Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki reduktor-parownik? BRC Tecno czy BRC Eco?

astin1 11 Sie 2007 18:11 13938 4
  • #1 11 Sie 2007 18:11
    astin1
    Poziom 2  

    Dzień dobry.
    Mam pytanie do wszystkich znawców tematu. Szczególnie interesują mnie opinie specjalistów zajmujących się na co dzień montażem instalacji LPG firmy BRC, ale będę wdzięczny również za wskazówki innych doświadczonych forumowiczów.
    W związku z awarią reduktora parownika, zastanawiam się nad jego wymianą lub zamianą na inny model. Poniżej opiszę rodzaj instalacji i samochód w którym jest zainstalowana:
    Samochód Audi 80 b3 1,6 benzyna (kod silnika PP i moc 51kW) z elektronicznym gaźnikiem Pierburg, sondą lambda i katalizatorem. Zamontowana instalacja to BRC I generacji z reduktorem parownikiem Tecno 70kW i mieszlanikiem palnikowym oraz śrubą regulacyjna na dolocie przewodu do gaźnika (tzw. register) - instalacja po przebiegu ok 70tys km.
    Pytanie moje zrodziło się z powodu niedomagania tego układu, co spowodowane jest prawdopodobnym zużyciem membrany reduktora-parownika. Sytuacja wygląda tak, iż samochód stracił praktycznie całkowicie wolne obroty, a regulacja reduktora-parownika nic nie wnosi już do tematu.

    Czy w związku z powyższym mam kilka pytań:
    1. czy jest sens dalej kontynuować zabawę z nowym reduktorem- parownikiem Tecno (podobno nie cieszy się dobra opinią) , czy może lepiej zainwestować w model ECO (podobno bardziej trwały);
    2. czy przy zmianie TECNO na ECO nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż najmniejszy ECO to reduktor o min. wydajności do silników do 100kW - czy w związku z tym nie będzie problemu z poprawną jego regulacją i czy nie wzrośnie przy takiej zamianie zużycie lpg?;
    3. Czy w związku z faktem, iż przy poprzednim reduktorze TECNO i dobranym mieszalniku który posiadam (zapas zwiększenia dawki gazu przy śrubie regulacyjnej na przewodzie był bardzo mały), czy zmiana na ECO nie pociągnie za sobą potrzeby wymiany również mieszalanika? Może właśnie montaż ECO o większej wydajności niż TECNO będzie dawał się lepiej regulować przy tym mieszalniku?
    4. Czy w W-wie jest jakiś dobry punkt, który podejmie się wymiany i regulacji?
    Przepraszam z góry za pewną chaotyczność ale chciałem podać jak najwięcej informacji.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 8 [minuty]:

    ...aha - pragnę dodać jeszcze, że jedyną szansą na jazdę z obecnie niedomagającym reduktorem TECNO było zdławienie dolotu, celem wzbogacenia mieszanki (gdyż śruba na przewdodzi jest całkowicie odkręcona i tym sposobem nie można było już zwiększyć dawki gazu).
    Przez cały okres eksploatacji, aż do dziś układ nie posiadał żadnej kryzy na dolocie pracując stabilnie i poprawnie.
    Narodziło się również kolejne pytanie - czy na tak zdławionym dolocie można jeszcze pojeździć, czy raczej jest to już ostatnie tchnienie wspomnianego reduktora TECNO?
    Pozdrawiam serdecznie.

    0 4
  • #2 11 Sie 2007 23:28
    vvaldek
    Poziom 28  

    oba reduktory maja te samo moc 100 kw. choc byly reduktory TECNO o mocy do 70 kw wyjatkiem jest reduktor ECO z dolotem na rurke Fi 8 mm. ma on moc chyba 150 Kw .Niewiem skad ta zla opinia o reduktorze Techno z wlasnego doswiadczenia wiem ze reduktor TECNO przy mocy silnika wyraznie mniejszej od 100 kw czyli tak jak u Ciebie latwiej sie reguluje . trwalosc membramy w tych reduktorach to wlasnie okolo 70 000 km i nie masz co czekac trzeba albo jesli potrafisz sam zrobic to kupic zestaw naprawczy za okolo 80 zl i wymienic albo . zlecic to komus innemu . lub kupic nowy reduktor .musisz przekalkulowac co wolisz . z doswiadczenia wiem ,ze jesli sroba regulacyjna na przewodzie doprowadzajacym gaz do mieszalnika jest wykrecona powyzej 4 -6 obrotow to jest niewlasciwy mieszalnik . z [za duzy }.. Jednak w Twoim przypadku prawdopodobnie pekla juz membrama i ciagnie lewe powietrze .lub tak stwardniala ze podcisnienie niemoze jej wciagnac

    1
  • #3 12 Sie 2007 00:07
    astin1
    Poziom 2  

    Dziękuję za odpowiedź i zapraszam do dalszej dyskusji.
    Oczywiście, podliczając koszty zestawów naprawczych membran i kolanek (bo już delikatnie też przeciekają na uszczelnieniach) - wychodzi ok. 100zł. W tym momencie gdy ceny reduktorów TECNO i ECO spadły i oscylują w granicach 200-250zł - wydaje mi się to bardziej rozsądnym wyjściem. Tym bardziej, iż nie zawsze po wymianie zestawów naprawczych reduktory te pracują jak dawniej (ot opinia różnych montażystów).
    Dręczy mnie jednak pytanie...jaka będzie różnica kiedy zastosujemy reduktor (zamiast TECNO 70kW) ECO 100kW? Czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na pracę układu? Czy regulacja będzie trudniejsza, czy wręcz odwrotnie? Czy zużycie lpg też może skoczyć?
    Co do mieszalnika i ewentualnej jego zmiany.... faktycznie śruba jest wykręcona maksymalnie, ale jej położenie wcześniej było inne. Wydaje mi się, że membrana straciła już na tyle swoje właściwości, iż konieczne było tak duże zwiększenie dawki gazu, jednak jak widać i to jest za mało.
    Poza tym nie bardzo jakoś przemawia do mnie schodzenie ze średnicą mieszalnika, jeżeli można tego uniknąć. Bowiem każda forma dławienia (kryzowania) układu będzie powodowała niedostateczne napełnienie cylindrów świeżym ładunkiem, a co za tym idzie stratę na momencie obr. i w konsekwencji pogorszenie dynamiki samochodu (i tak nie za mocnego -70KM)
    Ot takie moje wywody na ten temat.
    Zapraszam do dyskusji.

    0
  • #4 12 Sie 2007 07:50
    vvaldek
    Poziom 28  

    dokladnie taj jest ze po wymianie mebram nie zawsze reduktor jest jak nowy, a to chyba dla tego ze material na mebramy juz niejest taki sam jak w orginalnym i szybko potem znow twardnieje . reduktor 70 Kw spokojnie wystarczy do twojego silnika

    0
  • #5 24 Maj 2009 10:25
    jjaromir
    Poziom 2  

    W sprawie zamiany reduktora Tecno na Eco różnica jest w gabarytach. Czy ktoś może się wypowiedzieć co do przyłączeń, czy się różnią ?

    Jak wykonać kryzę na dolocie w celu wzbogacenia mieszanki ?

    0