Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana przepływomierza klapowego na termiczny.

musculus 18 Lip 2012 22:15 91265 136
  • #121 18 Lip 2012 22:15
    piwek9
    Warunkowo odblokowany

    W temacie przepływomierzy jestem zupełnie zielony dlatego bardzo dziękuje za wszelkie wskazówki , na 4 cylindrach już pracuje ok do 3tyś obrotów , uczę się może cos wymyślę . Dzięki serdeczna musze poczytać jednak bo jestem za cienki . :|

  • Relpol
  • #122 09 Gru 2012 18:29
    roko772
    Poziom 2  

    Witam wszystkich, to mój pierwszy post tutaj. Mam Golfa MK2 z silnikiem NZ, w którym gaz na moje jest trochę dziwnie rozwiązany. Mikser jest przymocowany bezpośrednio do obudowy filtra powietrza i przed przepływomierzem, który nie działa(klapa obracająca się z bardzo dużym oporem+styki nie dotykające płytki, numer 0 280 200 048) i, gdyby tego było mało, z drugiej strony komory silnika. Czy można w takim układzie(mikser przed przepływką) zastosować przepływomierz termiczny czy lepiej iść już w prostą sekwencję?
    Pozdrawiam i gratuluję urządzenia ;)

  • Relpol
  • #123 09 Gru 2012 21:09
    ociz
    Moderator Samochody

    Można dać mikser między przepustnicą a klapowym przepływomierzem po dodaniu kompensacji parownika. Z przepływomierzem termicznym to już i kompensacji nie trzeba.
    Co do 4 generacji (po lamersku sekwencja) to nie wystarczy taka "prosta" bo fullgroup-a jest wymagająca.

  • #124 10 Gru 2012 11:19
    roko772
    Poziom 2  

    Czyli, jak dobrze rozumiem, zamontowanie miksera przed termicznym przepływomierzem jest bezpieczne? A co do wtrysku, u mnie wtryskiwacze benzynowe są podłączone pod jedno wyjście, co oznacza tyle, że wszystkie są uruchamiane jednocześnie.

  • #125 10 Gru 2012 16:11
    musculus
    Poziom 17  

    roko772 napisał:
    Czyli, jak dobrze rozumiem, zamontowanie miksera przed termicznym przepływomierzem jest bezpieczne? A co do wtrysku, u mnie wtryskiwacze benzynowe są podłączone pod jedno wyjście, co oznacza tyle, że wszystkie są uruchamiane jednocześnie.


    W przypadku przepływomierza termicznego mikser powinien być umieszczony za przepływomierzem (między przepływomierzem a przepustnicą) - tak, aby gaz nie płynął przez przepływkę. W przypadku przepływomierza klapowego na ogół mikser umieszcza się przed przepływomierzem - jest to znacznie prostsze do wykonania (przy mikserze za przepływomierzem klapowym należałoby kombinować z kompensacją).

    Odnośnie wtrysku gazu - owszem, jest to najlepsze rozwiązanie, ale podstawą jest sprawnie działający układ wtrysku benzyny. Jeśli w Twoim aucie nie działa przepływomierz to przed uruchomieniem sekwencji będziesz musiał go wymienić.

    Co chcesz uzyskać? Czy już kupiłeś auto z gazem, czy go sam montowałeś? Jeśli już kupiłeś auto z gazem i nie znasz jego historii to tam może czekać wiele niespodzianek i uszkodzony przepływomierz może być tylko jednym z wielu problemów. Jeśli natomiast sam montowałeś, wszystko cały czas działało dobrze, a dopiero teraz wystrzał gazu zniszczył przepływkę to wymiana uszkodzonego elementu i montaż sekwencji są godne rozważenia.

