Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler voyager 3,0 na gaz

rafalkacz1 07 Aug 2007 17:02 13339 7
NDN
  • #1
    rafalkacz1
    Level 10  
    Witam kupiłem taki samochód i jeżdze nim miesiąc i teraz zaczełą się świecic kontrolka service engine soon co to może znaczyc i czy ma ktoś może instrukcje do tego samochodu.Czy ktoś może mi powiedzieć ile jest średnie spalanie gazu w tym wozie mnie pali ok 17l.
  • NDN
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Kontrolka swieci bo sterownik zarejestrowal usterke/usterki.Trzeba go podlaczyc do urzadzenia diagnostycznego i odczytac usterki.Ile pali srednio?nie zastanawialem sie nad tym,ja je tylko naprawiam,jezdze zupelnie innym autem
  • NDN
  • #3
    qazws
    Level 11  
    pali dobrze, a kody możesz sprawdzić bez podłączania komputera tzw kody błyskowe
    Kody błędów

    Odczyt

    Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika.
    -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
    -Będzie migała lampka kontrolna silnika.

    Resetowanie

    Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał
    -Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 1 sekundę.
    - Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
    -Przerwa, lampka gaśnie na 2 sekundy.

    Kody błędów

    11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
    12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
    13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
    14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
    15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
    16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
    17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
    21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
    22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
    23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
    24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
    25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
    26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
    27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
    31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
    32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
    33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
    34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
    35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
    36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
    37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
    41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
    42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
    43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
    44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
    45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
    46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
    47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
    51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
    53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
    54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
    55 Koniec kodów.
    61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
    62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
    63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
    64 Niesprawny katalizator.
    65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
    88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Jesli auto po95 roku(w zaokraglonej budzie) to nic nie wymigasz ani nie zresetujesz kompa odlaczeniem klemy(standard OBDII i pamiec nieulotna)w tym modelu kody beda 4cyfrowe-PXXXX
  • #5
    virus123456
    Level 16  
    milejow wrote:
    Jesli auto po95 roku(w zaokraglonej budzie) to nic nie wymigasz ani nie zresetujesz kompa odlaczeniem klemy(standard OBDII i pamiec nieulotna)w tym modelu kody beda 4cyfrowe-PXXXX

    po co wprowadzasz w blad ludzi ?jak to nie zresetujesz?ja posiadam 2001 i wszystko sie wspaniale resetuje odlaczeniem baterij.
  • #6
    inspektorsim
    Level 1  
    coś mi siewydaje że wszyscy sa po trochu w błędzie...
    kody z kluczyka wymiga - będą dwucyfrowe
    kody czterocyfrowe są odczytywane wg stnadardów OBD II - wiec jedynie z kompa
    jeden kod z kluczyka odpowiada od kilku do kilkunastu błędów z kompa
    kasowanie pamięci - zalezy jaki błąd: jeżeli bład wynika z zarejestrowania na TCM (komp skrzyni) lub BCM (ogólnie pojetego kompa nadwozia) albo z kompa ABS to zresetujesz odłączeniem acu na 30 sec., błędy z PCM siedzą na sztywno i reset za pomocą kompa.
  • #7
    milejow
    Level 43  
    virus123456 wrote:
    milejow wrote:
    Jesli auto po95 roku(w zaokraglonej budzie) to nic nie wymigasz ani nie zresetujesz kompa odlaczeniem klemy(standard OBDII i pamiec nieulotna)w tym modelu kody beda 4cyfrowe-PXXXX

    po co wprowadzasz w blad ludzi ?jak to nie zresetujesz?ja posiadam 2001 i wszystko sie wspaniale resetuje odlaczeniem baterij.

    Zresetujesz tylko kody z kluczyka kolego,usterki typu pxxxx pozostana.robie w amerykancach ladnych pare lat,wiec doskonale wiem,co pisze
  • #8
    gruss
    Level 11  
    Ja osobiście w 96r buda zaokrąglona zresetowałem.
    Zapalam postojówki, przekręcam zapłon, ściągam klemę minusową na 30sek. podłączam i zresetowany.
    Być może, nie każdy błąd da się zresetować, ale w moim przypadku zawsze się udaje