Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CORSA B -silnik szarpie po odpaleniu na zimno

JURAND50 08 Aug 2007 20:48 31679 35
Buderus
  • #1
    JURAND50
    Level 10  
    Panowie maże ktoś będzie mógł pomóc mi w tej kwestiia dotyczy corsy B 1.012V.
    Sytuacja wygląda tak :silnik po odpaleniu na zimnym dostaje drgawek-szarie całym silnikiem ,nie można przygazować, gdyż dusi się wręcz nawet gaśnie. Byłem w srwisie ,żadnych błędów wszyscy oscylują na przepływomierz zaznaczam iż nie pali mi się lampka żółta wtrysku . Ciśnienie na pompie paliwa OK żadnych wskazań na TECHU .Wymieniłem przepływomierz jakby sytuacja się poprawiła ale na krótko i dalej to samo . Kupiłem drugi nowy zastępczy i tesz na kilka minut jazdy . Dalej na zimnym szarpie ,jak ciepły to jest OK ale muł niesamowity . Zakładałem 2 przepływomierze do takiej samej corsy i zero problemu .
    Proszę o pomoc .
  • Buderus
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    cardiag
    Level 30  
    oj w ciemno bedzie w takim razie problem. Nie ma tam czasem gazu? zostaje wpatrywanie sie w bloki danych i obserwacja cos musi byc "nie tak" sprawdz cisnienie, ustawienie rozrzadu, wtryskiwacze, czas wtrysku, lewe powietrze.
  • #4
    Emilian52
    Level 12  
    Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie zaszkodzi pomiar rezystancji na zimno i na ciepło.
    Pozdrawiam
  • Buderus
  • #5
    JURAND50
    Level 10  
    EGR nie był sprawdzany. Mam zwykłą instalację LPG z komputerem na której względnie chodzi,nastukałem na gazie około 40tyś oczywiście z różnymi przygodami. Czy coś w instalacji gazowej może powodować taką przyczynę?
    Odnośnie EGRu czytałem demontują i oczyszczą, tylko nie wiem jak z płynem chłodzącym czy nie pocieknie ?
  • #6
    PAW_B
    Level 12  
    Owszem pocieknie. Musisz spuścić płyn zdejmując ten cienki wężyk ze zbiorniczka płynu i spuścić pod auto do bańki 5cio litrowej potem możesz odkręcać EGR. Oprócz czyszczenia EGR radziłbym wyczyścić gardziel przepustnicy a na pewno pomoże.
    Pozdro. PAW_B
  • #7
    JURAND50
    Level 10  
    Szukam pomocy dlatego ,że wydałem na remont by normalnie jeżdzić sporą kasę i dalej nie wiem co jest . Jak z wypowiedzi innych na forum wynika, iż podobne problemy z tego typu autem mają użytkownicy.
    Dzięki za rady . Jeszcze wspomniano o czujniku temperaturu płynu jak domowym sposobem miernikiem sprawdzić ,np opór Ω lub inny pomiar ?
  • #8
    JURAND50
    Level 10  
    Odnośnie AGR zdemontowałem dokładnie przeczyściłem i jak się okazało nie wiele co to dało. Sytuacja bez zmian
  • #9
    PAW_B
    Level 12  
    JURAND50 wrote:
    Odnośnie AGR zdemontowałem dokładnie przeczyściłem i jak się okazało nie wiele co to dało. Sytuacja bez zmian

