Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet Chart - ładowanie akumulatora

04 Sie 2007 21:30 10252 9
  • Poziom 18  
    Witam

    Po kupieniu nowego akumulatora zauważyłem, że sie nie ładuje. Więc sprawdzam: prąd z cewek wychodzi a ta kostka(prostownik) jest w środku poprzepalana. Więc koledzy mówili, że mogę tam wstawić mostek gretza. Więc kupiłem 4 diody 6A, złożyłem i ładuje mi prądem zmiennym zamiast stałym.

    Jakieś propozycje?
  • Poziom 39  
    Witam!
    Czy jesteś pewny, ze poskładałeś i podłączyłeś mostek prawidłowo?
    Inne możliwości:
    - jedna z diod ma zwarcie,
    - jedna z diod ma odwrotny kierunek przewodzenia,
    - zarówno prądnica jak i akumulator mają już 1 biegun na masie, wówczas mostka nie można stosować, bo to MUSI sie skończyć spaleniem uzwojenia lub diody.
  • Poziom 18  
    Jest tak:
    ~+ i ~- z cewek do prostownika, a z prostownika wychodzi - do ramy a + do akumulatora. Zresztą tu jest schemat elektryki charta:
    Romet Chart - ładowanie akumulatora

    Oto jak podłączyłem diody w mostek:
    Romet Chart - ładowanie akumulatora
  • Poziom 39  
    Rysunek połączenia diod jest OK, ale spotkałem już diody o błędnych oznaczeniach (to były jakieś z rodzaju 1N4001). Diody mocowane "na śrubkę" są wykonywane w 2 wersjach: "zwykłej" i oznaczanej "R" o odwrotnym kierunku przewodzenia. Sprawdź omomierzem!
    Dopuszczam jeszcze mozliwość, że jest przebicie (lub zwarcie) cewki prądnicy do masy, co mogło być przyczyną uszkodzenia poprzedniego prostownika. To też trzeba sprawdzić omomierzem, a nawet próbnikiem przebicia!
  • Poziom 18  
    Kupiłem nowe diody i mi już ładuje(napięcie 7-8V) le pojawił się drugi problem: Wymyślili sobie, że trzeba przez cały rok jeździć na światłach :/ Więc akumulator nie nadarza się ładować. Ładuje prądem 2,3A(1 cewka 1,5A i druga 0,8A) a światła pobierają:
    - Przód 25W
    - Tył 5W + STOP 21W
    - Kierunki 42W

    Oczywiście kierunków nie mam cały czas włączonych więc pomijając kierunki średnio mi ciągnie 30-35W czyli 5A(30W/6V=5A). Czy można nawinąć cewki o większą liczbę zwoi? Bym musiał mieć na cewkę min. po 15-17W. Więc jakim drutem i ile zwoi trzeba to nawinąć? Czy jest do tego jakiś wzór do obliczeń?

    Jeszcze jedno pytanie: Mam akumulator żelowy 6V 12Ah. Słyszałem, że powinno się ładować prądem 1/10 pojemności aku? Czy w czasie jazdy można ładować mocniejszym prądem?
  • Poziom 21  
    Witam
    W Romecie nie ma regulatora. Jest iskrownik - układ cewek na kole zamachowym.
    Z załączonego schematu wynika, że ładowanie jest niezależne od zasilania oświetlenia. Regulacja ładowania, zasilania oświetlenia i układu zapłonowego odbywa sie przez odpowiednie ustawienie szczeliny między rdzeniami poszczególnych cewek a kołem zamachowym.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Problem już rozwiązałem dość dawno ale napisze co było: Kupiłem mostek prostowniczy, podłączyłem i ładuje. Co do ładowania to ładowanie jest 1,4A. Przednią lampę zasila osobna cewka. Więc na tył daje 5W i ładuje mi ok 1A. Więc wszystko już sobie wyjaśniłem :)
  • Poziom 21  
    Przepraszam za odświeżanie bardzo starego tematu, ale podczas googlowania po sieci w poszukiwaniu informacji i Charcie i ładowaniu trafiłem tutaj, więc szkoda zaśmiecać forum nowym tematem na ten sam temat.

    Mam Charta którego powoli przywracam do życia. Niestety nie dysponuję schematem instalacji elektrycznej i elektrykę robię od zera. Podstawę, czyli światła jest łatwo zrobić, bo do ich zasilania jest osobna cewka. Jednak mam problem z ładowaniem.
    Wiem że są do niego przeznaczone dwie cewki. Z iskrownika wychodzą kabelki w kolorach żółty-brązowy-żółty (cewki połączone są szeregowo, brązowy jest środkowym "odczepem" powstałym przez takie połączenie).
    Mam tani akumulatorek żelowy Vipow :D 6V 4.5AH - do zasilania sygnału dźwiękowego i światgła stopu wystarczy. Do tego nowy mostek (popularna kostka 10A).

    Pierwszy problem jest taki: z której cewki wziąść napięcie do ładowania?
    A drugi: jak to właściwie jest z ładowaniem "buforowym"? Przy jakim napięciu i prądzie akumulator będzie bezpieczny przy doładowywaniu cały czas? Teoretycznie możnaby zrobić proste źródło prądowe na LM337T i nie martwić się o stan akumulatora...

    Bardzo proszę o pomoc...
    Może jakiś zapalony motorowerzysta dysponuje schematem elektryki w przyzwoitej rozdzielczości?

    Pozdrawiam!
  • Poziom 1  
    Witam! Mam podobny problem jak kolega wyżej. Mam schemat ale mam inną stacyjkę i nie wiem jak podpiąć ładowanie do mostka prostowniczego z zapłonu idą trzy kabelki dwa żółte i jeden brązowy. Które mam podpiąć do mostka?
    a co do schematu ja korzystam aktualnie z tego:
    https://obrazki.elektroda.pl/3383200700_1297194501.jpg