Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fotokomórka???

Gemini_tiger 06 Nov 2003 20:09 2263 7
    Gemini_tiger
    Level 11  
    Witam...
    Potrzebuję założyć fotokomórkę do maszyny (wtryskarka do plastików), aby mogła pracować w trybie pełnego automatu. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
    Opis:
    Wtryskarkę kupiłem niedawno i z tego co zdąrzyłem zauważyć kiedyś była przy niej fotokomórka. Maszyna mogła pracować w trybie Ręczny, Półautomat i Automat. Niestety jestem początkującym elektronikiem i nie miałem nigdy styczności z fotokomórką, nie wiem co dokładnie jest mi potrzebne. Słyszałem, że potrzebuję naświetlacz fotokomórki i czujnik. Maszyna nie posiada sterowania elektronicznego. Wszystko jest sterowane wyłącznikami czasowymi i krańcowymi.
    scotch
    Level 27  
    Podaj coś więcej na ten temat , do czego ma służyć fotokomórka i czy do niej istnieje układ wykonawczy
    Gemini_tiger
    Level 11  
    Fotokomórka ma słóżyć załączeniu kolejnego cyklu pracy maszyny. W trybie Półautomatycznym załączenie cyklu odbywa się przez naciśnięcie przycisku START. Cały cykl to:

1) zamknięcie formy;
    2) pobranie surowca;
    3) wtrysk uplastycznionego surowca do formy;
    4) otwarcie formy i wypadnięcie gotowego wyrobu.

Tryb Automatyczny jest taki sam tyle tylko, że cykl nie jest wznawiany przyciskiem START, ale przez fotokomórkę. Gdy po całym cyklu wypada z formy gotowy wyrób, przelatuje przed fotokomórką i załącza nowy cykl. I tak na okrągło...