Teoretycznie powinienes uzyskac efektywnosc o 3db wyzsza (od 1 gl. )dla dwoch takich samych glosnikow. wiec to co piszesz z grubsza mozna przyjac za prawde...
W takim podlaczeniu nie spelnia wymagan - jak chcesz go podlaczyc? DO obydwu + sow? Nie bedzie gralo jak centralny... W takim wypadku zagraja tylko przesuniete fazowo sygnaly (wzgl. lewego i prawego kanalu)..Musialbys zmostkowac wzmacniacz.(konieczne odwrocenie fazy - temat walkowany).
Czyli rozumiem z takiego rozwiazania nic dobrego nie bedzie. A przy okazji mam jeszcze jedni pytanie : Mianowicie mam wzmacniacz Sankyo SRC-4040 i zastaniawiam sie czy mozna by go "ulepszyc" o np. 2 dodatkowe wyjscia na glosniki niskotonowe ( tzn. obcinajace wysokie czestotliwosci ) ??? Czy takie cos jest wogole wykonalne i warte bawienia sie w to ??
PS. Sorry ze tak duzo pytan ale jestem nowy w temacie.
a ja sie wetne do tematu czytalem kiedys, ze jezeli mamy jeden glosnik powiedzmy 86-90 dB, a polaczymy 2 takie same glosniki to efektywnosc wzrasta do ok. 100dB i moze nawet troche ponad to co wy na to
HACKER - zle slyszales...Efektywnosc wzrasta o 3 dB(w praktyce nie zawsze)...Jesli glosniki byly 8 omowe i podlaczyles rownolegle dwa w jednej obudowie , to wzrost efektywnosci bedzie 3 dB-owy, wzrost sprawnosci 6 dB-- sprawnosc mierzy sie przy stalym napieciu = 2,83 V, efektywnosc przy stalej mocy = 1 W..
Dla obliczenia maksymalnego cisnienia przy danej czestotliwosci potrzeba EFEKTYWNOSCI i mocy podanej na glosnik.
Czyli rozumiem z takiego rozwiazania nic dobrego nie bedzie. A przy okazji mam jeszcze jedni pytanie : Mianowicie mam wzmacniacz Sankyo SRC-4040 i zastaniawiam sie czy mozna by go "ulepszyc" o np. 2 dodatkowe wyjscia na glosniki niskotonowe ( tzn. obcinajace wysokie czestotliwosci ) ??? Czy takie cos jest wogole wykonalne i warte bawienia sie w to ??
PS. Sorry ze tak duzo pytan ale jestem nowy w temacie.