Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros 1840 odpalenie

machtronik 09 Paź 2008 20:56 27320 58
  • #31 09 Paź 2008 20:56
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    WS 1 1211 Czujnik obsługi temperatury doładowania -za wysoko
    GS 0 4040 zaslianie czujnika II obwodu powietrza zwarcie lub sygnał nieczytelny.
    FR 0 3130 zaslianie czujnika poziomu płynu
    BS 1 4048 Czujnik ABS oś kierowania lewy przerwa obwodu\
    A w ogóle to jedzcie do gerri on was uszczęśliwi zresztą ja też mam kody ale i włosów mniej przez to.

  • #32 12 Paź 2008 21:57
    onepiotr
    Poziom 24  

    romoo napisał:

    GS 0 4040 zaslianie czujnika II obwodu powietrza zwarcie lub sygnał nieczytelny.


    To raczej usterka EPS-u. Proponuję przejrzeć wtyczki na skrzyni (w górnej części). Czasem się zdarza, że ktoś nadepnie i upss, albo przyśniedzieje. Jeśli oględziny nie przyniosą żadnych rezultatów zdejmij czarną osłonę wtyczek pod maską i poszukaj tam skutków działania wilgoci (dotyczy furek po dzwonach z popękaną osłoną). W bardziej leciwych modelach przeciera się instalacja w peszlach poniżej PLD (komputera silnika). ? Chyba starczy.

    Dodano po 15 [minuty]:

    romoo napisał:
    WS 1 1211 Czujnik obsługi temperatury doładowania -za wysoko


    Ciśnienie doładowania jest zgłaszane przez MR(PLD). WS ..1211 to duża różnica grubości okładzin osi pędnej. Albo zacisk na pływakach nie pracuje prawidłowo, albo gumowe osłonki z tyłu zacisku są popękane (lub ich nie ma) i wilgoć rozpanoszyła się w środku (korozja - wyjąć klocki i sprawdzić czy działa regulacja). Zdarza się że wilgoć uszkadza cz-k zużycia klocków powodując początkowo błędne odczyty. Jeśli błąd pojawił się po naprawie zacisku to źle są wyregulowane czujniki.
    Zużycie można odczytać z pulpitu i ustawić prawidłowo wszystkie czujniki:D

  • #33 22 Paź 2008 18:59
    czaarny25
    Poziom 11  

    serdeczne dzięki dla gucio~1 faktycznie wtyczka na poduszce była ,,trafiona" ale jedno zniknie to następne sie p..rdzieli, więc może się orientujesz jeszcze z kodem FSS 1 2001. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje a jak będe na Piotrowicach to masz u mnie browar :)

  • #34 22 Paź 2008 20:19
    onepiotr
    Poziom 24  

    2001 = w obwodzie lewego czujnika zużycia klocków osi wleczonej zwarcie.

  • #35 05 Lis 2008 20:18
    gawron19
    Poziom 2  

    panowie mam pytanie i prosze o pilną odpowiedz cos mi merc padł wyswietliły się błedy o symbolach FS 03130 , MR1 1415 , WS 01311 pomóżcie model merca to actros 3348 1998rok

    Dodano po 2 [minuty]:

    prosze o kontakt telefoniczny w mojej sprawie jesli to możliwe muj nr to 606780211 to pilne bo jestem ciągle w terenie na budowie a auto stoi na warsztacie jesli będzie trzeba zwracam koszty tea i inne

  • #36 05 Lis 2008 20:34
    onepiotr
    Poziom 24  

    Czujnik ciśnienia doładowania (pewnie odpięty po jakiejś "zabawie").

  • #37 01 Gru 2008 17:58
    czaarny25
    Poziom 11  

    jedno zrobione następne siada. Wyskoczyło mi właśnie EPS 2 8091- nie jestem pewien ostatniej cyfry bo podaje z głowy a mobil stoi na firmie. Model 2535 z 97r. Jeśli ktoś pomoże to wielkie dzięki. Pozdrowionka:D

  • #38 01 Gru 2008 20:25
    onepiotr
    Poziom 24  

    Musisz jednak podać ostatnią cyfrę. Różne cyfry i całkiem różne usterki:(

  • #39 03 Gru 2008 19:36
    czaarny25
    Poziom 11  

    Już mam dokładny kod EPS 2 8093. Nie zawsze wyskakuje, tylko jak mam podpiętą przyczepe i zaszybko rusze z ręcznego. Wtedy zapala się kontrolka STOP i mam problemy z biegami tzn przeżuca mi po jednym "całym" biegu i nie ma wstecznego. Skrzynie biegów mam coś w rodzaju pół-automatu, nie mam normalnej dzwigni manualnej a i automat to też nie jest. Pozdro :)

  • #40 03 Gru 2008 22:24
    onepiotr
    Poziom 24  

    2 8093- sie coś pogubiło. Generalnie powinna wystarczyć duża procedura wprowadzania (pełne nauczanie skrzyni). Często takie objawy pokazują się w Actrosach ze słabymi akumulatorami. Po pauzie przy pierwszym odpaleniu wypadają (prawdopodobnie) jakieś parametry z pamięci i się EPS buntuje. Nie jest to jednak reguła, a ja nigdy nie przestudiowałem tego do końca.