  • #126 10 Gru 2012 19:23
    roko772
    Poziom 2  

    Powiem tak: auto już z gazem kupił mój brat(instalacja bodajże I generacji, komputera jakiegoś od gazu pod maską jeszcze nie widziałem), ja czekam na odpowiedni moment by się za niego zabrać, gdyż jestem na właśnie rozpoczętych studiach(mechanika i budowa maszyn na PG). Przepływomierz nie działa od co najmniej roku, by silnik odpalał klapka, która nie obraca się swobodnie, jest po prostu ustawiona w jakimś położeniu. Z tego powodu chcę wymienić przepływomierz na termiczny i jakoś inaczej rozwiązać podawanie gazu.
    P.S. Przepraszam, jeśli na kilometr czujecie, że jestem zielony w tych tematach, przyznaję się do tego bez bicia :|

  • #127 10 Gru 2012 19:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak zamontujesz przepływomierz termiczny to wtedy nie będzie problemu żeby mikser(inny niż obecny) przenieść w bardziej odpowiednie miejsce, czyli bliżej przepustnicy.

    roko772 napisał:
    wszystkie są uruchamiane jednocześnie

    I właśnie dlatego wymagał by szybkich wtryskiwaczy w przypadku 4 generacji.

  • #128 10 Gru 2012 20:29
    musculus
    Poziom 17  

    roko772 napisał:
    Powiem tak: auto już z gazem kupił mój brat(instalacja bodajże I generacji, komputera jakiegoś od gazu pod maską jeszcze nie widziałem)

    Komputer gazu może być gdzieś schowany, ale I generację poznasz po tym, że na wężu idącym do miksera jest tylko śruba regulacyjna. II generacja - na wężu tym jest silnik krokowy, od którego muszą iść jakieś kabelki.
    roko772 napisał:
    ja czekam na odpowiedni moment by się za niego zabrać, gdyż jestem na właśnie rozpoczętych studiach(mechanika i budowa maszyn na PG).

    Czy chcesz się tym autem samodzielnie "bawić" (w sensie, żeby poznawać działanie i eksperymentować z czystej chęci poznania, jak to działa), czy po prostu chcesz je minimalnym kosztem doprowadzić do w miarę prawidłowego działania?
    roko772 napisał:
    Przepływomierz nie działa od co najmniej roku, by silnik odpalał klapka, która nie obraca się swobodnie, jest po prostu ustawiona w jakimś położeniu. Z tego powodu chcę wymienić przepływomierz na termiczny i jakoś inaczej rozwiązać podawanie gazu.

    Skoro chcesz przy aucie działać samodzielnie i pozostać przy mikserze to możesz śmiało zakładać przepływkę termiczną. Odnośnie podawania gazu - będziesz musiał zastosować inny mikser. Jeśli to pierwsza generacja to możesz pomyśleć nad Blosem - to ciekawy patent. A jeśli chcesz pójść w stronę wtrysku gazu to proponowałbym zostać przy przepływce klapowej z tego względu, żeby nie komplikować sobie regulacji. Poza tym jeśli zlecisz instalację sekwencji w jakimś warsztacie, a przy montażu lub strojeniu zostaną popełnione jakieś błędy to warsztat będzie mógł zwalać winę na nietypowy przepływomierz, więc lepiej mieć oryginalne rozwiązanie, żeby nie doszło do takiej sytuacji.

  • #129 10 Gru 2012 22:00
    roko772
    Poziom 2  

    Zawór regulacyjny mam idealnie na widoku, więc jest to I generacja.
    Na zabawę z tym MK2 przyjdzie czas w wakacje, w lipcu kończy się homologacja na butlę to i inne rzeczy się ogarnie. Teraz zależy mi głównie na tym, żebym mógł nim bez większych problemów przejechać te 150 kilometrów do Gdańska ;)
    I wielkie dzięki za podsunięcie pomysłu z BLOS-em, dość proste rozwiązanie, które osobiście lubię. Jeśli ceny będą "w miarę" to biorę w ciemno(coś sporo jak na Golfa z 91 roku, liczył ktoś? :P). Ale w celu montażu na pewno nie będę odwiedzał żadnego warsztatu, z wyjątkiem własnego. Mieszkam na wsi, więc garaż, gdzie mógłbym wymienić mikser, mam dosłownie na wyciągnięcie ręki. Problemem, jak znam życie, będzie jedynie analizator spalin, ale jeżeli mnie pamięć nie myli mamy znajomego diagnostę, który nawet "za flaszkę" mógłby po godzinach wpuścić mnie na SKP, bym mógł to wyregulować.
    Przy przepływce jeszcze będę się zastanawiał, wszystko zależy od kosztów i od tego, ile to wytrzyma.

