Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA II (G) KOMBI 1.6 16v Wolne obroty falują i dławi się

zijacek 23 Lip 2008 18:16 52860 79
  • #61 23 Lip 2008 18:16
    KenyBDG
    Poziom 13  

    Dzisaj bylem na szrocie, zabralem ze soba komputer podlaczylem sie ...zczytalem bledy ..P1405 -EGR, wyciaganlem z innej astry EGR i co .. bledu nie ma samochod chodzi normalnie obroty chodza idealnie. Jestem w lekkim szoku bo 2 miesiace temu zalozylem inny EGR...tyle ze musialem kupic jakas trefna uzywke ,zalozylem zardzewiala zabrudzona uzywke i wszystko dziala ok ...wiec diagnoza uszkodzony EGR . Niestety nie zostawilem tego co mieli na szrocie bo facet zaspiewal za EGR 200 zl ... wysmialem i poszedlem na allegro , nowka oryginal 290 .

  • Sklep HeluKabel
  • #62 23 Lip 2008 20:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #63 23 Lip 2008 22:00
    KenyBDG
    Poziom 13  

    masz jakis dokladniejszy opis ? :)

  • #64 23 Lip 2008 23:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #65 25 Lip 2008 22:54
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Obejrzyj sobie przepustnicę.Jak zapaskudzona to wyczyść.To samo z zaworem EGR.Jest taki preparat firmy Wurth , który załatwi oba problemy naraz.pozdrawiam i życzę sukcesów.

  • #66 25 Lip 2008 23:29
    KenyBDG
    Poziom 13  

    przepustnica mega czysta ... EGR takze

  • #67 25 Lip 2008 23:35
    speccar
    Poziom 17  

    elektrit moze podzielisz sie schemacikiem?:D

  • #68 26 Lip 2008 07:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #69 26 Lip 2008 17:54
    techrys
    Poziom 28  

    Schemat dostępny również tu: Link oraz tu: Link
    Przykro mi elektrit, nie jesteś jedyny ;)

  • #70 26 Lip 2008 18:54
    speccar
    Poziom 17  

    pozwole sobie na male pytanie..
    nie wiemczy dobrze to odczytalem czy schemat podany w zalaczniku pasuje do silnikow x16xe,z16xe,x18xe,z18xe
    czy jest to schemat do z22se..?

  • #71 26 Lip 2008 20:26
    KenyBDG
    Poziom 13  

    No wiec wlasnie , czy bedzie dzialal w X16XEL , bo w tych silnikach gniazdo od EGR jest inne, ale podobne

  • #72 28 Lip 2008 14:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #73 03 Sie 2008 23:44
    grzegorz_grw
    Poziom 2  

    Witam wszystkich
    Z tym falowaniem obrotów w tym modelu to chyba standard. Też mam kombi Astre II 1.6 16V albo X16XEL. O dziwo na gazie chodzi lepiej niż na benzynie :) No ale do rzeczy. Po wielu stronach przeczytanych forum przystapiłem do czyszczenia krokowca od wolnych obrotow ( bo ponoć na gazie krokowiec jest pomijany [ instalcaj gazowa ac50 z emulacją sondy], a tu problem tylko na beznynie ). No i stało, nie przykładając się zbytnio do tej czynności, pozmontowaniu problem ustał. Ależ byłem zadowolony - niestety nie długo bo w kilka dni problem znowu powrócił. Znowu forum, myśle coś nie tak zrobiłem. Rozkręciłem ponownie silniczek, zostawiłem na noc w beznynie ekstrakcyjnej, +WD40 wszedzia gdzie siędało, czyszczenie gniazda iglisy i po zmontowaniu znowu radosć. Obroty OK ale przez pierwsze dni, potem problem powrócił. Znowu forum i doszłem do wniosku, że to przez emulacje sondy lamda, stara instalacja gazowa itd.... Podpiołem kompa pod sterownik LPG przestawiłem emulasje sondy lambda z standard na auto i problem zniknął. Przejeździłem miesiac i znów się pojawił. ale to już dłuższy czas. Znowu forum i .... czas na EGR. Na probe podłożyłem pod zawór blaszke wyciętą z piwa i run. Silniczek odpalił i aż miło było słyszeć rowniótkie, upragnione stabilne obroty. Nawet rych kierownicy (prca wspomagania) z jednoczesnym zapaleniem świateł nie spowodowała wiekszych drgnięć wskazówki obrotomierza. No to przejazdzka. Autko śmiga. Kurcze nawet gazu nie trzeba dawać przy ruszaniu, wszystko plynnie. I tak do pierwszych okolo 10km. Zapalił się check, a ponieważ jechałem na gazie to nie odczułem zmiany w pracy silnika (tak mi się wydaje). Po przejściu na benzyne autko chciało się zadławić, no i w końcu zgasło.

    Tyle z moich doświadczeń z falujacymi obrotami. Nie wiem co dalej. Narazie pomęcze EGR i spróbuje oszukać troszke mechanike w EGR. Chyba poprzez zalożenie zwykłej podkładki z piwa zabolokwałem częściowo pracę iglicy zaworu. Jeśli sterownik mierzy położenie tej iglicy, trzeba jej pozwolić na ruch a sprobuje zaslepić sam otworek dolotu spalin do EGR. zobacze co to pomoże.

