Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

escort 1.4 w gazie nie rowno chodzi a na paliwie szarpie?

10 Sie 2007 13:46 3428 11
  • Poziom 10  
    witam, taqk jak juz w temacie wspomnialem mam escorta 1.4 91r. w gazie. otóż na gazie czasami zdarza sie ze obroty spadaja poniżej 1000 i zaczyna sie cały cząś, a natomiast na benzynie to juz całkiem szaleja obroty na biegu jałowym i nie raz gaśnie, a podczas jazdy strasznie szarpie dopiero jak wejdzie na wyzsze obroty to sie uspokaja.co to moze byc? bardzo prosze o pomoc

    Dodano po 3 [godziny] 17 [minuty]:

    czy moze to być wina silnika krokowego??
  • Moderator Samochody
    Zacznij od analizy układu zapłonowego, przede wszystkim przebicia w obwodzie wysokiego napięcia. Cewka WN, przewody, kopułka, świece (mniej prawdopodobne). Uruchom silnik wieczorem i po ciemku obejrzyj, przeważnie widać wszystkie przebicia na zewnętrznych elementach - to taka najprostsza metoda na pierwszy ogień.
  • Poziom 14  
    Ja bym zaczął od sprawdzenia przekaźnika który odłącza paliwo lub gaz.
    Wydaje mi się że złe działanie powoduje łączenie dwóch mieszanek.
    Jak sprawdzić: odłączyć przewód zasilający pompe paliwa i na gazie zimny silnik zapalić i niech chodzi aż się rozgrzeje na wolnych obr bez dodawania gazu po włączeniu się wiatraka
    wyłączyć silnik i ponownie uruchomić jest ok. i odwrotnie z gazem.
    Sprawdź przekaźnik i wtyczkę do niego luzy zaśniedziała.

    Powodzenia.
  • Poziom 16  
    Odłącz klemy od akumulatora (20 min),
    następnie odpal silnik niech pochodzi na samej benzynie z 15 min (bez dotykania pedału gazu),
    zgaś następnie jeździj na samej benzynie.

    Jak będzie chodzić normalnie na benzynie,
    pojeździj na gazie jak później zaczną się
    kłopoty z benzyną (nierówne obroty itd),
    doszukuj się wad w instalacji gazowej

    Jak nie pomoże, odłącz czujnik położenia przepustnicy (TPS)
    i zobacz czy jest różnica na benzynie.
  • Moderator Samochody
    Potencjometr przepustnicy, wtrysk i jego polaczenia , rezystro wtrysku, wszystkie masy i te na silniku, skrzynka z bezpiecznikami (zimne luty, brak kontaktu) . to tak na poczatek co sie moze zdazyc w tym ferdku, ja znam przypadki gdzie bez LPG w aucie dzialy sie takie cuda, wiec i tak dobrze ze to jeszcze chodzi :D
  • Poziom 15  
    swiece najlepiej motorcrafta (zalecane do forda) przewody (nie firmy janmor bo nadaja sie do smieci od razu) moze byc silnik krokowy
  • Poziom 10  
    wyczyściłem krokowca i juz obroty nie szaleją ale teraz wystarczy chyba jedynie podkrecić obroty bo są ponizej 1000, tylko nie wiem gdzie to sie robi, a moze cos jeszcze przeczyscic??
  • Poziom 27  
    miszakoz napisał:
    wyczyściłem krokowca i juz obroty nie szaleją ale teraz wystarczy chyba jedynie podkrecić obroty bo są ponizej 1000, tylko nie wiem gdzie to sie robi, a moze cos jeszcze przeczyscic??


    I nie będziesz wiedział skoro nie wiesz jaki masz nawet silnik
  • Poziom 10  
    he niestety ta odpowiedź w niczym nie pomoże.niektórzy znają sie na mechanice a niektorzy na czyms innym,to forum jest po to zeby sobie pomagac a nie nasmiewac
  • Poziom 34  
    Odpowiedź kolegi Leina jest właściwa ponieważ :niepełne dane jakie podałeś na wstępie (moderatorzy takie tematy z marszu wyrzucają do kosza) wskazują że prawdopodobnie posiadasz silnik 1.4 i ośmiozaworowy z wtryskiem jednopunktowym. Gdzie obok przepustnicy przykręcony jest silnik krokowy służący do uchylania przepustnicy (raczej nie masz możliwości ani potrzeby jego czyszczenia) W innych silnikach występuje zawór dodatkowego powietrza (który nie jest silnikiem krokowym) Jest to zwykły elektromagnes którego stany pośrednie są uzyskiwane przez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu. Więc co czyściłeś ,albo jaki masz silnik Może zamiast się jeżyć wypadało zapytać o co facetowi chodzi.
    ps. Obroty w okolicach 800/min to chyba dobrze?
  • Poziom 12  
    równie dobrze za pływanie obrotów może być odpowiedzialna odma. a więc szukaj lewego powietrza. przeczyść delikatnie rezystory w przepływomierzu. Dodatkowo sprawdź, czy zawór odpowietrzania skrzyni korbowej jest sprawny. To taka puszka albo plastikowa albo metalowa (w zaleznosci od modelu silnika) do której dochodzą 3 węże gumowe (okolice prawego kielicha mcpersona). wypnij węże i zatykaj je po kolei na odpalonym silniku. jesli zatkasz odpowiedni, silnik powinien sie uspokoić. Powodzenia