Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

4x DS18b20 +LCD = Termometr

Duch__ 20 Sty 2013 09:02 294016 493
  • #451 20 Sty 2013 09:02
    Versus723
    Poziom 8  

Ja chcialem wrzucic program na arduino, chyba ze bascom tego nie obsluguje. Oryginalna aplikacja arduino w jezyku c programuje bez problemu.

• #452 03 Lut 2013 20:31
    zielony1973
    Poziom 10  

Witam. Jako, że jestem początkujący w tej dziedzinie, chciałem się poradzić
    doświadczonych kolegów jak przerobić dalej program. Do projektu kolegi DUCH - 4xds18b20 LCD dodałem sterowanie włączeniem led, buzera (opcjonalnie przekaźnika) po przekroczeniu założonej temperatury, zarówno za niskiej
    jak i za wysokiej (chodzi o piec CO) informuje mnie o tym fakcie działaniem diody oraz sygnałem z buzera.
    Następnie dopisałem sterowanie trzema włącznikami, które mają za zadanie informować mnie o otwartych drzwiach do różnych pomieszczeń. W przypadku zadziałania (otwarcia drzwi) na wyświetlaczu pojawia się napis informujący o otwarciu konkretnych drzwi oraz jest to sygnalizowane działaniem diody i sygnałem z buzera. Nie mogę sobie poradzić z wstawieniem kodu, który miał by sterować wyłączeniem "mojej kontroli" otwarcia tych drzwi. Chodzi o to by wyłączyć to sygnalizowanie otwarcia w porze dziennej. Dla doświadczonych wiem, że to jest banalne zadanie jednak ja nie mogę sobie z tym poradzić. Chciałem jeszcze dodać, że korzystam z BASCOMA DEMO i jestem ograniczony wielkością wsadu.
    Układ jest testowany na zestawie uruchomieniowym i jak na razie działa, za włączniki drzwiowe służą mi teraz switche dostępne na tym zestawie, nie wiem jak się będzie to zachowywać w chwili gdy włączniki będą oddalone od zestawu na odległość około 10 - 15 metrów.
    Pozdrawiam

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

• #453 06 Lut 2013 17:39
    djandriu
    Poziom 27