Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płytka drukowa uniwersalna

pitrek1991 04 Sie 2007 23:43 2691 8
  • #1 04 Sie 2007 23:43
    pitrek1991
    Poziom 10  

Witam dopiero sie ucze elektroniki i narazie jestem zielony ale widziałem w sklepach elektronicznych płytki uniwersalne chciałem sie dowiedzieć jak to działa jak to sie robi ze scieżki sa prowadzone np. według byle jakiego schematu nie rozumiem na jakiej zasadzie działają te płytki nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem z góry dzięki

0 8
  • #2 04 Sie 2007 23:47
    nouki
    Poziom 25  

zazwyczaj masz otworyktore maja niewielka ilosc miedzi w kolo a polaczenia robisz sobie sam. lepiej sprawdza sie laserowka i papier kredowy:)

Dodano po 15 [sekundy]:

zazwyczaj masz otworyktore maja niewielka ilosc miedzi w kolo a polaczenia robisz sobie sam. lepiej sprawdza sie laserowka i papier kredowy:)

0
  • #3 05 Sie 2007 10:58
    sigaris
    Poziom 15  

po prostu jest to płytka z otworkami.Bardzo wieloma otworkami,które są już pocynowane.Zabawa z płytkami uniwersalnymi polega na tym,że po prostu wkładasz elementy do płytki,przylutowywujesz je i potem łączysz odpowiedzie elementy według schematu za pomocą przewodów o małym przekroju.

Jak się pobawisz układem,to wylutowywujesz kabelki,potem elementy i możesz na tej samej płytce jakiś nowy układ złożyć.

0
  • #4 05 Sie 2007 11:22
    marcin.baczewski
    Poziom 13