Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawarka SPB-400 - wywala bezpieczniki

08 Sie 2007 10:37 2933 11
  • Poziom 9  
    Czy jest możliwość podłączenia spawarki SPB-400, aby nie wyskakiwały bezpieczniki 32A.
    Po włączeniu spawarki bezpiecznikami, spawarka chodzi normalnie i wtedy już bezpieczniki nie siadają.
    Dziękuję.
  • Poziom 13  
    Zależy jakie masz bezpieczniki. Spawarki mają dość dużą "indukcyjność" i w pierwszym momencie załączenia pobierają duży prąd , rozwiązaniem może być bezpiecznik zwłoczny.
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedzi, jestem laikiem elektrycznym ale czy nie ma jakiejś możliwości odłączenia czegoś ze spawarki i załączania jej stopniowo, tzn. najpierw część spawarki, później druga część,może wtedy te 32A wystarczy. Jakiś dodatkowy włącznik. Odłączenie silnika to za mało.
  • Poziom 13  
    Może podaj typ bezpiecznika i co jeszcze masz do niego podłączone?. Jeśli jak piszesz bezpiecznik "wyskakuje" tylko przy załączaniu to najprościej wymienić bezpiecznik /może masz zamontowany szybki/ i wówczas taki efekt będzie występował.
  • Poziom 9  
    Prawdopodobnie szybki - 3 połączone dźwigienki na szynie. 32 A. W zasadzie próby robiłem bez włączonych innych odbiorników. W instrukcji jest napisane że ma być 50A, czy to nie porujnuje instalacji przed bezpiecznikami?
  • Poziom 13  
    Nie wiem jaką ma maksymalną moc ta spawarka /z tego wynika ile pobiera prądu/ Jeśli w instrukcji jest napisane że są takie wymagania to bezpieczniej jest sie dostosować . Czy nie porujnuje instalacji?- zależy jak jest wykonana, jakim przewodem, jakie odległości?
    Przeciążenie instalacji może doprowadzić do poważnych uszkodzeń /pożaru/
    Moja rada pokaż to elektrykowi w sumie to jest tańsze niż później jej wymiana.
    A na tym bezpieczniku powinien być jego symbol i to by coś powiedziało.
  • Poziom 9