    O wynikach poinformuje.

  • #74 17 Sie 2008 23:12
    Loman
    Poziom 1  

    Jestem właścicielem 1.6 16 V gaz sekwencja i mam ten sam problem - i z tego co wiem to jest cecha charakterystyczna tych silników. Nie chodzi o to że na gazie ci chodzi dobrze a na benzynie źle tylko o to że jest zimny na gaz sie przełancza dopiero jak sie troszkę nagrzeje i dlatego nie jesteś w stanie tego w ten sposób sprawdzić. sprobuj przełączyć na benzyne jak sie nagrzeje czy będzie sie zachowywał podobnie - mojemu przechodzi. a i po drugie tez jest z nim taki problem ze nie lubi ... ciepłego powietrza . jak jest upal to tez sie `inaczej` zachowuje. nie znam sie za bardzo , po prostu moje doświadczenie.

  • #75 17 Sie 2008 23:26
    grzegorz_grw
    Poziom 2  

    Z tym przełączaniem na gaz mam troszke inaczej. Przejście z benzyny na gaz następuje po przekroczeniu progu 2000obr/min. Czujnik temperatury jest ignorowany bo go niema :) - przynajmniej w instalacji gazowej. Jak podłącze centralke LPG pod PC to temperatury brak. Co do falowania obrotów to są one zarowno na zimnim jak i na ciepłym silniku - mówie zasilaniu benzyną. Na zimnym silniku bywa tak,że po odpaleniu utrzymuje obroty 1500 aż do zagrzania i potem spadają do 800 po nagrzanie, ale bywa też i tak, że jak na zimnym odpale to obroty falują od 700 do 1500. Wydaje mi sie że powinno tu coś działać na wzor ssania, ale ECU głupieje i nie wiem dlaczego.Z moich doświadczeń najlepszy efekt przynisło zaslepienie EGR. Ale później i tak zapalił sie Check. Próbuje dorobić troszke inną podkładke zaslepiającą do egr, jak pomoże dam znac.

  • #76 28 Lis 2008 05:28
    bartlomiej26
    Poziom 2  

    Witajcie !!! jeżeli macie dalej taki problem spróbujcie od pompy paliwa ja miałem to samo przyczyn miałem 2 mianowicie:

    1.Pompa paliwa zamiast podawać ciśnienie 3 bary podawała 1,5

    2.Emulator Gazu. takie małe cuś kostka a w niej płytka z układem scalone 2 elementy były spalone.

    Koszt naprawy 150 zł z wymianą pompy Pompa z Hans'a 120 zł

    POZDRO !

    PS: TERAZ ŚMIGA JAK TA LALA NIE TO AUTKO :)
    W razie pytań moje GG 5743844

  • #77 25 Maj 2009 18:16
    boro267
    Poziom 10  

    OPEL ASTRA G 1,6 16V X16XEL falowanie obrotów,szarpanie
    Witam prosze o rade odnosnie falowania obrotów i szrpania na zimnym silniku w mojej astrze.
    A wiec zaczne od tego ze, swiece,filtry,czujnik temp. są wymienione ponatto wyczysciłem silnik krokowy, przepustnice,przejrzałem praktycznie wszytskie przewody cisnieniowe,nadmieniam ze po podłaczeniu kompa wyskakuje tylko bład EGR-U ale to dlatego ze jest zaslepiony.Jak sie silnik rozgrzeje to nie szarpie nie faluje spalanie jest w nomrmie ,brak jakich kolwiek obiawów ,autko jest wyposazone w sekwencyjna instalacje gazoiwą STAG-300 po pojawieniu sie wyzej wymienionych obiawów byłem u gazowników nie stwierdzili w tym winy instalacji. W załączniku jest krotki filmik nakrecony kom. jak fajuja obroty.

  • #78 28 Paź 2009 23:38
    matush24
    Poziom 9  

    Witam
    podepne sie pod temat mam Asterke 1.6 8v X16SZR i ciagle problem z EGR-em, pod kompem wyskakuje EGR LINEAR POSITION, poczytalem troszke i widze ze jest do tego emulator, pytanie czy to faktycznie dziala?? czy ten schemat co jest do Z22SE podejdzie pod moj silniczek?? jesli nie czy ma ktos schemat do tego? mam dosyc tej kontrolki a to juz moj 2-gi egr w ciagu 2 lat i chcialbym ten problem rozwiazac raz na zawsze.
    z gory dzieki za odpowiedzi

  • #79 29 Paź 2009 13:40
    toffic-k
    Poziom 16  

    kolego mam złą informacje dla ciebie: jedynie remap sterownika cie ratuje, w tych silnikach po pewnym przebiegu AFR dla wolnych obrotów jest..... do dupy delikatnie mówiąc, podmienianie wszystkich czujników na nowe nie ma najmniejszego sensu

  • #80 17 Lis 2009 00:53
    adasko6891
    Poziom 2  

    witam

    mialem ten sam problem w vectrze 2.0 i powiem wam ze u mnie pomogl car doctor ktory dolalem do oleju glupie 20 zl i po problemie kupilem go w kauflandzie hehe ale victoria smiga i ma normalne obroty
    pozdrawiam