Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ibiza 1.6 czarno to widze

06 Sie 2007 18:51 1119 5
  • Poziom 11  
    Po instalacji gazu z komp autronik 700 przechodząc na gaz silnik wariował i nie mógł złapać obrotów i gasł gazownik który stwierdził iż jest to sonda wymienił zainstalował od opla 4 przewodową kolory sie zgadzały
    samochód dobrze rozpala na benzynie potem przechodzę na gaz i jest wszystko ok problem dopiero jeśli powrócę na benzynę wydobywa sie czarny dym i bardzo słabnie jazda możliwa nie przekraczając 2,5tys obr sonda lambda podobno na benzynie bez oznak życia natomiast na gazie daje napięcie 0,5v przy 3,5tys obrotów czy nadal walczyć z sonda i zainstalować odpowiednią czy szukać gdzieś indziej pasek rozrządu wymieniony nie dawno (znaki na kołach ok ) może świece i przewody co do napięcia to chyba muszę sam sprawdzić Co byście radzili zobaczyć? sprawdzę jeszcze świece


    pozdro
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 15  
    podjedź do diagnostyki w której robisz przeglądy, jeśli jest tam fachowa obsługa i jesteś ich stałum klientem to napewno Ci pomogą:)
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 12  
    Witam,
    Jak dla mnie to problem jest z emulacją sondy lambda.

    Gdy odpalasz samochód, w początkowej fazie pracy silnika komputer nie zwraca uwagi na sondę lambda. Dopiero po pewnym czasie (jak się sonda nagrzeje) zaczyna brać pod uwagę to co ona pokazuje i wprowadza korekcje dawki paliwa. Następine przełączasz się na gaz. Następuje zabużenie w odczycie sondy lambda. Najprawdopodobniej komuter dostaje z sondy lambda informację o tym, że mieszanka jest za uboga więc próbuje ją zwiększać. Po pewnym czasie jest już daleko w "lesie" a nadal z sondy przychodzi sygnał o ubogiej mieszance - komputer zwiększa mieszankę - koło się zamyka. Po przełączeniu na bęzynę jest strasznie zalany i prawdopodobnie potrzebowałby trohę czasu aby wrócic z ustawieniami.

    No to sobie "powróżyłem z fusów". Może tak byc ale nie musi.
    Ja strzelam na problem z emulacją sondy lambda lub jeśli jej bie emulujesz to problem w układzie korekcji składu mieszanki dla gazu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    no to sie wyjaśniła pewna sprawa sonda lambda uwalona została wymieniłem na seatowską na gazie jest ok pracuje od 0 do 1v w zależności od obrotów natomiast na benzynie nadal szleje bez żadnych powodów na wolnych obrotach skacze jak głupia od 0 do 1v może pojezdze na benzynie i zobaczymy co będzie
  • Poziom 35  
    > na benzynie nadal szleje bez żadnych powodów na wolnych obrotach skacze jak głupia od 0 do 1v

    No to chyba jest akurat poprawny objaw ;)
    Byćmoże mierzysz sondę woltomierzem powolnym a oscylacje przy pracy na benzynie są na tyle szybkie że ci miernik nie nadąża.
    Co więcej, jeżeli sonda na gazie oscyluje poprawnie a na benzynie nie (lub odwrotnie) to sonda jest dobra. Zły jest skład mieszanki na paliwie dla którego nie ma oscylacji. Jeżeli sonda cały czas stoi w okolicy swojego maksymalnego napięcia, to mieszanka zbyt bogata (lub na granicy stechiometrycznej). Jeżeli 0V to zbyt uboga -> za dużo tlenu w spalinach.
  • Poziom 11  
    może wydziwiam ale jak przeglądałem schematy instalacyjne lpg to w większości emulatory sady lambda maja przerwany jeden kabel i podczas pracy na benzynie płynie sygnał przez emulator może to on powoduje nieprawidłowości (emulator jest do autronika 700) a sonda jest sprawdzana przez program vag- com i tylko na benzynie szleje ta sonda na lpg wskazania ok