Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1,4 LPG Sonda lambda i jazda na światłach.

adamk 08 Sie 2007 21:36 4086 3
  • #1 08 Sie 2007 21:36
    adamk
    Poziom 10  

    Witam
    Mam problem z regulacją instalacji gazowej II generacji Landi centralka LCS A1 V05 E. Na biegu jałowym (bez włączonych świateł) daje się wyregulować w miarę poprawnie w pełnym zakresie obrotów, sonda lambda ładnie pracuje w całym zakresie. Problem pojawia się po włączeniu świateł lub innego dużego obciążenia prądowego.
    Po włączeniu świateł program wskazuje ubogą mieszankę, niski poziom napięcia z sondy lambda, a atturator chce się maksymalnie otwierać, wyłączam światła i problem znika, sonda pracuje poprawnie. Przy włączonych światłach praktycznie nie daje się wyregulować instalacji LPG. Obserwowałem to na laptopie podczas jazdy. Co ciekawe to samo zjawisko zachodzi zarówno na LPG jak i na benzynie (uboga mieszanka na światłach, niski poziom napięcia sondy lambda).
    Instalacja jest zamontowana w taki sposób, że przewód sygnałowy sondy lambda jest rozcięty i przechodzi przez centralkę LPG, ustawiona emulacja sondy "fala prostokątna".
    Sprawdzałem akumulator i ładowanie, jest OK. Przewody zasilające centralkę LPG (plus i masa) podłączone są bezpośrednio z akumulatora.
    Gdzie dalej szukać, a może ktoś miał podobne objawy, proszę o pomoc.


    Pozdrawiam
    Adamk

    0 3
  • #2 08 Sie 2007 22:48
    gracus7
    Poziom 26  

    mówisz o światłach mijania czy długich???przy właczeniu świateł alternator obciąża silnik i wtedy obserwujemy spadek napięcia może masz gdzieś jakieś zwarcie lub za duże obciążenie na lampach ... a jak jest obciążony silnik to sonda pokaże ubogą mieszankę... to tak samo jak z włączeniem klimy tylko że komputer podnosi wtedy obroty dla silnika i nie czuć tego obciążenia...

    ja u siebie w BMW jak silnik chodzi na wolnych obrotach i jak właczę światła to też obroty mi na chwilę spadają i silnik kuleje a alternator sprawny regulator napięcia też a akumulator ma 2 lata i też jest ok bo wiecznie auto stoi na światłach i problemu nie mam...

    0
  • #3 09 Sie 2007 00:23
    bako
    Poziom 14  

    Witam,

    masz problem w połaczeniu przewodu masy silnik-akumulator. Przy obciażeniu instalacji el.np.światłami na złym połaczeniu masowym odkłada się napięcie, wystarczy 0,5V aby występowały takie objawy jak opisujesz.
    Proponuje:
    1. poprawić połaczenie masowe silnik-akumulator (czysczenie styków i klemy)
    2. podłaczyć mase od centralki do masy z której jest brana masa do ECU
    (co wyeliminuje w przyszłości takie problemy)

    0
  • #4 09 Sie 2007 20:18
    adamk
    Poziom 10  

    Bardzo dziękuję to było to, słaba masa na silniku.
    Różnica potencjałów między silnikiem a minusem
    akumulatora była przy obciążeniu światłami w granicach 0,5V.
    Wymieniłem kabel i po sprawie.

    Pozdrawiam


    bako napisał:
    Witam,

    masz problem w połaczeniu przewodu masy silnik-akumulator. Przy obciażeniu instalacji el.np.światłami na złym połaczeniu masowym odkłada się napięcie, wystarczy 0,5V aby występowały takie objawy jak opisujesz.
    Proponuje:
    1. poprawić połaczenie masowe silnik-akumulator (czysczenie styków i klemy)
    2. podłaczyć mase od centralki do masy z której jest brana masa do ECU
    (co wyeliminuje w przyszłości takie problemy)

    0
  Szukaj w 5mln produktów