Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fotokomórka???

Gemini_tiger 06 Nov 2003 20:09 2290 7
    Gemini_tiger
    Level 11  
    Witam...
    Potrzebuję założyć fotokomórkę do maszyny (wtryskarka do plastików), aby mogła pracować w trybie pełnego automatu. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
    Opis:
    Wtryskarkę kupiłem niedawno i z tego co zdąrzyłem zauważyć kiedyś była przy niej fotokomórka. Maszyna mogła pracować w trybie Ręczny, Półautomat i Automat. Niestety jestem początkującym elektronikiem i nie miałem nigdy styczności z fotokomórką, nie wiem co dokładnie jest mi potrzebne. Słyszałem, że potrzebuję naświetlacz fotokomórki i czujnik. Maszyna nie posiada sterowania elektronicznego. Wszystko jest sterowane wyłącznikami czasowymi i krańcowymi.
    scotch
    Level 28  
    Podaj coś więcej na ten temat , do czego ma służyć fotokomórka i czy do niej istnieje układ wykonawczy
    Gemini_tiger
    Level 11  
    Fotokomórka ma słóżyć załączeniu kolejnego cyklu pracy maszyny. W trybie Półautomatycznym załączenie cyklu odbywa się przez naciśnięcie przycisku START. Cały cykl to:

1) zamknięcie formy;
    2) pobranie surowca;
    3) wtrysk uplastycznionego surowca do formy;
    4) otwarcie formy i wypadnięcie gotowego wyrobu.

Tryb Automatyczny jest taki sam tyle tylko, że cykl nie jest wznawiany przyciskiem START, ale przez fotokomórkę. Gdy po całym cyklu wypada z formy gotowy wyrób, przelatuje przed fotokomórką i załącza nowy cykl. I tak na okrągło...