Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tempomat w peugeocie

12 Sie 2007 16:30 3396 9
  • Poziom 9  
    jak zalozyc tempomat do peugeota 306?? gdzie kupic i jak to zrobic
  • Poziom 20  
    jaki rok produkcji i jaki silnik
  • Poziom 9  
    1997r i 1.4 pod maska... niestety w takich autach tempomatow seryjnie nie montowali

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam mam niezla trase do zrobienia w natepnym miesiacu bo ponad 5 tys kilometrow musze objechac i boje sie ze mi noga odpadnie:) a zreszta spalanie jest mniejsze na tempomacie
  • Poziom 20  
    w tym modelu nie da rady
  • Poziom 9  
    czyli cegla pod i na pedal gazu:) i lecimy przez zachodnia europe:)
  • Poziom 23  
    Gaz ręczny jak w C-330 -"prawie jak tempomat"
    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Standardowe pytanie, czy gaz na linke czy "elektroniczny".
    Jeżeli na linke i jesteś majsterklepką to da rade. Trzeba tylko wiedzieć jaki jest tam w tym peugeocie sygnał z czujnika prędkości pojazdu. Jeżeli jest to sygnał z grubsza prostokątny i mniejwięcej 15 impulsów na obrót koła (o ile dobrze pamiętam) to można zastosować tempomat oplowski (np od opla omegi B, do nabycia na alledrogo za ok. 80 PLN). Ten tempomat jest urządzeniem autonomicznym, podłączasz zasilanie, 3 przyciski sterowania, sygnał prędkości pojazdu i świateł stopu (czujnik naciśnięcia hamulca). Można jeszcze dać czujnik wciśnięcia sprzęgłą, ale nie koniecznie. U swoim aucie nie mam;) Podłączasz te 8 kabelków i działa. W środku takiego sterowanika tempomatu jest elektronika sterująca (m.in procesorek '51 realizujący algorytm regulacji PID) i silniczek krokowy który nawija / odwija na rolkę linkę która z tegoż tempomatu wystaje. Linke podłącza się przy przepustnicy równolegle do linki od gazu. I to jest nawiększy problem, trzeba wyczarować jakieś mocowanie itp. Ale nie jest to bardzo duży problem. Zamontowałem już parę takich tempomatów do samochodów które tempomatu nigdy nie miały / nie występowały. Ale do francuza żadnego nie montowałem, więc nie wiem jak tam z sygnałem prędkości pojazdu. Pozostałe "sygnały" powinny pasować. Jeżeli ktoś jest bliżej zainteresowany "tempomatologią", to mogę udostępnić materiały i doświadczenia... ;)[/url]
  • Poziom 9  
    no ja bym byl bardzo zainteresowany tymi materialami:)
  • Poziom 10  
    bartek_j ja jestem bardzo zainteresowany jak by była możliwość prosił bym o schemat podłączenia tego wszystkiego
  • Poziom 35  
    wkleję coś co już w jedym poście napisałem, mam nadzieje że moderator się nie zdenerwuje.
    Schematu mi sie nie chce rysować, bo taki już jest wśród schematów od Opla Omegi B. Mogę wkleić moje wypociny w któych już kiedyś opisywałem jak to połączyć, podłaczałem w Astrze F
    A tu rozpiska zlacz:
    Tempomat posiada zlacze 10 pinowe, 2 rzedy po 5 pinow oznaczone literami od A do K (z pomienieciem litery I ). Litery sa widoczne na zlaczu. Po kolei:
    A - manetka, przycisk reset ("O") normalnie zwarty do +12. sluzy do dezaktywacji tempomatu.(odlaczenie od +12 wylacza)
    B - manetka, przycisk "I", normalnie rozwarty, do +12 aktywacja tempomatu i zwiekszane predkosci
    C - manetka, przycisk "R", normalnie rozwarty, do +12 zmniejszanie predkosci
    D - czujnik sprzegla, normalnie zwarty (zwarty przy puszczonym sprzegle) do +12V. U mnie na polaczone na stale. z +12V
    E - masa
    F - Zasilanie, +12V, max 5A
    G - swiatla STOP. ciekawostka: pozostawienie tego przewodu niepodlaczonego powoduje ze tempomat traktuje jakby byl hamulec nacisniety. Tzn aktywny stanem 'wysokim' z wewnetrznym podciaganiem do +. U siebie podlaczyme zaraz przy wlaczniku swiatel stop.
    H - linia diagnostyczna. Zostawic niepodlaczone Smile
    J - polaczenie ze sterownikiem skrzyni automatycznej. pozostawic niepodlaczone przy skrzyni manualnej..
    K - czujnik predkosci. Ja podlaczylem do niebiesko - czerwonego w kostce od radia.