  • #130 06 Lut 2013 16:09
    rudi1125
    Poziom 1  

    Witam kolegę w zwiazku z tematem jaki jest powyżej mam kilka pytań.
    1.)Czy posiada może kolega jedną taką płytkę na sprzedaż?
    2.)W jakiej firmie kolega zamawiał te płytki?W jakiej ilości i jaki był koszt?
    3.)W jaki sposób została zaprogramowana płytka.Chodzi mi o to czy przez komputer stacjonarny czy w samochodzie przez moduł sterujący silnika.
    4.)W jaki sposób została połączona płytka przepływomierz moduł sterujący silnika.
    5.)Jakie są problemy w uruchomieniu tego paatentu i na co trzeba zwrócić uwagę?
    z góry dziękuję za odpowiedż z poważaniem adam strzecki

    Dodano po 24 [sekundy]:

    Witam kolegę w zwiazku z tematem jaki jest powyżej mam kilka pytań.
    1.)Czy posiada może kolega jedną taką płytkę na sprzedaż?
    2.)W jakiej firmie kolega zamawiał te płytki?W jakiej ilości i jaki był koszt?
    3.)W jaki sposób została zaprogramowana płytka.Chodzi mi o to czy przez komputer stacjonarny czy w samochodzie przez moduł sterujący silnika.
    4.)W jaki sposób została połączona płytka przepływomierz moduł sterujący silnika.
    5.)Jakie są problemy w uruchomieniu tego paatentu i na co trzeba zwrócić uwagę?
    z góry dziękuję za odpowiedż z poważaniem adam strzecki

  • #131 06 Lut 2013 20:25
    musculus
    Poziom 17  

    rudi1125 napisał:

    Witam kolegę w zwiazku z tematem jaki jest powyżej mam kilka pytań.
    1.)Czy posiada może kolega jedną taką płytkę na sprzedaż?
    2.)W jakiej firmie kolega zamawiał te płytki?W jakiej ilości i jaki był koszt?
    3.)W jaki sposób została zaprogramowana płytka.Chodzi mi o to czy przez komputer stacjonarny czy w samochodzie przez moduł sterujący silnika.
    4.)W jaki sposób została połączona płytka przepływomierz moduł sterujący silnika.
    5.)Jakie są problemy w uruchomieniu tego paatentu i na co trzeba zwrócić uwagę?
    z góry dziękuję za odpowiedż z poważaniem adam strzecki


    Płytki zamawiałem w Merkarze (mają cennik na stronie internetowej) - zamawiałem 24 sztuki, bo wtedy wychodzi lepsza cena. Mam jeszcze parę i mogę odstąpić.

    Układy po zmontowaniu programujemy "na biurku" - podpinamy programator (ja mam oryginalny z Atmela, ale można zrobić własny - schemat możemy znaleźć choćby tutaj. Do kompilacji programu używam AVRstudio (do ściągnięcia od Atmela).

    Na płytce są wlutowane złącza śrubowe - trzeba przygotować kabelki i po prostu przykręcić.

    Odnośnie problemów z uruchomieniem: Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na to, że przepływomierz klapowy musi być zasilany z 5V i musi mieć charakterystykę logarytmiczną (taki, jak w układach Motronic 1.1 i 1.3). Jeśli w aucie jest inny przepływomierz klapowy to niestety mój układ nie będzie z nim pracować. Z doświadczenia wiem, że oprócz Motronica układ działa między innymi również w systemie Digifant.

    Inne problemy - zależy, czego oczekujemy. Jeśli chcemy uzyskać z auta maksimum osiągów (np. jest to auto startujące w rajdach) to trzeba trochę wysiłku włożyć w optymalne dostrojenie układu. Jednak osoby zajmujące się tuningiem na pewno mają doświadczenie w regulacjach i dopasowanie przepływki nie powinno być dla nich problemem.

