Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy?

mis_dj 12 Aug 2007 18:35 59164 17
    mis_dj
    Level 11  
    Mam ptanie czy jest jeszcze jakaś metoda sprawdzenia wyłącznika różnicowoprądowego. Ostatnimi czasy mam problem że przy podłączaniu podgrzewacza przez przypadek dotknąłem przewodu prądowego i zostałęm porażony prądem (na szczęscie delikatnie mnie popieściło) w domu mam instalację nową (nowy dom) wcześniej wszystko było w porządku tzn. Wyłącznik wybijał przy jakimkolwiek upływie prądu. Sprawdziłem wyłącznik poprzez "T" TEST i za pierwszym razem wybił (wewnątrz jednakże coś zaiskrzyło delikatnie) jednakże po ponownym załączeniu i próbie "TEST" wyłącznik mi już nie wybija. Sprawdzałem także zwierając przewód fazowy z bolcem i też nie wybijało. Czy jest jeszcze jakiś sposób aby go sprawdzić czy jest to już złom. Dodam że nie jestem elektrykiem i proszą o w miarę prostą poradę ponieważ nie znam terminologii strikte elektrycznej.
    pawka_pk
    Level 22  
    Jak na teście nie reaguje to jest uszkodzony a tym bardziej jak przewód fazowy zwarłeś na bolec. Niema co ryzykować . Lepiej go wymień.
    Jekaterina
    Level 12  
    Wyłącznik różnicowoprądowy zadziała przy przepływie prądu między N i PE . Zwieranie L i N nie powoduje wyłączenia różnicówki , a jedynie uszkodzenie jej . Sprawdzenie różnicówki polega na zwarciu przewodów :N iPE (oczywiście w warunkach domowych ) . Są mierniki do sprawdzania wyłączników różnicowoprądowych i jeżeli nie działa Ci test , to musisz sprawdzić swoją różnicówkę . Pomiar pewnie nie będzie tani , ale jeśli już na własne życzenie zamordowałeś różnicówkę ,to nie żałuj kasy na sprawdzenie .
    neo_dc
    Level 32