Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy - jak zabezpieczyć od przeciążenia silnika?

luki20 06 Sie 2007 23:25 3857 8
  • #1 06 Sie 2007 23:25
    luki20
    Poziom 12  

    Zrobiłem napęd do bramy suwanej. Wykorzystałem do tego celu przekładnie opartą o ślimak. Całość jest napędzana silnikiem wiertarki. Jest zdalnie sterowana. Pilot ma dwa klawisze i tu jest problem, czasem mi się mylą te klawisze. Tym sposobem mogę spalić silnik. Jak to rozwiązać? Może jakiś wyłącznik przeciążeniowy? Co radzicie?

  • #2 06 Sie 2007 23:43
    szod
    Poziom 33  

    Może wykorzystaj przełączniki krańcowe. Jak brama dojdzie do jednego z
    końców to da się uruchomić tylko w przeciwnym kierunku. Zabezpieczenie
    przeciążeniowe też może się przydać jak coś się kiedyś przytnie.

  • #3 07 Sie 2007 17:09
    luki20
    Poziom 12  

    A macie pomysł jak zrobić taki wyłącznik przeciążeniowy?

  • #4 07 Sie 2007 17:53
    agaudio
    Poziom 21  

    Co to za silnik na 220V ?
    Zabezpieczenie idzie zrobić na silniku DC 12-24V .

  • #5 10 Sie 2007 07:42
    luki20
    Poziom 12  

    No właśnie to silnik zasilany bezpośrednio z sieci.

  • #6 05 Lip 2009 09:21
    piotrek_piotrek
    Poziom 15  

    Witam, odświeżam temat.

    Potrzebuje wyłącznik przeciążeniowy do bramy przesuwnej napędzanej silnikiem 220V.
    Proszę o schematy, pomysły, sugestie.

  • #7 25 Lip 2009 19:41
    luki20
    Poziom 12  

    Podziel się rozwiązaniem konstrukcyjnym napędu kolego

  • #8 25 Lip 2009 20:25
    szod
    Poziom 33  

    Tak sobie myślę, że ciekawym sposobem było by użycie transformatorka małej mocy. Uzwojenie wtórne (niskonapięciowe) połączone szeregowo z silnikiem. Do pierwotnego podłączyć mostek i kondensator. Jak silnik będzie mało obciążony to na pierwotnym będzie małe napięcie. Jak będzie miał obciążenie większe to napięcie wzrośnie. Pozostaje tylko kwestia zrobienia układu wykonawczego uwzględniającego chwilowe przeciążenia silnika przy starcie. Działanie to przykładowo - jeśli napięcie wzrośnie powyżej określonego poziomu, zostanie uruchomiony przekaźnik który przełączy bramę w kierunku przeciwnym. Przydatne jak brama coś przytnie przypadkowo, a nikt tego nie zauważy. Cofnie się i po problemie. Jak i w drugim kierunku jest duży opór oznacza to coś poważniejszego, brama się zatrzymuje i sygnalizowana jest awaria. Sposób z transformatorem małej mocy powinien zadziałać, ale nie sprawdzałem tego. Może ktoś przetestuje? Ja pewnie to zrobię, ale jak będę miał czas i potrzebę :) Można też wykorzystać jakiś przekładnik prądowy.

  • #9 18 Wrz 2009 14:48
    Button123
    Poziom 9  

    A czy kolega luki20 moglby sie podzielic rozwiazaniem technicznym swojego wynalazku (czy silnik od wiertarki daje rade z brama - jaka ona ciezka jest?). Co sadzicie o polaczeniu takiej "wiertarki" ze sterownikiem typu BRAMSTER i osprzetem w postaci krancowek i fotokomorki?

    Pozdrawiam!!

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo