Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kosiarka do trawy-bez kondensatora?

lisos 12 Sie 2007 16:53 3705 5
  • #1 12 Sie 2007 16:53
    lisos
    Poziom 22  

    jak się włączy słychać zamknięcie zwory obwodu magnetycznego, silnik ma 900W i ładnie kosi, pierwszy raz widzę taką niemiecką konstrukcje silnika, może ktoś wie jak to działa

  • #2 12 Sie 2007 17:12
    jony15
    Poziom 22  

    może " fazą rozruchową " steruje wyłącznik odśrodkowy

  • Pomocny post
    #4 18 Sie 2007 20:39
    wmazek
    Poziom 14  

    Witam wszystkich!
    Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada
    uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego grubym drutem. W związku z tym, że jest to zwój zwarty , nagrzewa się do wysokich temperatur. Ogólnie silniki kosiarek elektrycznych pracują w podwyższonych temperaturach , dlatego należy po sezonie wnętrze kosiarki wyczyścić z resztek trawy. Przewietrzenie wówczas będzie bardziej skuteczne.
    Pozdrawiam wmazek.

  • #5 19 Sie 2007 16:35
    lisos
    Poziom 22  

    o i to jest dobra odpowiedź, dzięki wmazek,czytałem kiedyś , że silniki ze zwojem zwartym to w malutkich silniczkach np.magnetofon szpulowy, czego to Niemcy nie wymyślą, jeszcze spytam dlaczego mi się przy przeciążeniu wyłącza, a po wystygnięciu mogę już uruchomić, czy ma jakiś wbudowany termik i jak sie do niego w razie awarii dobrać?

  • #6 20 Sie 2007 21:49
    wmazek
    Poziom 14  

    Przezwajam dużo silników , między innymi i do kosiarek. Niektórzy producenci wstawiają termiki na wspólnym przewodzie uzwojenia silnika.
    Może być tak ,że silnik ma skrót na uzwojeniu i szybciej sie przegrzewa.Winne mogą być również zatarte bądź rozbite łożyska , które powodują że wirnik trze o stojan . W silnikach tego typu , gdzie hamulec jest luzowany przez pole magnetyczne stojana , silnik szybciej się przegrzewa i ulega awarii. Należy pilnować aby wnętrze komory silnikowej było drożne dla przepływu powietrza. Robiłem silniki tego typu o mocy 1,5 kW. Na ogół rolą tego termika jest trwałe przerwanie obwodu.Jeżeli chodzi o wymianę to jest taka możliwość po podgrzaniu uzwojenia do temperatury , przy której można oddzielić termik od uzwojenia.
    pozdrawiam wmazek.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson