Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra 2.0 16v DTI(1999r.)problem z odpalaniem

zboku44 04 Wrz 2007 23:54 56077 47
  • #31
    malizna34
    Poziom 10  
    itek ja też mam taki sam problem wymieniłem przewody przelewowe,obudowe filtra paliwa,uszczelniacze wtryskiwaczy.idalej się zapowietrza pytałem się mojego mechanika o tą śrubę ale mnie wyśmiał i powiedział że ona nie ma nic wspólnego z zapowietrzaniem się pompy napisz proszę co to jest za śruba do czego służy i czy może się zapowietrzyć przez nią stojąc przodem pod górę
  • #32
    mah1y
    Poziom 10  
    moja pompa juz jest sciagnieta, i tak samo uszkodzony jest zawor zwrotny. czekam teraz na czesc zastepcza i mam nadzieje ze wszystko bedzie ok

    Dodano po 4 [minuty]:

    malizna34 nie przejmuj sie to nie jest nic powaznego uszkodzony jest tylko ten zaworek w pompie. nie musisz nawet sciagac pompy tylko mozna naprawic na samochodzie.bulka z maslem. cofa sie paliwo z przewodow od pompy do wtryskiwaczy.
  • #33
    Itek
    Poziom 20  
    Tutaj jest bardzo potrzebna pomka Vacum z manometrem kilka miejc sprawdzasz i problem rozwązany . Nie można jednakową miarą oceniać każdy przypadek .Różne miejca są w tych autkach gdzie przedostaje się powietrze, najpierw bardzo porządna diagnoza a potem naprawa
  • #34
    mah1y
    Poziom 10  
    ja nie znaju, ja tolka skazal s4to u mienia zlamane.
  • #35
    seal78
    Poziom 11  
    Niedawno dodałem do bazy danych jedno z rozwiązań problemu z odpalaniem (przy niższych temperaturach). Rozwiązanie jest już sprawdzone.

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Problem jest związany z brakiem podgrzewania świec przy temperaturze powyżej 5°C, producent silnika zrezygnował z podgrzewania tak jak to było w starszym silniku diesla 1.7 isuzu stosowanym m.in. w vectrach - tam nie występował opisywany problem.
    Przy temperaturze poniżej 5 stopni silnik zapala ponieważ na chwilę pokazała się kontrolka świec i zostały one podgrzane. W temperaturze nieco powyżej 5 stopni kiedy jest rzeczywiście chłodno i świece nie zostają podgrzane nie możemy odpalić auta a wymiana świec i przewodów na nowe nie pomaga.

    Problem można obejść przez chwilowe oszukanie czujnika temperatury (zmianę jego rezystancji) na czas odpalania auta.

    Do tego celu należy skonstruować prosty układ i wpiąć go pomiędzy czujnik temperatury cieczy chłodzącej a sterownik ECU silnika.

    Układ jest zabezpieczony przed przegrzaniem świec czasówką.

    opel vectra 2.0 16v DTI(1999r.)problem z odpalaniem
  • #36
    czapajew
    Poziom 22  
    seal78 napisał:
    Niedawno dodałem do bazy danych jedno z rozwiązań problemu z odpalaniem (przy niższych temperaturach). Rozwiązanie jest już sprawdzone.

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Problem jest związany z brakiem podgrzewania świec przy temperaturze powyżej 5°C, producent silnika zrezygnował z podgrzewania tak jak to było w starszym silniku diesla 1.7 isuzu stosowanym m.in. w vectrach - tam nie występował opisywany problem.
    Przy temperaturze poniżej 5 stopni silnik zapala ponieważ na chwilę pokazała się kontrolka świec i zostały one podgrzane. W temperaturze nieco powyżej 5 stopni kiedy jest rzeczywiście chłodno i świece nie zostają podgrzane nie możemy odpalić auta a wymiana świec i przewodów na nowe nie pomaga.

    Problem można obejść przez chwilowe oszukanie czujnika temperatury (zmianę jego rezystancji) na czas odpalania auta.

    Do tego celu należy skonstruować prosty układ i wpiąć go pomiędzy czujnik temperatury cieczy chłodzącej a sterownik ECU silnika.

    Układ jest zabezpieczony przed przegrzaniem świec czasówką.

    opel vectra 2.0 16v DTI(1999r.)problem z odpalaniem


    Wszystko ładnie i pięknie, tylko jest jedno ale jeśli będzie jakaś nieszczelność na przewodach to żeby świece grzały i kilka minut i tak od razu nie odpali.
  • #37
    seal78
    Poziom 11  
    czapajew napisał:

    Wszystko ładnie i pięknie, tylko jest jedno ale jeśli będzie jakaś nieszczelność na przewodach to żeby świece grzały i kilka minut i tak od razu nie odpali.