    Nie napisałeś czy te objawy są tylko na zimnym silniku a na ciepłym nie , czy też na zimnym i na ciepłym.
    Wyczyść jeszcze gardziel przepustnicy.A jeśli masz dojście do innej corsy to sprubuj podmienić czyjnik położenia wału korbowego i czujnik wałka rozrządu.
    Pozdro.:|
  • #10
    JURAND50
    Level 10  
    Witam
    Dzięki ,ale to mi się dzieje tylko na zimnym ,np jak mam IIzmianę w pracy to nie sposób ruszyć z miejsca po odpaleniu,natomiast jak silnik lekko ma temperaturę wtedy0 problemu.
    Z tą podmianą jak wiesz nie każdy chce grzebania się w dobrym silniku.
    Przepustnicę gaziarz czyścił . Poradz co jeszcze mam zrobić
  • #11
    PAW_B
    Level 12  
    Witam
    Nie mam w tej chwili książki , ale jutro postaram się poszukać wartości kontrolnych czujników żebyś mógł sprawdzić.
    Acha jeszcze jedno,czy silnik krokowy działa prawidłowo- to znaczy czy po włączeniu zapłonu słychać takie krótkie bzyknięcie(to znaczy że się wysunoł i lekko otwarł przepustnicę) jeżeli nie to krokowiec nie działa.
    Pozdro!:|
  • #12
    JURAND50
    Level 10  
    Tak oczywiście po włączeniu zapłonu słychać krótkie brzęczenie silniczka krokowego. Wygląda na sprawny . Jeszcze jedno na wysokich obrotach na benzynie silnik ma tędęcje jagby przerywał ,nie pracuje równo ogólnie od zera ciężko wchodzi na obroty .Świece założone mam NGK .
  • #13
    PAW_B
    Level 12  
    Podaje parametry czujników;
    1. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
    Jest to czujnik o ujemnym współczynniku temperaturowym, którego rezystancja maleje w miarę wzrostu mierzonej temperatury. Jest zamocowany na pokrywie pompy cieczy chłodzącej i przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego silnika sygnał o jej temperaturze.
    Napięcie zasilania:
    - między stykiem 1 i masą ( silnik zimny, zapłon włączony, złącze elektronicznego urządzenia sterującego silnika rozłączone): 4,8 do 4,2 V;
    - między stykami A1 i A3 elektronicznego urządzenia sterującego silnika (silnik nagrzany, pracuje na biegu jałowym) : 1,3 do 0,6 V.
    2. Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego
    Jest to czujnik indukcyjny, wkręcony w ścianę kadłuba silnika naprzeciw tarczy zębatej zamocowanej na wale korbowym silnika.
    REZYSTANCJA:
    - między stykiem a32 złącza elektron. urz . ster. silnika i masą(zapłon wyłączony): co najmniej 500 Ohm.;
    - między stykami A32 i A33 złącza elektron. urz. ster. silnika i masą (zapłon wyłączony): 600 do 1000 Ohm.
    Napięcie sygnału:
    - między stykiem 32 złącza elektr. urz. ster. silnika i masą (złącze "A" elektr. urz. ster. silnika rozłączone, zapłon włączony):maksymalnie 0,3 V.
    - między stykami A22 i A32 złącza elektron. urz. ster. silnika (zapłon włączony, a silnik nagrzany, pracuje na biegu jałowym): napięcie zmienne, powyżej 1 V.
    3. Czujnik położenia wału rozrządu
    Jest to czujnik indukcyjny, wkręcony w obudowę napędu wałów rozrządu naprzeciw koła zębatego wału rozrządu zaworów dolotowych.
    Napięcie zasilania:
    - między stykiem 3 złącza i masą (zapłon włączony, złącze rozłączone): co najmniej 4,8 V;
    -między stykiem 2 złącza i masą (zapłon włączony): co najmniej 4,8 V.
    4. Sonda Lambda
    Sonda lambda przekazuje do elektron.urz. ster. silnika napięcie w zależności od składu mieszanki (na podstawie zawartości tlenu w spalinach).
    Rezystancja:
    - między stykiem 3 złącza i masą: co najmniej 500 kOhm;
    - między stykami 3 złącza i A21 elektron. urz. ster, silnika: maksymalnie 5 Ohm.
    Napięcie zasilania:
    - między stykiem 2 złącza i masą (zapłon włączony, złącze rozłączone): co najmniej 11 V.
    Przekazywany sygnał:
    - między stykami złącza (kolejno) A8, A18, A30, B7 i stykiem B17 elektron. urz ster. (silnik nagrzany, pracuje na biegu jałowym): 50 do 1000 mV:
    - między stykami 4 i 3 złącza (zapłon włączony): 650 do 550 mV.
    Jest jeszcze kilka urządzeń ale te są najistotniejsze.
    Nawalił mi skaner (chyba coś z programem), jak będzie sprawny to prześlę cztery strony opisów.
    Pozdro!:|
  • #14
    JURAND50
    Level 10  
    Witam
    Dzięki za instrukcję . Czujnik pomiar jagby mi się zgadzał w tym przedziale co podałeś ,ale dalej klapa nie wiem odnośnie złącz urz, ster,silnika A22,A32, B17 itp o tych symbolach gdzie tego szukać ?
    Pozdro,,
  • #15
    facio41
    Level 13  
    wymień filtr paliwa,podobne objawy mialem w omega b wszystko ustało po wymianie filtra paliwa
  • #16
    JURAND50
    Level 10  
    czy jest taka możliwość około pół roku temu filtr paliwa był wyminiony , aczkolwiek poprzedni oryginał był super (drożny).
  • #17
    PAW_B
    Level 12  
    JURAND50 wrote:
    Witam
    Dzięki za instrukcję . Czujnik pomiar jagby mi się zgadzał w tym przedziale co podałeś ,ale dalej klapa nie wiem odnośnie złącz urz, ster,silnika A22,A32, B17 itp o tych symbolach gdzie tego szukać ?
    Pozdro,,



