Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia problem z licznikiem

mariuszw978 09 Aug 2007 23:35 32652 25
  • #1
    mariuszw978
    Level 10  
    Problem dotyczy analogowej czesci licznika w Octavii 2000 rok 1.9 TDI, tzn wszystkie wskazówki sa martwe. VAG i KTS nie wykrywaja zadnego błedu, ale nie mozna wykonac testu elementów wykonawczych. W bloku wartosci rzeczywstych widoczne sa wskaznia obrotów, poziom paliwa, predkosc i temperatura. Czy ktos spotkał sie juz z tym problemem? Ewentualnie moze ktos ma do sprzedania licznik o numerze fabrycznym:1u1919034G
    Prosze o pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #3
    kamyczek
    Level 37  
    Jasne a immo i synchro to sobie potem wyczaruje ....
  • Multimetr Fluke
  • #4
    cardiag
    Level 30  
    do nowego wsadu sobie mozna dopisac stare wartosci gdzie potrzeba:)
  • #5
    mariuszw978
    Level 10  
    mieliscie taki przypadek? Nowy wsad pomogł?
  • #6
    mansky
    Level 18  
    Na początek spróbuj przelutowac na płycie licznika wszystkie nóżki od wtyczki.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    pablo_doctor
    Level 12  
    dokladnie - sprawdzij czy ni ma zimnych lutow, zwlaszcza w okolicy stabilizatora. To dosc czesta usterka .
  • #9
    wan_777
    Level 11  
    U mnie było podobnie. Czasami na zimnym silniku wskazówki opadały po przejechaniu kilku kilometrów i się nie podnosiły. Później nagle wskazywały. Zauważyłem, że po wlączeniu ogrzewania i skierowaniu na szybę po jakimś czasie wszystko wracało do normy. Wskazywało to na zimne luty. Po jakimś czasie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej opadł i się nie podniósł. Wymieniłem czujnik, nie pomogło. Zdemontowałem licznik, przejrzałem płytkę drukowaną, okazało się, że jedna ze ścieżek jest przepalona i lekko odklejona od płytki. Mogło to powodować zwarcie i zakłucać pracę wskaźników. Po polutowaniu ścieżki wszystko wróciło do normy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że ścieżka ta znajduje się w prawym górnym narożniku (widok płytki z tyłu), prowadzi od gniazda do małej czarnej kostki (możliwe, że to tranzystor). Najlepiej przejrzeć płytkę przez szkło powiększające i sprawdzić miernikiem. Powodzenia.
    Pozdrawiam.
  • #10
    badner
    Level 10  
    Jak mam rozumieć "wgraj nowy wsad"?
    Pozdrawiam.
  • #11
    s27
    Level 15  
    wgranie nowej zawartości niczego nie wnoszą do tego problemu, tylko ingerencja w płytę licznika
  • #13
    Andrzei Fx2
    Level 14  
    Witam
    Postanowiłem nieco odświezyć temat i dodać nowy post z pytaniem :)
    Może ktoś mi poradzi jak zdjąć wskazówki w tym liczniku a dokładniej od predkościomierza i obrotomierza ?
    Z góry dzięki za pomoc.
  • #15
    przysniciel

    Level 19  
    z tym widelcem to moze troche nie do konca dobry pomysl. Myslę, że łatwiej ciągnąć do siebie przekręcając lekko w lewą stronę (coś jak wykręcanie śrubki). Rozbierałem swoje już z 15 razy i się trzymają :)
  • #16
    monrant
    Level 22  
    tak się robi, kręcić i pociągać.
  • #17
    inko
    Level 10  
    miałem takie problemy z octawiami używany licznik kosztuje od 100 do 150 złoty przelutuj eprom ze swojego i powinno być dobrze
  • #18
    monrant
    Level 22  
    I padnie za jakiś czas, albo od razu kupisz uwaloną szafę.
    A naprawa to góra 20 min.
  • #19
    przysniciel

    Level 19  
    w moim przypadku standardowa usterke udalo mi sie usunac, zegary dzialaja caly czas ale nie do konca dobrze. Wzkazowka od predkosci lezy na 0 a stan km na wyswietlaczu sie nie zmienia, do tego podswietlenie obrotomierza pulsuje w zaleznosci od predkosci. Ktory element jest odpowiedzialny za odbieranie tych impulsow i obliczanie predkosci?
  • #20
    bombola
    Level 1  
    Witam pierwszy raz
    Widzę że problem z licznikami dręczy wielu, a odpowiedzi konkretnej chyba się nie dostanie.Czytałem o zimnych lutach,kontaktach na stykach,grzaniu całej płytki,ale tak naprawdę nic konkretnego się nie dowiedziałem.Piszą o stabilizatorze napięcia żeby poprawić luty i że jest na nim tylko nazwa producenta, ale na moim liczniku jest i nazwa "siemens" i symbol "TLE 42766" i gdyby ktoś znalazł zamiennik(lub oryginał) to mógł by podać jakieś namiary może faktycznie jego wymiana by pomogła
    Pozdrawiam
  • #21
    monrant
    Level 22  
    Nie pomoże. Problem nie w nim. usunięcie usterki to 20 min lacznie z wyjęciem zegarów, i na upartego może się obejśc bez lutownicy
  • #22
    momik12
    Level 31  
    monrant wrote:
    Nie pomoże. Problem nie w nim. usunięcie usterki to 20 min lacznie z wyjęciem zegarów, i na upartego może się obejśc bez lutownicy

    nie no to jest znęcanie się :D -przepraszam nie mogłem się powstrzymać
  • #23
    monrant
    Level 22  
    Przecież nie napisze co i jak. Taki dobry wujek to ja nie jestem.
  • #24
    przysniciel

    Level 19  
    juz naprawilem, grzalem plytke az smierdzialo ale wszystko dziala :) chyba byla to wina braku przejscia miedzy warstwami. Przy okazji zmienilem podswietlenie na bialo-czerwone - polecam, dobrze wyglada
  • #25
    adrianos2324
    Level 2  
    witam.Mam problem z licznikiem od skody octavi 2000 r wskazówki opodaja raz sie podnosza raz nie prosze o odpowiedz co to za usterka prosze niech ktos sie odezwie i powie co zrobil w takim przypadku jak ja usunac naprawiac cokolwiek pozdrawiam:cry::cry:
  • #26
    ciastek1985
    Level 11  
    Przelutuj procesor

    Moderated By CameR:

    Porada po 12 latach !

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.