    Problemy mogą być też inne, trudno wszystkie przewidzieć. Przykładowo spotkałem się z przypadkiem, gdy ktoś zastosował bardzo miękką gumę do połączenia nowego przepływomierza i układu nie dało się wyregulować (po dodaniu gazu silnik mocno "zasysał" gumę i zmieniała się średnica dolotu, co skutkowało "zgłupieniem" układu sterującego. Pomogło zastosowanie sztywniejszej gumy).

  • #132 18 Mar 2013 14:49
    jedynakk
    Poziom 2  

    musculus zrobisz mi taka przejsciówke z klapkowca na termiczny podaj cene ja sie cholera nie znam na ekektronice a u mnie w m43 1.8 bezyna juz 4 klapkowce padly w rok
    prosze nie odmawiaj

  • #133 24 Mar 2013 17:08
    musculus
    Poziom 17  

    jedynakk napisał:
    musculus zrobisz mi taka przejsciówke z klapkowca na termiczny podaj cene ja sie cholera nie znam na ekektronice a u mnie w m43 1.8 bezyna juz 4 klapkowce padly w rok
    prosze nie odmawiaj


    Płytkę elektroniki ewentualnie mógłbym wykonać, ale chciałem zaznaczyć - układ nie zapobiega wystrzałom gazu, jedynie zmniejsza jego skutki. Po kilku większych wystrzałach również przepływka termiczna będzie do wymiany - plusem jest to, że jest ona tańsza oraz to, że nawet jak wystrzał gazu ją zniszczy to autem da się dalej normalnie na gazie jechać. Jednak jeśli chcesz się całkowicie pozbyć problemów z wystrzałami to pomyśl nad założeniem wtrysku gazu.
    Druga sprawa - jeśli chcesz, żebym Ci pomógł indywidualnie to pisz na PW.

  • #134 07 Kwi 2013 11:19
    amsis
    Poziom 1  

    Witam, pomógł by mi ktos w wykonaniu takiej płytki

  • #135 07 Kwi 2013 16:59
    yutis
    Poziom 8  

    amsis napisał:
    Witam, pomógł by mi ktos w wykonaniu takiej płytki


    Pisz PW do musculus'a. Płytka działa super jestem bardzo zadowolony z tej przeróbki no i osiągi auta wzrosły zauważalnie.

  • #136 15 Kwi 2013 18:58
    MIKUr1
    Poziom 9  

    Również zanabyłem płytkę od kolegi musculusa. Co prawda było to dawno, bo nie mogłem się zebrać do montażu, ale na tę chwilę jestem na etapie strojenia i majstrowania z obudową filtra powietrza. Wygląda na to, że chodzi jak ta lala, pali jak paliła, żadnych niepożądanych efektów. Ze swojej strony dodam jeszcze jeden sposób strojenia - znajdujemy sobie jakiegoś pomagiera, wpinamy miernik na przepływomierz klapkowy i mierzymy napięcia począwszy od biegu jałowego aż do końca skali, powiedzmy ze skokiem co 250obr/min. Zapisujemy wyniki, zakładamy nową przepływkę i dopasowujemy potencjometrami napięcia dla odpowiednich obrotów. Oczywiście jak ktoś nie ma analizatora albo sondy szerokopasmowej :P Jak już zmontuję do końca i ustawię, oczywiście dam znać o efektach.

  • #137 07 Mar 2017 09:07
    michal_fraczek
    Poziom 1  

    Przegrzebałem sobie cały, niemal 4 letni wątek.
    Mój problem to przepływomierz klapkowy w e30 325i m20. Na niskich obrotach szarpie. Szykuję strokera 2.8 oraz ostro zmodyfikowaną głowicę, za kawałek plastiku firmy MILLER nie zapłacę 400 dolarów, więc chciałbym sam zmienić przepływomierz na termiczny, według google jest to szybka i prosta sprawa - http ://w ww.e30clubsa.co.za/forum/index.php?/topic/1021-afm-to-maf-swap/
    Z tego tylko nie wiem gdzie włożyć czujnik temperatury, ot tak do środka pzepływomierza?

  Szukaj w 5mln produktów