  • #41 04 Gru 2008 18:11
    czaarny25
    Poziom 11  

    nie wydaje mi się, żeby to była wina słabych "baterii" - zrobię przykładowo 200 km, zgaszę samochód na kilka minut, odpalę jest wszystko oki, przejadę dosłownie kilka metrów no i wyskakuje STOP i podany kod. Nie zawsze ale jednak. Zgaszę, poczekam kilkanaście sekund i odpalę i najczęściej jest wszystko dobrze. Ale na wszelki wypadek podłączęsię pod prostownik. A co to jest to "pełne nauczanie skrzyni"?Podziękował. :)

  • #42 04 Gru 2008 23:16
    onepiotr
    Poziom 24  

    Prostownik jest zbędny. Wystarczy sobie podejrzeć w FR (FMR) wartość MW24 (napięcie zasilania). W czasie pracy silnika powinno być 28(V), jeśli mniej, to alternator nie doładowuje, jeśli więcej, to nie polecam dalszej jazdy-alternator do regeneracji (nie regulator napięcia) najczęściej. Przy sprawnych bateriach Actros przejedzie bez ładowania ponad 400km. Poniżej 21V zaczną się kłopoty.
    Zastanawia mnie jeszcze to STOP. Nie bardzo mogę to skojarzyć z EPS-em. Czy na tarczce nie pokazują się jakieś anomalia po tej akcji??
    "Małe nauczanie" robi się bez odpalania silnika - przycisk w "dżojstiku", sprzęgło, zapłon...
    "Durze nauczanie" wymaga uruchomienia silnika.

  • #43 05 Gru 2008 16:28
    czaarny25
    Poziom 11  

    Tarczka jest oki. Miałem kiedyś problem z prędkościomierzem, po prostu jak by się zaciął, ale i wtedy tacho rysowało normalnie. Jak zapali się STOP to mam problemy z biegami (jak już wspominałem). Mam go na BDF-ie więc jutro wyjadę i może warto dać wszystkim wtyczkom WD 40. Nie polecam nikomu kupowania samochodu który stał bezczynnie 9 miesięcy lub więcej bo będziecie sie męczyć tak jak ja, a to już ponad pół roku i bez przerwy coś. No i oczywiście szacunek dla kolegi - actrosa masz nieżle obcykanego

  • #44 05 Gru 2008 21:05
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    onepiotr napisał:

    Zastanawia mnie jeszcze to STOP. Nie bardzo mogę to skojarzyć z EPS-em


    Spadek ciśnienia musi przecież odbić się na pracy układu EPS!

    Dodano po 2 [minuty]:

    onepiotr napisał:
    Często takie objawy pokazują się w Actrosach ze słabymi akumulatorami.


    Przyznam, że onegdaj na coś takiego się natknąłem. Kodu wygenerowanego błędu nie pamiętam - zdarzenie jednak miało miejsce i trochę krwi mi napsuło...:D

  • #45 05 Gru 2008 21:20
    czaarny25
    Poziom 11  

    czyli jak puszczę ręczny to mam coś w rodzaju za dużego ubytku powietrza w układzie i dlatego by ten STOP wyskakiwał? Tak dla przypomnienia te códa dzieją sie jak mam przyczepe podpiętą. Tylko, że on nie zgaśnie dopóki nie zgaszę samochodu.

  • #46 05 Gru 2008 23:00
    onepiotr
    Poziom 24  

    Zgadza się.
    STOP to ostrzeżenie, że ciśnienie powietrza jest za niskie do jazdy (nie odpuszczone hamulce, możliwość ich zablokowania przy zahamowaniu). Po całkowitym napełnieniu zbiorników powietrzem (czyli po zadziałaniu "zbijaka" w osuszaczu) zapalenie się takiej informacji przy odpuszczeniu ręcznego może oznaczać:
    - za małą pojemność zbiorników powietrza [ redukcja w ramach "oszczędności";), lub zalane wodą],
    - źle wyregulowany zawór wieloobwodowy ( ten przykręcony do osuszacza),
    - źle wyregulowany zawór osuszacza ("zbijak"),
    - wadliwy czujnik ciśnienia,
    - ..?( coś co podpowiedzą inni).
    Jeśli ręczny powoduje Twój problem to musisz zacząć od regeneracji zaworu wieloobwodowego, ponieważ jest on takim separatorem obwodów pneumatycznych. W zaworze tym są zamontowane śruby regulacyjne dla ustalenia ciśnienia każdego z nich. Jeśli zawór ten został kiedyś "poczęstowany" olejem z uszkodzonego kompresora, który przeleciał przez osuszacz, to mogły sparcieć i popękać w nim membrany lub zawiesić się niektóre elementy(WABCO), albo rozpuścić uszczelnienia(KNORR). Po sześciu miesiącach powinien odezwać się modulator tylnej osi (duży zawór po lewej w ramie nad mostem) blokując hamulce lub spuszczając powietrze do atmosfery, albo zawór proporcjonalny przedniej osi (w zderzaku po lewej).
    Nic nie pisałeś o innych objawach. zakładamy więc, że wieloobwodowy jest OK. Nie zgodzę się więc z twierdzeniem Gerriego w tym przypadku że: "Spadek ciśnienia musi przecież odbić się na pracy układu EPS! ".
    Czy nie powinien też "stwardnieć" pedał sprzęgła? Jeśli twardnieje to Gerri ma rację.