    Nieszczelność to nie usterka elektryczna, tylko mechaniczna to po pierwsze a po drugie pisałem że jest to jedno z rozwiązań i podałem warunki kiedy ono ma sznse poprawić sytuacje. W przypadku nieszczelności problem będzie niezależny od temperatury.
  • #38
    lis000
    Poziom 2  
    Widziałem na wrsztacie myk z taka pompa koleś założył elektro zawór paliwa z instalacji gazowej i założył na przewód powrotny a zawór podłączył pod stacyjke w taki sposób ze jak wyłanczał zapłon to zawór sie zamykał i nie puszczał paliwa i koles mówił ze jezdzi tak długo a inni kazali mu wymienic pompe. Moze ktoś to sprawdzi jak ma taki zawór i niech napisze czy to działa.
  • #39
    mgrka
    Poziom 11  
    na zapowietrzanie sie układu pomorze nawet jak to pompa łapie powietrze to zmniejszy tego objawy ale tanszym rozwiazaniem jest zaworek jednokierunkowy sa takie specjalne metalowe z kuleczka w srodu i dzieki temu puszcza tylko w jedna strone taki metalowy kosztuje około 10zł
  • #40
    smoluchx
    Poziom 1  
    witam sprawdz sobie układ paliwowy mozesz miec zatkany dopływ do filtra miałem podobny problem wzoiłem pod cisnieniem i dmuchłem w przewod ktory idzie do filtra i auto zaczeło chodzi poprostu pompa nie umie zaciagnac ropy jak sa przytkane przewody pozdrawiam
  • #41
    mlodyele.19
    Poziom 10  
    Witam! wznawiam stary temat ale bardzo to dla mnie ważne... mam viki z silnikiem 2.2 DTi i mam taki sam problem jak kolega wyżej. mianowicie gdy staje samochodem silnikiem w dół auto pali od strzała, jeśli stanę silnikiem do góry nie zapalam w ogóle, wtedy pozostaje użycie plaka... sprawdziłem wszystkie węże dochodzące z baku do filtra oraz z filtra do pompy wymieniłem powroty paliwa, wymieniłem uszczelniacze trawersów i dalej jest to samo.... po prostu ręce opadają ;( mam takie pytanko czy ten oring na pompie o którym jest mowa tyczy się również pomp w silnikach 2.2 DTI?? Proszę o pomoc...
  • #42
    niuniu36

    Poziom 27  
    Pompy konstrukcyjnie takie same w silniku 2,2 dti masz pompę z końcówką 016 zadzwoń 790 718 520 to porozmawiamy
  • #43
    dasol21
    Poziom 9  
    wiatm. moj porblem w Vectrze polega na tym ... : auto ciezko palilo w zeszlym roku w zimie w te wielkie mrozy ponizej -10 stopni wymienilem akumulator 4 swiece zarowe BERU no i dalej nic okazalo sie ze przekaznik swiec byl walniety... to zostal naprawiony... no i w tym roku dalej ciezko pali przy temp ponizej 0 trzeba go krecic ale odpali i nie ma zadnych wahan oborotów czy jak u kolegow powyzej ze gasnie i ciezko pozniej kreci... po pierwszym odpaleniu pali na dotyk, jak juz raz zakreci i odpali to pozniej odpali nawet przy -20 stopniach... co to moze byc...
  • #44
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Układ świec, zapowietrzenie, kiepskie paliwo, zacierający się nastawnik. Możesz sobie coś wybrać.
  • #45
    dasol21
    Poziom 9  
    swiece sprawne, zapowietrzac sie to sie chyba nie zapowietrza bo nie gasnie nie przerywa ani nic ... paliwo tylko na BP
  • #46
    grebus
    Poziom 14  
    Witam, mam ten sam problem ,a mianowicie autko odpala czy -23 czy 0 stopni C na 15sek.
    Póżniej gaśnie . W przewodzie powrotnym brak paliwa ,trzeba długo kręcić i jak zaciągnie to odpali. Wymienione :
    - Przelewy wraz z trójnikami
    - Uszczelki pod wtryskami
    - Filter założony od golfa (cały metalowy )
    Ja stawiam już na pompę ,tylko ciekawi mnie cały czas że wiosną latem i jesienią nie ma żadnych problemów ,pali na dotyk. A tak naprawdę na żadnym forum nikt nie określił 100% przyczyny zapowietrzania się tych silników .,tylko to a może to .
    W moim przypadku dawka rozruchowa poprawna świece też ,bo przecież odpala nawet przy -23 i ze względy barku paliwa gaśnie . Stawianie tyłem do góry pomaga ale nie jest rozwiązanie problemu . Może ktoś w końcu rozwiąże ten problem i ściągnie niesławe z tych silników . Pozdrawiam .
  • #47
    pkordek
    Poziom 1  
    Mam taki problem.
    Auto odpala tylko, kiedy odłączony jest czujnik temperatury. Gdy zostanie podłączony, odpala tylko przy pomocy samostartu. Dodatkowo stwierdzono, że gdy podłączony jest czujnik temperatury, pompa wtryskowa zapowietrza się.
    Co mam robić?
    Proszę o pomoc.
  • #48
    grebus
    Poziom 14  
    U Ciebie trzeba na początku wymienić czujnik temperatury .I sprawdzić w diagnostyce jaką temperaturę widzi komputer . Kup sobie złącze diagnostyczne obd2 puls program np.ab opel .I Wszystko będziesz wiedział . A z tym zapowietrzaniem to inna bajka .