    CORSA B -silnik szarpie po odpaleniu na zimno
    Tu masz wykaz styków i rozmieszczenie pinów w komputerku.
    Pozdro!
  • #18
    JURAND50
    Level 10  
    Witam
    Dzięki za instrukcję ,mam pytanie odnośnie czujnika temp płynu chłodzącego. Który czujnik ma wpływ na podawanie danych po uruchomieniu silnika ?, chodzi tu o dziwnej pracy silnika na zimno , może coś ze ssaniem jest zwalone bo na ciepłym jest w miare ok .
    Pozdrawiam.
  • #19
    JURAND50
    Level 10  
    Jedna kwestia może ktoś mi powie jakie powinno być ciśnienie Bar podczas pracy silnika na listwie wtrysków i czy nie powinno spadać cisnienie np przez noc .
    Prawdopodobnie w tym cały problem z moim autem .
  • #20
    JURAND50
    Level 10  
    Z pomiarów na listwie mierzyłem jest 3bar ,nie wiem czy tyle ma być .Pytanie kieruje do dobrego znawcy PAW_B.
  • #21
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciśnienie dobre
  • #22
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam!
    Czy na gazie jest tak samo jak jest zminy?

    Pozdrawiam!
  • #23
    JURAND50
    Level 10  
    Na gazie jest OK problem w tym nie mam takiej opcji zapalania na gazie , gdy zapalam staram się wejść na szybkie obroty by przłączył na gaz . Gdy jest ciepły to nie mam problemu z pracą na benzynie na wolnych obrotach tylko z jazdą - muł 0 przyśpieszenia .
  • #24
    JURAND50
    Level 10  
    To wszystko przez ten je**ny przepływomierz .Dziwne i ne zrozumiałe podstawiełem tego felernego do corsy kolegi no i chodzi jak ta lala a w moim lipa . Kupiłem zamiennik na allegro i jako tako chodzi po uruchomieniu na zimnym , gorzej z wchodzenien na większe obroty .Myślę coś jeszcze jest nie tak ,ale sytuacja przerasta moj umiejętności .
    Ubolewan z powodu tego iż przestano mi już doradzać w tej kwestii .

    Moderated By goldwinger:

    Bez wulgaryzmów na przyszłość proszę.

  • #25
    kerob1
    Level 10  
    witam panowie mechanicy

    Mam problem z Corsa B 1.4 z gazem. Ostatnio była wymieniana uszczelka pod głowicą. Razem z planowaniem i innymi uszczelkami.
    Od tego czasu silnik po normalnym nagrzaniu wykazuje tendencje do wzrostu tempeartury w okolicach 100 st Celcjusza a nawet i więcej. Byłem u mechanika który podpiał mi samochód pod komputer i sprawdzał - jednak nie wykazało uszkodzonego czujnika temperatury silnika. Dmuchawa włącza się wprawdzie w okolicach 100 stopni ale nie zawsze i czasem strzałka wedruje na czerwone pole żeby zachwile opaść do 100 czasem mniej. Chłodnica pracuje, nawiew ciepły w środku samochodu też jest więc nie wiem czy to może być termostat czy może jest uszkodzony po prostu zegar wskazujący na desce rozdzoelczej.

    Jesli ktos ma jakiś pomysł niech da znać BARDZO PROSZĘ !!!
  • #26
    george49
    Level 10  
    Witam
    Jestem mechanikiem ,ale nie z tej branży .Kolego stanowczo za mało szczegółowego opisu i trudno określić przyczynę, bo jak zrozumiałem dzieje się po remoncie .O ile mi wiadomo to czujnik temp . wody tylko współpracuje ze wskażnikiem ,a termostat z temperaturą płynu który otwiera obieg po nagrzaniu do pewnej temp. Jeśli wskażnik działa i pokazuja to wina leży po stronie termostatu .
  • #27
    kerob1
    Level 10  
    a czy w corsie B 1.4 z 97 roku trzeba demontować cały rozrząd aby wymienić termostat albo sam wkład???
  • #28
    lajkonic
    Level 16  
    wymien czujnik temp. ,w oplach wszyskie sa niebieskie na 2 piny i nie sa drogie
  • #29
    Radeon 24
    Level 24  
    Widzisz przeciez, ze gosc byl na kompie i nie potwierdzono uszkodzenia czujnika (jesli byl robiony podglad parametrow). Druga sprawa to to, ze w oplu sa 2 czujniki cieczy chlodzacej. Jeden jest do zegarow a drugi do jednostki sterujacej. Tego pierwszego nie da sie podejrzec w kompie.

    Pytanie do wlascicela Corsy: co masz wlane w uklad chlodzenia?

    Pozdrawiam!
  • #30
    kerob1
    Level 10  
    witam

    Powiem szczerze że nie mam pojęcia co było wlewane w układ chłodzenia u poprzedniego mechanika. Pewnie przydałoby się wymienić ten płyn na coś co znam.