  • #47 06 Gru 2008 16:24
    czaarny25
    Poziom 11  

    A ja zrobiłem to co potrafię. Najpierw podkręcałem wszystkie korki spustowe w zbiornikach jest ich na około 250 litrów, tylko w jednym zbiorniku było dosłownie kilka kropli wody, ale akurat w tym korku jest coś w rodzaju czujnika lub coś takiego. Następnie "WD 40" dodać wszystkie podłączenia prądowe przy zaworze wieloobwodowym i skrzyni biegów. Na wszelki wypadek lekko przeregulowałem chamulec na przyczepach (domowym sposobem ale powinny brać równo). Na koniec była mała próba na tarczce szefa i narazie wygląda że wszystko jest oki, a co dalej to napisze dopiero we wtorek a póki co wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc

  • #48 07 Gru 2008 21:20
    czaarny25
    Poziom 11  

    Jeszcze mam jedno pytanko, mianowicie czy na elektrodzie ktoś poruszył kiedyś temat "czasu pracy kierowcy" i tym podobne? Bo ja nie mogę nic takiego zanaleść

  • #50 17 Gru 2008 15:59
    krzysiek9190
    Poziom 9  

    może ktoś pomoże mi rozszyfrować błędy
    GS a8091
    GS a5040
    WS 1791

  • #51 17 Gru 2008 18:56
    czaarny25
    Poziom 11  

    ja niestety nie jestem w stanie Ci pomóc, ale podaj model, rok produkcji i chyba pierwsze sześć cyfr z numeru ramy.
    Co do mojego mobila to mam jeszcze jedno zapytanie Jeden z kolegów pytał czy przy wyświetlaniu STOP nie mam jakiś anomalii z tarczkami, nie wiem czy to ma jakiś związek, ale zaczął sie spóżniać zegarek czasami 3 a czasami 7 minut na godzinę. Akumulatory ładowałem a nawet założyłem od drugiego samochodu - sprawdzone i pewne, a ten sobie znowu wyskakuje. A może ktoś sie orientuje jak sprawdzić wartość ładowania - mały wyświetlacz rocznik 97.

  • #52 07 Sie 2009 19:54
    arteqxxx
    Poziom 10  

    Witam pomoże ktoś rozszyfrować kod WS 1791
    w actrosie 3340 mp I

  • #53 07 Sie 2009 20:20
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Zużycie okladzin 2 oś przednia z prawej strony ...ale co?

  • #54 07 Sie 2009 20:25
    arteqxxx
    Poziom 10  

    Dziękuję będę sprawdzał przy następnej okazji (...ale co ?) nie rozumiem
    pozdro

  • #55 07 Sie 2009 23:44
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    ale co np: roznica miedzy kolami 1 osi albo zwarcie itp....
    Komputrem sprawdzisz.

  • #56 07 Sie 2009 23:58
    m@recki
    Poziom 11  

    Panowie uzytkownicy mercedesow jezeli chcecie miec konkretne odpowiedzi to prosze podawajcie VIN pojazdu.

  • #57 23 Lis 2009 14:04
    erni11
    Poziom 11  

    mam pytanie troszkę z innej beczki jak ustawić szyberdach w actrosie? coś się porąbało staje gdzie chce. proszę o pomoc

  • #58 14 Lis 2011 11:14
    eler1
    Poziom 2  

    Witam mam Actrosa 1831 z 1998r. i wyświetlają mi się błędy
    MR 0 1211
    MR 1 0412
    FR 0 3130
    MR hamulec os 3 natychmiast ( samochód ma tylko 2 osie)

    Za pomoc z góry dziękuję

  • #59 14 Lis 2011 12:06
    onepiotr
    Poziom 24  

    Z MR jest tylko 1 0412 - brak sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu, proponuję go najpierw dosunąć.
    0 1211 jest chyba z WS - różnica grubości klocków na osi pędnej. Oś 3 to oś pędna, czyli tylna, bo liczy się: z przodu pierwsza ( którą masz ) i druga ( której nie posiadasz), oraz tył pierwsza ( pędna ) jest nazywana jako 3-cia i 4 oś to oś wleczona ( której też nie masz zamontowanej). Sprawdź odczyt MW10 i MW 11 w WS, jest to procentowa wartość grubości klocków pędnej osi ( 3-ciej ) - odpowiednio lewa i prawa strona. Prawdopodobnie staje zacisk lub luzy na pływakach.
    FR 0 3130 - najczęściej świadczy o zbyt niskim poziomie płynu w chłodnicy, lub czujnik.

    Pozdro