Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

4x DS18b20 +LCD = Termometr

Duch__ 20 Jan 2010 17:13 303997 493
Altium Designer Computer Controls
    zeeuss86
    Level 11  
    Z tego co mi wiadomo to najlepiej żeby podczas programowania nic nie było podłączone do nóżek 17, 18, 19 oprócz programatora. Może więc w programie i na płytce zmienić wykorzystywane nóżki uC? Moja wiedza o uC jest w najlepszym razie skromna i nie wiem pod które ewentualnie nóżki miałbym się podpiąć. Wiem że 23-28 są analogowe, więc może 3-6 na D4-D7 wyświetlacza, 12 na E i 13 na RS? To by chyba rozwiązało problem. Może jest lepsze rozwiązanie?
  • Altium Designer Computer Controls
    Dariusz Goliński
    Level 22  
    Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem.
    Opisuję tylko to co faktycznie sprawdziłem.
    Zrobiłem kilka układów i jeszcze nie spotkałem się z tym problemem. Na pewno się spotkam ale jeszcze się nie spotkałem.
    Wcześniej programowałem za pomocą 4 rezystorków i LPT, ale 2 tygodnie temu dodałem
    74HC244 i też gada.
    sziomal
    Level 11  
    Witam
    Wczoraj zmontowałem taki układzik z 4 czujnikami ale na atmega16 bo taki akurat miałem w domu i niestety nie wykrywa mi czujników a LCD działa. Zmieniłem deklaracje procesora na m16 i dalej to samo co może być przyczyną ??
    sziomal
    Level 11  
    sprawdź czy masz dobrze ustawioną wartość zegara 16...
    IMEX
    Level 20  
    tzn ma być 16 MHz czy ile

powiem tak mam kwarc 16 i w programie dalem 16 i nic to nie dalo -
    ustawilem na 1 MHz osc i w programie na 1 i dalej to samo
    dalem 8 i dalej to samo 85 i koniec
    przeczytalem caly post i nikt tego nie rozwiazał
  • Altium Designer Computer Controls
    Dariusz Goliński
    Level 22  
    85 oznacza że układ nie przesyła ci temperatury, sprawdź czujniki czy aby DS18B20 są dobrze podłączone o ile to program ducha.
    Wystaw program w załączniku.
    IMEX