego sprzęt. Wtym czasie wypij COLE :)
    Szkłem d... nie podetrzesz.
    Pozdrawiam.
  • #641
    saramen
    Level 13  
    Oto pare zdjec ,piaskowanie odpada poniewaz przekroczy koszty zbiornika co za niego zapłaciłem.
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
    Sprężarka na silniku z Fiata 126p
  • #642
    :) 936
    Level 13  
    To zainwestuj w filtr wstępny(odolejacz) do 5 mikronów. Będzie można ją eksploatowac. Narazie to jest najkorzystniejsze rozwiązanie. Z czasem coś wymyślisz skuteczniejszego...

    Istnieje jeszcze jedna możliwośc.
    Miałeś kiedyś doczynienia z sodką ?(Soda Oczyszczona)
    Usuwa ciężkie zabrudzenia z metali kolorowych, złoto, srebro, amień w czajniku. Jest prosta i niezastąpiona !!! Pozatym biodegradowalna!
    Można go przepłukac gorącą wodą z rozpuszczoną w niej sodą, Pozostawiajjąc na jakiś czas aż reakcja chemiczna zacznie robiś swoje. Około kilku, kilkunastu minut.
    Płukanie trzeba powtarzac aż Cie efekt zadowoli.
    Sode oczyszczoną dostaniesz w sklepie pzy mleczarni lub centrali nasiennej.
    Nazywa się to "Kwaśna soda dla rzuwaczy" dodatek do pasz dla bydła 40 zł 25 kg.
    Tyle Ci moge pomódz.
    Ps.szukałem tego kilka ładnych miesięcy.Masz podane na tacy...
    Działaj chłopaku.
    Tylko butli nie podgrzewaj !!! :(
    Gorąca z kranu wystarczy
  • #643
    :) 936
    Level 13  
    saramen
    Jak by soda oczyszczona nie pomogła to wypłukac można SODĄ KAŁSTYCZNĄ (KRET) do czyszczenia rur.
    Tylko się nie popaż !!! bo to cholerstwo jet w stanie Zrące rozpuszczac Aluminium, włosy!!! a co dopiero z jakąs mazią z oleju sobie nie poradzi.
    Zrób roztwór i zalej do pełna zostaw na dobę i zutylizuj w kanalizacji.
    Powinno byc dobrze.
    Zachowaj Ostrożnośc !!!
    Powiedz jak poszło
    Pozdrawiam...
  • #644
    TigRa$
    Level 12  
    Panowie, orientuje się ktoś jaki gwint mają te zawory zwrotne? http://allegro.pl/zawor-zwrotny-1-3-4-lodz-i1999325706.html Skręcę to z gwintem rurowym czy jakieś cuda do tego potrzebuje żeby to połączyć z instalacją w sprężarce w której gwinty są rurowe?
    To samo tyczy się presostatu - http://allegro.pl/wylacznik-cisnieniowy-presostat-mdr4-400v-i2001848073.html

    Ewentualnie czy nyple/mufy etc. potrzebne żeby to przekombinować na gwinty rurowe dostane w zwykłych sklepach z hydrauliką?
  • #645
    :) 936
    Level 13  
    Tgras co rozumiesz pod tym pojęciem gwint rurowy? A Jaki jest na rurze ? Kwadratowy?
    Sa gwinty metryczne i calowe a nie rurowe !
    Gwint do pneumatyki od gwintu do hydrauliki różni się skokiem, czasami średnicą.
    Slusarz bez problemu jest w stanie stoczy gwint hydrauliczny i zrobic na jego miejscu gwint (Do pneumatyki).
    Ps. Te urządzenia do z allegro są do pneumatyki więc o co chodzi ?
    WESOŁYCH ŚWIĄT :D
  • #646
    User removed account
    User removed account  
  • #647
    TigRa$
    Level 12  
    Tłumaczenie co to gwint rurowy i czym się różni od metrycznego i calowego pomijam.

    To że tokarz mi to wytoczy to ja wiem, tyle że mi chodzi o minimalizacje kosztów które i tak już są duże.
    A co do kwestii tego zaworu tych części co podałem, może inne pytanie, Jaki jest tam skok gwintu?
  • #648
    matix121
    Level 11  
    Witam!!!

    Ten temat bardzo mnie zmobilizował do zrobienia sprężarki z silnika spalinowego. Tylko że silnik z malucha jest troche mało wydajny. Potrzebuje takiej sprężarki do amatorskiego piaskowania. Czasem się zdarza, że trzeba wypiaskować jakiś elementy starych motorów itp.. Ale na obecnej sprężarce to jest totalna masakra. Bardzo spodobał mi się pomysł użytkownika "Tom1988p". I stąd moja prośba do tego użytkownika o napisanie czy pójdzie na takim silniku już coś wypiaskować. Ponieważ mam na oku ten sam silnik (jak dobrze kojarzę to z Poloneza 1.9D jest). Głowice może bym dał wyfrezować na warsztaty szkolne bo mają tam obrabiarki CNC. Kwestia tylko czy to mi się sprawdzi.

    Pozdrawiam!!
  • #649
    rrafal13
    Level 1  
    koledzy mam zamiar zabrać się za taką sprężarkę z fiata 126p tylko mam pytanie jaki silnik muszę mieć żeby dał rade to obracaś?
  • #650
    matix121
    Level 11  
    Myślę że taki 5,5Kw powinien dać sobie radę bez problemu. Wana aw idzie napędzić silnikiem 7.5Kw. Ale mogę się mylić. To takie moje zdanie na ten temat.
  • #651
    TigRa$
    Level 12  
    Panowie a jak ma się sprawa zabezpieczania przed korozją zbiornika od środka? Malował ktoś zbiornik w środku? jeśli tak to czym?
  • #652
    matix121
    Level 11  
    Najlepszym sposobem by było zbiornik wypiaskować od środka i dać pomalować proszkowo. Ale czy jest sens?? Zbiorniki mają bardzo grubą ściankę, i raczej im tam rdza aż tak nie grozi.
  • #653
    alvar4
    Level 11  
    Nie wiem czy jest sens zabezpieczać zbiornik w środku bo zanim przegnije to już pra pra pra wnuków się doczekasz myślę. Ale zawsze można wlać do środka z litr rozcieńczonej farby podkładowej, zamknąć zbiornik i obracać nim we wszystkie strony aż farba wszędzie się rozleje i potem zlać resztę do pojemnika. Można się pokusić o dwie warstwy podkładu albo podkład plus jakaś farba nawierzchniowa. Na koniec otwieramy butle i czekamy kilka dni aż farba wyschnie i na początku dobrze by było przedmuchać ją czystym powietrzem co jakiś czas żeby pozbyć się ze środka oparów rozpuszczalnika co przyspieszy schnięcie.
  • #654
    matix121
    Level 11  
    Ale jaki jest sens lać farbę na rdze. Tylko roboty sobie narobisz i nic więcej. A kolega wyżej dobrze napisał doczekasz się pra pra wnuków zanim ten zbiornik przegnije.
  • #655
    TigRa$
    Level 12  
    Obracać będzie problem bo zabudowana już jest, co do rdzy jeszcze jej niema za wiele ale zaczyna się już pojawiać, dlatego myślałem o zabezpieczeniu. Jest to butla z LPG wiec dość gruba blacha. Co do samego malowania, myslałem to wykonać takim pistoletem jak do konserwacji profili zamknietych w samochodach.
  • #656
    matix121
    Level 11  
    Moim zdaniem tylko sobie roboty narobisz. Jak to jest butla z LPG to to jest raczej "świeża" blacha. Coś innego jak by to był już stary zbiornik. Ja mam aktualnie zbiornik prawdopodobnie z wagonu 80l. Młody to on nie jest ale nie mam zamiaru niczym go od środka malować. A czasem nabijam go do 11atm.
  • #657
    TigRa$
    Level 12  
    Świeża jak świeża, małe kropki rdzy już sie pojawiają, sama blacha ma coś koło 3 mm grubości.
  • #658
    Tom1988p
    Level 16  
    Sens ekonomiczny. Litr farby 15zł, inna butla na złomie 15zł
    Te kropki to ze 100 lat będą przedzierać się przez 2mm blachy.
    Ale jak już chcecie konserwować to płukanie rozpuszczalnikiem/benzyną osuszenie i malowanie.
  • #659
    TigRa$
    Level 12  
    No mnie ta butla kosztowała 80 zł więc jakiś sens ekonomiczny jest ;]
  • #660
    Tom1988p
    Level 16  
    Ja 70l i więcej jak połowa gazu w niej kupiłem za 50zł :P tylko gaz lipny bo zamarzał w zimie :/
    Trochę drogo wzieli od Ciebie. U nas złomiarze ten towar po 2zł/kg sprzedają.
    Stronę wcześniej masz zdjęcie tej butli (mam je 2 sztuki). Ciekawa bo inna niż zazwyczaj spotykane u nas. Plus jest taki że 0 rzeźby w niej, są gotowe gwinty 3/4" i 1", i testowana na 25bar. A z nadmiarem kondensatu to będę radzić sobie w ten sposób że otwory będą w dole, jeden ma rurkę "na wylot" znaczy ze jak była zamontowana w samochodzie to sięgała ona dna butli.